Огляд нових надходжень від 13 січня 2017 року
1. Офіційні роз'яснення |
1.1. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28474/6/99-99-15-02-02-15 Щодо визначення фінансового результату до оподаткування при списанні безнадійної дебіторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності та не сформовано резерв сумнівних боргів Згiдно наведених у листi роз'яснень, фінансовий результат до оподаткування зменшується лише тоді, коли здійснюється коригування у бік зменшення резерву сумнівних боргів, і на цю суму збільшується фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності. У разі списання безнадійної дебіторської заборгованості за рахунок резерву сумнівних боргів, фінансовий результат до оподаткування, який визначений у фінансовій звітності, не підлягає зменшенню на суму списаної заборгованості. При цьому, на суму витрат від списання понад суму резерву сумнівних боргів дебіторської заборгованості, яка не відповідає ознакам, встановленим п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, підлягає збільшенню фінансовий результат до оподаткування. Водночас, якщо безнадійна дебіторська заборгованість, яка відповідає ознакам, встановленим п.п. 14.1.11 п.14.1 ст.14 Кодексу, у разі недостатності суми нарахованого резерву сумнівних боргів списується з активів на інші операційні витрати, то збільшення фінансового результату до оподаткування не здійснюється. |
1.2. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28479/6/99-99-15-02-02-15 Щодо оподаткування операцій при передачі будинків з балансу комунального підприємства на баланс об’єднання співвласників багатоквартирних будинків Щодо наведеного у листі роз'яснення, при передачі об’єкта житлового комплексу з балансу комунального підприємства в оперативне управління ОСББ для його утримання та експлуатації без переходу права власності на об’єкт до ОСББ, різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток у комунального підприємства не виникають. |
1.3. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28480/6/99-99-15-02-02-15 Щодо списання дебіторської заборгованості як безнадійної Листом наводяться роз'яснення, що для визначення безнадійною, яка відповідає ознаці, встановленій абзацом ґ) п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, заборгованості юридичної особи, термін прострочення якої складає понад 180 днів, слід забезпечити дотримання одночасно таких вимог: безспірність вимог відповідає вимогам Закону № 2343; розмір таких вимог не перевищує мінімально встановленого законодавством розміру безспірних вимог кредитора для порушення провадження у справі про банкрутство. Для визначення розміру сукупних вимог може враховуватись сума заборгованості боржника за всіма договорами з таким боржником. Гранична межа заборгованості для фізичних осіб (у тому числі фізичних осіб - підприємців - у разі відсутності законодавчо затвердженої процедури банкрутства фізичних осіб), яка підпадає під ознаку, визначену п.п. ґ) п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, не перевищує половини показника мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році складає 689 гривень). |
1.4. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28469/6/99-99-15-02-02-15 Щодо нарахування амортизації на основні засоби, які закріплені за платником податку на прибуток на праві господарського відання Відповідно до наведених у листi роз'яснень, податковій амортизації підлягають основні засоби, які перебувають на балансі платника, за умови їх використання таким платником у власній господарській діяльності. |
1.5. Лист Державної фіскальної служби України від 30.12.2016 № 28679/6/99-99-15-02-02-15 Щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, а саме використання доходів (прибутків) Згiдно наведених у листi роз'яснень, не вважаються розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т.ч. на підставі цивільно-правового договору), якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації. Відповідно п.п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 ПКУ у разі здійснення розподілу доходу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників, членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб, неприбуткові організації зобов'язані подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток, яке розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Така неприбуткова організація підлягає виключенню контролюючим органом з Реєстру. |
1.6. Лист Державної фіскальної служби України від № 28731/6/99-99-15-02-02-15 від 30.12.2016 Щодо витрат з надання маркетингових послуг Щодо наведеного у листі роз'яснення, підтверджуючі первинні документи складаються відповідно до вимог бухгалтерського обліку. З питань щодо правильного їх оформлення необхідно звертатись до Міністерства фінансів України. |
1.7. Лист Державної фіскальної служби України від 30.12.2016 № 28680/6/99-99-15-02-02-15 Щодо внесків до централізованого резервного страхового фонду Моторного страхового бюро України в рамках розрахунків по системі прямого врегулювання збитків Листом наводяться роз'яснення щодо: - оподаткування суми страхового відшкодування в рамках системи прямого врегулювання збитків податком на доходи фізичних осіб при виплаті; - оподаткування податком на прибуток внесків до централізованого резервного страхового фонду в рамках розрахунків по системі прямого врегулювання збитків. |
1.8. Лист Державної фіскальної служби України від 04.01.2017 № 20/09/25-01-12-01-10 Стосовно використання в діяльності підприємства норм пункту 26-1 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI в частині звільнення від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання програмної продукції Відповідно до наведених у листi роз'яснень, враховуючи вищенаведене, акт прийому - передачі послуг з надання програмного забезпечення - це первинний документ, в якому обов’язково повинні бути зазначені місце і дата його складання, зміст та обсяг даної господарської операції, її одиниця виміру, тобто вказаний конкретний перелік наданих послуг. |
2. Нові редакції документів зі змінами та доповненнями, що внесені в ІАС “Консультант” |
2.1. Кодекс Верховної Ради України від 13 березня 2012 року № 4495-VI Митний кодекс України Останні зміни до Кодексу були внесені 20.12.2016 р. Законом Верховної Ради України № 1796-VIII, який набирає чинності з 01.01.2017 р. |