МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
24.09.2014 N 3304-05/33065-03
Міністерству соціальної політики України
вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Державній фінансовій інспекції України
вул. Сагайдачного, 4, м. Київ, 04070
Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись частиною другою статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 10.04.2014 N 1197-VII (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Мін'юсті 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі інструментів та приладів терапевтичних, приладдя, протезів та ортопедичних пристроїв (система реабілітації нижніх кінцівок для реабілітації дітей, хворих на дитячий церебральний параліч) (оголошення N 139754 розміщене на офіційному загальнодержавному веб-порталі "Державні закупівлі" від 27.06.2014 N 31/1/1(27.06.2014)), проведеної Міністерством соціальної політики України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 21.08.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 21.08.2014 N 3304-05/29072-03).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю інструментів та приладів терапевтичних, приладдя, протезів та ортопедичних пристроїв (система реабілітації нижніх кінцівок для реабілітації дітей, хворих на дитячий церебральний параліч) (далі - документація конкурсних торгів) оформлені протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 26.06.2014 N 4/26-06/14 та від 01.07.2014 N 2/01-07/14 відповідно.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 4 частини першої статті 17 Закону встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Пунктом 3 частини другої статті 17 Закону встановлено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та може відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо учасник або учасник попередньої кваліфікації зареєстрований в офшорних зонах. Перелік офшорних зон встановлюється Кабінетом Міністрів України.
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктом 4 частини першої та пунктом 3 частини другої статті 17 Закону.
Підпунктом 6.2 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів" учасник надає інформацію про наявний в нього досвід виконання договорів з поставки реабілітаційного або медичного обладнання, що підтверджено документально (засвідчені учасником копії договорів не менше двох на поставку медичного або реабілітаційного обладнання на суму не менше 2 млн. гривень за одиницю протягом останніх двох років та засвідчені учасником копії видаткових накладних або актів приймання-передачі товару, що підтверджують виконання наданих договорів) за нижченаведеною формою (оригінал).
Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку щодо надання учасниками копій договорів не менше двох на поставку медичного або реабілітаційного обладнання на суму не менше 2 млн. гривень за одиницю протягом останніх двох років ставить учасників в нерівні умови та може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, що не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону.
Підпунктом 10 пункту 3 розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що учасники у складі пропозиції конкурсних торгів повинні надати довідку органу державної податкової служби, яка підтверджує перебування учасника на обліку як платника податків (засвідчена учасником копія).
До Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 N 4834-VI, зокрема відповідно до яких пункт 64.3 Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.
Разом з цим 17.12.2012 набрав чинності Закон України "Про внесення змін у деякі закони України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 24.05.2012 N 4839-VI, яким внесені зміни до законодавства щодо взяття на облік юридичних та фізичних осіб - підприємців.
З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012 N 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012 N 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 N 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за N 1562/20300 (далі - Порядок обліку).
Вищезазначеними змінами до Порядку обліку встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.
Отже, законодавством передбачено, що взяття на облік суб'єктів господарювання в органах державної статистики, Державної податкової служби та Пенсійного фонду України тепер підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка висилається (видається) юридичній особі або фізичній особі - підприємцю держреєстратором в порядку, встановленому Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених Порядком обліку.
Таким чином, пропонуємо при розробленні та затвердженні замовниками документації конкурсних торгів враховувати вищевказані зміни до Податкового кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та положення Порядку обліку.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 30.07.2014 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
| N п/п |
Назва учасника | Ціна пропозиції, грн. |
| 1 | ТОВ "ДІАТЕХ-УКРАЇНА" | 24314000,00 |
| 2 | ТОВ "Євромедпроект" | 24610000,00 |
| 3 | ТОВ "ЄМГ" Україна" | 24186000,00 |
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 26.08.2014 N 3/26-08/14 пропозиція конкурсних ТОВ "ДІАТЕХ-УКРАЇНА" відхилена на підставі пункту третього частини першої статті 29 Закону, оскільки пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 27.08.2014 N 4/26-08/14 до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Євромедпроект" та ТОВ "ЄМГ" Україна", а переможцем конкурсних торгів на основі критерію і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів, а саме у пункті 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" документації конкурсних торгів визначено - ТОВ "ЄМГ" Україна", пропозицію конкурсних торгів якого визнано найбільш економічно вигідною та акцептовано.
При розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів Замовником дотримано вимоги частин четвертої, п'ятої та дев'ятої статті 28 Закону.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону Замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Законом, зокрема повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ЄМГ" Україна" розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу 27.08.2014 N 72/1/1(27.08.2014) за N 160614.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником по процедурі закупівлі інструментів та приладів терапевтичних, приладдя, протезів та ортопедичних пристроїв (система реабілітації нижніх кінцівок для реабілітації дітей, хворих на дитячий церебральний параліч), Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- при підготовці документації конкурсних торгів Замовником не враховані вимоги частини третьої статті 5, вимоги пункту 4 частини першої та пункту 3 частини другої статті 17, частин другої та третьої статті 22 Закону, зміни до Податкового кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та положення Порядку обліку.
2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- Замовником проведено процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує врахувати вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
VII. Додаткова інформація
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного
замовлення Мінекономрозвитку Л. Дудник
