Правила дорожнього руху для велосипедистів
Сьогодні велосипед є найпоширенішим засобом пересування після авто і виступає в ролі активного транспорту для людей, що ведуть здоровий спосіб життя.
В даній новині ми розберемо правила дорожнього руху для велосипедистів. Останні визначаються Постановою КМУ "Про правила дорожнього руху", де зазначено, окрім специфічних обов’язків та обмежень, що велосипедисти також повинні виконувати вимоги правил, що стосуються водіїв або пішоходів.
Таким чином, для велосипедистів постанова визначає такі основні умови:
- рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку;
- рухатися по велодоріжках, а якщо їх немає - по крайній правій смузі проїзної частини, в один ряд (також можна їздити по узбіччю);
- велосипед повинен бути обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - помаранчевого, позаду - червоного;
- під час руху по проїзній частині, перед зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом велосипедисти зобов'язані подавати попереджувальні сигнали:
1) поворот або перестроювання праворуч - витягнута права рука;
2) поворот або перестроювання ліворуч - витягнута ліва рука;
3) зупинка - піднята догори будь-яка рука.
Сигнал лівого повороту також рекомендується подавати при об’їзді автомобіля, що припаркований з правого краю смуги. Подавати сигнал рукою слід завчасно і припиняти безпосередньо перед виконанням маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно повторюють.
- для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара);
- велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху;
- колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80-100 м;
- велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху;
- якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
Велосипедисту забороняється!
- керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості - з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;
- рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;
- рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);
- буксирувати велосипеди чи причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.
Поради та рекомендації!
Перед кожним виїздом перевіряйте справність гальм, перемикання передач і відсутність механічних поломок у частинах велосипеда. Це дозволить запобігти важким травмам та їхнім наслідкам.
Ніколи не ведіть телефонних розмов під час руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок - зупиніться.
Не їздіть по проїзній частині з увімкненим плеєром і в навушниках.
Основне правило при виборі одягу для велопоїздки - бути видимим на дорозі й почуватися комфортно (ніщо не повинно заважати під час руху).
Намагайтеся їздити в шоломі. При падінні він захищає найбільш вразливу частину тіла - голову. Травми голови - одні з найважчих серед можливих під час падіння з велосипеда. Крім того, шолом захищає голову від сонячного удару та дощу. Для захисту долонь від натирань кермом, а також від пошкоджень при можливому падінні, рекомендується одягати спеціальні велорукавички.
Проїзджаючи повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, переконайтеся, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або праворуч від вас. Перший раз оцініть обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки, другий раз - на відстані, достатній, щоб знизити швидкість до розвилки чи зупинки.У щільному трафіку (займає всі смуги) краще уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об’їздам.
Якщо ви рішуче налаштовані в’їхати в тунель або на міст, увімкніть усе світло, що є на велосипеді. На мостах не притирайтеся занадто близько до відбійника - здалеку ви візуально будете "зливатися" з ним.
Подавайте зрозумілі іншим сигнали у випадку виникнення невизначеної ситуації.
На перехрестях, зупиняючись на червоне світло, у щільному трафіку намагайтеся проїхати вперед, щоб вас побачили всі водії, які перебувають позаду. Старт синхронно з машиною, водій якої вас не бачить, у скутому автомобілями просторі може призвести до неприємних наслідків.
Рухаючись на зелений, завжди поглядайте у той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там хтось несеться, що хоче проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.
Будь-яка перепона на вашому шляху - привід для гальмування, але аж ніяк для різкого маневру. Зустрівши перепону - гальмуйте і проїжджайте її повільно, а не маневруйте по смузі.
Під час проїзду піску, калюж, трамвайних/залізничних колій міцно тримайте кермо - якщо воно буде ходити вільно, ви можете впасти.
_______________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
23 липня 2018 року (Зібралися у подорож залізницею? Ознайомтесь із правилами безпеки!)
24 травня 2018 року (В Україні триває тиждень безпеки дорожнього руху 2018)
03 травня 2018 року (До уваги водіїв! За яких обставин можуть забрати авто на штрафмайданчик?!)
19 січня 2018 року (Громадяни у кріслах на колесах стануть повноправними учасниками дорожнього руху)