Чи обов'язково замінювати паспорт-книжечку на ID-картку?
Впровадження ID-карток - одна з вимог асоціації з Євросоюзом. Такі картки є багаторічним світовим стандартом. Вони більш захищені, тому що містять біометричну інформацію про власника паспорта.
У зв'язку з цим, 25 березня 2015 року Кабінетом міністрів України було прийнято Постанову N 302 "Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України" (далі за текстом - Постанова 302). Сроки повної відмови з паспортів громадянина України зразка 1994 року досі не визначені. Як повідомляє Міграційна служба України, до завершення роботи із забезпечення в повному обсязі територіальних підрозділів Державної міграційної служби України матеріально-технічними ресурсами, необхідними для оформлення і видачі паспорта громадянина України, зразки бланків якого затверджено Постановою 302. Тобто одночасно буде залишатися в силі Постанова ВР N 2503 від 26 червня 1992 року "Про затвердження положень про паспорт громадянина України".
Розглянемо деякі нюанси оформлення ID-карток.
На підставі п. 3 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України (далі - Порядок), кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт. Паспорт оформляється особам, які не досягли 18-річного віку, на чотири роки, а особам, які досягли 18-річного віку, - на кожні 10 років.
А обміняти паспорт-книжечку на ID-картку за власним бажанням можливо лише по досягненню 25-ти чи 45-ти річного віку, замість вклеювання нових фотокарток до паспорта зразка 1994 року (пп. 6 п.6 Порядку 302).
В яких ще випадках обмінюють паспорт-книжечку на ID-картку?
у разі втрати або викрадення паспорта;
якщо паспорт зіпсований;
при зміні прізвища або інших даних власника документа (п.6 Порядку 302).
Куди звертатися для отримання ID-картки?
Для оформлення першої ID-картки (за досягненням 14-річного віку або замість паспорта-книжечки зразка 1994 року) - до територіального підрозділу ДМС за місцем реєстрації. Для мешканців окремих районів Луганської і Донецької областей оформлення здійснюється за довідкою про місце взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (ст. 6 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб").
Після оформлення ID-картки, у подальшому всі послуги із оформлення паспорта особа зможе отримувати у будь-якому місці України за місцем звернення. (п. 17 Порядку).
Які документи треба надати?
Для оформлення паспорта:
свідоцтво про народження;
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати.
документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):
- про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;
- про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;
- про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу;
- про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;
У разі прийняття документів від особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, за зверненням такої особи або її законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника територіального підрозділу ДМС за місцем проживання особи.
Для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого:
заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року;
витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати.
документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):
- про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;
- про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;
- про шлюб і розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу;
- про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;
Скільки це коштує?
За видачу громадянам паспорта громадянина України у формі картки по досягненню 14 років (вперше), адміністративний збір не стягується.
У разі оформлення паспорту замість викраденого або втраченого, сплачується держмито у розмірі 34 грн., та адміністративний збір 279,00 грн., у тому числі:
вартість адміністративних послуг за оформлення та видачу паспорта громадянина України у формі картки: 87 грн.
вартість бланка: 192 грн.
Термін розгляду заяви на оформлення паспорта громадянина України - 20 робочих днів, з дня її подачі до органу ДМС.
________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
04 серпня 2016 року (щодо запровадження нових внутрішніх біометричних паспортів)