Важливi питання  
29.05.2018 №5 

Порядок обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

Наказом від 14.05.2018 N 13 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕЛП) затвердила Порядок обробки повідомлень про корупцію, що надходять до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Останній розроблений та затверджений з метою реалізації антикорупційної політики та у відповідності до статті 53 Закону України "Про запобігання корупції", керуючись Методичними рекомендаціями щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затвердженими рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06 липня 2017 року N 286.

Затверджений Порядок визначає послідовність дій посадових осіб Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), при отриманні, реєстрації, розгляді повідомлень про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), що надходять через спеціальну телефонну лінію, офіційний веб-сайт, захищену електронну пошту НКРЕКП, іншими засобами поштового зв'язку та під час особистого прийому громадян.

Повідомлення про корупцію (повідомлення) має містити наступні реквізити:

- прізвище, ім'я, по батькові особи, яка ймовірно вчинила правопорушення, її посада та місце роботи;

- текст повідомлення, що містить інформацію про факти вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, яку може бути перевірено;

- прізвище, ім'я, по батькові, адреса та підпис викривача (автора повідомлення).

Повідомлення, які надходять через офіційний веб-сайт, захищену електронну скриньку НКРЕКП, направляються з підписом викривача у сканованому вигляді.

Вимоги до анонімних повідомлень та порядок їх розгляду визначаються частиною п'ятою статті 53 Закону.

Повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію НКРЕКП чи під час особистого прийому, вноситься уповноваженою особою НКРЕКП до форми повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію НКРЕКП або під час особистого прийому (додаток 1).

У разі, якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого правопорушення, уповноважена особа НКРЕКП пропонує викривачу звернутися до НКРЕКП письмово або направити повідомлення через офіційний веб-сайт або захищену електронну пошту НКРЕКП.

При прийнятті повідомлення через спеціальну телефонну лінію уповноважена особа НКРЕКП повідомляє викривача про те, що у разі його бажання отримати відповідь від НКРЕКП необхідно направити повідомлення за особистим підписом засобами поштового зв'язку.

Тепер розберемо порядок розгляду повідомлень. Останнє здійснюється уповноваженою особою НКРЕКП у день отримання або не пізніше наступного робочого дня за днем отримання повідомлення.

Для забезпечення чітких та узгоджених дій щодо розгляду повідомлення уповноважена особа НКРЕКП використовує Схему стандартної процедури розгляду повідомлень про порушення вимог Закону (додаток 3).

Після реєстрації повідомлень та їх розгляду уповноважена особа НКРЕКП протягом дня передає такі повідомлення з результатами попереднього розгляду керівнику апарату НКРЕКП.

Далі, за резолюцією керівника апарату НКРЕКП, уповноважена особа забезпечує опрацювання повідомлень у строки, визначені керівником апарату НКРЕКП.

У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог Закону працівником НКРЕКП та необхідності проведення службового розслідування чи перевірки керівник апарату НКРЕКП визначає заходи, які мають бути вжиті для опрацювання та перевірки інформації, викладеної у повідомленні, та терміни їх виконання.

Проведення службового розслідування за фактами викладеними у повідомленні - його організація, проведення та оформлення здійснюється відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України "Про запобігання корупції" прирівнюються до осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року N 950.

Уповноваженій особі НКРЕКП для проведення службового розслідування чи перевірки надається право одержувати усні та письмові пояснення від працівників НКРЕКП, про діяльність яких ідеться в повідомленні, а також інших осіб, які обізнані або причетні до фактів або діянь, отримувати від них необхідну інформацію та документи.

Керівник апарату за результатами аналізу матеріалів проведеної перевірки або службового розслідування приймає рішення (наказ, окреме доручення тощо) щодо вжиття заходів з припинення виявленого порушення, усунення його наслідків або відкриття дисциплінарного провадження для притягнення винних до дисциплінарної відповідальності.

У випадку кримінального або адміністративного провадження уповноважена особа НКРЕКП за дорученням керівника апарату інформує спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.

Посадові особи, залучені до процесу роботи з повідомленнями, за розголошення особам, які не мають безпосереднього відношення до розгляду повідомлень, або використання в інший спосіб у своїх інтересах інформації, що міститься в повідомленні про корупцію, а також будь-якої іншої інформації, пов'язаної з прийняттям та розглядом такого повідомлення, несуть відповідальність, передбачену Кодексом України про адміністративні правопорушення, Кримінальним кодексом України, Кодексом законів про працю України, Законом України "Про державну службу" та іншими нормативно-правовими актами.

Обробка персональних даних викривачів здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".

За підсумками роботи із повідомленнями, внесеними викривачами, один раз на рік уповноважена особа НКРЕКП складає звіт.

Документи і матеріали стосовно розгляду повідомлень, що надійшли до НКРЕКП, обліковуються і формуються у справи.

_______________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

16 квітня 2018 року (Тепер діє Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення)

18 грудня 2017 року (Передбачається, що Закон України "Про запобігання корупції" буде поширюватись і на суддів)

12 червня 2017 року (Найближчим часом планується запровадження в Україні спеціалізації суддів з розгляду корупційних і пов'язаних з корупцією правопорушень)

13 січня 2017 року (Затверджена Методологія оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади)