МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.12.2008 N 1105
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 грудня 2008 р. за N 1250/15941
Про затвердження Типових
штатних нормативів спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового
розвитку
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
освіти і науки
N 69 від 05.02.2009
N 948 від 03.07.2017 )
На виконання статті 45 Закону України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" ( 2961-15 ) та з метою упорядкування штатів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, наказую:
1. Затвердити Типові штатні нормативи спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі - Типові штатні нормативи), що додаються.
2. Керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами для даного закладу, за рахунок посад інших структурних підрозділів в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу.
3. Зберегти в штатах спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, посади медичного персоналу, які були у наявності до затвердження цих Типових штатних нормативів.
4. Керівникам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, привести штатні розписи закладів у відповідність до цього наказу.
У разі виробничої необхідності за рахунок спеціального фонду можуть бути введені додаткові посади. ( Пункт 4 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки N 948 від 03.07.2017 )
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра П.Б.Полянського.
Міністр І.О.Вакарчук
Погоджено:
Міністр праці та соціальної політики України
Л.Л.Денісова
Заступник Міністра фінансів України В.Матвійчук
Голова ЦК Профспілки працівників освіти і науки Л
.С.Сачков
Затверджено
Наказ Міністерства
освіти і науки України
05.12.2008 N 1105
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 грудня 2008 р. за N 1250/15941
Типові штатні нормативи
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей,
які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
----------------------------------------------------------------
| Найменування посад | Кількість штатних одиниць |
| |(максимальна) залежно від кількості |
| | груп вихованців |
| |------------------------------------|
| | 4-5 | 6-7 |8-10 |11-15|16-22| 23 і |
| | | | | | |більше|
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Директор | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|навчально-виховної | | | | | | |
|(навчальної, виховної) | | | | | | |
|роботи (крім шкіл | | | | | | |
|(шкіл-інтернатів) | | | | | | |
|для розумово відсталих | | | | | | |
|дітей) | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | | | | | | |
|навчально-виховної | 1 | 1 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 |
|(навчальної, виховної) | | | | | | |
|роботи для шкіл | | | | | | |
|(шкіл-інтернатів) | | | | | | |
|для розумово відсталих | | | | | | |
|дітей | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|господарської роботи | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Завідувач господарства | 1 | 1 | - | - | - | - |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Педагог-організатор | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Практичний психолог | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Соціальний педагог | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Інструктор з фізкультури | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Керівник гуртка | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Завідувач бібліотеки | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Бібліотекар | - | 0,5 | - | - | - | - |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Сестра медична | 0,5 | 0,75| 0,75| 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Сестра медична з | | | | | | |
|дієтичного харчування | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Комірник | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Шеф-кухар | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Підсобний робітник | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Кастелянка | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Машиніст із прання та | | | | | | |
|ремонту спецодягу | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|(білизни)(*) | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Робітник з комплексного | | | | | | |
|обслуговування й ремонту | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
|будівель | | | | | | |
----------------------------------------------------------------
---------------
(*) Коли білизна здається в пральню, то на заклад вводиться
одна одиниця машиніста із прання спецодягу (білизни).
( Таблиця із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 69 від 05.02.2009 )
1. Штати спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі школи-інтернати), формуються з урахуванням типу навчального закладу, кількості учнів (вихованців), класів, груп, режиму роботи, площі приміщень, будівель, споруд.
При визначенні штатів школи-інтернату дошкільні групи враховуються у загальній кількості груп.
2. Кількість вихователів у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожну групу вихованців.
У школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, кількість вихователів встановлюється з розрахунку 3,28 одиниці на кожну групу. Посада помічника вихователя вводиться з розрахунку 1,8 штатної одиниці на кожну дошкільну групу та додатково з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку - 2,3 штатної одиниці. Якщо дошкільні групи розміщені в суміжних спальних приміщеннях, посада помічника вихователя з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку вводиться з розрахунку 2,3 штатної одиниці на кожні 2 групи. ( Абзац 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 69 від 05.02.2009 )
На оплату заміни вихователів у період їх відпусток, у вихідні та святкові дні в тих школах-інтернатах, де всі вихованці або їх частина залишаються в інтернаті у цей період, передбачаються асигнування, виходячи з режиму перебування дітей та норми роботи на ставку вихователя 25 годин. У межах цих асигнувань можуть бути введені додаткові посади вихователів.
3. У школах-інтернатах з кількістю 6 і більше груп один з вихователів призначається старшим вихователем.
4. Посада вчителя-логопеда у школах-інтернатах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, для розумово відсталих дітей, для дітей із затримкою психічного розвитку, сліпих дітей, дітей із зниженим зором вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця на 25-30 учнів з тяжкими порушеннями мовлення;
у дошкільних групах шкіл-інтернатів - з розрахунку 1 штатна одиниця на кожні 15 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням мови або на кожні 12 дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
5. Посада вчителя-дефектолога вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця для роботи в слуховому кабінеті у школах-інтернатах для глухих дітей;
у школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, укомплектовані глухими та сліпими дітьми та дітьми зі зниженим слухом та зором, дітьми із затримкою психічного розвитку, а також розумово відсталими дітьми, - з розрахунку 1 штатна одиниця на кожну групу. У школах-інтернатах для дітей із зниженим слухом вводиться посада інструктора слухового кабінету.
6. Посада музичного керівника вводиться за наявності дошкільних груп з розрахунку 0,25 штатної одиниці на кожну групу, але не більше 1 штатної одиниці на заклад.
7. У школах-інтернатах вводиться посада інженера-електронника або інженера-програміста з розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів 6-10 одиниць;
1 штатна одиниця - за наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів більше 10 одиниць.
У навчальному закладі може бути введено не більше 1 штатної одиниці інженера-електронника або інженера-програміста на заклад.
У разі відсутності фахівців для укомплектування посади інженера-електронника або інженера-програміста вчителям, викладачам та іншим працівникам, на яких покладено обслуговування відповідної техніки, проводиться доплата за обслуговування електронно-обчислювальної техніки.
8. У школах-інтернатах для дітей глухих та зі зниженим слухом вводиться посада техніка для обслуговування слухокоригуючого обладнання індивідуального та колективного користування з розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності 3-8 класів;
1 штатна одиниця - за наявності 9 і більше класів.
9. У школах-інтернатах для дітей сліпих та зі зниженим зором з числом 4-5 груп, у яких учні (вихованці) користуються підручниками та навчальною літературою з рельєфним шрифтом, установлюється 0,5 штатної одиниці посади бібліотекаря.
10. Посада лаборанта вводиться за наявності обладнаних кабінетів з розрахунку:
1 штатна одиниця для 7-12-их класів, але не більше ніж 2 штатні одиниці на школу-інтернат;
0,5 штатної одиниці у школах-інтернатах з кількістю учнів менше 100 осіб.
11. У школах-інтернатах усіх типів посада помічника вихователя з режимом роботи з 21-ї години вечора до 7-ї години ранку вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожний спальний корпус. При розміщенні в спальному корпусі більше 100 вихованців - 2 штатні одиниці помічника вихователя на кожний поверх спального корпусу.
За наявності ізолятора, розташованого за межами спального корпусу, додатково вводиться 2 штатні одиниці посади помічника вихователя.
12. Посада кухаря у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожний навчальних заклад.
За наявності у школі-інтернаті учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів (вихованців), що перебувають у школі-інтернаті у вихідні та святкові дні додатково вводиться 0,5 штатних одиниці кухаря (за наявності не менше 25 таких дітей). Крім того, за наявності в школі-інтернаті двох і більше дошкільних груп встановлюється додатково 0,5 штатної одиниці кухаря.
13. Якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то в штати шкіл-інтернатів вводяться посади бухгалтерів, кількість яких визначається відповідно до Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26.09.2003 N 269.
14. У школах-інтернатах вводиться посада секретаря-друкарки з розрахунку:
0,5 штатної одиниці, якщо у закладі менше 80 учнів;
1 штатна одиниця, якщо у закладі більше 80 учнів.
15. Посада прибиральника службових приміщень у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. м площі, що прибирається.
Крім того, додатково вводиться 0,25 штатної одиниці посади прибиральника службових приміщень на кожний підготовчий клас, а також 0,25 штатної одиниці посади прибиральника службових приміщень на кожні 1-4 класи.
16. У школах-інтернатах за наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться по 1 штатній одиниці водія на кожний автотранспортний засіб (автобус), але не більш 5 штатних одиниць на заклад. За наявності гужового транспорту вводиться 1 штатна одиниця конюха або возія.
17. Посада двірника вводиться в штати шкіл-інтернатів відповідно до встановлених законодавством норм площі, що прибирається. У школах-інтернатах, які мають фруктовий сад чи земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше 1,5 га, додатково може вводитися посада садівника.
18. Кількість сторожів вводиться у школах, де немає можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони, і визначається відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 N 105.
19. У школах-інтернатах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату вводиться одна посада техніка для ремонту, обслуговування ортопедичного обладнання.
20. Кількість робітників з комплексного обслуговування й ремонту будівель визначається відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 N 105.
У школах-інтернатах, що мають санітарно-очисні споруди вводиться посада робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель з розрахунку 1 штатна одиниця в зміну з урахуванням кількості робітників, передбачених цим пунктом.
Якщо опалення приміщень шкіл-інтернатів не передано в систему житлово-комунального господарства, то на опалювальний сезон вводяться посади машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні газової, опалювачів, виходячи з таких умов:
за наявності центрального опалення:
2 штатні одиниці машиніста (кочегара) котельні в зміну в кожній - в котельнях, що опалюються твердими видами палива з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. м;
1 штатна одиниця оператора котельні в зміну - в котельнях з газовим опаленням;
2 штатні одиниці оператора котельні в зміну - в котельнях без автоматики безпеки;
за наявності пічного опалення:
0,5 штатної одиниці опалювача на кожні 5 печей, але не менше ніж 0,5 штатної одиниці на школу-інтернат.
У школах-інтернатах з централізованим теплопостачанням (ТЕЦ), що мають тепловий пункт або елеватор, додатково вводиться штатна одиниця робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель а за наявності бойлерів та насосів - 1 штатна одиниця в зміну.
Штатні одиниці робітників з обслуговування й ремонту будинків, передбачені цим пунктом, вводяться на опалювальний сезон. Із загальної кількості машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні і робітників з обслуговування й ремонту будинків, передбачених цим пунктом, вводиться 1 штатна одиниця на рік.
21. За наявності облаштованого гардеробного приміщення на осінньо-зимовий період вводиться гардеробник на 200 окремих місць, за наявності другої зміни вводиться додаткова кількість гардеробників з розрахунку 1 штатна одиниця на 200 учнів (вихованців), які навчаються в другу зміну.
22. У школах-інтернатах, в яких виховується не менше 25 осіб з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, вводиться 0,5 штатної одиниці юрисконсульта.
Директор департаменту економіки та фінансування П.М.Куліков