КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 липня 2015 р. N 544
Київ
Про затвердження типового плану
запровадження та забезпечення заходів
правового режиму воєнного стану в Україні
або в окремих її місцевостях
(Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 294 від 26.04.2017)
Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити типовий план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях згідно з додатком.
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2015 р. N 544
Типовий план
запровадження та забезпечення заходів правового режиму
воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях
Зміст заходу правового режиму воєнного стану | Строки виконання | Орган, відповідальний за запровадження та забезпечення заходу | Органи, що залучаються до запровадження та забезпечення заходу | |
1. | Встановлення посиленої охорони важливих об’єктів національної економіки та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення, і введення особливого режиму їх роботи | визначається строками готовності підрозділів, які залучаються до охорони визначених об’єктів | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | МВС Міноборони Мінінфраструктури Національна гвардія Адміністрація Держспецтрансслужби Державна кримінально-виконавча служба Управління державної охорони Державний концерн "Укроборонпром" інші суб’єкти, визначені законами України та включені до Зведеного Плану територіальної оборони України |
2. | Запровадження трудової повинності для працездатних осіб, не залучених до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення життєдіяльності населення і не заброньованих за підприємствами, установами та організаціями на період дії воєнного стану з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли в період дії воєнного стану, та залучення їх в умовах воєнного стану до суспільно корисних робіт, що виконуються для задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів і сил цивільного захисту, забезпечення функціонування національної економіки та системи забезпечення життєдіяльності населення і не потребують, як правило, спеціальної професійної підготовки осіб | за окремим дорученням військового командування у триденний строк | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Мінсоцполітики | Державна служба зайнятості Держпраці ДМС Державний концерн "Укроборонпром" центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають підприємства, установи та організації |
3. | Використання потужностей та трудових ресурсів підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, зміна режиму їх роботи, проведення інших змін виробничої діяльності, а також умов праці відповідно до законодавства про працю | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Мінекономрозвитку, Мінсоцполітики | Держпраці ДМС Державний концерн "Укроборонпром" центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають підприємства, установи та організації |
4. | Примусове відчуження майна, що перебуває у приватній або комунальній власності, майна державних підприємств, державних господарських об’єднань для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану в установленому законом порядку та видача про це відповідних документів встановленого зразка | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, військові комісаріати | МВС Національна гвардія Збройні Сили Фонд державного майна Державний концерн "Укроборонпром" центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають підприємства, установи та організації, де здійснюється примусове відчуження або вилучення майна |
5. | Запровадження комендантської години (заборона перебування у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток і посвідчень), а також встановлення спеціального режиму світломаскування | за окремим дорученням військового командування на встановлений ним період, але не довше строку дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | МВС Національна гвардія Збройні Сили СБУ Адміністрація Держприкордонслужби Адміністрація Держспецзв’язку Адміністрація Держспецтрансслужби |
6. | Встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону | МВС Адміністрація Держприкордонслужби ДФС Адміністрація Держспецзв’язку Національна гвардія СБУ Збройні Сили |
7. | Перевірка документів в осіб, а в разі потреби проведення огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян, за винятком обмежень, встановлених Конституцією України | -"- | -"- | МВС СБУ Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби ДМС ДФС Збройні Сили |
8. | Заборона проведення мирних зборів, мітингів, походів і демонстрацій, інших масових заходів | -"- | -"- | МВС СБУ Національна гвардія місцеві органи виконавчої влади органи місцевого самоврядування |
9. | Порушення питання про заборону діяльності політичних партій, громадських об’єднань, якщо вони спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення виконавчої влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування військові адміністрації (у разі утворення) Мін’юст разом з Генеральною прокуратурою України | СБУ МВС |
10. | Встановлення заборони або обмеження на вибір місця перебування чи місця проживання осіб на території, на якій діє воєнний стан | -"- | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | МВС ДМС Мінрегіон |
11. | Регулювання роботи підприємств телекомунікацій, поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій, телерадіоцентрів та інших підприємств, установ, організацій і закладів культури та засобів масової інформації, а також використання місцевих радіостанцій, телевізійних центрів та друкарень для військових потреб і проведення роз’яснювальної роботи серед військ і населення; заборона роботи приймально-передавальних радіостанцій особистого і колективного користування та заборона на передачу інформації через комп’ютерні мережі | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | МІП МВС Міноборони СБУ Адміністрація Держспецзв’язку Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення Держкомтелерадіо НКРЗІ |
12. | Вилучення у підприємств, установ і організацій усіх форм власності, окремих громадян телекомунікаційного обладнання, телевізійної, відео- і аудіоапаратури, комп’ютерів, а також у разі потреби інших технічних засобів зв’язку у разі порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади | МВС Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби ДФС СБУ |
13. | Заборона торгівлі зброєю, сильнодіючими хімічними і отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі | -"- | -"- | МВС СБУ МОЗ Держсанепідслужба |
14. | Встановлення особливого режиму у сфері виробництва та реалізації лікарських засобів, які мають у своєму складі наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори, інших сильнодіючих речовин відповідно до переліку, визначеного Кабінетом Міністрів України | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади | МОЗ Мінекономрозвитку МВС Держсанепідслужба Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками |
15. | Вилучення у підприємств, установ і організацій навчальної та бойової техніки, вибухових, радіоактивних речовин і матеріалів, сильнодіючих хімічних та отруйних речовин | -"- | -"- | МВС Міноборони Національна гвардія ДСНС СБУ |
16. | Заборона громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міноборони, СБУ чи Службі зовнішньої розвідки, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу СБУ чи Служби зовнішньої розвідки; обмеження проходження альтернативної (невійськової) служби | -"- | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, військові комісаріати | Міноборони МВС СБУ Служба зовнішньої розвідки Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби Адміністрація Держспецтрансслужби Адміністрація Держспецзв’язку Управління державної охорони Державна кримінально-виконавча служба ДСНС |
17. | Встановлення для фізичних і юридичних осіб військово-квартирної повинності з розквартирування військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, особового складу служби цивільного захисту, евакуйованого населення та розміщення військових частин, підрозділів і установ | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, військові комісаріати | Мінрегіон Збройні Сили МВС Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби Адміністрація Держспецтрансслужби ДСНС |
18. | Встановлення порядку використання фонду захисних споруд цивільного захисту | -"- | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | ДСНС центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди цивільного захисту |
19. | Проведення евакуації населення, якщо виникає загроза його життю або здоров’ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодженню або знищенню, відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, ДСНС | МВС Мінкультури Держрезерв Державний концерн "Укроборонпром" місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, центральні органи виконавчої влади, які відповідно до Плану цивільного захисту України в особливий період здійснюють евакуацію матеріальних, культурних цінностей, що перебувають у сфері їх управління |
20. | Запровадження у разі необхідності нормованого забезпечення населення основними продовольчими і непродовольчими товарами, лікарськими засобами і виробами медичного призначення | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | Мінекономрозвитку МОЗ Мінагрополітики Мінфін Мінсоцполітики Держрезерв центральні органи виконавчої влади, які залучаються до здійснення нормованого забезпечення населення основними продовольчими і непродовольчими товарами, лікарськими засобами і виробами медичного призначення |
21. | Усунення з посад керівників підприємств, установ та організацій за неналежне виконання ними визначених Законом України "Про правовий режим воєнного стану" обов’язків та призначення виконувачів обов’язків керівників зазначених підприємств, установ та організацій | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають підприємства, установи та організації |
22. | Вжиття додаткових заходів до посилення охорони державної таємниці | -"- | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади | Міноборони МВС СБУ Служба зовнішньої розвідки Національна гвардія Адміністрація Держприкордонслужби Адміністрація Держспецтрансслужби Адміністрація Держспецзв’язку Управління державної охорони Державна кримінально-виконавча служба ДСНС центральні органи виконавчої влади та суб’єкти, які здійснюють діяльність, пов’язану з охороною державної таємниці |
23. | Інтернування (примусове оселення) громадян іноземної держави, яка загрожує нападом чи здійснює агресію проти України | з моменту введення та до завершення дії правового режиму воєнного стану | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування | МВС ДМС Адміністрація Держприкордонслужби СБУ |
24. | Здійснення обов’язкової евакуації затриманих осіб, що перебувають в ізоляторах тимчасового тримання; підозрюваних, обвинувачених осіб, щодо яких застосовано запобіжний захід - тримання під вартою, що перебувають в слідчих ізоляторах; етапування засуджених осіб, які відбувають такі покарання, як арешт, обмеження волі, позбавлення волі на певний строк та довічне ув’язнення, з установ виконання покарань, розташованих у місцевостях, наближених до районів, де ведуться бойові дії, до відповідних установ, які розташовані в безпечній місцевості | за окремим дорученням проведення розрахунків переміщення - у триденний строк, організація переміщення зазначених осіб - залежно від обсягів, але не більш як 10 днів | військове командування, військові адміністрації (у разі утворення) або рада оборони відповідного регіону, Державна кримінально-виконавча служба | Мін’юст Національна гвардія МВС Мінінфраструктури |
(Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 294 від 26.04.2017)