Нотаріуси будуть звітувати про укладені договори купівлі-продажу нерухомості
Кабінет Міністрів України 28.03.2018 р. затвердив форму та порядок подання звітів нотаріусами про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (текст самої постанови КМУ від 28.03.2018 "Деякі питання щодо звітності зі збору на обов’язкове державне пенсійне страхування" наразі відсутній).
Основною метою прийняття проекту було врегулювання питання щодо затвердження форми звіту про укладені договорів купівлі-продажу нерухомого майна та встановлення порядку подання такої звітності, яку щокварталу подаватимуть нотаріуси до органів Пенсійного фонду України. За задумом, це повинно удосконалити контроль за сплатою збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
Питання сплати збору з окремих видів господарських операцій регулює Закон України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" та Порядок сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98 N 1740.
Нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального підтвердження сплати збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
При посвідченні договорів купівлі-продажу нерухомого майна нотаріус здійснює перевірку сплати покупцем збору та витребовує відповідні документи.
За нормами статті 8 Закону України "Про нотаріат" - на осіб, які вчиняють нотаріальні дії, покладено обов’язок додержання таємниці цих дій. Довідки про вчинені нотаріальні дії та документи можуть бути видані тільки особам щодо яких або за дорученням яких вони вчинялись та відомості про осіб, які звільнені від сплати збору.
Далі, після внесення Законом N 2148 змін до статті 8 Закону України "Про нотаріат" органи Пенсійного фонду України належать до органів, на обґрунтовану вимогу яких надаються довідки про вчинені нотаріальні дії.
Проектом уточнено, що подання нотаріусами звітності до органів Пенсійного фонду України здійснюватиметься за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса, тобто за місцем сплати цього збору, що дасть можливість здійснювати належний контроль за повнотою сплати збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.
Форма звіту про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна містить інформацію про кількість укладених договорів купівлі-продажу нерухомого майна, вартість такого майна та суму сплаченого збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.
Тому, тепер, нотаріуси щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом, зобов’язані подавати до органів Пенсійного фонду за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса звіт про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування за затвердженою формою.
Таке рішення, як і зазначалося вище - надасть змогу удосконалити контроль за сплатою збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна та забезпечити повноту його надходжень до державного бюджету.
_______________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
13 лютого 2018 року (До уваги тих, хто збирається продавати нерухомість!)
26 червня 2017 року (Вирішили продати власне рухоме майно? Чого чекати від податків?!)
11 вересня 2017 року (Підвищений рівень захисту спеціальних бланків нотаріальних документів)