Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 1529 від 18.08.2004

Про затвердження Статуту комунальної
аварійно-рятувальної служби
"Київська служба порятунку"

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) та на виконання рішення Київської міської ради від 15.04.2004 р. N 157/1367 "Про створення комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку":

1. Затвердити Статут комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку", що додається.

2. Встановити, що Статут набирає чинності з моменту прийняття цього розпорядження.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Поживанова М.О.

Виконуючий обов'язки голови I.Фоменко

Затверджено
розпорядженням Київської
міської державної
адміністрації
від 18.08.2004 р. N 1529

Статут
комунальної аварійно-рятувальної служби
"Київська служба порятунку"

1. Загальні положення

1.1. Комунальна аварійно-рятувальна служба "Київська служба порятунку" (надалі - Служба) створена згідно з рішенням Київської міської ради від 15.04.2004 N 157/1367 "Про створення комунальної аварійно-рятувальної служби "Київська служба порятунку". Служба заснована на комунальній власності територіальної громади міста Києва.

1.2. Служба є спеціальною невоєнізованою аварійно-рятувальною організацією, яка створена на професійній основі. Служба здійснює обов'язкове обслуговування об'єктів підвищеної небезпеки, що знаходяться у комунальній власності на території міста Києва, виконує аварійно-попереджувальні, аварійно-рятувальні та аварійно-відновлювальні роботи.

1.3. Служба підпорядковується Головному управлінню з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

1.4. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в банках, печатки, штампи, а також бланки з власними реквізитами. Служба набуває статусу юридичної особи з дня її державної реєстрації.

1.5. У своїй діяльності Служба керується Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, указами та розпорядженнями Президента України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, Київської міської державної адміністрації, наказами Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також цим Статутом.

1.6. Правові та соціальні гарантії працівникам Служби, сім'ям рятувальників, пенсіонерам з числа рятувальників, у тому числі інвалідам, забезпечуються згідно з чинним законодавством України.

1.7. До складу Служби входять базовий та лівобережний аварійно-рятувальні підрозділи, що є її структурними підрозділами.

1.8. Місцезнаходження Служби (юридична адреса): 04074, м. Київ-74, вул. Вишгородська, 21.

1.9. Повне найменування: Комунальна аварійно-рятувальна служба "Київська служба порятунку".

Скорочене найменування: КАРС "Київська служба порятунку".

2. Принципи, мета та предмет
діяльності служби

2.1. Принципами діяльності Служби є:

пріоритетність завдань, пов'язаних з рятуванням життя і охороною здоров'я людей та збереженням довкілля;

безумовне надання переваги забезпеченню раціональної та превентивної безпеки життєдіяльності населення м. Києва;

обов'язковість своєчасної реалізації заходів і завдань, покладених Головним управлінням з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на території м. Києва і мінімізацію їх негативних наслідків;

ефективне і комплексне використання наявних сил і засобів, призначених для організації запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування на них;

забезпечення комплексного обов'язкового обслуговування потенційно небезпечних об'єктів на території м. Києва;

взаємодія з іншими службами.

2.2. Метою діяльності Служби є:

запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізація їх наслідків та захист населення і території м. Києва;

термінове реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проведення аварійно-рятувальних робіт на об'єктах і території м. Києва;

захист навколишнього природного середовища та локалізація зон впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.

2.3. Предметом діяльності Служби є:

проведення пошуково-рятувальних, невідкладних аварійно-відновлювальних та спеціальних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на всіх без винятку об'єктах і території м. Києва;

деблокування постраждалих і жертв надзвичайних ситуацій, евакуація потерпілих з районів обмеженого доступу евакуаційного транспорту у разі загрози їх життю та здоров'ю;

проведення аварійно-відновлювальних робіт, які вимагають спеціальних рятувальних технологій і застосування унікальних засобів (у т. ч. електростанцій, освітлювальних установок, вантажопідйомних механізмів, інших засобів механізації робіт, які відсутні в реєстрі засобів об'єктових формувань);

проведення в разі необхідності (або звернення інших регіонів України та країн) аварійно-рятувальних робіт у регіонах України та зарубіжжі, доставка по території та за межі України гуманітарних та інших вантажів, відрядження спеціалістів відповідно до угод про взаємодопомогу, виконання інших зобов'язань;

надання комерційних та інших послуг державним, громадським та іншим установам, підприємствам та організаціям у сфері аварійно-рятувальної справи, навчання населення, виготовлення методичних посібників, спорядження та обладнання для запобігання та ліквідації наслідків аварій та катастроф;

надання транспортних послуг;

обстеження територій на наявність вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни, їх виявлення, вивезення та знешкодження;

обстеження та розгляд питань щодо технічного стану будівель, споруд, інженерних мереж та гірничих виробок, підготовка та надання з цих питань висновків;

радіаційного контролю за територіями, приміщеннями, транспортними засобами, якщо це не пов'язано з виконанням аварійно-рятувальних робіт;

виконання верхолазних робіт та робіт із промислового альпінізму, підняття та опускання рекламних, інформаційних щитів, виконання проектних робіт з розроблення та впровадження систем зв'язку, сигналізації, автоматизації аварійно-рятувальних служб та об'єктів, що обслуговуються;

забезпечення протиаварійного захисту об'єктів та територій під час проведення зливно-наливних операцій з нафтопродуктами, перекачування хімічних речовин, газів та газових сумішей, виконання робіт з хімічними та хімічно небезпечними речовинами, аварійно-рятувальне обслуговування перевезення небезпечних речовин;

розчищення зливоводів, каналізаційних колекторів та мереж, очищення та підняття предметів, тварин тощо;

розбирання аварійних будівель, споруд, зрізування дерев у небезпечних місцях, очищення від льоду і снігу дахів будівель, споруд;

відкривання квартир на замовлення громадян, зняття ґрат на вікнах і балконах із застосуванням спеціальної техніки та оснащення;

розвиток власної матеріально-технічної бази шляхом нового будівництва, реконструкції, розширення та технічного удосконалення виробничих фондів, впровадження нових технологій.

3. Майно та кошти служби

3.1. Майно Служби складають основні фонди та обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Служби.

3.2. Майно Служби є комунальною власністю територіальної громади м. Києва і закріплено за Службою на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Служба володіє та користується зазначеним майном, вчиняючи до нього дії, передбачені чинним законодавством України та цим Статутом.

3.3. Джерелами формування майна Служби є:

- кошти міського бюджету;

- майно, передане їй власником або уповноваженим ним органом;

- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, підприємств, організацій в установленому порядку;

- доходи, одержані в установленому порядку від реалізації продукції, надання послуг, виконання робіт, а також інших видів господарської діяльності;

- кредити банків та інших кредиторів;

- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян;

- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

3.5. Для забезпечення більш ефективної діяльності Служба може утворювати цільові фонди в порядку, визначеному законодавством України.

3.6. Служба самостійно сплачує податки та інші обов'язкові відрахування згідно з чинним законодавством України.

3.7. Служба має право з дозволу власника або уповноваженого ним органу здавати в оренду, надавати іншим підприємствам, організаціям та установам в тимчасове користування або в позику належні їй будинки, споруди, устаткування, спорядження та обладнання, інвентар, сировину та інші матеріальні цінності, а також списувати їх з балансу в установленому порядку.

3.8. Збитки, завдані Службі в результаті порушення її майнових прав фізичними і юридичними особами, відшкодовуються в порядку, встановленому законодавством України.

3.9. Взаємовідносини Служби з іншими підприємствами і організаціями базуються на договірній основі.

3.10. Валютна виручка зараховується на валютний рахунок Служби і використовується відповідно до законодавства України.

3.11. Контроль за діяльністю Служби та відносини її з органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування здійснюються згідно з чинним законодавством України.

4. Права та обов'язки служби

4.1. Служба має право:

планувати та здійснювати свою діяльність згідно з програмами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), укладених договорів на виконання робіт та надання послуг, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, робіт, послуг;

обстежувати об'єкти і території з метою профілактики виникнення аварій і надзвичайних ситуаційна та на наявність вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної війни, їх виявлення, вивезення та знешкодження;

подавати керівникам підприємств, установ та організацій, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення протиаварійного стану об'єктів і територій та усунення виявлених порушень вимог безпеки життєдіяльності працюючих і населення;

погоджувати та скасовувати власні погодження планів локалізації та ліквідації аварій або окремі їх пункти у разі невідповідності фактичному стану безпеки об'єкта чи території, вносити відповідні пропозиції Київській міській державній адміністрації та Головному управлінню з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

використовувати в установленому порядку, у тому числі на договірних засадах, засоби зв'язку, транспорту та інші матеріально-технічні ресурси підприємств, установ та організацій для рятування людей і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, доставки особового складу і спеціального оснащення на постраждалі об'єкти та території;

залучати в установленому порядку необхідних спеціалістів, у тому числі з науково-дослідних установ та навчальних закладів, для надання консультацій щодо проведення аварійно-рятувальних робіт;

надсилати запити та одержувати вичерпну та достовірну інформацію про об'єкти, на яких проводяться аварійно-рятувальні роботи, необхідну для виконання своїх обов'язків;

брати участь в реалізації спільних інвестиційних проектів із юридичними особами різних форм власності з питань основної діяльності;

страхувати майно та договори усіх видів;

займатись благодійною діяльністю;

передавати факти про адміністративні порушення на розгляд державних органів нагляду і контролю за охороною праці, пожежної безпеки та техногенно-екологічної безпеки;

працівники Служби мають право безперешкодного доступу на об'єкти і території з метою виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією надзвичайної ситуації;

вимагати від усіх осіб, які знаходяться в зоні надзвичайних ситуацій, додержання правил, встановлених заходами безпеки;

брати участь у роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах;

укладати договори (контракти) з юридичними та фізичними особами як в Україні, так і за її межами в установленому законодавством порядку;

купувати та брати в оренду у юридичних та фізичних осіб відповідно до чинного законодавства України будинки, споруди, обладнання та матеріали, транспортні засоби, обчислювальну техніку для потреб Служби;

організовувати та проводити виставки, виставки-продажі, аукціони;

виконувати роботи та надавати послуги за цінами і тарифами на договірній основі, виходячи з умов їх економічної доцільності, згідно з законодавством України;

створювати філіали, представництва, відділення, допоміжні виробництва, дільниці, цехи, лабораторії та інші відособлені підрозділи як в Україні, так і за кордоном із правом відкриття поточних і розрахункових рахунків і затвердженням положень про них;

здійснювати зовнішньоекономічну діяльність.

4.2. Обов'язки Служби:

організація функціонування структурних підрозділів у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу аварійно-рятувальних робіт в умовах надзвичайної ситуації або загрози її виникнення;

постійне підтримання високого рівня професіоналізму особового складу для проведення аварійно-рятувальних робіт;

забезбечення можливості десятидобового проведення аварійно-рятувальних робіт в автономному режимі, створення для цього відповідних матеріально-технічних резервів;

участь у роботі комісій з прийняття в експлуатацію об'єктів, які підлягають аварійно-рятувальному обслуговуванню;

розробка заходів щодо підвищення безпеки життєдіяльності населення і зменшення збитків у випадках виникнення надзвичайних ситуацій та практична їх реалізація;

участь у роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій та розробка заходів щодо їх запобігання;

забезпечення своєчасної сплати податків та інших відрахувань до бюджету згідно з чинним законодавством;

своєчасне та якісне виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, виконання договірних робіт та надання послуг відповідно до Статуту Служби;

створення належних умов для високопродуктивної праці своїх працівників, додержання чинного законодавства України про працю, соціальне страхування, норм і правил охорони праці;

вжиття заходів з метою підвищення матеріальної зацікавленості працівників, забезпечення економного і раціонального використання коштів, своєчасних розрахунків з працівниками Служби;

виконання норм і вимог охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки;

здійснення бухгалтерського та статистичного обліку, складання та у визначені терміни подання в установленому порядку відповідним органам звітності з усіх видів діяльності за затвердженими формами.

5. Управління діяльністю служби

5.1. Управління Службою здійснює командир Служби (далі - керівник), який призначається на посаду та звільняється з посади Київським міським головою за поданням начальника Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

5.2. Заступники керівника призначаються на посади і звільняються з посади керівником за погодженням з начальником Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

5.3. Керівники структурних підрозділів, спеціалісти та інші працівники Служби призначаються на посаду і звільняються з посади керівником Служби.

5.4. Керівник:

- організовує виконання поточних і перспективних планів і програм діяльності Служби;

- розпоряджається майном і коштами Служби відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;

- подає на затвердження начальнику Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) структуру, штатний розпис, кошторис доходів та видатків;

- затверджує положення про структурні підрозділи та функціональні обов'язки працівників Служби;

- діє від імені Служби та представляє її інтереси в усіх установах і організаціях;

- вирішує кадрові питання згідно з законодавством України;

- укладає угоди з усіх питань господарської діяльності, видає накази, доручення та довіреності;

- виконує інші функції, що передбачені цим Статутом та контрактом з керівником;

- несе персональну відповідальність за фінансово-господарську діяльність Служби, виконання всіх фінансових планів, дотримання фінансової дисципліни, дотримання норм охорони праці, ефективного використання і охорони майна та коштів, що закріплені за Службою.

5.5. Рішення з питань соціального розвитку, зокрема поліпшення умов праці, соціальних гарантій тощо, приймаються за участю трудового колективу та профспілкового комітету Служби.

5.6. Повноваження трудового колективу реалізуються загальними зборами.

5.7. Трудовий колектив Служби на загальних зборах:

- розглядає і затверджує колективний договір;

- розглядає та вирішує згідно з Статутом Служби питання самоврядування.

6. Господарська та соціальна
діяльність служби

6.1. Планування фінансово-господарської діяльності здійснюється Службою шляхом складання річних фінансових планів у порядку та за формою, що визначаються та надаються виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) через Головне управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та затверджується Головним управлінням комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

В річних фінансових планах Служби передбачається розмір відрахування частини прибутку до бюджету м. Києва у плановому році.

Відрахування Службою частини прибутку до бюджету м. Києва в межах розміру, передбаченого затвердженим фінансовим планом на поточний рік, здійснюється першочергово після сплати податків та інших обов'язкових платежів.

6.2. Прибуток Служби, що залишається після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, сплати відсотків по кредитах банків, внесення передбачених чинним законодавством України податків та інших платежів до державного та місцевого бюджетів залишається у розпорядженні Служби і використовується у порядку, визначеному власником або уповноваженим ним органом. При цьому не менше 40% спрямовується на розвиток основних фондів та поповнення власних обігових коштів.

6.3. Питання підвищення кваліфікації співробітників Служби, проходження атестації, обов'язкових медичних оглядів, забезпечення формою, екіпіровкою та харчуванням здійснюється відповідно до Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" ( 1281-14 ) в порядку, встановленому чинним законодавством України, за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

6.4. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя, здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування, проходження медичних комісій, пільг відповідно до Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" ( 1281-14 ) вирішуються керівником Служби спільно з профспілковим комітетом, власником чи уповноваженим ним органом, якщо інше не передбачено законодавством України.

6.5. Ревізія фінансово-господарської діяльності Служби здійснюється згідно з чинним законодавством України.

7. Ліквідація та реорганізація служби

7.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Служби здійснюється рішенням Київської міської ради за поданням Головного управління з питань надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), рішенням суду чи господарського суду.

7.2. Ліквідація Служби здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється відповідно до чинного законодавства України. Порядок і терміни проведення ліквідації, а також термін для заяви претензій кредиторам визначаються згідно з чинним законодавством України.

7.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження управління Службою. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційні баланси Служби і подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію. Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з Службою, яка ліквідується, повідомляються про його ліквідацію у письмовій формі.

7.4. При реорганізації і ліквідації Служби працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

7.5. Майно Служби, що залишається після задоволення претензій кредиторів і членів трудового колективу, використовується за вказівкою власника майна.

7.6. Служба вважається реорганізованою або ліквідованою з моменту її виключення з державного реєстру.

7.7. В разі реорганізації усі права та обов'язки реорганізованої Служби переходять до правонаступника.

Заступник голови - керівник апарату Б.Стичинський