Рецепт на ліки по-новому. МОЗ затвердило нові правила.
Із назви даної новини ви вже певно зрозуміли, що мова піде про нову форму рецепту.
Електронний рецепт - це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.
За бажанням пацієнта, лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.
З розвитком системи "Електронне здоров'я", Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров'я.
Нова форма рецепту є передумовою для впровадження електронного рецепту, який буде зручнішим як для медзакладів, так і для пацієнтів. Також нові зміни дають право виписувати рецепти лікарям, що здійснюють медичну практику як ФОП (фізичні особи-підприємці).
Вчора, 22.05.2018 р. почали діяти нові вимоги до виписки рецептів на ліки - наказ МОЗ (Міністерства охорони здоров'я України) від 18.04.2018 N 735.
Основні Зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту, хоча поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках.
Про "нове" детальніше. Рецепти форми ф-1 мають містити наступну інформацію про лікаря:
- найменування закладу охорони здоров’я або ПІП ФОП;
- адреса закладу охорони здоров’я або ФОП;
- код ЄДРПОУ/ Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.
Раніше ставився червоний штамп "Вартість підлягає відшкодуванню". Тепер його замінено на нове додаткове поле у рецепті: "Джерело фінансування" в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. Це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіональних програм.
Також до відомостей про пацієнта лікар заносить прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі E-health. Також він допоможе уникнути плутанини, у разі якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.
Звертаємо увагу! Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН - міжнародною непатентованою назвою). Нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1.
Заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепту ф-1 з червоною печаткою "вартість підлягає відшкодуванню" до того часу, поки наявні бланки не закінчfться.
Нові вимоги до рецепту не розповсюджуватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.
_______________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
26 квітня 2018 року (Порядок надання первинної медичної допомоги)
20 квітня 2018 року (МОЗ пояснило, яка медична довідка потрібна для зарахування у школу і дитсадок.)
03 квітня 2018 року (Від міфу до реальності. З 02 квітня стартувала медична реформа!)
03 березня 2018 року (Порядок проведення медичних оглядів працівників)
04 травня 2017 року (Допомога на лікування та медичне обслуговування)
16 листопада 2017 року (Що змінилося для медиків після затвердження нового класифікатора професій?!)
03 жовтня 2017 року (Організація медичного огладу для працівників із шкідливими умовами праці)
04 травня 2017 року (Допомога на лiкування та медичне обслуговування)