Планові перевірки підприємців у 2017 році та організація контрольно-перевірочної роботи фіскальними органами в нових умовах
Державна фіскальна служба України в своєму листі від 17.01.2017 р. N 1005/7/99-99-14-03-03-17 зазначила, що на підставі внесених змін Законом N 1797-VIII (який набрав чинності 01.01.2017р.) до Податкового кодексу України визначено перелік функцій Державної податкової інспекції лише у межах сервісного обслуговування платників податків, а функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено тільки за контролюючими органами обласного та центрального рівня.
Таким чином, з 01.01.2017р. організацію та проведення документальних і фактичних перевірок може бути здійснено (в т. ч. видано наказ про проведення, оформлено направлення (посвідчення), складено акт (довідку) та податкові повідомлення-рішення, вимоги (рішення) зі сплати ЄСВ, за їх результатами) лише вказаними у першому абзаці новини органами.
Буде помилковою думка, що всіх працівників ДПI усунено від перевірок. В зазначеному вище листі, ДФСУ надає такі роз'яснення:
Відносно проведення перевірок працівниками структурних підрозділів аудиту ДПI, в яких реорганізація та переведення посадових осіб до обласного апарату не завершилися, то звертаємо увагу, що при організації перевірок доцільно керуватися пп. 1.2.1.2 та 1.2.1.3 Методичних рекомендацій N 22 у частині порядку залучення таких посадових осіб до проведення перевірок.
Виходячи із цього, станом на сьогодення ДПI самостійно не призначає та не проводить документальних та фактичних перевірок. Але працівники ДПI, в яких не закінчилася реорганізація, можуть брати участь у перевірці у складі перевіряльників.
Відповідно до пп. 1.2.1.3 Методрекомендацій N 22, рішення про проведення документальної планової перевірки приймає керівник органу ДФС із зазначенням найменування органу ДФС, який прийняв рішення, та дати рішення, найменування та реквізитів суб’єкта (об’єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог ПКУ оформлюється наказом, який підписується керівником або його заступником та скріплюється печаткою територіальних органів ДФС в областях, м. Києві, регіонального підрозділу Центрального офісу - для проведення документальних планових перевірок платників податків із залученням працівників органів ДФС відповідного регіону.
Вважаємо за потрібне додати, що зняття з 01.01.2017 р. мораторію на перевірки органами ДФС відкрило їм величезні горизонти для "виправлення" - тепер вони можуть перевірити всі попередні періоди, які не мали змоги перевірити через мораторій на перевірки у 2015 - 2016 роках. Тим часом новий змінений порядок призначення перевірок не визначений на нормативному рівні і ще не відпрацьований. Проте чи не допускати податківців до перевірок з огляду на порушення в документах на перевірку, вирішувати виключно платнику податків.
___________________________________________________
СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:
23 серпня 2016 року (щодо проведення перевірки у разі вилучення документів правоохоронними органами)