Що необхідно знати при купівлі земельної ділянки
Договір купівлі-продажу земельної ділянки укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Це передбачено статтею 657 Цивільного кодексу України. Будь-які розписки про отримання грошей не є підставою для продавця передати іншій особі у власність земельну ділянку.
Документи, необхідні для оформлення договору купівлі-продажу земельної ділянки, яка перебуває у власності фізичної особи:
- паспорт громадянина України;
- облікова картка платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб-платників податків;
- свідоцтво про реєстрацію шлюбу, якщо особа перебуває у шлюбі, свідоцтво про розірвання шлюбу, якщо особа розлучена, нотаріально посвідчена згода другого з подружжя на укладення даного договору;
- довіреність, якщо від імені фізичної особи діє представник;
- правовстановлювальний документ на земельну ділянку (Державний акт на право власності на земельну ділянку);
- довідка про відсутність (наявність) обмежень (обтяжень) за даними Державного земельного кадастру;
- довідка про відсутність (наявність) на земельній ділянці житлового будинку, інших будівель, споруд;
- звіт про експертно-грошову оцінку земельної ділянки (для договору дарування та оформлення спадщини звіт не потрібен),
- документ про сплату податку з доходів фізичних осіб відчужувачем (якщо земельна ділянка несільськогосподарського призначення була набута власником не шляхом приватизації);
- витяг з державного реєстру земель (поземельної книги) - надається територіальним органом Держкомзему та дійсний протягом 3-х місяців з моменту видачі, крім витягу для оформлення права на спадщину; Першочерговою умовою договору купівлі-продажу земельної ділянки є наявність кадастрового номера. У разі якщо кадастровий номер відсутній, то присвоєнням кадастрового номера займається територіальний орган Держкомзему. Відсутність кадастрового номера є підставою для відмови у посвідченні договору купівлі-продажу земельної ділянки.
Після нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки перехід права власності має бути зареєстрований у територіальному органі Держкомзему за місцем знаходження земельної ділянки.
Які проблеми можуть виникнути у нових власників земельних ділянок?
- фальшивий державний акт або те, що було видано декілька актів на одну ділянку;
- відсутня технічна документація чи проект відведення, або немає позитивного висновку експертизи землевпорядної документації;
- цільове призначення земельної ділянки не відповідає бажаному;
- куплена земельна ділянка у найближчому майбутньому буде відчужена для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності;
- наявність обмежень (сервітут, інженерна інфраструктура, охоронні, санітарні, санітарно-захисні та ін. зони);
- межа ділянки не відповідає зазначеній у державному акті та ін.
Уникнути даних проблем можливо, якщо завчасно провести земельний аудит ділянки, яку ви бажаєте купити. Надання таких консультативних послуг регулюється Законом України "Про землеустрій".
________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
30 серпня 2017 року (Облік плати за землю, яку сплачує кооператив, що управляє будинком)