Огляд нових надходжень від 05 січня 2017 року
1. Закони та Постанови Верховної Ради України |
1.1. Закон Верховної Ради України від 15 листопада 2016 року № 1741-VIII Про внесення зміни до пункту 3 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" щодо поширення дії цього Закону на колишніх працівників органів внутрішніх справ України Закон вносить зміни до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України". |
1.2. Закон Верховної Ради України від 21 грудня 2016 року № 1798-VІІІ Про Вищу раду правосуддя Закон визначає статус, повноваження, засади організації та порядок діяльності Вищої ради правосуддя. Вища рада правосуддя є колегіальним, незалежним конституційним органом державної влади та суддівського врядування, який діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством, формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, додержання норм Конституції і законів України, а також професійної етики в діяльності суддів і прокурорів. Законом визнано таким, що втратив чинність Закон України "Про Вищу раду юстиції" та внесено зміни до ряду кодексів та законів України. |
1.3. Закон Верховної Ради України від 21 грудня 2016 року № 1800-VIII Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо уточнення розпорядників бюджетних коштів Законом внесені зміни до Бюджетного кодексу України. |
2. Постанови Кабінету Міністрів України |
2.1. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1046 Про затвердження Порядку використання у 2016 році коштів, передбачених у державному бюджеті для будівництва сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит". |
2.2. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 р. № 999 Про затвердження Типового положення про координаційну раду з питань національно-патріотичного виховання при місцевій державній адміністрації Постанова затверджує Типове положення про координаційну раду з питань національно-патріотичного виховання при місцевій державній адміністрації. Координаційна рада з питань національно-патріотичного виховання при місцевій держадміністрації є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для вивчення проблемних питань, пов’язаних з реалізацією державної політики у сфері національно-патріотичного виховання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Основними завданнями координаційної ради є: 1) сприяння: здійсненню повноважень місцевої держадміністрації з питань національно-патріотичного виховання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, зокрема в частині виконання законодавства щодо всебічного розвитку та функціонування української мови як державної в усіх сферах суспільного життя; співпраці місцевої держадміністрації з громадськими об’єднаннями з питань національно-патріотичного виховання; провадженню інформаційно-просвітницької діяльності з національно-патріотичного виховання; 2) участь у сприянні місцевою держадміністрацією роботі громадських об’єднань національно-патріотичного спрямування, військово-патріотичних центрів, гуртків, клубів; 3) участь у проведенні моніторингу здійснення заходів з національно-патріотичного виховання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; 4) підготовка пропозицій щодо: удосконалення актів місцевої держадміністрації та підвищення ефективності її діяльності з національно-патріотичного виховання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці відповідно до пріоритетів та основних напрямів національно-патріотичного виховання, визначених у Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затвердженій Указом Президента України від 13 жовтня 2015 р. № 580; розвитку військово-патріотичної і військово-спортивної підготовки молоді та всебічного сприяння місцевою держадміністрацією проведенню Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура"). |
2.3. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 1033 Про внесення змін до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти Постановою внесені зміни до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1095 "Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти". |
2.4. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 998 Деякі питання обрання та призначення керівника державної наукової установи Методичні рекомендації визначають особливості обрання керівника державної наукової установи незалежно від її підпорядкування. Керівник державної наукової установи (далі - керівник) обирається шляхом таємного голосування на зборах колективу штатних наукових працівників державної наукової установи на строк до п’яти років у межах строку, визначеного статутом (положенням) державної наукової установи, з правом бути переобраним і призначається на посаду власником (власниками) наукової установи або уповноваженим ним (ними) органом, або засновником у порядку, передбаченому Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і статутом (положенням) державної наукової установи. Постановою також затверджено Типова форма контракту з керівником державної наукової установи. |
2.5. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 997 Про утворення міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення функціонування Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів Постанова утворює міжвідомчу робочу групу з питань забезпечення функціонування Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Також затверджує Положення про міжвідомчу робочу групу з питань забезпечення функціонування Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Основними завданнями міжвідомчої робочої групи є: 1) сприяння здійсненню координації центральних органів виконавчої влади з питань виконання плану заходів щодо забезпечення здійснення повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - план заходів); проведення аналізу стану виконання плану заходів та підготовка пропозицій за результатами такого аналізу, зокрема щодо внесення змін до плану заходів; 2) підготовка з урахуванням міжнародних стандартів і кращих іноземних практик пропозицій щодо: здійснення повноважень та функцій Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Агентство), зокрема щодо вдосконалення структури Агентства та максимального забезпечення її відповідності покладеним на Агентство функціям; розроблення проектів нормативно-правових актів, що регулюють здійснення Агентством своїх повноважень та функцій; внесення змін до законодавчих актів для забезпечення функціонування Агентства на належному рівні; 3) сприяння проведенню консультацій із спеціальними органами державної влади, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні, з метою визначення практичних потреб таких органів у виконанні функцій Агентством; 4) визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час забезпечення доступу Агентства до таких джерел інформації, та сприяння забезпеченню прямого фактичного доступу Агентства до: Єдиного реєстру досудових розслідувань, автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування в Україні; джерел інформації, які перебувають у розпорядженні установ (офісів, агентств) з розшуку та управління майном, що функціонують у країнах - членах ЄС, спеціалізованих міжнародних організацій, які провадять діяльність у сфері виявлення, розшуку та управління активами; 5) сприяння забезпеченню координації дій органів державної влади з питань створення та наповнення інформацією Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні; 6) визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час проведення консультацій з іноземними державами, міжнародними організаціями, щодо функціонування Агентства; 7) сприяння вирішенню питань матеріально-технічного забезпечення діяльності Агентства. |
2.6. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. № 1048 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 р. № 465 Постановою вносяться зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 р. № 465 "Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу". Також установлено, що оплата послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, здійснюються на підставі доручень, виданих центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги: 1) до набрання чинності цією постановою, та актів надання безоплатної вторинної правової допомоги, що подані адвокатами у цей же період, згідно з Методикою обчислення розміру винагороди адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, і Порядком оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, що діяли до набрання чинності цією постановою; 2) до набрання чинності цією постановою, та актів надання безоплатної вторинної правової допомоги, що подані адвокатами після набрання нею чинності, згідно з Методикою обчислення розміру винагороди адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, і Порядком оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, в редакції, затвердженій цією постановою. |
3. Офіційні роз'яснення |
3.1. Лист Державної фіскальної служби України від 26.12.2016 № 28090/6/99-99-13-02-03-15 Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором дивідендів Згiдно наведених у листi роз'яснень, у разі якщо дохід у вигляді дивідендів нараховується платником податку на прибуток на користь фізичної особи, то така юридична особа як податковий агент включає вказаний дохід до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку і оподатковує його податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. |
3.2. Лист Державної фіскальної служби України від 27.12.2016 № 28195/6/99-95-42-01-15 Щодо відображення у податковій декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, суми авансових внесків у зв’язку із виплатою дивідендів, сплачених у поточному році, у тому числі у зменшення нарахованої суми податку на прибуток в поточному звітному (податковому) періоді Щодо наведеного у листі роз'яснення, що стосується суми нарахованого та сплаченого авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у І півріччі 2016 року, що була не зарахована у зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток за такий звітний період, то вона може бути врахована у зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток, задекларованого у Декларації у наступному звітному (податковому) періоді 2016 року, зокрема за три квартали 2016 року. |
3.3. Лист Державної фіскальної служби України від 27.12.2016 № 14313/К/99-99-13-01-02-14 Про розгляд звернення Листом наводяться роз'яснення, що під безнадійною заборгованістю треба вважати заборгованість, за якою минув термін позовної давності, якщо відповідні заходи з її стягнення не призвели до позитивних наслідків. Кредиторська заборгованість - це заборгованість платника податку перед іншими суб’єктами господарювання за отримані товари (роботи, послуги). Якщо кредитором списується заборгованість фізичній особі - підприємцю за реалізовані товари (роботи, послуги), то зазначені товари (роботи, послуги) вважаються безоплатно отриманими фізичною особою - підприємцем, а сума списаної заборгованості включається до складу оподатковуваного доходу. |
3.4. Лист Державної фіскальної служби України від 28.12.2016 № 28324/6/99-95-42-01-15 Щодо сплати земельного податку Відповідно до наведених у листi роз'яснень, звільнення від сплати земельного податку та від подання податкової декларації з цього податку, передбачене п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу, поширюється на Підприємство за умови укладання ним цивільно-правової угоди, в якій передбачено, що орендар також користується земельною ділянкою та на платній основі. |
3.5. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28449/6/99-95-42-03-15 Щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій із заставним майном, яке переходить у власність банку згідно з умовами договору застави Згiдно наведених у листi роз'яснень, при здійсненні банком та іншими фінансовими установами після 01.01.2016 операцій з постачання майна, набутого ними у власність від платника ПДВ, внаслідок звернення стягнення на таке майно такий банк (фінансова установа) зобов’язані: до частини вартості майна, за якою таке майно було набуте банком (фінансовою установою) у власність в рахунок погашення зобов’язань за договором кредиту (позики), застосувати режим звільнення від оподаткування ПДВ на підставі абзацу другого п. 197.12 ст. 197 Кодексу та скласти і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну за такою звільненою від оподаткування операцією; у разі якщо під час придбання банком такого майна суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, - нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН у терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну; нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання такого майна, та скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну за такою операцією. При цьому ціна придбання такого майна визначається з урахуванням ПДВ, незалежно від того, включив банк (фінансова установа) під час придбання такого майна суми ПДВ до складу податкового кредиту чи ні. |
3.6. Лист Державної фіскальної служби України від 29.12.2016 № 28450/6/99-95-42-03-15 Щодо включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість, відображеної в податковій накладній, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, але помилково не включена до складу податкового кредиту у відповідному звітному періоді, шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ Згiдно наведених у листi роз'яснень, сума ПДВ по своєчасно зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, яка не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної, може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну складено (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу). |
4. Нові редакції документів зі змінами та доповненнями, що внесені в ІАС “Консультант” |
4.1. Закон Верховної Ради України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України Останні зміни до Закону були внесені 15.11.2016 р. Законом Верховної Ради України № 1741-VIII, який набирає чинності з 01.01.2017 р. |
5. Цікаво всім |
5.1. Постанова Правління Національного банку України від 27.12.2016 № 415 Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України Постанова вносить зміни до Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 17 червня 2004 року № 280, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 липня 2004 року за № 918/9517. |
5.2. Постанова Правління Національного банку України від 28.12.2016 № 416 Про внесення змін до Тарифів на послуги (операції), що надаються (здійснюються) Національним банком України в системі електронних платежів та у сфері розрахунково-касового обслуговування Постановою внесені зміни до Тарифів на послуги (операції), що надаються (здійснюються) Національним банком України в системі електронних платежів та у сфері розрахунково-касового обслуговування, затверджених постановою Правління Національного банку України від 12 серпня 2003 року № 333, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 вересня 2003 року за № 784/8105. |
5.3. Постанова Правління Національного банку України від 28.12.2016 № 417 Про затвердження Змін до Положення про порядок проведення операцій, пов'язаних з розміщенням облігацій внутрішніх державних позик Постанова затверджує Зміни до Положення про порядок проведення операцій, пов'язаних з розміщенням облігацій внутрішніх державних позик, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 червня 2003 року № 248, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 липня 2003 року за № 551/7872. |
5.4. Постанова Правління Національного банку України від 30.12.2016 № 419 Про затвердження Змін до Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями Постановою затверджено Зміни до Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року № 136, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28 травня 1999 року за № 338/3631. |
5.5. Постанова Правління Національного банку України від 30.12.2016 № 420 Про затвердження Змін до Положення про порядок накладення адміністративних штрафів Постанова затверджує Зміни до Положення про порядок накладення адміністративних штрафів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2001 року № 563, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2002 року за № 62/6350. |