Порядок проведення перевірок публічних закупівель доповнений нововведеннями
Кабінет Міністрів України своєю постановою від 26.07.18 р. N 659 вніс зміни до Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого урядовою постановою від 01.08.13 р. N 631 (далі - Порядок N 631).
Постанова N 659 була опублікована в газеті "Урядовий кур’єр" від 28.08.18 р. N 159 і процесуально набула чинності з 28.08.18 р.
Зазначений у абзаці першому Порядок був доповнений переліком підстав для перевірки закупівель, які проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника.
Таким чином, перевірки закупівель тепер будуть проводитись за наявності хоча б однієї з наступних підстав:
- замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;
- під час моніторингу закупівлі виявлено таке порушення, як невідповідність опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у т. ч. ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
- замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону від 25.12.15 р. N 922-VIII "Про публічні закупівлі" (далі - Закон N 922), а також висновок не оскаржено до суду.
Додатково було передбачено, що направлення на проведення перевірки оформлюється у двох примірниках на кожну посадову особу органу держфінконтролю та залученого кваліфікованого фахівця і підписується керівником контролюючого органу або його заступником. Зразок направлення встановлено Держаудитслужбою .
Склад, кількість посадових осіб органу держфінконтролю та строки проведення перевірки закупівель визначаються органом держфінконтролю з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань у межах 20 робочих днів. Строки проведення перевірки закупівель, щодо яких здійснювався моніторинг закупівель, передбачений Законом N 922, визначаються органом держфінконтролю в межах 10 робочих днів. Отже, під час проведення перевірки закупівель проводиться документальна та/або фактична перевірка питань програми перевірки закупівель, а також аналіз інформації щодо проведення процедур закупівель, розміщеної в електронній системі закупівель, та інформації, що міститься в держреєстрах та базах даних, відкритих для доступу органу держфінконтролю.
Відносно документальної перевірки закупівель, то враховуючи внесені у Порядок N 631 зміни - у разі ведення замовником документообігу з використанням електронних засобів зберігання та обробки інформації, керівник замовника або вповноважена ним особа зобов’язані забезпечити безперешкодний доступ посадових осіб органів держфінконтролю до електронних документів замовника для їх вивчення. Крім того, на письмову вимогу посадової особи органу держфінконтролю вони повинні надавати у трьох примірниках засвідчені копії документів, у тому числі тих, які не розміщено в електронній системі закупівель, що, зокрема, підтверджують факти виявлення порушень. Що стосується бухгалтерських документів, то надання їх копій забезпечує головний бухгалтер або його заступник чи уповноважена на це посадова особа замовника. Якщо замовник не надав засвідчених копій документів, то про це зазначається в акті перевірки.
_______________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
10 квітня 2018 року (Документи для участі в публічних закупівлях)
12 березня 2018 року (Спрощено процедуру держзакупівель)
24 січня 2018 року (У Закон про публічні закупівлі внесли зміни)
04 вересня 2017 року (Деякі роз'яснення відносно закупівлі частинами предмета закупівлі (за лотами))
11 серпня 2017 року (Удосконалена робота електронних майданчиків системи закупівель "ProZorro")
07 березня 2017 року (Внесені зміни до форм документів у сфері публічних закупівель)