Важливi питання  
27.02.2018 №5 

Рієлторські послуги/діяльність в Україні та як правильно обрати рієлтора

Від початку розберемо, хто та які послуги надає в агентствах нерухомості.

Ріелтор - індивідуальний підприємець або юридична особа, яка професійно займається посередницькою діяльністю при укладанні угод купівлі-продажу, оренди комерційної та житлової нерухомості шляхом зведення партнерів по угоді та отримання комісійних.

Маклер - торговий посередник. Як правило, професійно займається посередництвом при купівлі та продажу товарів, цінних паперів, послуг, страхуванні, сприяє висновку угод купівлі-продажу шляхом зведення партнерів. У СРСР в основному були відомі квартирні маклери. У час становлення капіталізму більшість з них почали займатися нерухомістю.

Брокер - юридична або фізична особа, яка виконує посередницькі функції між продавцем і покупцем. Також координує роботу ріелторів в агентстві нерухомості.

Всі перелічені спеціалісти у своїй професійній діяльності повинні керуватися діючим законодавством, що стосується надання послуг з нерухомості. Основними нормативно-правовими актами є Цивільний кодекс України, Податковий кодекс України, Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" тощо.

Як відомо з визначення поняття "рієлтор" - до його послуг відноситься не тільки проглядання квартир. Сучасні АГЕНСТВА нерухомості надають широкий спектр послуг у сфері нерухомості в різних сферах. Такими, зокрема. є:

- купівля-продаж, оренда нерухомості;

- пошук продавців/покупців;

- юридичний супровід угоди;

- реєстрація або оформлення об'єкта в державних чи інших органах;

- консультації з питань укладення угод з нерухомістю;

- сприяння в отриманні кредитів;

- узаконення змін в об'єкти нерухомості;

- незалежна експертна оцінка всіх видів нерухомості, консультації з визначення вартості об'єктів (будинок, котедж, квартира, земельна ділянка, будівля, приміщення, офіс);

- проведення комплексу рекламних заходів щодо просування об'єкта;

- консультації з вибору страхової компанії та питань страхування нерухомості (квартири, будинку, котеджу, будівлі);

- підготовка, отримання і реєстрація повного пакету документів для всіх видів операцій з нерухомістю.

Як же правильно вибрати ріелтора?!

Змодулюємо ситуацію, за якою зазвичай здійснюється вибір ріелтора: 1) дзвінок ріелтору; 2) зустріч з ріелтором; 3) отримання відповідей на поставлені запитання; 4) прийняття рішення про співпрацю чи/або відхилення кандидатури конкретного ріелтора; 5) підписання договору про співпрацю чи/або пошук іншого спеціаліста.

Чи не головними та визначальними критеріями під час вибору свого посередника (рієлтора) на ринку нерухомості вважаються - тривалий досвід роботи, легальний правовий статус, вузька спеціалізація, рекомендації друзів та знайомих. Але! Навіть перелічене НЕ дає гарантії на швидке та ефективне вирішення питання.

Щоб уникнути шахрайства чи некомпетентності, слід враховувати наступне:

- кваліфікований спеціаліст одразу чітко та об’єктивно окреслить максимально досяжний результат. Тому як ріелтор, що надаватиме клієнту "райдужні" обіцянки, швидко почне чинити тиск на клієнта, що врешті-решт завершиться розривом співпраці або здійсненням операції на вкрай невигідних умовах для клієнта. Треба пам'ятати, що ріелтор може тільки запропонувати, а рішення завжди приймає клієнт;

- послуги кваліфікованого ріелтора не можуть коштувати копійки. Пам'ятайте, що особа, яка працює за мінімальну винагороду, скоріш за все НЕкваліфікований спеціаліст у своїй справі;

- на протязі всього часу, робота з ріелтором повинна бути комфортною. Рієлтор, що має достатній досвід, у першу чергу турбується про потреби клієнта, а не на характеристиках об’єкту нерухомості (це вторинне питання). Нижчого рівня спеціалісти можуть нав'язувати вам об’єк нерухомості і "бігтимуть попереду візка" із здійсненням правочину та свого супроводу тощо;

- всі нюанси, що можуть виникнути при роботі ріелтора (з рієлтором) краще обговорити відразу. Такими можуть бути - переваги конкретного ріелтора над іншими ріелторами (число закритих угод, кількість повторних звернень тощо); 2) строки купівлі/продажу (обумовлюються заздалегідь із зазначенням дій в разі невирішення питання); 3) кількість об’єктів, з якими одночасно працює ріелтор (треба пам'ятати, що при одночасній роботі більш ніж з 3-5 об'єктами, ефективність роботи може бути низькою) і т.п. Найкраще всі моменти закріпити у договорі, щоб потім не виникало непорозумінь.

На підставі всього вищевикладеного можна зробити висновок, що у разі, якщо у вас нема часу та бажання самостійно займатися оформленням операції з нерухомістю, то ріелтор - це перша людина, з якою варто зустрітися і до вибіру якої слід підійти обдумано та розважливо.

__________________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

15 лютого 2018 року (Оформлення спадщини/нерухомості у 2018-му з урахуванням нововведень)

13 лютого 2018 року (До уваги тих, хто збирається продавати нерухомість!)

07 вересня 2017 року (Порядок оподаткування спадщини отриманої нерезидентом від резидента)

23 серпня 2017 року (Реєстр оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності дещо змінився)

23 серпня 2017 року (Незабаром буде спрощений порядок оформлення спадщини на нерухомість)

18 липня 2017 року (Визначений механізм доступу державних реєстраторів прав на нерухомість та користування останніми відомостями Держземкадастру)

13 лютого 2017 року (Дії спадкоємця, якщо йому у спадок дісталися борги померлого)

07 лютого 2017 року (Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав.)