Як підтвердити оприлюднення інформації про
Держзакупівлі Держказначейству, якщо
підтвердження платне?

(коментар до листа ДКСУ
від 23.06.2014 N 23-08/817-14628)

Важко переоцінити діяльність органів Державної казначейської служби України (далі - ДКСУ) у здійсненні контролю за використанням бюджетних коштів. Одним із основних нормативно-правових актів, які регламентують діяльність органів ДКСУ в бюджетному процесі, є Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом МФУ від 02.03.2012 р. N 309 (далі - Порядок N 309).

На підставі положень Порядку N 309 працівники ДКСУ перевіряють первинні документи, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання та приймають рішення про його реєстрацію чи відмову в реєстрації, якщо документи не відповідають вимогам законодавчих актів.

Навіть Закон України "Про здійснення державних закупівель від 10.04.2014 р. N 1197-VII (далі - Закон про держзакупівлі) не оминув увагою органи ДКСУ. Так, ч. 3 ст. 7 Закону про держзакупівлі визначає, що центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє факт наявності укладеного договору про закупівлю і факт його відповідності звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами).

Якщо бюджетне зобов'язання реєструється за договорами, укладеними в результаті застосування процедур закупівель товарів, розпорядники бюджетних коштів, окрім документів, визначених у п. 2.2. Порядку N 309, подають до органів ДКСУ оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель. Тобто до складу підтверджувальних документів відносяться і первинні документи, які повинні засвідчити оприлюднення інформації, визначеної у ст. 10 Закону про держзакупівлі.

Зовсім недавно ми знайомилися з Порядком розміщення інформації для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 25.06.2014 р. N 743 (далі - Порядок N 743). В ході вивчення положень Порядку N 743 та Тимчасового порядку роботи з веб-порталом Уповноваженого органу "Державні закупівлі", затвердженого наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 08.05.2014 р. N 33 (далі - Тимчасовий порядок) ми визначили, що підтвердження факту та дати публікації оголошення на веб-порталі у письмовому вигляді є сервісною послугою, яку ДП "Зовнішторгвидав України" надає на платній основі (п. 14 Тимчасового порядку). Водночас Закон про держзакупівлі встановлює, що інформація про держзакупівлі оприлюднюється безоплатно, тому розпорядники бюджетних коштів не мають законних підстав оплачувати послуги з підтвердження оприлюднення інформації на веб-порталі. Що тоді може стати підтверджувальним документом для органів ДКСУ?

У листі, який коментується, ДКСУ роз'яснила, що для підтвердження факту наявності необхідних документів (оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, що були оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу) розпорядники бюджетних коштів подають до відповідного органу Казначейства копії цих документів, роздру-ковані з веб-порталу Уповноваженого органу.

Отже, якщо ви хочете зареєструвати зобов'язання за проведеними процедурами держзакупівель, підтверджувальним документом може стати реєстр руху інформації, поданої до оприлюднення, роздрукований з Веб-сервісу замовника.

Щоб вам не соромно було подати таку роздруківку до органу ДКСУ, рекомендуємо додати йому "серйозності". Оформіть цей документ як "Довідку про оприлюднення", яка має містити найменування установи, дату і місце складання, посади і прізвища відповідальних осіб, їхні підписи.

Оксана Верхогляд,
експерт газети "Бухгалтерія: бюджет"