[23.06.2018]

Копії рішень про встановлення місцевих податків та зборів органи місцевого самоврядування зобов’язані надіслати ДФС не пізніше 01 липня

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що нормами п.п.12.3.3 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у 10-ти денний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Орган місцевого самоврядування у 10-ти денний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу інформацію про нормативну грошову оцінку земель.

Контролюючі органи складають зведену інформацію про нормативну грошову оцінку земель.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель.

Перелік місцевих податків і зборів встановлено у ст.10 ПКУ. Так, до місцевих податків належать податок на майно (до його складу входять податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, плата за землю) та єдиний податок.

До місцевих зборів належать збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір.

Пункт 10.2. ст.10 ПКУ передбачає, що місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

В межах повноважень, визначених Податковим кодексом, місцеві ради вирішують питання щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору (п. 10.3. ст.10 Податкового кодексу).

Установлення місцевих податків та зборів, не передбачених Податковим кодексом, забороняється.

Якщо сільська, селищна, міська рада або рада об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю – п.п.12.3.5 п.12.3 ст.12 ПКУ.

Звертаємо увагу керівників органів місцевого самоврядування, що постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», затверджені форма типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та форма типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Тобто, копії прийнятих рішень щодо ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, чи змін на 2019 рік необхідно надавати згідно типових форм. 

За матеріалами сайта ДФС у Київській області