Важливi питання  
25.01.2018 №7 

Земельний податок для ФОП, який має тимчасову споруду (кіоск, палатку тощо)

Почнемо з того, що плата за землю в Україні є обов'язковою. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка (ст. 206 Земельного кодексу).

Основний документ, який регулює сплату земельного податку - Податковий кодекс України (далі за текстом - ПКУ). Згідно п. 14.1.147 ПКУ, плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Платниками земельного податку є:

власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

землекористувачі (ст.269 ПКУ).

Об'єктами оподаткування є:

земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.270 ПКУ).

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Далі в Законі від 17.02.2011 г. N 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі за текстом - Закон N 3038) дивимось визначення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності (ст. 28 Закону N 3038). Це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджений Наказом Мінрегіонбуду N 244 від 21.10.2011 р. (далі за текстом Порядок). Згідно п.2.1 Порядку, підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС.

Для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає:

- схему розміщення ТС;

- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;

- схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України";

- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

Зазначені документи замовником отримуються самостійно (п.2.6 Порядку).

Тобто, перш ніж оформляти паспорт прив'язки, підприємство має отримати документи на землекористування, і тільки тоді він може звертатися за оформленням паспорта прив'язки ТС.

Висновок такий - якщо ФОП має паспорт прив'язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування або договір оренди земельної ділянки) за якими розраховується плата за землю.

_______________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

30 серпня 2017 року (Облік плати за землю, яку сплачує кооператив, що управляє будинком)

20 квітня 2017 року (Плата за землю та податок на нерухомість, що сплачені у період АТО, повертатись не будуть.)

15 березня 2017 року (Оновлена форма земельної звітності (Податкова декларація з плати за землю)

30 січня 2016 року (Нарахування та сплата земельного податку юридичними особами)