ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
12.12.2009 N 478
Про скаргу довіреної особи
кандидата на пост Президента України
Тігіпка С.Л. в єдиному загальнодержавному
виборчому окрузі Павленко О.С., зареєстровану
в Центральній виборчій комісії
11 грудня 2009 року за N 21-36-21074
( Додатково див. Постанову Київського апеляційного
адміністративного суду
N 2а-75/09/9103 від 18.12.2009 )
До Центральної виборчої комісії 11 грудня 2009 року надійшла скарга довіреної особи кандидата на пост Президента України Тігіпка С.Л. в єдиному загальнодержавному виборчому окрузі Павленко Олександри Сергіївни, подана в інтересах зазначеного кандидата, про скасування постанови окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81 від 7 грудня 2009 року N 16.
У своїй скарзі суб'єкт звернення зі скаргою просить скасувати постанову окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81 від 7 грудня 2009 року N 16 як таку, що не відповідає вимогам статті 28 Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ) (далі - Закон).
Розглянувши скаргу, Центральна виборча комісія встановила.
Організація роботи виборчих комісій визначена статтею 28 Закону ( 474-14 ) і Порядком ведення діловодства виборчих комісій та комісій з референдумів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 25 січня 2006 року N 284 (далі - Порядок).
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 28 Закону ( 474-14 ) рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: найменування комісії; найменування постанови; дату та місце її прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (засідання).
Пунктом 2.7 Порядку визначено, що найменування постанови комісії повинно бути лаконічним та відображати її основний зміст. Якщо в постанові комісії йдеться про кілька питань, найменування може бути узагальненим.
Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії, посилання на відповідні положення закону, іншого нормативно-правового акта або постанову комісії вищого рівня чи рішення суду, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.
Резолютивна частина постанови повинна містити відповідне рішення комісії, викладене у формі висновку, із зазначенням завдань і заходів, спрямованих на реалізацію повноважень комісії з питання, що розглядається. У разі потреби резолютивна частина може містити вказівки на необхідність доведення змісту постанови до суб'єктів, на яких поширюється дія постанови, виконавців, осіб, на яких покладається контроль за виконанням документа, а також строки його виконання та додатки.
Оскаржувана постанова окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81 від 7 грудня 2009 року N 16 не відповідає вимогам частини чотирнадцятої статті 28 Закону ( 474-14 ) та пункту 2.7 Порядку.
Відповідно до частини першої статті 98 Закону ( 474-14 ) суб'єкт розгляду скарги, встановивши, що рішення суб'єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори Президента України, задовольняє скаргу та скасовує рішення повністю або частково.
З огляду на зазначене Центральна виборча комісія вбачає підстави для задоволення вимоги суб'єкта звернення зі скаргою щодо скасування постанови окружної виборчої комісії територіальної виборчої комісії N 81 від 7 грудня 2009 року N 16.
Разом з тим, Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернути увагу суб'єкта звернення зі скаргою на помилкове розуміння ним правовідносин, які складаються між кандидатом на пост Президента України та особою, включеною за його поданням до складу виборчої комісії. Закон ( 474-14 ) не містить норм, які встановлювали б правову залежність члена окружної виборчої комісії від кандидата на пост Президента України, за поданням якого такий член включений до складу комісії, або виникнення правовідносин представництва між відповідним членом комісії та кандидатом на пост Президента України. Натомість відповідно до частини другої статті 22 Закону ( 474-14 ) після включення до складу окружних виборчих комісій всі подані кандидатами на пост Президента України особи набувають статусу членів відповідних комісій - спеціальних колегіальних державних органів, уповноважених організовувати підготовку та проведення виборів Президента України та забезпечувати повне й однакове дотримання законодавства України щодо виборів Президента України, а не представників кандидатів у виборчих комісіях. Зазначене свідчить про відсутність порушення інтересів саме кандидата на пост Президента України Тігіпка С.Л. оскаржуваним рішенням окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81.
Враховуючи викладене, відповідно до частини першої, пункту 13 частини другої статті 25, частини чотирнадцятої статті 28, статей 91, 92, частини першої статті 98, частин першої та третьої статті 104 Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ), керуючись частиною другою статті 3, статтями 11-13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, пунктом 3 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ( 1932-15 ), Центральна виборча комісія постановляє:
1. Скаргу довіреної особи кандидата на пост Президента України Тігіпка С.Л. в єдиному загальнодержавному виборчому окрузі Павленко Олександри Сергіївни задовольнити.
2. Постанову окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81 від 7 грудня 2009 року N 16 скасувати.
3. Звернути увагу окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 81 на недопущення порушення норм Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ) стосовно підготовки і прийняття постанов на засіданні комісії.
4. Цю постанову надіслати довіреній особі кандидата на пост Президента України Тігіпка С.Л. в єдиному загальнодержавному виборчому окрузі Павленко О.С. та окружним виборчим комісіям.
Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ