КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2 квітня 2009 р. N 320
Київ
Про затвердження Порядку
переміщення товарів у пунктах пропуску через
державний кордон, що розташовані на території
морських портів України, під час контейнерних
перевезень у прямому змішаному сполученні
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок переміщення товарів у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 2009 р. N 320
Порядок
переміщення товарів у пунктах пропуску через
державний кордон, що розташовані на території
морських портів України, під час контейнерних
перевезень у прямому змішаному сполученні
1. Цей Порядок визначає загальну технологію і послідовність здійснення у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських портів України, прикордонного, митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються через державний кордон у контейнерах у прямому змішаному сполученні (далі - товари).
2. Капітан судна (представник судновласника, морський агент) завчасно звертається з використанням наявних засобів комунікації до служби санітарно-епідеміологічного контролю та адміністрації порту і подає відповідну інформацію.
Інформація доводиться до відома підрозділів охорони державного кордону, митних органів та інших контрольних служб. За рішенням зазначених органів для судна застосовується вільна практика. Перелік документів, що подаються контролюючим органам в електронному вигляді, визначається відповідно до Конвенції про полегшення міжнародного морського судноплавства 1965 року.
У разі наявності зауважень контролюючих органів щодо застосування вільної практики контроль судна здійснюється відповідною комісією у загальному порядку.
3. Навантаження та розвантаження суден закордонного плавання, а також проведення допоміжних операцій з товарами (кріплення, розкріплення, переміщення по судну) допускається без участі комісії у разі застосування для судна вільної практики.
4. Посадові особи контролюючих органів під час здійснення контролю роблять в товаросупровідних документах відмітку про час початку та час закінчення контролю.
Особа, яка через тривалу перевірку документів за відсутності правових підстав порушила строки оформлення товарів, несе відповідальність згідно із законом.
5. Митне оформлення товарів у морському торговельному порту розпочинається до подання транспортного засобу для вивезення таких товарів та без подання митному органу відомостей про зазначений засіб.
Контейнер завантажується на транспортний засіб для вивезення з порту на етапі завершення митного оформлення товарів.
6. Оформлення товарів здійснюється за принципом "єдиного офісу".
7. У пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських торговельних портів, установлюється цілодобовий режим роботи контролюючих органів, що беруть участь в оформленні товарів і транспортних засобів. Відповідальність за створення належних санітарно-гігієнічних, технічних умов для виконання контролюючими органами своїх функцій покладається на морський торговельний порт, на території якого відкрито пункт пропуску для міжнародного сполучення.
8. Підставою для вивезення товарів з території порту є документ, визначений технологічною схемою здійснення контролю в порту, розробленою відповідно до Митного кодексу України ( 92-15 ).
9. Види контролю визначаються митними органами відповідно до законодавства.
10. У разі коли товар переміщується транзитом через територію України, у пунктах пропуску через державний кордон, що розташовані на території морських торговельних портів, здійснюється мінімальна кількість митних процедур, необхідних для забезпечення належного контролю за доставкою транзитних товарів, передбаченого законодавством.
11. У разі транзиту товарів (крім підакцизних), що прибувають і відвантажуються морським і річковим транспортом та зберігаються в межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю на території морського торговельного порту, вантажна митна декларація не оформлюється. У такому разі до товарів, що перебувають під митним контролем, заходи гарантування доставки не застосовуються.
12. Проведення процедур митного контролю щодо товарів (огляд, зважування тощо) здійснюється одноразово на вимогу митних органів.
13. У разі коли в результаті здійснення контролю товару або контейнеру завдано пошкодження, винні особи несуть відповідальність згідно із законом.
Якщо в результаті огляду товару не виявлено фактів порушення законодавства, витрати на проведення операцій з огляду відшкодовуються органом, з ініціативи якого проводився такий огляд.
14. Огляд товарів проводиться комісією у спеціально обладнаному місці із залученням представників заінтересованих контролюючих органів у разі:
наявності оперативної інформації про можливе порушення законодавства;
виявлення за допомогою службового собаки чи приладів контролю ознак правопорушення;
порушення цілісності контейнера, упаковки чи пломби.
Крім того, огляд може проводитися з метою перевірки законності переміщення товарів через митний кордон України.
Переогляд товарів може проводитися на складах отримувача товарів (вантажовласника) або у вантажних митних комплексах поза межами пункту пропуску за наявності достатніх правових підстав.
15. Взяття проб та огляд товару можуть здійснюватися на спеціалізованих вантажних митних комплексах або на території контейнерних терміналів.
16. У разі відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України, відповідні контролюючі органи невідкладно подають письмове повідомлення заінтересованим особам з обов'язковим зазначенням причини такої відмови.
17. Охорона порту (контейнерного терміналу, митного ліцензійного складу) дає дозвіл на вивезення з території порту контейнерів за умови наявності у документах відповідних відміток підрозділу органу охорони державного кордону та митного органу.
18. Товари, що перебувають на території морського порту понад установлений строк та вважаються залежалими, підлягають вилученню та реалізації відповідно до законодавства.