Огляд поновлення бази  
 03.06.2016 
Огляд нових надходжень від 03 червня 2016 року
1. Нормативні акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади,
зареєстровані Міністерством юстиції України  
1.1. Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 21.04.2016 № 645
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 травня 2016 р. за № 720/28850
Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 листопада 2015 року № 2868

Постанова вносить зміни до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 листопада 2015 року № 2868 "Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) суб’єктам господарювання, які є виконавцями цих послуг", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11 січня 2016 року за № 24/28154.  
2. Офіційні роз'яснення  
2.1. Лист Державної фіскальної служби України від 25.05.2016 № 1188/10/17-00-12-01-07
Щодо включення податкових накладних до податкового кредиту, якщо ПДВ в них відображено не вірно

Згiдно наведених у
листi роз'яснень, податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.  
2.2. Лист Державної фіскальної служби України від 27.05.2016 № 11679/6/99-95-42-01-15
Щодо відображення у податковому обліку з податку на додану вартість викрадення основних засобів

Щодо наведеного у
листі роз'яснення, встановлення факту викрадення основних засобів, що підтверджується відповідно до законодавства, не призводить до нарахування платником податку податкових зобов’язань, незалежно від того чи встановлено винних осіб, заподіяних в крадіжці, та чи стягуються з таких осіб втрати.
При цьому у зв’язку з тим, що основні засоби, які були викрадені та при придбанні яких був сформований податковий кредит, не можливо використати в господарській діяльності, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому встановлено факт викрадення основних засобів, і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну, виходячи з їх балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).  
2.3. Лист Державної фіскальної служби України від 31.05.2016 № 212
Щодо можливості застосування спрощеної системи оподаткування при здачі нерухомості в оренду платнику, який перебуває на загальній системі оподаткування

Листом
наводяться роз'яснення, що якщо фізична особа - підприємець - платник єдиного податку надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є юридична або фізична особа - не платник єдиного податку, яка підписує акт виконаних робіт та оплачує вартість виконаних послуг, то такий підприємець не може перебувати на другій групі платника єдиного податку, але за таким підприємцем залишається право обрання третьої групи платника єдиного податку із врахуванням обмежень, встановлених п.п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.
В іншому випадку фізична особа - підприємець не може перебувати на спрощеній системі оподаткування та повинна перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.