Документ втратив чиннiсть!

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ
від 12.06.98, N 36/5
м.Київ

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
12 червня 1998 р. за N 376/2816

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
юстиції
N 888/5 від 23.03.20
11)

Про затвердження Положення про вимоги до робочого
місця приватного нотаріуса та здійснення контролю
за їх дотриманням

З метою реалізації положень Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ) та підвищення рівня культури обслуговування населення НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням, що додається.

2. Начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, начальникам обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції вжити відповідних заходів з метою реалізації цього Положення.

3. Управлінню нотаріату та ліцензування юридичної практики (Н.В.Круковес) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року N 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра Б.С.Стичинського.

Міністр С.Р.СТАНІК

Затверджено
Наказ Міністерства юстиції України
12.06.98 р. N 36/5

Положення
про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та
здійснення контролю за їх дотриманням

1. Положення про вимоги до робочого місця приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням (надалі - Положення) розроблено у відповідності до вимог Закону "Про нотаріат" ( 3425-12 ).

2. Головною метою встановлення вимог до робочого місця приватного нотаріуса (далі - нотаріуса) є підвищення рівня та культури нотаріального обслуговування населення, посилення захисту прав та законних інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, дотримання законності при виконанні нотаріусом своїх службових обов'язків.

3. Перевірка відповідності робочого місця нотаріуса вимогам Положення провадиться у разі реєстрації приватної нотаріальної діяльності, зміни адреси розташування робочого місця нотаріуса, а також при проведенні цільових або комплексних перевірок його діяльності, але не частіш як раз на 2 роки.

4. Відповідно до статті 25 Закону "Про нотаріат" ( 3425-12 ) нотаріус повинен мати своє робоче місце в межах нотаріального округу, який визначається Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями юстиції за заявою нотаріуса відповідно до адміністративно-територіального поділу України.

Нотаріальний округ - територія, в межах якої нотаріус вправі вчиняти нотаріальні дії.

5. Нотаріус вправі мати нотаріальну контору. Під нотаріальною конторою слід розуміти приміщення, яке є робочим місцем нотаріуса.

Нотаріус не може мати декілька окремих приміщень.

У випадках, передбачених чинним законодавством, нотаріальні дії можуть бути вчинені поза приміщенням, але в межах визначеного нотаріального округу.

6. У разі припинення права власності, а також права користування приміщенням, яке є робочим місцем нотаріуса, повноваження нотаріуса призупиняються. Нотаріальна діяльність нотаріуса вважається відновленою з моменту внесення відповідних змін до реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності нотаріуса щодо нової юридичної адреси.

Права нотаріуса на приміщення, яке є його робочим місцем, можуть бути підтверджені договором оренди або іншим документом, що встановлює право власності або користування зазначеним приміщенням.

Нотаріус не пізніше одного тижня після закінчення строку вказаних прав і за відсутності прав на нове приміщення зобов'язаний подати заяву до відповідного управління юстиції про призупинення його нотаріальної діяльності.

Призупинення нотаріальної діяльності нотаріуса із зазначених підстав може бути ініційоване також відповідним управлінням юстиції.

7. Приміщення, яке є робочим місцем нотаріуса, має відповідати вимогам щодо збереження таємниці вчинюваних нотаріальних дій відповідно до статті 8 Закону України "Про нотаріат" ( 3425-12 ).

Нотаріус не вправі працювати в одному приміщенні з особами, діяльність яких не пов'язана з вчиненням нотаріальних дій.

Приміщення має складатися з двох і більше кімнат.

Приміщення має бути забезпечене сейфом для збереження печаток, штампів із посвідчувальними написами та спеціальних бланків нотаріальних документів, металевою шафою для збереження архіву нотаріуса.

На вікнах приміщення встановлюються грати.

Приміщення має бути підключено до засобів сигналізації.

8. Сертифікація робочого місця нотаріуса провадиться відповідальними працівниками Головного управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції.

9. За наслідками проведення перевірки робочого місця нотаріуса складається відповідний акт.

В акті про проведену перевірку робочого місця нотаріуса зазначається:

дата та місце заповнення акта;

прізвище, ім'я та по батькові нотаріуса;

місце розташування приміщення (повна адреса);

кількість працюючих у цьому приміщенні (із зазначенням посади);

кількість кімнат;

відомості про наявність вікон, їх оснащення гратами, охоронною та пожежною сигналізацією;

наявність грат та сигналізації на дверях;

наявність сейфа та металевої шафи;

наявність комп'ютерної та оргтехніки;

Крім того, в акті зазначається номер телефону в приміщенні, яке є робочим місцем нотаріуса, а також яким документом встановлені права нотаріуса на це приміщення.

10. В акті про проведену перевірку робочого місця нотаріуса відповідальним працівником, який складав акт, робиться висновок щодо можливості використання данного приміщення, як робочого місця нотаріуса. Висновок зазначається в акті про проведену перевірку.

11. Акт про проведену перевірку підписується особою, яка її проводила та нотаріусом, робоче місце якого перевірялося.

12. Коли нотаріус не згоден із висновком, який вказаний в акті про проведення перевірки, він має право у місячний термін звернутися до начальника відповідного управління юстиції з оскарженням дій відповідальної особи, яка провадила перевірку, та вимогою про проведення повторної перевірки іншою відповідальною особою управління юстиції.

13. Начальник управління юстиції зобов'язаний призначити іншого відповідального працівника для проведення повторної перевірки робочого місця нотаріуса відповідно до його звернення. Проведення перевірки одного й того ж робочого місця нотаріуса у цьому випадку не може провадитися більше двох разів підряд.