ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
03.12.2009 N 923
(Розпорядження скасовано на підставі Розпорядження
Державної комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
N 570 від 09.07.2010)
Про затвердження Стандарту надання
адміністративних послуг Державною комісією
з регулювання ринків фінансових послуг України
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Державної
комісії з регулювання ринків фінансових послуг
N 436 від 27.05.2010 )
На виконання підпункту 4 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг" Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України ПОСТАНОВИЛА:
1. Затвердити Стандарт надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника Голови згідно з розподілом обов'язків.
Голова Комісії В.Суслов
Протокол засідання Комісії
від 3 грудня 2009 р. N 526
Затверджено
Розпорядження Державної
комісії з регулювання
ринків фінансових послуг
України
03.12.2009 N 923
Стандарт
надання адміністративних послуг
Державною комісією з регулювання ринків
фінансових послуг України
Розділ 1. Загальні положення
1. Реквізити державного органу, що надає послугу
01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 3, адміністративна будівля Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
Режим роботи Держфінпослуг:
понеділок-четвер - з 9:00 до 18:00,
п'ятниця - з 9:00 до 16:45
дні напередодні святкових і неробочих - робочий день скорочується на одну годину.
Обідня перерва:
понеділок-п'ятниця - з 13:00 до 13.45;
Сторінка веб-сайту www.dfp.gov.ua
Контактні телефони для одержувачів адміністративної послуги:
Видача, переоформлення, видачі дублікату свідоцтва:
про реєстрацію фінансової установи - 234 89 63
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ - 235 00 68
про внесення до реєстру страхових та перестрахових брокерів - 234 89 63
на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх - 234 89 63
Видача дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б, на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю, на здійснення емісії іпотечних сертифікатів - 234 60 48
Видача довідки про взяття на облік юридичної особи - суб'єкта господарювання, який за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізингу - 234 60 48
Видача, переоформлення ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг - 234 83 58, 234 60 48, 234 00 68, 234 89 63
Видача сертифікату на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ - 235 09 10
Реєстрація документів недержавних пенсійних фондів, статуту, в тому числі пенсійних схем і змін до них, інвестиційної декларації і змін до неї - 235 00 68
Погодження договорів перестрахування - 234 89 63
Погодження членів ради недержавного пенсійного фонду, рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення, рішення щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків - 235 00 68.
Прийом документів безпосередньо від заявників у віконці прийому документів в приміщенні Держфінпослуг.
Розділ 2. Перелік категорій одержувачів
адміністративних послуг
Одержувачі адміністративних послуг, що надаються Держфінпослуг:
- небанківська фінансова установа, яка має намір отримати дозвіл (ліцензію);
- юридична особа, яка має на меті набуття статусу фінансової установи;
- юридична особа, яка за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізингу;
- аудитор, який має на меті проводити аудиторські перевірки фінансових установ, державне регулювання яких здійснюється Держфінпослуг;
- юридична особа, фізична особа-підприємець, які мають намір здійснювати за винагороду посередницьку діяльність у страхуванні від свого імені на підставі брокерської угоди з особою, яка має потребу у страхуванні як страхувальник;
- фізична особа, яка працює в установі, яка здійснює професійну діяльність щодо тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ, надання аудиторських, юридичних або консультаційних послуг з питань функціонування ринків фінансових послуг;
- фізична особа, що має намір виконувати функції тимчасової адміністрації за договором;
- фізична особа - службовець Держфінпослуг, яка має намір здійснювати тимчасову адміністрацію відповідного виду фінансової установи.
- фізичні особи, які мають на меті набуття повноважень членів ради недержавного пенсійного фонду;
- суб'єкти недержавного пенсійного забезпечення, які мають на меті розповсюджувати рекламні матеріали, що стосуються недержавного пенсійного забезпечення;
- юридичні особи, що входять до складу засновників корпоративного або професійного пенсійного фонду або є роботодавцями - платниками корпоративного пенсійного фонду, а також юридичні особи, що є одноосібним засновниками корпоративного пенсійного фонду;
- страховики-резиденти та страхові (перестрахові) брокери-резиденти, які подають до Держфінпослуг на погодження договори перестрахування.
Розділ 3. Перелік адміністративних послуг
3.1. Видача, переоформлення, видача дублікату таких свідоцтв:
про реєстрацію фінансової установи;
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ;
про внесення до реєстру страхових та перестрахових брокерів;
на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх;
3.2. Видача дозволів:
на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б;
на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю;
на здійснення емісії іпотечних сертифікатів;
3.3. Видача довідки про взяття на облік юридичної особи - суб'єкта господарювання, яка за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізингу;
3.4. Видача, переоформлення ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг;
3.5. Видача сертифікату на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ.
3.6. Реєстрація документів недержавних пенсійних фондів:
статуту, в тому числі пенсійних схем і змін до них;
інвестиційної декларації і змін до неї.
3.7. Погодження Держфінпослуг:
членів ради недержавного пенсійного фонду;
рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення;
рішення щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків;
договорів перестрахування.
Розділ 4. Перелік документів, необхідних
для надання адміністративної послуги
4.1. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.
4.1.1. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (фінансової компанії) відповідно до Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.12.2003 N 152, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2003 за N 1252/8573:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
( Абзац п'ятий підпункту 4.1.1 пункту 4.1 розділу 4 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
реєстраційна картка структурної одиниці (за наявності);
оригінали або нотаріально засвідчені копії установчих документів та всіх змін та доповнень до них на дату подання заяви;
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
фінансова звітність;
аудиторський висновок щодо власного капіталу фінансової компанії;
довідка про відсутність взаємовідносин щодо права власності, заборгованості або іншого конфлікту інтересів з аудитором (аудиторською фірмою), який здійснив аудиторську перевірку фінансової компанії;
інформація про відсутність порушень чинного законодавства в сфері регулювання ринків фінансових послуг протягом року, що передує зверненню юридичної особи - заявника до Держфінпослуг (крім новостворених);
інформація про наявність та відповідність вимогам чинного законодавства системи бухгалтерського обліку, облікової та реєструючої системи щодо фінансових послуг;
копії положень/правил, що регулюють порядок надання фінансових послуг;
довідка про відповідний фаховий рівень керівника заявника та наявність кваліфікованих кадрів, що безпосередньо здійснюють діяльність з надання фінансових послуг, а також зобов'язання керівника та службовців (працівників) заявника щодо безумовного виконання ними вимог статті 10 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" ( 2664-14 );
відомості про наявність приміщення, обладнання, техніки, засобів зв'язку та програмного забезпечення, технічні можливості яких забезпечують постійне формування поточної інформації про надання фінансових послуг клієнтам та надання звітності до уповноважених органів державної влади;
для заявників, що здійснювали діяльність з надання фінансових послуг до моменту подання заяви до Держфінпослуг, - довідка про обсяг та кількість наданих фінансових послуг за попередній рік (окремо за кожним видом фінансових послуг).
4.1.2. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (кредитної установи (крім ломбардів та кредитних спілок) відповідно до Положення про внесення інформації про кредитні установи до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.03.2008 N 417, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.05.2008 за N 424/15115:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
( Абзац п'ятий підпункту 4.1.2 пункту 4.1 розділу 4 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
копії установчих документів з усіма змінами, протоколу установчих/загальних зборів, якими затверджені останні зміни до статуту;
копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
копія внутрішніх правил надання фінансових кредитів;
довідка про наявність системи бухгалтерського обліку, реєструючої системи, зокрема програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання;
копія документа, що підтверджує право власності або право користування нежилим приміщенням за місцем здійснення діяльності заявника;
копії документів про освіту, у тому числі документів, що підтверджують проходження керівником та головним бухгалтером заявника підвищення кваліфікації;
копії трудових книжок керівника та головного бухгалтера заявника. У разі призначення керівника та/або головного бухгалтера за сумісництвом - копії відповідних документів, що підтверджують призначення особи на посаду за сумісництвом. У разі обрання заявником такої форми ведення бухгалтерського обліку, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, або ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією чи аудиторською фірмою - копії документів, що підтверджують наявність таких договірних відносин;
довідка про відповідність керівника та головного бухгалтера заявника вимогам підпунктів "г" та "ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004 N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
річна фінансова звітність.
4.1.3. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (ломбарду) відповідно до Положення про порядок внесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 18.12.2003 N 170, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2004 за N 30/8629:
заява про внесення до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
копії установчих документів та всіх змін до них на дату подання заяви;
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
копії документів, що підтверджують право власності або
користування приміщенням за місцезнаходженням ломбарду;
довідка про наявність у ломбарду спеціального місця зберігання з інформацією щодо адреси, за якою розташоване спеціальне місце зберігання, та відповідності його вимогам законодавства. Якщо адреса, за якою розташоване спеціальне місце зберігання, не є місцезнаходженням ломбарду - додатково копії документів, що підтверджують право власності або користування цим місцем зберігання;
довідка про відповідність керівника та головного бухгалтера та/або посадових осіб ломбарду, на яких покладено ведення бухгалтерського обліку ломбарду, професійним вимогам, установленим Держфінпослуг. Якщо в штаті ломбарду відсутня посада головного бухгалтера - розпорядчий документ про обрану ломбардом форму організації ведення бухгалтерського обліку із зазначенням особи, на яку покладено обов'язки з ведення бухгалтерського обліку, та/або договір з юридичною чи фізичною особою - суб'єктом підприємництва про надання бухгалтерських послуг;
довідка про наявність облікової та реєструючої системи (у тому числі програмного забезпечення) та відповідність цієї системи вимогам, установленим Положенням про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженим розпорядженням Держфінпослуг від 26.04.2005 N 3981, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.05.2005 за N 565/10845, спеціального технічного обладнання (у тому числі комп'ютерної техніки), комунікаційних засобів (телефон, факс, вихід до мережі Інтернет, електронна пошта), які використовуються в ломбарді;
фінансова звітність;
довідка про наявність у ломбарду правил або положення, що регламентує діяльність ломбарду та відповідає вимогам законодавства;
копія примірного договору про надання фінансового кредиту. ( Підпункт 4.1.3 пункту 4.1 розділу 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
4.1.4. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (кредитної спілки) відповідно до Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.06.2004 N 1099, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 07.07.2004 за N 847/9446:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
копія статуту кредитної спілки з усіма змінами і доповненнями, протоколу установчих/загальних зборів, якими затверджена остання редакція статуту, реєстру осіб, які брали участь у цих зборах;
копія довідки про внесення до ЄДРПОУ;
довідка про підтвердження сплати всіма засновниками (учасниками) вступного та обов'язкового пайового внесків;
копія свідоцтва про державну реєстрацію професійної спілки, громадської чи релігійної організації або копія свідоцтва про державну реєстрацію відповідної юридичної особи, з якою член кредитної спілки перебував у трудових відносинах при вступі до кредитної спілки чи навчального закладу, який надає послуги з одержання освіти і підготовки фахівців і до якого член кредитної спілки був зарахований відповідно до законодавства при вступі до кредитної спілки. Об'єднаній кредитній спілці - копія свідоцтва про державну реєстрацію відповідної асоціації кредитних спілок;
довідка про склад органів управління кредитної спілки;
копії внутрішніх положень кредитної спілки;
довідка за підписами керівника та головного бухгалтера кредитної спілки про їх відповідність професійним вимогам, установленим Держфінпослуг. Довідка містить:
відомості про освіту (найменування навчального закладу, рік закінчення, освітньо-кваліфікаційний рівень, серію, номер та дату видачі диплому);
інформація про стаж роботи (загальний стаж роботи, стаж роботи на керівних посадах (для керівника кредитної спілки), стаж роботи на посадах, пов'язаних з фінансовою або бухгалтерською діяльністю (для головного бухгалтера);
інформація про проходження підвищення кваліфікації та складання екзамену на відповідність знань професійним вимогам за програмами підвищення кваліфікації керівників та головних бухгалтерів кредитної спілки (найменування навчального закладу, номер та дата відповідного свідоцтва);
інформація про відповідність вимогам підпунктів "г" та "ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004 N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
згода на перевірку наданої інформації у відповідних органах державної влади.
У разі призначення голови правління та/або головного бухгалтера за сумісництвом - копії відповідних документів, що підтверджують призначення особи на посаду за сумісництвом.
У разі обрання кредитною спілкою такої форми ведення бухгалтерського обліку, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи або ведення бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою на договірних засадах - копії документів, що підтверджують наявність таких договірних відносин;
інформація (довідка) про наявність у кредитній спілці комп'ютерної техніки, комунікаційних засобів (телефон, факс, вихід до мережі Інтернет, електронна пошта), а також програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання, пов'язаного з наданням кредитною спілкою фінансових послуг, згідно з Вимогами до програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання кредитних спілок, пов'язаного з наданням фінансових послуг, затвердженими розпорядженням Держфінпослуг від 03.06.2005 N 4122, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 04.07.2005 за N 707/10987 (із змінами);
інформація (довідка) про наявність у кредитній спілці окремого приміщення з обмеженим доступом із зазначенням назви, номеру та дати документів, що підтверджують право власності або користування приміщенням за місцезнаходженням кредитної спілки, сейфа та необхідних засобів безпеки, зокрема, охоронної сигналізації та/або відповідної охорони. ( Підпункт 4.1.4 пункту 4.1 розділу 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
4.1.5. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (страхової (перестрахової) компанії) відповідно до Положення про внесення інформації про юридичних осіб, які мають намір набути статусу страховиків (перестраховиків), до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.11.2005 N 4934, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.12.2005 за N 1506/11786:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
( Абзац п'ятий підпункту 4.1.5 пункту 4.1 розділу 4 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або довідка про внесення до ЄДРПОУ;
копії установчих документів заявника;
довідки банків або аудиторський висновок аудитора, інформація про якого внесена до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду;
інформація про керівника та головного бухгалтера заявника;
відомості про наявність приміщення, обладнання, техніки, засобів зв'язку та програмного забезпечення, технічні можливості яких забезпечують постійне формування поточної інформації про надання фінансових послуг клієнтам та надання звітних даних;
бізнес-план запланованої страхової (перестрахової) діяльності.
4.1.6. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (недержавного пенсійного фонду) відповідно до Положення про внесення інформації про недержавні пенсійні фонди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 12.10.2004 N 2534, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2004 за N 1399/9998:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
( Абзац п'ятий підпункту 4.1.6 пункту 4.1 розділу 4 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
копії свідоцтв про державну реєстрацію недержавного пенсійного фонду та засновників пенсійного фонду (якщо засновники - юридичні особи);
довідки про внесення до ЄДРПОУ пенсійного фонду та засновників пенсійного фонду (якщо засновники - юридичні особи);
витяг з торгового (банківського) реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, у якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, легалізований за місцем видачі (якщо засновником пенсійного фонду є юридична особа - нерезидент);
рішення про створення пенсійного фонду;
копії установчих документів засновників пенсійного фонду;
копія рішення про внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру неприбуткових організацій (установ);
відомості про посадових осіб засновників та пов'язаних осіб пенсійного фонду;
відомості про результати фінансово-господарської діяльності засновників пенсійного фонду;
якщо засновником пенсійного фонду є професійна спілка - копія звіту про використання коштів неприбуткових організацій та установ;
якщо засновником пенсійного фонду є юридична особа - нерезидент - копія висновку іноземної аудиторської організації про фінансовий стан іноземного інвестора на кінець останнього повного фінансового (звітного) року;
стратегія діяльності пенсійного фонду.
4.1.7. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (адміністратора недержавного пенсійного фонду) відповідно до Положення про внесення до Державного реєстру фінансових установ інформації про адміністраторів недержавних пенсійних фондів, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.02.2005 N 3617, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2005 за N 336/10616:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
( Абзац п'ятий підпункту 4.1.7 пункту 4.1 розділу 4 виключено на підставі Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
копії свідоцтв про державну реєстрацію заявника та засновників заявника;
у разі, якщо засновником заявника є юридична особа - нерезидент - витяг з торгового (банківського) реєстру або копія іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, у якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, легалізований за місцем видачі;
копії установчих документів заявника та засновників заявника, а також усі зміни та доповнення до установчих документів заявника та засновників заявника;
відомості про засновників заявника, керівництво заявника та пов'язаних осіб заявника;
відомості про результати фінансово-господарської діяльності заявника та засновників заявника;
копії свідоцтв про реєстрацію випуску цінних паперів заявника (для професійних адміністраторів, що є акціонерними товариствами).
4.1.8. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (фінансової установи довірчого товариства) відповідно до Положення про порядок унесення інформації про довірчі товариства до Державного реєстру фінансових установ, затверджене розпорядженням від 28.03.2006 N 5538, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.04.2006 за N 452/12326:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
інформація про ліцензії та правила на провадження певного виду фінансових послуг;
копії установчих документів довірчого товариства та всіх змін і доповнень до них (за наявності);
копія свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) довірчого товариства;
інформація про довірче товариство;
інформація про наявність та відповідність вимогам законодавства системи бухгалтерського обліку, облікової та реєструвальної системи довірчого товариства в довільній формі;
копія фінансової звітності.
4.1.9. Для видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (юридичної особи публічного права) відповідно до Положення про порядок унесення інформації про фінансові установи - юридичні особи публічного права до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням від 07.07.2005 N 4300, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.07.2005 за N 796/11076:
заява про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ;
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності);
інформація про ліцензії та правила на провадження певного виду фінансових послуг;
копія рішення про утворення (засновницького договору, статуту, положення) фінансової установи - юридичної особи публічного права;
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
копії документів, що підтверджують право власності або оренди приміщення за місцезнаходженням фінансової установи - юридичної особи публічного права та її відокремлених підрозділів;
інформація про наявність у фінансовій установі - юридичній особі публічного права та її відокремлених підрозділах необхідних засобів безпеки, зокрема охоронної сигналізації та/або відповідної охорони;
копії дипломів про освіту та витяги з трудових книжок керівника та головного бухгалтера фінансової установи - юридичної особи публічного права;
інформація про наявність спеціального технічного обладнання, облікової та реєструючої систем, які використовуються у фінансовій установі - юридичній особі публічного права та її відокремлених підрозділах.
4.2. Для видачі свідоцтва про внесення до державного реєстру страхових та перестрахових брокерів відповідно до Положення про реєстрацію страхових та перестрахових брокерів і ведення державного реєстру страхових та перестрахових брокерів, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.05.2004 N 736, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.06.2004 за N 801/9400:
заява про внесення інформації до державного реєстру страхових та перестрахових брокерів;
копія свідоцтва про державну реєстрацію брокера як суб'єкта підприємницької діяльності;
копія кваліфікаційного документа про одержання професійних знань, що відповідають базовому рівню кваліфікації страхового (перестрахового) брокера, виданого керівнику юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, що мають намір провадити брокерську діяльність на страховому ринку;
економічне обґрунтування запланованої посередницької діяльності страхового (перестрахового) брокера. ( Розділ 4 доповнено пунктом 4.2 згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
4.3. Для видачі свідоцтва на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх відповідно до Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 08.02.2005 N 3519, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2005 за N 265/10545:
заява;
копія документа про вищу освіту;
копія сторінок трудової книжки або довідка, що підтверджує досвід роботи з виконання актуарних розрахунків у межах території України;
копія сторінок паспорта;
копія кваліфікаційного свідоцтва;
копії документів про успішне складання професійних екзаменів
4.4. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження страхової діяльності) відповідно до Ліцензійних умов провадження страхової діяльності, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003 N 40, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за N 805/8126:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
копії установчих документів;
довідки банків, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду, або аудиторський висновок аудитора, внесеного до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, щодо підтвердження формування та розміру сплаченого статутного фонду, а також щодо підтвердження перевищення вартості нетто-активів (чистих активів) над розміром статутного фонду на останню звітну дату. Для новостворених страхових компаній - довідки банків, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду, або аудиторський висновок аудитора;
довідка про фінансовий стан засновників страховика;
правила (умови) страхування;
інформація про засновників та/або учасників заявника; ( Пункт 4.4 розділу 4 доповнено абзацом восьмим згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
економічне обґрунтування запланованої страхової (перестрахувальної) діяльності;
інформація про учасників страховика;
інформація про голову виконавчого органу та його заступників;
інформація про наявність відповідних сертифікатів;
правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу;
копія документа про призначення працівника, відповідального за проведення внутрішнього фінансового моніторингу.
4.5. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів) відповідно до Ліцензійних умов провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 23.12.2004 N 3178, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2004 за N 1654/10253:
заява про видачу ліцензії;
копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;
копія свідоцтва про внесення заявника до Державного реєстру фінансових установ;
копії установчих документів заявника;
висновок аудитора;
економічне обґрунтування запланованої страхової діяльності заявника з провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземного транспорту;
інформація про керівника та головного бухгалтера заявника;
правила внутрішнього фінансового моніторингу і програму його здійснення;
копія розпорядчого документа про призначення працівника, відповідального за проведення внутрішнього фінансового моніторингу;
копії договорів (за наявності).
4.6. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів) відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 N 118, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.01.2004 за N 25/8624:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
інформація про кваліфікованих працівників заявника - професійного адміністратора;
аудиторський висновок;
відомості про відповідність технічного забезпечення та інформаційних систем для ведення персоніфікованого обліку учасників пенсійних фондів вимогам, установленим Держфінпослуг;
документація до інформаційної системи персоніфікованого обліку, а саме:
опис інформаційної системи персоніфікованого обліку;
інструкція користувача з використання програмного продукту з ведення інформаційної системи персоніфікованого обліку;
інструкція системного адміністратора з використання програмного продукту з ведення інформаційної системи персоніфікованого обліку;
копії ліцензій, виданих розробнику програмного продукту та заявнику на всі програмні засоби, які використовуються в інформаційній системі персоніфікованого обліку;
копії ліцензій Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України (далі - ДСТСЗІ), виданих заявнику на здійснення господарської діяльності з використання й експлуатації криптосистем і засобів криптографічного захисту;
сертифікати відповідності засобів забезпечення технічного захисту інформації, що використовуються в інформаційній системі персоніфікованого обліку;
копії ліцензій ДСТСЗІ, виданих розробнику програмного продукту на здійснення господарської діяльності з розроблення, використання, експлуатації криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації та надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації;
внутрішні положення;
копії документа, який підтверджує право власності на нерухоме майно, або договору оренди приміщення, у якому розміщується адміністратор.
4.7. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових кредитів за рахунок залучених коштів кредитною установою та ломбардом) відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності з надання фінансових кредитів за рахунок залучених коштів кредитними установами, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 18.10.2005 N 4802, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.12.2005 за N 1459/11739:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
копії установчих документів з усіма змінами, що регламентують створення та діяльність кредитної установи, або копія останнього рішення про утворення фінансової установи - юридичної особи публічного права;
внутрішні правила щодо надання фінансових кредитів, що відповідають вимогам законодавства України;
фінансова звітність;
копії документів про повну вищу освіту керівника та головного бухгалтера заявника, а також копії документів про проходження керівником та головним бухгалтером заявника підвищення кваліфікації;
витяги з трудових книжок керівника та головного бухгалтера заявника;
відомості про наявність приміщень, засобів безпеки, спеціального технічного обладнання, програмного забезпечення;
копії документів, що підтверджують право власності або оренди нежилого приміщення за місцезнаходженням заявника.
4.8. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження діяльності кредитних спілок з надання фінансових послуг по залученню внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки та з надання фінансових кредитів за рахунок залучених коштів) відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності кредитних спілок з надання фінансових послуг, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 02.12.2003 N 146, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.12.2003 за N 1225/8546:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
звітні дані;
копії документів про освіту, у тому числі документів, що підтверджують проходження керівником та головним бухгалтером кредитної спілки підвищення кваліфікації;
копії трудових книжок керівника та головного бухгалтера кредитної спілки. У разі призначення голови правління та/або головного бухгалтера за сумісництвом - копії відповідних рішень органів управління про призначення на посаду за сумісництвом. У разі обрання кредитною спілкою такої форми ведення бухгалтерського обліку, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи або ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією, або аудиторською фірмою - копії документів, що підтверджують наявність таких договірних відносин;
інформація (довідка) про наявність у кредитній спілці програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання, пов'язаного з наданням кредитною спілкою фінансових послуг;
інформація (довідка) про наявність у кредитної спілки окремого приміщення з обмеженим доступом за місцезнаходженням кредитної спілки, а також сейфа та необхідних засобів безпеки;
копії внутрішніх положень;
копії рішень органів управління кредитної спілки;
довідка про склад органів управління кредитної спілки;
довідка з інформацією щодо встановленого у кредитній спілці порядку обліку укладених договорів на надання фінансових послуг;
копія документа, що підтверджує ознайомлення під особистий підпис членів органів управління та працівників кредитної спілки зі статутом та внутрішніми положеннями кредитної спілки;
копії документів, що підтверджують проведення останніх загальних зборів;
довідка про відповідність керівника та головного бухгалтера кредитної спілки вимогам підпунктів "г" та "ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004 N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554.
4.9. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на здійснення переказу коштів) відповідно до Ліцензійних умов здійснення переказу коштів небанківськими фінансовими установами, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 23.03.2006 N 5523, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.04.2006 за N 419/12293:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
внутрішні правила щодо здійснення переказу коштів;
фінансова звітність;
відомості про наявність спеціального технічного обладнання та відповідного програмного забезпечення, необхідних для здійснення операцій з переказу коштів та забезпечення належного і своєчасного обліку фінансово-господарських операцій;
довідка про відповідність керівника та головного бухгалтера заявника Професійним вимогам до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затвердженим розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004 N 1590, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554.
4.10. Для видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг (ліцензії на провадження діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об'єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю) відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об'єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 24.06.2004 N 1225, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.07.2004 за N 927/9526:
заява про видачу ліцензії;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
копії сертифікатів або свідоцтв керівника та головного бухгалтера заявника про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання іспитів;
фінансова звітність;
довідки про наявність:
спеціального технічного обладнання;
комунікаційних засобів (телефону, факсу, електронної пошти Інтернет);
спеціалізованого програмного забезпечення,
типові правила ФФБ та/або ФОН та зразки договорів з установниками;
копії документів, що підтверджують право власності на приміщення або право користування ним за місцезнаходженням заявника;
копія свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску цінних паперів (у разі здійснення випуску цінних паперів заявником).
4.11. Для видачі небанківській фінансовій установі дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б відповідно до Положення про видачу небанківській фінансовій установі - управителю дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б та/або дозволу на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 29.07.2004 N 1866, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.09.2004 за N 1084/9683 (далі - Положення 1866):
заява на одержання дозволу на ризик;
правила ФФБ виду Б, затверджені в установленому установчими документами управителя порядку;
внутрішні документи заявника, що регламентують функціонування ФФБ виду Б;
договір управителя із забудовником;
примірний договір управителя з установником управління майном;
документи щодо виконання забудовником своїх зобов'язань перед управителем:
- іпотечний договір у письмовій формі та нотаріально посвідчений;
- договір уступки майнових прав на нерухомість, яка є об'єктом будівництва, з відкладальними умовами;
- договір доручення з відкладальними умовами, за якими управителю в разі порушення забудовником умов договору доручається виконувати функції забудовника, у тому числі шляхом передоручення цих функцій іншим особам;
- договори страхування, укладені забудовником з визначеним управителем страховиком:
- про страхування будівельно-монтажних робіт на весь час спорудження об'єкта будівництва та на гарантійний термін від ризиків його пошкодження або знищення внаслідок техногенних аварій та природних явищ;
- про відповідальність перед третіми особами - установниками фонду при проведенні будівельно-монтажних робіт від ризиків порушення термінів будівництва та завдання моральної і матеріальної шкоди третім особам унаслідок неякісного виконання будівельно-монтажних робіт;
- довідку від банку про відкриття управителем поточного рахунку для здійснення обліку грошових коштів ФФБ виду Б;
примірне свідоцтво про участь у ФФБ виду Б, затверджене керівником управителя.
4.12. Для видачі небанківській фінансовій установі дозволу на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю відповідно до Положення 1866:
заява на одержання дозволу на право емісії сертифікатів ФОН;
установчі документи з усіма доповненнями й змінами до них;
фінансова звітність.
4.13. Для видачі небанківській фінансовій установі дозволу на здійснення емісії іпотечних сертифікатів відповідно до Положення про видачу небанківським фінансовим установам дозволу на здійснення емісії іпотечних сертифікатів, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.05.2005 N 4084, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.06.2005 за N 691/10971:
заява про видачу дозволу;
копії установчих документів з усіма доповненнями і змінами до них;
бухгалтерська звітність;
порядок ведення реєстру забезпечення сертифікатів;
положення про внутрішній контроль за здійсненням діяльності з випуску іпотечних сертифікатів.
4.14. Для видачі довідки про взяття на облік юридичної особи - суб'єкта господарювання, який за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізингу відповідно до Положення про надання послуг з фінансового лізингу юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.01.2004 N 21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2004 за N 492/9091:
реєстраційна картка юридичної особи;
реєстраційна картка юридичної особи;
копії зареєстрованих установчих документів та всіх змін і доповнень до них на момент подання заяви;
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
оригінали положень/правил, що регулюють порядок надання послуг з фінансового лізингу;
довідка про освітньо-кваліфікаційний рівень працівників юридичної особи;
довідка про відсутність у керівників (засновників) непогашеної або незнятої судимості за корисливі злочини;
копія документа, що підтверджує право власності або користування приміщенням за місцезнаходженням юридичної особи;
копія наказу юридичної особи про призначення працівника, відповідального за проведення внутрішнього фінансового моніторингу.
4.15. Для видачі свідоцтва про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ відповідно до Порядку ведення реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 19.02.2004 N 86, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2004 за N 489/9088:
заява про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ;
реєстраційна картка;
копія сертифіката аудитора.
4.16. Для видачі сертифікату на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ відповідно до Положення про порядок сертифікації осіб на право здійснення тимчасової адміністрації фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.05.2005 N 4081, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.06.2005 за N 654/10934 (далі - Положення N 4081):
заява про видачу Сертифіката;
копія документа про вищу економічну та/або юридичну освіту;
копія свідоцтва про проходження підвищення кваліфікації;
копія трудової книжки;
довідка про діяльність у складі керівних органів фінансових установ у разі, якщо особа залучалась до такої діяльності;
інформація про відсутність непогашеної або не знятої судимості та інформацію про те, чи не пред'явлено йому обвинувачення у кримінальній справі;
інформація щодо:
- наявності чи відсутності заборгованості перед будь-якою з фінансових установ;
- наявності чи відсутності трудових чи інших відносин з будь-якою з фінансових установ;
- володіння майновими правами будь-якої з фінансових установ;
- відносин за попередні п'ять років з будь-якою з фінансових установ;
- наявності чи відсутності будь-яких невиконаних зобов'язань щодо будь-якого банку або фінансової установи за останні п'ять років;
- копія паспорта;
- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- фотокартку;
- електронну форму інформації про особу на дискеті;
- опис поданих документів на отримання Сертифіката (оригінал та копія).
4.17. Для реєстрації документів недержавного пенсійного фонду відповідно до Положення про реєстрацію статуту недержавного пенсійного фонду та пенсійних схем, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 17.08.2004 N 2080, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.08.2004 за N 1050/9649:
супровідний лист;
копія протоколу зборів засновників пенсійного фонду або рішення уповноваженого органу одноосібного засновника про затвердження статуту пенсійного фонду, у тому числі пенсійних схем;
статут пенсійного фонду, у тому числі пенсійні схеми;
відомості про засновників пенсійного фонду.
4.18. Для реєстрації інвестиційної декларації недержавного пенсійного фонду та змін до неї відповідно до Положення про інвестиційну декарацію недержавного пенсійного фонду, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.11.2003 N 139, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.12.2003 за N 1165/8486:
заява про реєстрацію інвестиційної декларації пенсійного фонду;
протокол або витяг з протоколу засідання ради фонду про затвердження інвестиційної декларації фонду;
примірники (оригінали) інвестиційної декларації;
копія договору, укладеного радою фонду з консультантом з інвестиційних питань (якщо такі консультанти залучалися).
Для реєстрації змін до інвестиційної декларації пенсійного фонду:
заява про реєстрацію змін до інвестиційної декларації пенсійного фонду;
протокол або витяг з протоколу засідання ради фонду про внесення змін до інвестиційної декларації фонду;
текст змін до інвестиційної декларації фонду;
відомості щодо проведення аналізу ефективності інвестиційної діяльності фонду.
4.19. Для погодження членів ради недержавного пенсійного фонду відповідно Порядку до погодження Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України членів ради недержавного пенсійного фонду, затвердженому розпорядженням Держфінпослуг від 18.12.2003 N 169, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.01.2004 за N 22/8621 (далі - Розпорядження N 169):
повідомлення про утворення (зміни у складі) ради фонду;
копія документа, що підтверджує прийняття рішення про утворення (зміни у складі) ради фонду, та список членів ради фонду;
анкета члена ради фонду;
витяг з трудової книжки кожного члена ради фонду про трудову діяльність за останні десять років;
копія сторінок паспорта;
кваліфікаційне свідоцтво фахівця з питань діяльності недержавних пенсійних фондів;
копія диплома (дипломів) про вищу освіту.
4.20. Для погодження рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення відповідно до Порядку подання рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженому розпорядженням Держфінпослуг від 29.12.2003 N 187, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.01.2004 за N 49/8648 (далі - Розпорядження N 187):
заява про погодження розповсюдження рекламних матеріалів;
інформація про зміст рекламних матеріалів.
4.21. Для погодження рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків відповідно до Порядку розгляду та погодження Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України проектів рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків, затвердженому розпорядженням Держфінпослуг від 17.09.2009 N 682, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13.10.2009 за N 953/16969 (далі - Розпорядження N 682):
заява;
проект рішення органу управління заявника, який відповідно до законодавства та статуту заявника має повноваження приймати зазначені рішення;
виписка з колективного договору із внесеними до нього змінами (у разі його наявності), якщо цим договором передбачено сплату пенсійних внесків до корпоративного або професійного пенсійного фонду за кошти заявника.
4.22. Для погодження договорів перестрахування відповідно до Порядку погодження в Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг України договорів перестрахування з перестраховиками-нерезидентами для перерахування (купівлі) іноземної валюти страховиками-резидентами та страховими (перестраховими) брокерами-резидентами, затвердженому розпорядженням Держфінпослуг від 03.06.2005 N 4123, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.06.2005 за N 694/10974 (далі - Розпорядження N 4123).
супровідний лист;
примірники копій договорів перестрахування та документи, які є невід'ємною частиною таких договорів.
Розділ 5. Склад і послідовність дій Держфінпослуг,
опис етапів надання адміністративної послуги.
Опис результату, який повинен отримати одержувач
5.1. Склад і послідовність дій Держфінпослуг, етапів надання конкретної адміністративної послуги, результат, який отримуватиме одержувач регламентується відповідними нормативно-правовими актами, зазначеними у розділі 4 цього Стандарту.
Заява та документи, що додаються до неї, приймаються співробітником Держфінпослуг за описом, який надається у двох екземплярах, один з яких повертається одержувачу. На другому примірнику опису робиться запис про прийняття документів із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові співробітника, що прийняв документи, номера його службового телефону, дати і часу прийняття документів.
Процедура розгляду документів:
перевірка наданих документів щодо їх комплектності та повноти та відповідності інформації, яка вказана в цих документах вимогам відповідного нормативно-правового документу;
перевірка електронної форми документів, що подається одержувачем у разі необхідності, на відповідність встановленим Держфінпослуг вимогам та наданим документам.
За результатами розгляду поданих документів Держфінпослуг приймається відповідне рішення:
- про залишення заяви без розгляду;
- про надання відповідної адміністративної послуги; ( Абзац восьмий пункту 5.1 розділу 5 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
- про відмову в наданні адміністративної послуги.
Після прийняття відповідного рішення Держфінпослуг протягом п'яти робочих днів, а у випадку прийняття рішення про відмову в реєстрації інвестиційної декларації недержавного пенсійного фонду - протягом трьох робочих днів, надсилає (видає) заявникові повідомлення про прийняття відповідного рішення, у разі прийняття рішення про залишення заяви без розгляду або відмови в наданні адміністративної послуги, у повідомленні зазначаються підстави для прийняття таких рішень. ( Абзац десятий пункту 5.1 розділу 5 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
Одержувач звертається за дозвільним документом протягом тридцяти календарних днів з дня направлення йому повідомлення про прийняття рішення про надання відповідної адміністративної послуги.
Особливості дій Держфінпослуг та етапів надання окремих адміністративних послуг:
5.1.1. Видача свідоцтва про реєстрацію фінансової установи, довідки про реєстрацію юридичної особи, свідоцтва про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, свідоцтва на право займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх.
Держфінпослуг у разі прийняття рішення про надання відповідної адміністративної послуги (видачі дозвільного документу) протягом тридцяти календарних днів уносить інформацію про заявника до відповідного реєстру/переліку оформлює та видає відповідний дозвільний документ.
5.1.2. Видача Дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б/здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю/здійснення емісії іпотечних сертифікатів.
Держфінпослуг у разі прийняття рішення про надання відповідної адміністративної послуги (видачі дозвільного документу) протягом тридцяти календарних днів оформлює та видає відповідний дозвільний документ.
Якщо одержувач протягом тридцяти календарних днів із дня направлення йому повідомлення про прийняття рішення про надання відповідної адміністративної послуги не звернувся до Держфінпослуг для отримання оформленого дозвільного документу, Держфінпослуг скасовує рішення про надання відповідної адміністративної послуги або прийняти рішення про визнання такого дозвільного документу недійсним.
5.1.4. Видача ліцензії на здійснення небанківськими фінансовими установами фінансових послуг.
У разі прийняття Держфінпослуг позитивного рішення про видачу ліцензії Держфінпослуг оформлює ліцензію не пізніше ніж за п'ять робочих днів з дня надходження документа, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії, у розмірі встановленому відповідним нормативно-правовим актом Держфінпослуг.
Якщо заявник протягом тридцяти календарних днів з дня направлення йому повідомлення про прийняття рішення про видачу ліцензії не подав документа, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії, або не звернувся для отримання оформленої ліцензії, Держфінпослуг скасовує рішення про видачу такої ліцензії.
5.1.5. Видача Сертифікату на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ.
За результатами розгляду поданих до Держфінпослуг документів приймається рішення про видачу або відмову у видачі Сертифіката протягом тридцяти днів з дня надходження заяви та всіх необхідних документів. Рішення про видачу Сертифіката приймається розпорядженням Держфінпослуг.
Повідомлення про прийняття рішення про видачу Сертифіката або про відмову у видачі Сертифіката надсилається (видається) кандидату в письмовій формі протягом трьох робочих днів із дати прийняття відповідного рішення. У рішенні про відмову у видачі Сертифіката зазначаються підстави для такої відмови.
У разі прийняття Держфінпослуг в установленому порядку рішення про залишення заяви без розгляду, подані до Держфінпослуг документи, повертаються кандидату після закінчення терміну розгляду протягом п'яти робочих днів.
5.1.6. Реєстрація документів недержавного пенсійного фонду та змін до них.
У разі прийняття рішення про реєстрацію документів пенсійного фонду (статуту, у тому числі пенсійних схем, або інвестиційної декларації), на примірниках документу робиться напис (штамп) "Зареєстровано" із зазначенням дати реєстрації. Напис (штамп) скріплюється печаткою Держфінпослуг та підписується членом Комісії.
Повідомлення про реєстрацію документу пенсійного фонду надсилається (надається) представнику засновників пенсійного фонду наступного робочого дня після дати реєстрації.
Два примірники зареєстрованих документів пенсійного фонду повертаються особисто представнику засновника (засновників) (або засновнику - для одноосібного засновника) пенсійного фонду. Для отримання зареєстрованих документів представник засновника (засновників) (або засновник - для одноосібного засновника) пенсійного фонду пред'являє паспорт або документ, який його замінює, та документ, що засвідчує повноваження представника, завірений в установленому законодавством порядку, а також документ, що підтверджує внесення плати за реєстрацію документу пенсійного фонду, у тому числі пенсійних схем.
У разі якщо представник засновника (засновників) пенсійного фонду протягом тридцяти календарних днів з дня направлення йому повідомлення про реєстрацію документу пенсійного фонду не звернувся до Держфінпослуг для отримання примірників зареєстрованих документів Держфінпослуг скасовує рішення про їх реєстрацію.
У разі прийняття рішення про відмову в реєстрації документу пенсійного фонду, Держфінпослуг протягом трьох робочих днів після прийняття такого рішення повідомляє представника засновників пенсійного фонду в письмовій формі із зазначенням підстав для відмови.
5.1.7. Погодження членів ради недержавного пенсійного фонду.
У разі наявності підстав для обґрунтованого заперечення Держфінпослуг погодження членів ради фонду, Держфінпослуг протягом 30 календарних днів після подання документів письмово повідомляє адміністратора або, за його відсутності, засновника (засновників) фонду.
5.1.8. Погодження рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення.
Держфінпослуг протягом п'яти робочих днів з дати отримання заяви та відповідних документів приймає рішення про заборону розповсюдження рекламних матеріалів або про обов'язкове внесення змін до рекламних матеріалів, що не відповідають дійсності або вимогам Законів України "Про недержавне пенсійне забезпечення" ( 1057-15 ), "Про рекламу" ( 270/96-ВР ) та Розпорядженню N 187.
Не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття зазначеного рішення Держфінпослуг надсилає рекламодавцю письмове повідомлення з обґрунтуванням причин прийняття рішення про заборону розповсюдження наданих рекламодавцем рекламних матеріалів або вимогою внесення до них змін.
Про відсутність підстав для заборони розповсюдження наданих рекламодавцем рекламних матеріалів або внесення змін до цих матеріалів Держфінпослуг письмово повідомляє рекламодавця протягом п'яти робочих днів з дати отримання заяви та відповідних документів.
5.1.9. Погодження рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків.
Рішення Держфінпослуг про погодження проекту рішення або відмову у такому погодженні приймається уповноваженою посадовою особою Держфінпослуг протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви.
Повідомлення про прийняття рішення Держфінпослуг про погодження проекту рішення або про відмову у такому погодженні надсилається (видається) заявнику в письмовій формі протягом п'яти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення Держфінпослуг. У рішенні Держфінпослуг про відмову у погодженні проекту рішення зазначаються підстави такої відмови.
5.1.10. Погодження договорів перестрахування з перестраховиками-нерезидентами та страховими (перестраховими брокерами-резидентами).
У разі відповідності договорів перестрахування вимогам Розпорядження N 4123 уповноважена особа на титульному аркуші нотаріально завіреної копії договору перестрахування робить напис "Погоджено", а також зазначає свою посаду, прізвище та ініціали, ставить підпис, проставляє відповідну печатку та повертає страховику або страховому (перестраховому) брокеру-резиденту, проставляючи відмітку в журналі реєстрації вихідної кореспонденції. Печатка також ставиться в кінці кожної, починаючи з наступної, сторінки нотаріально завіреної копії договору.
У разі невідповідності договорів перестрахування вимогам Розпорядження N 4123 уповноважена особа погоджує договори із зауваженнями. У цьому разі на титульному аркуші нотаріально завіреної копії договору перестрахування замість слова "Погоджено" проставляється напис "Погоджено із зауваженнями", і договір повертається страховику або страховому (перестраховому) брокеру-резиденту. Про повернення договору перестрахування робиться відмітка в журналі реєстрації вихідної кореспонденції. Зауваження викладаються окремим аркушем за підписом уповноваженої особи. Лист із зауваженнями разом з примірником договору з написом "Погоджено із зауваженнями" повертається страховику-резиденту або страховому (перестраховому) брокеру-резиденту.
Розділ 6. Вимоги до строку надання адміністративної
послуги, а також до строків здійснення дій,
прийняття рішень у процесі надання
адміністративної послуги
6.1. Відповідно до нормативно-правових актів, зазначених в розділі 4 цього Стандарту, строк надання адміністративної послуги:
6.1.1. При видачі свідоцтва, довідки, дозволу:
- строк розгляду документів, прийняття рішення та направлення відповідного повідомлення - 30 календарних днів;
- строк внесення інформації до відповідного реєстру/переліку (у разі необхідності) та оформлення дозвільного документу - 30 календарних днів.
6.1.2. При видачі ліцензії:
- строк розгляду документів, прийняття рішення та направлення відповідного повідомлення - 30 календарних днів;
- строк оформлення дозвільного документу - 5 календарних днів з дня надходження документа, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії.
6.1.3. При проведенні реєстрації статуту пенсійного фонду, у тому числі пенсійних схем - не більше 30 календарних днів з дати надходження відповідних документів. Датою реєстрації статуту пенсійного фонду, у тому числі пенсійних схем, є дата прийняття Держфінпослуг відповідного рішення.
6.1.4. При погодженні:
- членів ради недержавного пенсійного фонду - 30 календарних днів;
- рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення - 5 робочих днів;
- рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків - 10 робочих днів;
- договорів перестрахування з перестраховиками-нерезидентами та страховими (перестраховими брокерами-резидентами) - 10 робочих днів.
Розділ 7. Вичерпний перелік підстав для відмови
у наданні адміністративної послуги
7.1. Вичерпний перелік підстав для залишення без розгляду заяви про надання адміністративної послуги та документів, що додаються до неї, або відмови у наданні адміністративної послуги встановлюється нормативно-правовими актами, зазначеними в розділі 4 цього Стандарту.
7.1.1. Підстави для залишення без розгляду заяви про надання відповідної адміністративної послуги:
заява підписана особою, яка не має на це повноважень, посада та/або розшифрування підпису якої не вказана;
документи оформлені з порушенням вимог законодавства;
документи подані не в повному обсязі;
якщо інформація в паперовій формі не відповідає інформації в електронній формі, формат якої встановлений Держфінпослуг (зокрема для кредитних установ). ( Підпункт 7.1.1 пункту 7.1 розділу 7 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
7.1.2. Підстави для прийняття рішення про відмову в наданні адміністративної послуги (видачі відповідного дозвільного документу):
невідповідність поданих документів, що додаються до заяви, вимогам законодавства;
недостовірність інформації в документах, поданих заявником для отримання адміністративної послуги;
невідповідність заявника згідно з поданими документами вимогам нормативно-правових актів у сфері регулювання ринків фінансових послуг;
порушення створення юридичної особи (зокрема для кредитних спілок).
7.1.3. Підстави для прийняття Держфінпослуг рішення про відмову в реєстрації документів пенсійного фонду та змін до них:
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
подання документів для реєстрації не в повному обсязі (відсутність будь-якого документа);
невідповідність документів (інформації у документах), поданих для реєстрації, вимогам чинного законодавства щодо оформлення документів;
несвоєчасне подання документів для реєстрації, а саме: порушення термінів подання цих документів, передбачених Законом України "Про недержавне пенсійне забезпечення" ( 1057-15 ) та нормативно-правовим актами Держфінпослуг (окрім реєстрації статуту недержавного пенсійного фонду);
погіршення умов пенсійного забезпечення учасників фонду внаслідок внесення змін до пенсійної схеми (пенсійних схем) (зокрема щодо реєстрації змін до статуту недержавного пенсійного фонду). ( Підпункт 7.1.3 пункту 7.1 розділу 7 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 436 від 27.05.2010 )
7.1.4. Підстави для прийняття рішення про відмову у видачі Сертифіката на здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи:
недостовірність інформації в документах, поданих кандидатом для видачі Сертифіката;
невідповідність кандидата вимогам Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг України" ( 2664-14 ) та Положення N 4081.
У разі відмови у видачі Сертифіката на підставі виявлення недостовірності інформації в поданих документах кандидат може повторно подати до Держфінпослуг документи для отримання Сертифіката не раніше ніж через один рік з моменту прийняття рішення про відмову у видачі Сертифіката.
7.1.5. Підстави для заперечення Держфінпослуг погодження членів ради недержавного пенсійного фонду:
надання в поданих документах недостовірної інформації;
невідповідність поданих документів вимогам Розпорядження N 169, зокрема, заповнення документів не в повному обсязі;
невідповідність членів ради фонду вимогам чинного законодавства та (або) статуту фонду.
7.1.6. Підстави для заборони розповсюдження рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення:
використання неповної або недостовірної інформації стосовно послуг з недержавного пенсійного забезпечення, що надаються цим рекламодавцем;
використання порівняльної реклами з метою недобросовісної конкуренції шляхом зазначення недоліків у діяльності осіб, які провадять аналогічну професійну діяльність з недержавного пенсійного забезпечення, незалежно від того, чи відповідає така інформація про недоліки дійсності;
надання прогнозу чи гарантування зростання доходів учасників недержавного пенсійного забезпечення;
надання подарунків (виграшу) або обіцянку про надання подарунків (виграшів) потенційним учасникам та вкладникам пенсійних фондів або здійснення будь-якої інших заохочувальних заходів, що можуть вплинути на вибір того чи іншого пенсійного фонду його потенційним учасником (вкладником).
7.1.7. Підстави для відмови у погодження рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків:
заява та/або проект рішення, підписані особою, яка не має на це повноважень або підпис якої не завірено печаткою заявника;
прийняття змін до колективного договору (у разі його наявності), якими передбачається можливість тимчасового припинення сплати пенсійних внесків до корпоративного або професійного пенсійного фонду за кошти заявника не у порядку, встановленому Законом ( 1057-15 );
відсутність хоча б одного із документів, передбачених Розпорядженням N 682;
відсутність у проекті рішення строку, на який планується припинити сплату пенсійних внесків, або встановлення цього строку більше ніж один рік.
Розділ 8. Інформація про платність
або безоплатність надання адміністративної
послуги та розмір плати за її надання,
якщо плата передбачена
8.1. Безоплатно надаються такі адміністративні послуги:
8.1.1. Видача, переоформлення, видача дублікату:
Свідоцтва про реєстрацію фінансової установи;
Дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б;
Дозволу на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю;
Дозволу на здійснення емісії іпотечних сертифікатів;
Довідки про взяття на облік юридичної особи - суб'єкта господарювання, який за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізінгу;
Свідоцтва про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ;
Свідоцтва про внесення до реєстру страхових та перестрахових брокерів;
Сертифіката на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ.
8.1.2. Переоформлення, видача дублікату ліцензії на проведення конкретного виду страхування.
8.1.3. Погодження:
членів ради недержавного пенсійного фонду;
рекламних матеріалів щодо послуг з недержавного пенсійного забезпечення;
рішень щодо тимчасового припинення сплати пенсійних внесків;
договорів перестрахування з перестраховиками-нерезидентами та страховими (перестраховими брокерами-резидентами).
8.2. Платно надаються такі адміністративні послуги:
8.2.1. Видача, переоформлення, видача дублікату ліцензії на провадження певних видів фінансових послуг (крім ліцензій на проведення конкретного виду страхування) - розмір плати встановлений розпорядженням Держфінпослуг від 29.12.2003 N 188, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.02.2004 за N 240/8839 (далі - Розпорядження N 188);
8.2.2. Видача ліцензії на проведення конкретного виду страхування - розмір плати встановлений постановою Кабінету Міністрів України 13.04.2005 N 286;
8.2.3. Реєстрація документів недержавних пенсійних фондів (статуту, інвестиційної декларації) та змін до них - розмір плати встановлений розпорядженням Держфінпослуг від 22.07.2004 N 1729.
8.3. Плата за видачу, переоформлення, видача дублікату ліцензії та за реєстрацію документів недержавних пенсійних фондів та змін до них сплачується одноразово, відповідно до Положення N 2080.
Розділ 9. Вимоги до посадових осіб,
які безпосередньо забезпечують надання
адміністративної послуги, включаючи
вимоги до їх кваліфікації
9.1. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, передбачені у посадових інструкціях та положеннях про структурні підрозділи Держфінпослуг, розроблених на основі типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців.
9.2. Вимоги до членів Держфінпослуг як колегіального органу передбачені Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" ( 2664-14 ) та Положенням про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженим Указом Президента України від 4 квітня 2003 року N 292.
Розділ 10. Вимоги до місця надання
адміністративної послуги з урахуванням
його транспортної і пішохідної доступності
10.1. Місцем надання адміністративної послуги є приміщення Держфінпослуг, яке розташоване за адресою місто Київ, вулиця Бориса Грінченка, будинок 3.
10.2. Приміщення Держфінпослуг розташоване з урахуванням транспортної і пішохідної доступності.
Розділ 11. Вимоги до інформаційного забезпечення
одержувача при зверненні за одержанням
та у ході надання адміністративної послуги
12.1. Інформація щодо нормативно-правових актів, які регулюють порядок отримання адміністративної послуги, доступна для ознайомлення на офіційному веб-сайті Держфінпослуг (www.dfp.gov.ua).
12.2. Електронна форма реєстраційної картки юридичної особи і реєстраційної картки з інформацією про відокремлений підрозділ юридичної особи також розміщенні на офіційному веб-сайті Держфінпослуг (www.dfp.gov.ua).
12.3. Розклад особистого прийому громадян посадовими особами Держфінпослуг розміщений на першому поверсі будівлі та на офіційному веб-сайті Держфінпослуг (www.dfp.gov.ua).
Розділ 12. Особливості надання адміністративної
послуги особам похилого віку та інвалідам
13.1. Під час надання адміністративної послуги поділ одержувачів на категорії не передбачається.
13.2. Для забезпечення можливості відвідання приміщення Держфінпослуг особами похилого віку та інвалідами для безпосереднього отримання ними адміністративної послуги сходи до будівлі Держфінпослуг обладнані з'їздом для інвалідного візку, в будівлі розміщені два ліфта для підйому на відповідний поверх у разі необхідності.
Розділ 13. Порядок подачі, реєстрації і розгляду
скарг на недотримання стандарту
Рішення про надання або відмову в наданні адміністративної послуги може бути оскаржено до Голови Держфінпослуг.
Голова Держфінпослуг, відповідно до повноважень, визначених в Положенні про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженому Указом президента України від 04.04.3003 N 292/2003:
контролює розгляд скарг учасників ринку і споживачів фінансових послуг та реагування на них;
у разі потреби скасовує рішення директорів департаментів та інших посадових осіб Держфінпослуг, за винятком рішень про включення фінансових до Державного реєстру фінансових установ або виключення з нього, а також про видачу, зупинення або анулювання ліцензій на надання фінансових послуг;
Рішення про відмову в наданні адміністративної послуги (видачі дозвільного документу) може бути оскаржене в судовому порядку.
В.о. члена Комісії - директора департаменту стандартів регулювання
та нагляду за фінансовими установами Г.Третьякова
