Важливi питання  
02.04.2018 №2 

Повірка засобів обліку водопостачання та водовідведення

Одразу, на початку новини, нагадуємо - ні в якому разі не знімайте лічильники самовільно, не маючи на руках акту від представника надання послуг з водопостачання (водоканалу), в якому зафіксовано поточні показники лічильників. Також не забувайте, що без опломбування водоміру, показники будуть вважатися недійсними і розрахунок буде проводитись відповідно до нормативів (норм) водоспоживання, в залежності від кількості зареєстрованих осіб.

Тепер до законодавчих норм. У відповідності до пункту 2 статті 8 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли державну повірку. Пунктом 1 статті 17 вказаного Закону визначено, що засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через міжповірочні інтервали, які встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності. Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно, з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів, подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуататції, на періодичну повірку.

Таким чином, лічильники, що не пройшли державну повірку, до експлуатації НЕ допускаються.

Звертаємо увагу! Періодична повірка засобів обліку водопостачання та водовідведення здійснюється раз на 4 роки.

Якщо, термін експлуатації Вашого лічильника(ів) перевищив 4 роки, то загальна схема дій виглядає наступним чином:

- у разі, якщо не було планового візиту контролера для фіксації поточних показників та розпломбування лічильника(ів) - самому (власнику приміщення, в якому розташований лічильник) з’явитися в абонентський відділ водоканалу (підприємства, що надає послуги з водопостачання) та подати заяву на його розпломбування;

- дочекатися візиту контролера, який розпломбує лічильник(и) та складе акт, де зафіксовано дані лічильника(ів) на момент розпломбування;

- зняти лічильник(и) та принести їх до водоканалу та дотримуватись подальших інструкцій працівників підприємства;

- по закінченні повірки зайти до абонентського відділу та подати заяву на повторне опломбування лічильника(ів);

- встановити лічильник(и);

- дочекатися візиту контролера, який опломбує лічильник(и) та складе акт, у якому зафіксовано дані лічильника(ів) на момент опломбування.

Зазвичай, для спрощення такої процедури, рекомендується скористатись послугами працівників водної інспекції. В такому випадку, Вам необхідно лише подати відповідну заяву та оплатити послуги по демонтажу, монтажу та повірці лічильника. Усі подальші кроки по повірці лічильника(ів) будуть виконані працівниками відповідної організації. А з Вашого ж боку, необхідно буде забезпечити тільки доступ до лічильника(ів) працівникам підприємства, для розпломбування та демонтажу на державну повірку, а також, відповідно, для монтажу та перепломбування після повірки.

_______________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

21 червня 2017 року (Внесені зміни до законодавства про питну воду та питне водопостачання)

13 вересня 2016 року (щодо прикладів розрахунку субсидії за житлово-комунальні послуги)

05 липня 2016 року (щодо слідкування за багатоповерховим будинком, якщо ОСББ не створено, а постачальника послуг не визначено)