МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ
28.11.2014 N 3303-06/41684-07

ТОВ "Рівнетеплоенерго"
вул. Данила Галицького, 27, м. Рівне, 33027
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти газогенераторів, дистиляційних та фільтрувальних апаратів (когенераційна установка "ЭА-1000К" (електроустановка газова комплексна) на базі двигуна "Caterpillar" G3516LE) (оголошення N 180682 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 23.10.2014 N 113), проведеної товариством з обмеженою відповідальністю "Рівнетеплоенерго" (далі - Замовник) за переговорною процедурою закупівлі у приватного акціонерного товариства "ЕСКО-Рівне" (далі - ПрАТ "ЕСКО-Рівне").

I. Дата початку здійснення моніторингу: 31.10.2014.

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 31.10.2014 N 3303-06/38179-07).

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.

IV. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про застосування переговорної процедури закупівлі газогенераторів, дистиляційних та фільтрувальних апаратів (когенераційна установка "ЭА-1000К" (електроустановка газова комплексна) на базі двигуна "Caterpillar" G3516LE) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 20.10.2014 N 8.

Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункт 2 частини другої статті 39 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.

Згідно з пунктом 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, є: постанова КМУ від 21.07.2005 N 630; висновок завідувача кафедри теплогазопостачання, вентиляції та санітарної техніки, к. т. н. Кірєєва М. Д. про відсутність конкуренції для заміни встановленої когенераційної установки з технічних причин (далі - Експертний висновок); експертний висновок про вартість "когенераційної установки "ЭА-1000К", завод. N 0901, 2009 р. вип. на базі двигуна "Caterpillar" G3516LE; договір оренди від 16.11.2013 N 28/13; викопіювання із плану розміщення обладнання на котельні, що знаходиться за адресою: вул. Макарова, 41, м. Рівне; акт завершення пусконалагоджувальних робіт енергоустановки газової комплексної серії "Енерго-Альтернатива" "ЕА-1000К" на базі двигуна G3516LE Caterpillar, зав. N 0901 потужністю 1 МВт від 08.11.2013; акт закінчення комплексного випробування від 08.11.2013.

Відповідно до пункту 6 обґрунтування дана закупівля необхідна для того, щоб забезпечити стале та безперебійне надання Замовником послуг із постачання теплової енергії споживачам міста Рівне шляхом виробництва власної електричної енергії на потреби електротехнічного обладнання, і саме з технічних причин та у зв'язку з тим, що дана когенераційна установка досить тривалий час перебувала у користуванні Замовника на правах оренди у ПрАТ "ЕСКО-Рівне" і має надзвичайно важливе технічне і соціальне значення для подальшого стабільного функціонування Замовника.

Згідно з Експертним висновком Замовником були проведені будівельно-монтажні роботи з влаштування когенераційної установки, виконана обв'язка її трубопроводами, приєднання до існуючих систем тепло-, газо та електропостачання та виконані пусконалагоджувальні роботи.

Для зміни існуючої когенераційної установки іншу можливу когенераційну установку необхідно виконати: демонтаж існуючого обладнання; демонтаж частин несучих стін та віконних прорізів будівлі котельні; будівельно-монтажні роботи по влаштуванню нової когенераційної установки та допоміжного обладнання; влаштування обв'язки когенераційної установки та допоміжного обладнання до існуючих систем електро- і газопостачання; приєднання до теплових мереж; проведення режимно-налагоджувальних робіт; оформлення дозвільних документів по приєднанню когенераційної установки до теплових, газових та електричних мереж; проведення кваліфікації працівників, задіяних при роботі нової когенераційної установки.

Демонтаж існуючої когенераційної установки та допоміжного обладнання, від'єднання її від мереж електропостачання можливі лише при частковому відключенні трансформаторної підстанції, і як наслідок частини споживачів північно-західної частини м. Рівне від електроенергії, що може призвести до соціальної напруги.

Для виконання будівельно-монтажних робіт, обв'язки, під'єднання нової когенераційної установки до зовнішніх мереж та проведення пусконалагоджувальних робіт необхідний досить тривалий час, а це призведе до перевитрат паливо-енергетичних ресурсів, зокрема природного газу та електроенергії.

Пусконалагоджувальні роботи на новій когенераційній установці, на основі яких складаються акти на завершення пусконалагоджувальних робіт та закінчення комплексного випробування, не можливо провести власними силами Замовника, а лише спеціалізованою організацією, що збільшує капітальні витрати на введення вказаної установки в експлуатацію.

Крім того для демонтажу існуючого обладнання необхідно виконати монтажні отвори в будівлі котельні, які можуть спричинити утворення тріщин несучих конструкцій і аварійного стану, що призведе до дестабілізації опалювального сезону, а оскільки Замовник є основним постачальником теплової енергії в м. Рівне, то влаштування нової когенераційної установки до початку опалювального сезону 2014 - 2015 рр. є неможливим.

Таким чином, вказані документи підтверджують відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що переговорну процедуру закупівлі застосовано Замовником за наявності умови застосування переговорної процедури закупівлі, передбаченої пунктом 2 частини другої статті 39 Закону.

Заступник директора департаменту державних закупівель
та державного замовлення Міністерства
економічного розвитку і торгівлі України Л. Дудник