МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.12.2008 N 1105
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 грудня 2008 р. за N 1250/15941
Про затвердження Типових
штатних нормативів спеціальних
загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового
розвитку
На виконання статті 45 Закону України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" ( 2961-15 ) та з метою упорядкування штатів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, наказую:
1. Затвердити Типові штатні нормативи спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі - Типові штатні нормативи), що додаються.
2. Керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами для даного закладу, за рахунок посад інших структурних підрозділів в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу.
3. Зберегти в штатах спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, посади медичного персоналу, які були у наявності до затвердження цих Типових штатних нормативів.
4. Керівникам закладів привести штатні розписи спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, у відповідність з цим наказом. При цьому з метою економного і раціонального використання коштів та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 N 943 "Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів" не допускати збільшення чисельності працівників у закладах, що склалась на 1 листопада 2008 року.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра П.Б.Полянського.
Міністр І.О.Вакарчук
Погоджено:
Міністерство праці та соціальної політики України Міністр Л.Л.Денісова
Міністерство фінансів України Міністр В.М.Пинзеник
ЦК Профспілки працівників освіти і науки
Голова ЦК профспілки Л.С.Сачков
Затверджено
Наказ Міністерства
освіти і науки України
05.12.2008 N 1105
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 грудня 2008 р. за N 1250/15941
ТИПОВІ ШТАТНІ НОРМАТИВИ
спеціальних загальноосвітніх шкіл
(шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують
корекції фізичного та (або)
розумового розвитку
----------------------------------------------------------------
| Найменування посад | Кількість штатних одиниць |
| |(максимальна) залежно від кількості |
| | груп вихованців |
| |------------------------------------|
| | 4-5 | 6-7 |8-10 |11-15|16-22| 23 і |
| | | | | | |більше|
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Директор | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|навчально-виховної | | | | | | |
|(навчальної, виховної) | | | | | | |
|роботи (крім шкіл | | | | | | |
|(шкіл-інтернатів) | | | | | | |
|для розумово відсталих | | | | | | |
|дітей) | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | | | | | | |
|навчально-виховної | 1 | 1 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 |
|(навчальної, виховної) | | | | | | |
|роботи для шкіл | | | | | | |
|(шкіл-інтернатів) | | | | | | |
|для розумово відсталих | | | | | | |
|дітей | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Заступник директора з | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|господарської роботи | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Завідувач господарства | 1 | 1 | - | - | - | - |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Педагог-організатор | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Інструктор з фізкультури | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Керівник гуртка | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Завідувач бібліотеки | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Бібліотекар | - | 0,5 | - | - | - | - |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Сестра медична | 0,5 | 0,75| 0,75| 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Сестра медична з | | | | | | |
|дієтичного харчування | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Комірник | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Шеф-кухар | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Підсобний робітник | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Кастелянка | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Машиніст із прання та | | | | | | |
|ремонту спецодягу | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|(білизни)(*) | | | | | | |
|-------------------------+-----+-----+-----+-----+-----+------|
|Робітник з комплексного | | | | | | |
|обслуговування й ремонту | 1 | 1 | 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
|будівель | | | | | | |
----------------------------------------------------------------
---------------
(*) Коли білизна здається в пральню, то на заклад вводиться
одна одиниця машиніста із прання спецодягу (білизни).
1. Штати спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів)
для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового
розвитку (далі школи-інтернати), формуються з урахуванням типу
навчального закладу, кількості учнів (вихованців), класів, груп,
режиму роботи, площі приміщень, будівель, споруд.
При визначенні штатів школи-інтернату дошкільні групи
враховуються у загальній кількості груп.
2. Кількість вихователів у школах-інтернатах вводиться з
розрахунку 2 штатні одиниці на кожну групу вихованців.
У школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, кількість
вихователів встановлюється з розрахунку 3,28 одиниці на кожну
групу.
На оплату заміни вихователів у період їх відпусток, у вихідні
та святкові дні в тих школах-інтернатах, де всі вихованці або їх
частина залишаються в інтернаті у цей період, передбачаються
асигнування, виходячи з режиму перебування дітей та норми роботи
на ставку вихователя 25 годин. У межах цих асигнувань можуть бути
введені додаткові посади вихователів.
3. У школах-інтернатах з кількістю 6 і більше груп один з
вихователів призначається старшим вихователем.
4. Посада вчителя-логопеда у школах-інтернатах для дітей з
порушеннями опорно-рухового апарату, для розумово відсталих дітей,
для дітей із затримкою психічного розвитку, сліпих дітей, дітей із
зниженим зором вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця на 25-30 учнів з тяжкими
порушеннями мовлення;
у дошкільних групах шкіл-інтернатів - з розрахунку 1 штатна
одиниця на кожні 15 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням
мови або на кожні 12 дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
5. Посада вчителя-дефектолога вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця для роботи в слуховому кабінеті
у школах-інтернатах для глухих дітей;
у школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, укомплектовані
глухими та сліпими дітьми та дітьми зі зниженим слухом та зором,
дітьми із затримкою психічного розвитку, а також розумово
відсталими дітьми, - з розрахунку 1 штатна одиниця на кожну групу.
У школах-інтернатах для дітей із зниженим слухом вводиться
посада інструктора слухового кабінету.
6. Посада музичного керівника вводиться за наявності
дошкільних груп з розрахунку 0,25 штатної одиниці на кожну групу,
але не більше 1 штатної одиниці на заклад.
7. У школах-інтернатах вводиться посада інженера-електронника
або інженера-програміста з розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності навчального комп'ютерного
комплексу з кількістю комп'ютерів 6-10 одиниць;
1 штатна одиниця - за наявності навчального комп'ютерного
комплексу з кількістю комп'ютерів більше 10 одиниць.
У навчальному закладі може бути введено не більше 1 штатної
одиниці інженера-електронника або інженера-програміста на заклад.
У разі відсутності фахівців для укомплектування посади
інженера-електронника або інженера-програміста вчителям,
викладачам та іншим працівникам, на яких покладено обслуговування
відповідної техніки, проводиться доплата за обслуговування
електронно-обчислювальної техніки.
8. У школах-інтернатах для дітей глухих та зі зниженим слухом
вводиться посада техніка для обслуговування слухокоригуючого
обладнання індивідуального та колективного користування з
розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності 3-8 класів;
1 штатна одиниця - за наявності 9 і більше класів.
9. У школах-інтернатах для дітей сліпих та зі зниженим зором
з числом 4-5 груп, у яких учні (вихованці) користуються
підручниками та навчальною літературою з рельєфним шрифтом,
установлюється 0,5 штатної одиниці посади бібліотекаря.
10. Посада лаборанта вводиться за наявності обладнаних
кабінетів з розрахунку:
1 штатна одиниця для 7-12-их класів, але не більше ніж 2
штатні одиниці на школу-інтернат;
0,5 штатної одиниці у школах-інтернатах з кількістю учнів
менше 100 осіб.
11. У школах-інтернатах усіх типів посада помічника
вихователя з режимом роботи з 21-ї години вечора до 7-ї години
ранку вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожний спальний
корпус. При розміщенні в спальному корпусі більше 100 вихованців -
2 штатні одиниці помічника вихователя на кожний поверх спального
корпусу.
За наявності ізолятора, розташованого за межами спального
корпусу, додатково вводиться 2 штатні одиниці посади помічника
вихователя.
12. Посада кухаря у школах-інтернатах вводиться з розрахунку
2 штатні одиниці на кожний навчальних заклад.
За наявності у школі-інтернаті учнів з числа дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів
(вихованців), що перебувають у школі-інтернаті у вихідні та
святкові дні додатково вводиться 0,5 штатних одиниці кухаря (за
наявності не менше 25 таких дітей). Крім того, за наявності в
школі-інтернаті двох і більше дошкільних груп встановлюється
додатково 0,5 штатної одиниці кухаря.
13. Якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то
в штати шкіл-інтернатів вводяться посади бухгалтерів, кількість
яких визначається відповідно до Міжгалузевих нормативів
чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджених
наказом Міністерства праці та соціальної політики України від
26.09.2003 N 269.
14. У школах-інтернатах вводиться посада секретаря-друкарки з
розрахунку:
0,5 штатної одиниці, якщо у закладі менше 80 учнів;
1 штатна одиниця, якщо у закладі більше 80 учнів.
15. Посада прибиральника службових приміщень у
школах-інтернатах вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на
кожні 200 кв. м площі, що прибирається.
Крім того, додатково вводиться 0,25 штатної одиниці посади
прибиральника службових приміщень на кожний підготовчий клас, а
також 0,25 штатної одиниці посади прибиральника службових
приміщень на кожні 1-4 класи.
16. У школах-інтернатах за наявності автотранспортних засобів
(автобусів) вводиться по 1 штатній одиниці водія на кожний
автотранспортний засіб (автобус), але не більш 5 штатних одиниць
на заклад. За наявності гужового транспорту вводиться 1 штатна
одиниця конюха або возія.
17. Посада двірника вводиться в штати шкіл-інтернатів
відповідно до встановлених законодавством норм площі, що
прибирається. У школах-інтернатах, які мають фруктовий сад чи
земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше
1,5 га, додатково може вводитися посада садівника.
18. Кількість сторожів вводиться у школах, де немає
можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої
охорони, і визначається відповідно до Міжгалузевих норм
чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі,
затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики
України від 11.05.2004 N 105.
19. У школах-інтернатах для дітей з порушеннями
опорно-рухового апарату вводиться одна посада техніка для ремонту,
обслуговування ортопедичного обладнання.
20. Кількість робітників з комплексного обслуговування й
ремонту будівель визначається відповідно до Міжгалузевих норм
чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі,
затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики
України від 11.05.2004 N 105.
У школах-інтернатах, що мають санітарно-очисні споруди
вводиться посада робітника з комплексного обслуговування й ремонту
будівель з розрахунку 1 штатна одиниця в зміну з урахуванням
кількості робітників, передбачених цим пунктом.
Якщо опалення приміщень шкіл-інтернатів не передано в систему
житлово-комунального господарства, то на опалювальний сезон
вводяться посади машиністів (кочегарів) котельні, операторів
котельні газової, опалювачів, виходячи з таких умов:
за наявності центрального опалення:
2 штатні одиниці машиніста (кочегара) котельні в зміну в
кожній - в котельнях, що опалюються твердими видами палива з
поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. м;
1 штатна одиниця оператора котельні в зміну - в котельнях з
газовим опаленням;
2 штатні одиниці оператора котельні в зміну - в котельнях без
автоматики безпеки;
за наявності пічного опалення:
0,5 штатної одиниці опалювача на кожні 5 печей, але не менше
ніж 0,5 штатної одиниці на школу-інтернат.
У школах-інтернатах з централізованим теплопостачанням (ТЕЦ),
що мають тепловий пункт або елеватор, додатково вводиться штатна
одиниця робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель
а за наявності бойлерів та насосів - 1 штатна одиниця в зміну.
Штатні одиниці робітників з обслуговування й ремонту
будинків, передбачені цим пунктом, вводяться на опалювальний
сезон. Із загальної кількості машиністів (кочегарів) котельні,
операторів котельні і робітників з обслуговування й ремонту
будинків, передбачених цим пунктом, вводиться 1 штатна одиниця на
рік.
21. За наявності облаштованого гардеробного приміщення на
осінньо-зимовий період вводиться гардеробник на 200 окремих місць,
за наявності другої зміни вводиться додаткова кількість
гардеробників з розрахунку 1 штатна одиниця на 200 учнів
(вихованців), які навчаються в другу зміну.
22. У школах-інтернатах, в яких виховується не менше 25 осіб
з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування,
вводиться 0,5 штатної одиниці юрисконсульта.
Директор департаменту економіки та фінансування П.М.Куліков