КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 1529 від 18.08.2004

Про затвердження Статуту комунальної
аварійно-рятувальної служби
"Київська служба порятунку"

( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМДА
N 2238 від 30.11.20
11 )

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та на виконання рішення Київської міської ради від 15.04.2004 р. N 157/1367 "Про створення комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку":

1. Затвердити Статут комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку", що додається.

2. Встановити, що Статут набирає чинності з моменту прийняття цього розпорядження.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Поживанова М.О.

Виконуючий обов'язки голови I.Фоменко

Затверджено
розпорядженням Київської
міської державної
адміністрації
від 18.08.2004 р. N 1529

(у редакції розпорядження виконавчого органу
Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
від 30.11. 2011 N 2238)

Статут
Комунальної аварійно-рятувальної служби
"Київська служба порятунку"
(нова редакція)

м. Київ

1. Загальні положення

1.1. Комунальна аварійно-рятувальна служба "Київська служба порятунку" (надалі Служба) створена згідно з рішенням Київської міської ради від 15.04.2004 N 157/1367 "Про створення комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку". Служба заснована на комунальній власності територіальної громади міста Києва і підпорядковується Головному управлінню з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

1.2. Служба є професійною аварійно-рятувальною службою, особовий склад якої працює на постійній, а рятувальники цього складу - також на професійній основі, яка передбачає спеціальну фізичну та психологічну підготовку особового складу.

1.3. Відповідно до Галузевого стандарту України ДСТУ 75.2-24361240-001-2001 "Аварійно-рятувальні служби. Правила постійного та обов'язкового обслуговування аварійно-рятувальними службами об'єктів та окремих територій" Служба здійснює постійне та обов'язкове обслуговування об'єктів та окремих територій підвищеної небезпеки на території міста Києва і виконує аварійно-попереджувальні, аварійно-рятувальні та аварійно-відновлювальні роботи.

1.4. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в банках, печатки, штампи, а також бланки з власними реквізитами. Служба набуває статусу юридичної особи з дня її державної реєстрації.

Служба є неприбутковою організацією.

1.5. У своїй діяльності Служба керується Конституцією України, законами України, указами та розпорядженнями Президента України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), наказами Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також цим Статутом.

1.6. Правові та соціальні гарантії працівникам Служби, сім'ям рятувальників, пенсіонерам з числа рятувальників, у тому числі інвалідам, забезпечуються згідно з чинним законодавством України.

1.7. Юридична адреса Служби: 04074, м, Київ - 74, вул. Вишгородська, 21.

Повне найменування: Комунальна аварійно-рятувальна служба "Київська служба порятунку".

Скорочене найменування: КАРС "Київська служба порятунку".

2. Принципи, мета та предмет
діяльності служби

2.1. Принципами діяльності Служби є:

пріоритетність завдань, пов'язаних з рятуванням життя; охороною здоров'я людей та збереження довкілля;

безумовне надання переваги забезпеченню раціональної та превентивної безпеки життєдіяльності населення м. Києва;

обов'язковість своєчасної реалізації заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на території м. Києва і мінімізацію їх негативних наслідків;

ефективне і комплексне використання наявних сил і засобів, призначених для організації запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування на них;

забезпечення комплексного обов'язкового обслуговування потенційно-небезпечних об'єктів на території м. Києва;

безкоштовне надання допомоги під час надзвичайних ситуацій, аварій, катастроф і стихійного лиха мешканцям м. Києва;

взаємодія з Головним управлінням з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та іншими органами виконавчої влади;

мінімізація заподіяння шкоди довкіллю.

2.2. Метою діяльності Служби є:

запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізація їх наслідків та захист населення і території м. Києва;

термінове реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проведення аварійно-рятувальних робіт на об'єктах і території м. Києва;

захист навколишнього природного середовища та локалізація зон впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.

2.3. Предметом діяльності Служби є:

пошук і рятування людей на всіх без винятку уражених об'єктах і територіях (у тому числі у підземних виробках та під водою), надання невідкладної, у тому числі медичної допомоги особам, які перебувають у небезпечному для життя й здоров'я стані на місці події та під час евакуації до лікувальних закладів;

деблокування постраждалих і жертв надзвичайних ситуацій, евакуація потерпілих з районів обмеженого доступу евакуаційного транспорту у разі загрози їх життю та здоров'ю;

ліквідація особливо небезпечних проявів надзвичайних ситуацій в умовах екстремальних температур, задимленості, загазованості, загрози вибухів, обвалів, зсувів, затоплень, радіаційного та бактеріального зараження, інших небезпечних проявів;

виявлення та нейтралізація сильно діючих отруйних речовин, вивезення до місць зберігання або знешкодження;

захист навколишнього природного середовища шляхом локалізації зон впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій і катастроф;

контроль за готовністю об'єктів і територій, що обслуговуються Службою до проведення робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій;

участь у розробленні та погодженні планів реагування на надзвичайні ситуації на об'єктах І територіях, що обслуговуються Службою;

участь у підготовці рішень про створення, розміщення, визначення обсягу матеріальних резервів для ліквідації надзвичайних ситуацій;

пропаганда у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та участь у підготовці працівників підприємств, установ, організацій і населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;

проведення кількісного та якісного хімічного аналізу шкідливих речовин у воді, повітрі та ґрунті під час виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах і територіях при проведенні аварійно-рятувальних робіт та інших спеціальних робіт;

моніторинг складу повітря та запиленості на об'єктах;

проведення аварійно-відновлювальних робіт, які вимагають спеціальних рятувальних технологій і застосування унікальних засобів (у т.ч. електростанцій, освітлювальних установок, вантажопідйомних механізмів, інших засобів механізації робіт, які відсутні в реєстрі засобів об'єктових формувань);

проведення за дорученням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) аварійно-рятувальних робіт у регіонах України та зарубіжжі, доставка по території та за межі України гуманітарних та Інших вантажів, відрядження спеціалістів відповідно до угод про взаємодопомогу, виконання інших зобов'язань;

надання додаткових платних послуг відповідно до переліку та вимог діючих законодавчих актів для аварійно-рятувальних служб, а також протиаварійного та профілактичного призначення, що потребують застосування умінь рятувальників, спеціальних засобів захисту та оснащення;

розроблення, виготовлення і впровадження обладнання для проведення аварійно-рятувальних робіт;

обстеження територій на наявність вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни, їх виявлення, вивезення та знешкодження;

обстеження технічного стану будівель, споруд, інженерних мереж та гірничих виробок, підготовка та надання висновків;

обстеження підводної частини міських пляжів та зон відпочинку біля води, баз відпочинку, проведення підводно-технічних робіт;

проведення водолазно-рятувальних робіт;

здійснення радіаційного контролю за територіями, приміщеннями, транспортними засобами, якщо це не пов'язано з виконанням аварійно-рятувальних робіт;

виконання верхолазних робіт та робіт із промислового альпінізму, впровадження систем зв'язку, сигналізації автоматизації аварійно-рятувальних служб та об'єктів, що обслуговуються, тощо;

забезпечення протиаварійного захисту об'єктів та територій під час проведення зливно-наливних операцій з нафтопродуктами, перекачування хімічних речовин, газів та газових сумішей, виконання робіт з хімічними та хімічно-небезпечними речовинами, аварійно-рятувальне обслуговування при перевезенні небезпечних речовин;

розчищення зливоводів, каналізаційних колекторів та мереж, очищення та підняття предметів, тварин тощо;

розбирання аварійних будівель, споруд, зрізування дерев у небезпечних місцях, очищення від льоду і снігу дахів будівель, споруд;

відкривання квартир на замовлення громадян, зняття ґрат на вікнах і балконах із застосуванням спеціальної техніки та оснащення;

розвиток власної матеріально-технічної бази шляхом реконструкції, розширення та технічного удосконалення виробничих фондів, впровадження нових технологій.

3. Майно та кошти служби

3.1. Майно Служби складають основні фонди та обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Служби.

3.2. Майно Служби є комунальною власністю територіальної громади м. Києва і закріплено за Службою на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Служба володіє та користується зазначеним майном, вчиняючи до нього дії, передбачені чинним законодавством України та цим Статутом.

3.3. Джерелами формування майна Служби є:

- кошти міського бюджету;

- майно, передане йому власником або уповноваженим ним органом;

- майно придбане в інших суб'єктів господарювання, підприємств організацій в установленому порядку;

- кредити банків;

- добровільні пожертвування юридичних і фізичних осіб;

- відшкодування витрат, пов'язаних з основною діяльністю;

- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

3.4 Для забезпечення більш ефективної діяльності Служба може утворювати цільові фонди в порядку, визначеному законодавством України;

3.5. Служба самостійно сплачує податки та інші обов'язкові відрахування згідно чинного законодавства України.

3.6. Служба має право з дозволу власника або уповноваженого ним органу здавати в оренду, надавати іншим підприємствам, організаціям та установам в тимчасове користування належні йому будинки, споруди, устаткування, спорядження та обладнання, інвентар та інші матеріальні цінності, а також списувати їх з балансу в установленому порядку.

3.7. Збитки, завдані Службі в результаті порушення її майнових прав фізичними і юридичними особами, відшкодовуються в порядку, встановленому законодавством України.

3.8. Взаємовідносини Служби з іншими підприємствами і організаціями базуються на договірній основі.

3.9. Контроль за діяльністю Служби та відносини її з органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування здійснюються згідно чинного законодавства України.

3.10. Транспортні засоби з кольорово-графічними позначеннями, світловою та звуковою сигналізацією (за наявності спеціальних дозволів ДАІ МВС) належать до категорії оперативних транспортних засобів.

4. Права та обовязки Служби

4.1. Служба має право :

планувати та здійснювати свою діяльність відповідно до програм, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розроблених планів реагування на надзвичайні ситуації, укладених договорів на виконання робіт та надання послуг, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, робіт, послуг;

обстежувати об'єкти і території з метою профілактики виникнення аварій і надзвичайних ситуацій та на наявність вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни, їх виявлення, вивезення та знешкодження;

подавати керівникам підприємств, установ та організацій, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення протиаварійного стану об'єктів і територій та усунення виявлених порушень вимог безпеки життєдіяльності працюючих і населення;

погоджувати плани локалізації та ліквідації аварій на об'єктах чи територіях, вносити в межах своєї компетенції відповідні пропозиції до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

використовувати в установленому порядку, у тому числі на договірних засадах, засоби зв'язку, транспорту та інші матеріально-технічні ресурси підприємств, установ та організацій для рятування людей і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, доставки особового складу і спеціального оснащення на постраждалі об'єкти та території;

залучати в установленому порядку необхідних спеціалістів, у тому числі з науково-дослідних установ та навчальних закладів, для надання консультацій щодо проведення аварійно-рятувальних робіт;

надсилати запити та одержувати вичерпну та достовірну інформацію про об'єкти, на яких проводяться аварійно-рятувальні роботи, необхідну для виконання своїх обов'язків; страхувати майно служби;

займатись благодійною діяльністю в межах законодавства;

передавати факти про адміністративні порушення на розгляд державним органам нагляду і контролю за охороною праці, пожежної безпеки та техногенно-екологічної безпеки;

працівники Служби мають право безперешкодного доступу на об'єкти і території з метою виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією надзвичайної ситуації;

вимагати від усіх осіб, які знаходяться в зоні надзвичайних ситуацій, додержання правил, запроваджених встановленими заходами безпеки;

брати участь у роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах;

укладати угоди, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у судах;

брати участь у роботі комісій, що працюватимуть на об'єктах, які підлягають аварійно-рятувальному обслуговуванню; організовувати та проводити виставки;

надавати додаткові платні послуги відповідно до вимог чинною законодавства;

за згодою уповноваженого органу в установленому законодавством порядку створювати філіали, представництва, відділення, допоміжні виробництва, дільниці, цехи, лабораторії та інші відособлені підрозділи в Україні із правом відкриття поточних І розрахункових рахунків.

4.2. Обов'язки Служби:

організація функціонування структурних підрозділів у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу аварійно-рятувальних робіт в умовах надзвичайної ситуації або загрози її виникнення на території м. Києва;

надання невідкладної (екстреної) медичної допомоги;

постійне підтримання високого рівня професіоналізму особового складу для проведення аварійно-рятувальних робіт;

забезпечення можливості десятидобового проведення аварійно-рятувальних робіт в автономному режимі, створення для цього відповідних матеріально-технічних резервів;

розробка заходів щодо підвищення безпеки життєдіяльності населення і зменшення збитків у випадках виникнення надзвичайних ситуацій та практична їх реалізація;

участь у роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій та розробка заходів щодо їх запобігання;

забезпечення своєчасної сплати податків та інших відрахувань до бюджету згідно з чинним законодавством;

своєчасне та якісне виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, виконання договірних робіт та надання послуг відповідно до Статуту Служби;

створення належних умов для високопродуктивної праці своїх працівників, додержання чинного законодавства України про працю, соціальне страхування, норм і правил охорони праці;

вжиття заходів з метою підвищення матеріальної зацікавленості працівників, забезпечення економного і раціонального використання коштів, своєчасних розрахунків з працівниками Служби;

виконання норм і вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки;

здійснення бухгалтерського та статистичного обліку, складання та у визначені терміни подання в установленому порядку відповідним органам звітності з усіх видів діяльності за затвердженими формами.

5. Управління діяльністю служби

5.1. Управління Службою здійснює Командир служби (далі - керівник), який призначається на посаду та звільняється з посади Київським міським головою за поданням начальника Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та погодженням з заступником голови Київської міської державної адміністрації відповідно до розподілу обов'язків на контрактній основі.

5.2. Заступники керівника призначаються на посади і звільняються з посад керівником за погодженням з начальником Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)

5.3. Керівники структурних підрозділів, спеціалісти та інші працівники Служби призначаються на посаду і звільняються з посади керівником Служби.

5.4. Керівник:

- організовує виконання поточних і перспективних планів і програм діяльності Служби;

- розпоряджається майном і коштами Служби відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;

- подає на затвердження начальнику Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) структуру, штатний розпис, кошторис доходів та видатків, план використання коштів, затверджує положення про структурні підрозділи та функціональні обов'язки працівників Служби;

- діє від імені Служби та представляє її інтереси в усіх установах і організаціях;

- вирішує кадрові питання згідно з законодавством України;

- укладає угоди з усіх питань господарської діяльності, видає накази, доручення та довіреності;

- виконує інші функції, що передбачені цим Статутом та контрактом з керівником;

- несе персональну відповідальність за фінансово-господарську діяльність Служби, виконання всіх фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни, дотримання норм охорони праці, ефективного використання і охорони майна та коштів, що закріплені за Службою.

5.5. Рішення з питань соціального розвитку, зокрема поліпшення умов праці, соціальних гарантій тощо, приймаються за участю трудового колективу та профспілкового комітету Служби.

5.6. Повноваження трудового колективу реалізуються загальними зборами.

5.7. Трудовий колектив Служби на загальних зборах:

- розглядає і затверджує колективний договір;

- розглядає та вирішує згідно із Статутом Служби та колективним договором питання самоврядування.

6. Фінансово - господарська та соціальна
діяльність Служби

6.1. Планування фінансово-господарської діяльності здійснюється Службою шляхом складання річних фінансових планів у порядку та за формою, що визначаються та надаються виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) через Головне управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та затверджується Головним управлінням комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

6.2. Служба звітує про стан виконання річного фінансового плану в порядку, що визначається Головним управлінням комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

6.3. Служба подає звіт про свою фінансово-господарську діяльність Головному управлінню комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), а також державним статистичним та контрольним органам по формі та у терміни, встановлені чинним законодавством України.

6.4. Служба за погодженням з Головним управлінням з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) встановлює форми, системи та розміри оплати праці, а також інші види доходів своїх працівників згідно із законодавством України.

6.5. Ревізія фінансово-господарської діяльності Служби здійснюється згідно з чинним законодавством України.

6.6. Служба здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, веде статистичну ЗВІТНІСТЬ.

6.7. Служба залишає за собою право на нерозголошення відомостей, які відповідно до законодавства України не підлягають розголошенню.

6.8. Питання підвищення кваліфікації співробітників Служби, проходження атестації, обов'язкових медичних оглядів, забезпечення формою, екіпіровкою та харчуванням здійснюється відповідно до Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" в порядку, встановленому чинним законодавством України, за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

6.9. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя, здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування, проходження медичних комісій, пільг відповідно до Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" вирішуються керівником Служби спільно з профспілковим комітетом, власником чи уповноваженим ним органом, якщо інше не передбачено законодавством України.

7. Порядок надання допомоги регіонам України та
закордонним містам-побратимам м. Києва з
ліквідації надзвичайних ситуацій

7.1. Умови надання допомоги підрозділами аварійно-рятувальної служби регіонам України та закордонним містам-побратимам м. Києва з ліквідації надзвичайних ситуацій І окремих їх наслідків визначається виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією).

7.2. Порядок залучення аварійно-рятувальної служби до надання допомоги закордонним містам-побратимам м. Києва з ліквідації надзвичайних ситуацій і окремих їх наслідків та перетинання державного кордону України визначається законодавством України та міжнародними договорами.

8. Припинення діяльності Служби

8.1. Припинення діяльності Служби відбувається шляхом її реорганізації або ліквідації за рішенням власника або господарського суду в порядку, встановленому законодавством України.

8.2. Ліквідація Служби здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється відповідно до чинного законодавства України.

Порядок і терміни проведення ліквідації, а також термін для заяви претензій кредиторам визначаються згідно з чинним законодавством України.

8.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами Службою. Ліквідаційна комісія складає проміжний та ліквідаційний баланси Служби і подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з Службою, яка ліквідується, повідомляються про її ліквідацію у письмовій формі.

8.4. При реорганізації і ліквідації Служби працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

8.5. Майно Служби, що залишається після задоволення претензій кредиторів і членів трудового колективу, використовується за вказівкою власника майна.

8.6. Служба вважається реорганізованою або ліквідованою з моменту внесення до єдиного державного реєстру відповідного запису.

8.7. В разі реорганізації усі права та обов'язки реорганізованої Служби переходять до правонаступника.

( Статут в редакції Розпорядження КМДА N 2238 від 30.11.2011 )

Заступник голови - керівник апарату Б.Стичинський