Важливi питання  
26.05.2016 

Затверджено Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату

Міністерство соціальної політики України, Міністерство фінансів України наказом від 28.03.2016р. N 305/392 затвердили Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату (далі - Порядок), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 квітня 2016 року за N 607/28737.

Даний Порядок регулює одне із пріоритетних напрямів політики України як соціальної держави. Безспірно, цим напрямком є створення умов для реалізації права на гідне існування осіб, які втратили працездатність.

У відповідності із загальною декларацією прав людини встановлено, що кожна людина має право на забезпечення, зокрема, на випадок настання старості або іншого випадку втрати засобів для існування з незалежних від неї обставин.

В нащій країні органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходження страхових внесків, створюють і забезпечують функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб, здійснюють облік коштів Накопичувального фонду на накопичувальних пенсійних рахунках.

Разом з тим, слід зазначити, що на практиці виникають певні труднощі із визначенням заробітної плати до певного періоду для подальшого обчислення пенсії у тих випадках, коли документи, які свідчили про її нарахування та виплату, були втрачені. У зв’язку з цим, і було затверджено зазначений вище Порядок.

Цим Порядком визначається механізм обміну інформацією на центральному рівні між Державною фіскальною службою України та Пенсійним фондом України, а також порядок складання та подання Пенсійним фондом України запитів на отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - ДРФО) щодо надання даних про заробітну плату (дохід) за період з 01 січня 1998 року до 01 липня 2000 року (за наявності) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату.

Порядок розробрено у відповідності із пунктом 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року N 423, пунктами 7 та 10 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 липня 2006 року N 919 "Про затвердження Порядку визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату" і з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами законодавства.

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Наказом, яким затверджено зазначений вище Порядок, також, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 18 жовтня 2006 року N 385/626 "Про затвердження Порядку отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів даних про заробітну плату (дохід) для обчислення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2006 року за N 1169/13043.