Огляд поновлення бази  
 23.12.2015 
Огляд нових надходжень від 23 грудня 2015 року
1. Постанови Кабінету Міністрів України  
1.1. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 1034
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1995 р. № 597 і від 19 травня 1999 р. № 859

Постанова вносить зміни до:
- Типової форми контракту з керівником підприємства, що є у державній власності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1995 р. № 597;
- постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 р. № 859 "Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств".
 
1.2. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1049
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 р. № 378

Постанова вносить зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 р. № 378 "Про затвердження Порядку обслуговування коштів місцевих бюджетів у частині бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ в установах банків державного сектору".  
1.3. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1051
Про внесення зміни до вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України

Постанова вносить зміни до вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 467.  
1.4. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1050
Про внесення змін до Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"

Постанова вносить зміни до Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 р. № 790.  
1.5. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052
Про затвердження Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій

Відповідно до Положення, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.  
1.6. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1053
Про затвердження Порядку виплати грошової компенсації особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за піднайом (найом, оренду) ними жилих приміщень та визначення її розміру і умов виплати

Порядок визначає механізм, розміри і умови виплати грошової компенсації за піднайом (найом, оренду) жилого приміщення таким категоріям осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту:
- особам рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, які не забезпечені службовими жилими приміщеннями або жилою площею у гуртожитках та перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов та внесені до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, до одержання ними жилого приміщення для постійного проживання;
- курсантам і слухачам вищих навчальних закладів цивільного захисту, які мають сім’ю та не забезпечені жилою площею у сімейних гуртожитках.
 
1.7. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1054
Про поширення дії постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 на осіб рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації

Постанова установлює, що дія постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 "Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту" поширюється до 1 січня 2016 р. також на осіб рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації.  
1.8. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1055
Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України

Постанова:
- Реорганізовує деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України за Переліком;
- Вносить зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів".
 
1.9. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1056
Про внесення зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85

Постанова вносить зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів".  
1.10. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1057
Про визначення сфер діяльності, в яких центральні органи виконавчої влади здійснюють функції технічного регулювання

Постанова:
- Визначає сфери діяльності, в яких центральні органи виконавчої влади здійснюють функції технічного регулювання, за Переліком;
- Визнає такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з Переліком.
 
1.11. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1058
Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері метрології та метрологічної діяльності та визначається періодичність здійснення Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів планових заходів метрологічного нагляду за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та кількістю фасованого товару в упаковках

Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері метрології та метрологічної діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів метрологічного нагляду за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та за кількістю фасованого товару в упаковках, є:
вид діяльності у сфері законодавчо регульованої метрології;
вид метрологічного нагляду;
кількість засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації у суб’єктів господарювання;
наявність порушень вимог законодавства у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Постанова визнає такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 9 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері метрології та визначається періодичність проведення планових заходів державного метрологічного нагляду".
 
1.12. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1059
Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України

Постанова затверджує Перелік постанов, що втратили чинність.  
1.13. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1060
Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном

Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, а також вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - їм відповідати.  
1.14. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1062
Про затвердження Технічного регламенту щодо неавтоматичних зважувальних приладів

Дія Технічного регламенту поширюється на всі неавтоматичні зважувальні прилади.

Постанова вносить зміни до:
- Переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 573;
- постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 436 "Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України".

Постанова визнає такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 11 березня 2009 р. № 190 "Про затвердження Технічного регламенту неавтоматичних зважувальних приладів".
 
1.15. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1063
Про внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян

Постанова вносить зміни до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 р. № 1064.  
1.16. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2015 р. № 1065
Про внесення зміни до пункту 14 Порядку переміщення товарів у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні

Постанова вносить зміни до Порядку переміщення товарів у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2009 р. № 320.  
1.17. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067
Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання

Технічний регламент встановлює вимоги стосовно захисту здоров’я та безпеки людей і свійських тварин та майна, яким повинно відповідати низьковольтне електричне обладнання з метою надання його на ринку України. Дія Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму, крім обладнання та явищ, зазначених у додатку 1.

Постанова вносить зміни до:
- Переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 573;
- постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 436 "Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України".

Постанова визнає такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2009 р. № 1149 "Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання".
 
2. Нормативні акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади,
зареєстровані Міністерством юстиції України  
2.1. Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації від 17.11.2015 № 605
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2015 р. за № 1506/27951
Про визнання таким, що втратило чинність, рішення НКРЗ від 05 лютого 2009 року № 1339

Рішення визнає таким, що втратило чинність, рішення Національної комісії з питань регулювання зв’язку України від 05 лютого 2009 року № 1339 "Про затвердження Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 17 березня 2009 року за № 243/16259.  
3. Офіційні роз'яснення  
3.1. Лист Державної фіскальної служби України (Центральний офіс з обслуговування ВП) від 03.12.2015 № 26412/10/28-10-06-11
Щодо ПДВ

Згiдно наведених у листi роз'яснень, з метою застосування звільнення від оподаткування податком на додану вартість до операцій з постачання на митній території України технічних засобів, що працюють на альтернативних видах палива, документом, який підтверджує призначення технічного засобу для роботи на альтернативному виді палива, є:
- для вироблених на митній території України - документ виробника такого засобу, в якому визначено, що технічний засіб, вказаний в даному документі, призначений для роботи на паливі, яке віднесене до альтернативних згідно із Законом України "Про альтернативні види палива";
- для імпортованих технічних засобів - технічний паспорт або інший документ заводу - виробника товару, в якому зазначено, що товар призначений для виробництва та/або споживання біологічних видів палива (копія якого надається контролюючим органам при розмитненні такого товару).
У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів платник податку зобов'язаний збільшити податкові зобов'язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена в день ввезення таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, та за період із дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкових зобов'язань (пункт 2 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України).
 
3.2. Лист Державної фіскальної служби України (Міжрегіонального головного управління ДФС, Центрального офісу з обслуговування великих платників) від 04.12.2015 № 26519/10/28-10-06-11
Щодо податку на прибуток

Щодо наведеного у листі роз'яснення, від’ємне значення об’єкта оподаткування від патентованої діяльності, що виникло у попередніх звітних (податкових) періодах, враховується у складі загального від’ємного значення об’єкта оподаткування, що зменшує фінансовий результат до оподаткування відповідно до положень пп. 140.4.2 п. 140.4 ст. 140 ПКУ у вигляді різниці.  
3.3. Лист Державної фіскальної служби України (Міжрегіонального головного управління ДФС, Центрального офісу з обслуговування великих платників) від 09.12.2015 № 26770/10/28-10-06-11
Визначення бази оподаткування згідно пункту 188.1 ПКУ. Чи є вивіз товарів за межі митної території України операцією постачання?

Щодо наведеного у листі роз'яснення, у разі здійснення операції з експорту товару за ціною нижче ціни придбання такого товару, різниця між вартістю експортованих товарів та ціною придбання таких товарів не формує вартості експортованого товару, а отже не є експортною операцією, не оподатковується за нульовою ставкою, а оподатковується за ставкою 20 відсотків. На суму різниці між вартістю експортованого товару та вартістю придбання такого товару платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну з типом причини "15" та зареєструвати її в ЄРПН.  
4. Нові редакції документів зі змінами та доповненнями,
що внесені в ІАС “Консультант”
 
4.1. Закон Верховної Ради України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII
Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту

Останні зміни до Закону були внесені 03.11.2015 р. Законом Верховної Ради України № 735-VIII, який набирає чинності з 25.12.2015 р.  
4.2. Закон Верховної Ради України від 21 червня 2012 року № 5018-VI
Про індустріальні парки

Останні зміни до Закону були внесені 24.11.2015 р. Законом Верховної Ради України № 818-VIII, який набирає чинності з 20.12.2015 р.  
5. Цікаво всім  
5.1. Постанова Правління Національного банку України від № 894 від 17.12.2015
Про регулювання грошово-кредитного ринку

Українські банки зобов'язали перед продажем людям і компаніям інвалюти і її перерахуванням за кордон запитувати більше відомостей і перевіряти їх достовірність.

Про це йдеться в п'ятничній телеграмі Нацбанку № 25-02002 / 101317 ("Про використання індикаторів підозрілих фінансових операцій"), якої встановлюються додаткові вимоги до чотирьох типів операцій: купівля валюти для подальшого перерахування за кордон, переведення в іншу країну наявної на рахунку ВКВ, відправлення за кордон гривні і отримання зарубіжних кредитів або поворотної фінансової допомоги.
Якщо раніше для покупки валюти на міжбанку, банк запитував у компанії документи за контрактом, під який вчиняється придбання, то тепер він почне збирати додаткову інформацію про саме підприємство і його роботу.
Останні ініціативи Нацбанку "Потрібно буде запитувати відомості про обіг підприємства, його податкову декларацію, баланс з податковою відміткою. Все це повинно аналізуватися в фінустанові і зіставлятися з обсягами операцій. Якщо, наприклад, з'ясується, що оборот компанії становить $ 5 млн., а вона хоче купити $ 10 млн., то їй, швидше за все, буде відмовлено у проведенні операції ", - навів приклад директор департаменту казначейства Євробанку Василь Невмержицький.
Офшори і Балтика на окремому рахунку.
Ще жорсткіше будуть перевірятися платежі, що направляються в офшорні юрисдикції, а також в країни Балтії - вимоги за ними Нацбанк прописав окремо. Зобов'язавши банкірів не просто запитувати інформацію про відправників грошей у цих напрямках, але і збирати максимум даних про одержувачів засобів. Фінансисти не мають право робити платіж, поки не дізнаються, хто є кінцевим власником (власниками) компанії-одержувача українських грошей - у них повинні бути копії всіх правовстановлюючих документів. А також податкові декларації цих компаній, з документами про походження засобів. При цьому наш відправник грошей повинен буде довести економічну доцільність операції з офшорною компанією або балтійським підприємством. Наприклад, чому він закуповує рибу по $ 520 за тонну в Латвії, а не в Фінляндії по $ 480.
Ще в окрему категорію НБУ відніс платежі українських імпортерів, які завозили товари більше 2 років тому (за митною декларацією), а платити за них вирішили тільки зараз. Щоб відправити гроші за кордон, їм також доведеться документально доводити економічну доцільність такої операції, і надати фінансовий звіт на останню звітну дату, що підтверджує наявність кредиторської заборгованості, і документ з інформацією про джерела походження коштів компанії.
"Банку потрібно мало не в кожному випадку аналізувати угоди, за яким купується і відправляється валюта. Його працівники повинні розбиратися у всьому. Завозить компанія, наприклад, банани в Україні, і ми повинні не тільки отримати у неї всю документацію на цю поставку з'ясувати, як це узгоджується з діяльністю підприємства (може до цього вона майки імпортувала, а тут раптом банани почала возити), але і зрозуміти економічну доцільність угоди. З'ясувати, почому зараз банани і зрозуміти, чому постачальник везе їх не з Марокко, а, скажімо, з Індії, хоча це дорожче. Тобто нам потрібен доступ до постійно оновлюваних баз даних, і експерт цього ринку ", - зазначив Василь Невмержицький.
Під жорсткий контроль банкіри, за новим документом, зобов'язані взяти всі перерахування пересічних громадян на суму понад $ 150 тис. Крім договору, за яким перераховуються гроші наприклад, договору з медичним або навчальним закладом, людині для великого платежу потрібно надати копію своєї останньої податкової декларації та доходи, а також майнової декларації - ймовірно, нацбанківці хочуть таким чином змусити людей активніше декларувати свої доходи і активи. Особливо тих, хто здійснює великі покупки за кордоном (квартир, будинків, землі), і ніяк не може обійтися без безготівкового переказу коштів. А також тих, хто готується виїхати на ПМЖ.
Крім цього від українця зажадають документ, що підтверджує його джерело доходу - зазначена в ньому сума не може бути менше тієї, яка відправляється за кордон.
У випадку з фізособою також доведеться обгрунтовувати економічну доцільність закордонного платежу. Наприклад, у випадку із закордонним лікуванням доведеться довести, чому було обрано лікування в берлінській клініці за $ 200 тис., коли в лікарні по сусідству точно такий же курс коштує $ 120 тис. І надати інформацію про медустанови.
"Підвищені вимоги будуть застосовуватися лише до великих перерахувань - понад $ 150 тис. Невеликих переказів все це не торкнеться. Так що для людини, яка за допомогою Western Union або MoneyGram переказу $ 300 і не відкривав для перерахувань рахунки, нічого не зміниться ", - запевнив член правління Промінвестбанку Владислав Кравець.
Загальна мета посилення правил купівлі валюти і її перерахування очевидна - Нацбанк перекладає на фінустанови відповідальність за здійснювані перерахування. Вони більше не зможуть, на автоматі перераховувати кошти. Адже якщо якийсь із переказів здасться підозрілим НБУ, то не тільки нарахує штраф, розмір якого може досягати 1% капіталу, але й позбавить ліцензії.
Тому під закордонні перерахування почнуть запитувати в рази більше документації. І робити їх стануть вже не так швидко, як раніше: день в день гроші йти не будуть. У банках з'являться фахівці, які будуть займатися документацією, які тепер будуть вимагатися і у людей, і у компаній, і їм потрібен буде час на аналіз.
"Думаю, це буде сповільнювати переказ коштів мінімум на 2-3 дні. Це, якщо надані всі документи і до них немає питань. Додатковий час буде вимагатися для вивчення і сфери діяльності клієнта в цілому і його операції зокрема. Гроші швидко ходити перестануть. Та й самі перекази стануть дорожче, оскільки спричинять допзатрати банків (на бази даних і персонал). Наскільки саме - складно сказати", - сказав Невмержицький.
На даний час банки по-різному стягують плату за закордонні платежі з рахунку на рахунок. Одні працюють за фіксованою платою: від $ 50 до $ 100 за перерахування. А інші за комісію - 1-2% суми.

Постанова визнає такою, що втратила чинність з 18 грудня 2015 року, постанову Правління Національного банку України від 29 жовтня 2015 року № 750 "Про регулювання грошово-кредитного ринку".