Важливi питання  
22.06.2018 №5 

Відновлення інформації фіскальної пам’яті РРО

Державна фіскальна служба України у своїй індивідуальній податковій консультації від 31.05.2018 р. N 2391/6/99-99-14-05-01-15/ІПК надала вичерпні роз'яснення стосовно порядку дій при відновленні інформації фіскальної пам’яті РРО та наслідки у разі її не відновлення після ремонту.

Так, Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

В свою чергу, розділ II Закону N 265 визначає порядок проведення розрахунків, зокрема, згідно із п. 14 ст. 3 р. II суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вводити в експлуатацію, проводити технічне обслуговування без порушення раніше здійсненого належним чином опломбування реєстратора розрахункових операцій, ремонтувати реєстратори розрахункових операцій через центри сервісного обслуговування в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пункт 33 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2004 р. N 601 пердбачає, що несправний фіскальний блок реєстратора підлягає заміні на новий, опломбований виробником. При цьому в новому фіскальному блоку відновлюється інформація із щомісячних звітів реєстратора за останніх три роки.

________________

Враховуючи скасування щомісячної звітності реєстратора розрахункових операцій (форма 1-ЗВР) Державною фіскальною службою рекомендовано:

- для відновлення інформації після заміни фіскального блоку центр сервісного обслуговування має використовувати звітні дані щоденних фіскальних чеків, які зберігаються у розділі 1 книги обліку розрахункових операцій до РРО. При цьому, у новому фіскальному блоці має бути відновлена інформація за останні три календарні роки.

- при формуванні фіскального чека, для введення в новий фіскальний блок, у полі "найменування товару (послуги)" в обов’язковому порядку слід вносити спеціальний маркер "відновлення фіскальної суми". Таке маркування дасть можливість ДФС, при аналізі даних Системи обліку даних РРО, виділяти суми, повторно внесені до відновленої фіскальної пам’яті РРО, та вже передані до ДФС.

Одночасно із зазначеним, статею 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність посадових осіб та осіб, які здійснюють розрахункові операції, у разі порушення ними встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

_______________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

13 березня 2018 року (Арешт майна платника податків та обставини, за яких він може бути застосований.)

18 вересня 2017 року (Оновлений порядок здійснення адміністративного арешту майна платників податків)

15 серпня 2017 року (Навчання на платній основі. Заповніть правильно документи для отримання податкової знижки!)