Важливi питання  
08.02.2018 №2 

Електронний реєстр лікарняних

З початку 2018 року, Міністерство охорони здоров’я України й Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва працюють над запровадженням електронного реєстру (обліку) лікарняних.

Для чого це потрібно?

По-перше, для посилення контролю за обліком тимчасової втрати працездатності. Передбачається, що це унеможливить махінації з лікарняними листками.

По-друге, це заощадить бюджетні кошти, оскільки у разі введення електронного реєстру зникне необхідність виготовлення та закупівлі бланків лікарняних листків.

Працюватиме ця система наступним чином: кожний лікар отримуватиме ключ доступу до бази даних зі своїм підписом й вноситиме до реєстру дані про хворого, заклад охорони здоров'я, захворювання та строк тимчасової непрацездатності, після чого передаватиме номер реєстраційного запису безпосередньо хворому. У свою чергу, відділ кадрів зможе перевірити правильність такого запису в реєстрі та нарахувати лікарняні. Тобто, працівникові вже буде не потрібно пред’являти листок непрацездатності своєму роботодавцю ― достатньо лише повідомити номер його реєстраційного запису справи по хворобі в електронному реєстрі лікарняних.

Лікар буде мати можливість здійснити видачу електронного листка непрацездатності з будь-якого засобу інформатизації (комп’ютер, планшет, смартфон). Відкриття листка непрацездатності буде проходити у режимі реального часу, саме за фактом встановлення лікарем тимчасової непрацездатності застрахованої особи.

Лікар матиме доступ лише до своїх записів, в той час як головний лікар - до всіх записів, зроблених у медустанові, а вже контрольна організація та МОЗ - до всієї бази даних. Необхідне програмне забезпечення вже розроблене.

Всі дані будуть автоматично перевірятися системою на відповідність реєстру страхувальників. І у випадку невідповідності даних, документ не буде зареєстровано в системі. Це унеможливить видачу фальсифікованих та підроблених листків, а також відкриття листка непрацездатності одночасно в декількох закладах охорони здоров’я. Наразі до 20% лікарняних видані з порушеннями або сфальсифіковані, адже чимало пацієнтів для довідки симулюють різні хвороби. Це означає, що як держава, так і бізнес втрачають кошти, доплачуючи своїм працівникам.

Проблема полягає лише в тому, що для функціонування такого сервісу потрібен хоча б один комп'ютер у лікарні, який під'єднаний до мережі Інтернет.

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

30 жовтня 2017 року (Нюанси розрахунку лікарняного для працівників із почасовою оплатою праці)

12 жовтня 2017 року (Про деякі обмеження на виплату лікарняних і декретних)

17 липня 2017 року (Оплата лікарняних в разі, коли працівник захворів знов)