МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 214 від 27.06.96
м.Київ
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
24 липня 1996 р. за N 374/1399
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
інфраструктури
N 239 від 10.06.2014 )
Про затвердження Зборів і плат за послуги, що надаються
суднам у морських торговельних портах України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу
N 487 від 07.12.98
N 711 від 15.12.2000
N 799 від 16.11.2001
N 10 від 09.01.2003
N 519 від 02.09.2005 )
1. Затвердити Збори і плати за послуги, що надаються суднам у морських торговельних портах України (далі - Збори і плати), що додаються, і ввести їх в дію з 1996 року.
2. Встановити, що рівень цих Зборів і плат є граничним.
З метою приведення державної цінової та тарифної політики на морському транспорті у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 1995 року N 109 "Про уточнення повноважень центральних органів державної виконавчої влади Уряду Автономної Республіки Крим та виконкомів місцевих Рад у галузі ціноутворення", наказую:
3. З введенням в дію зазначених Зборів і плат не застосовувати портові збори, передбачені наказом колишнього ММФ СРСР від 30.11.87 р. N 186, та всі доповнення і роз'яснення щодо порядку їх застосування.
4. Управлінню тарифної та цінової політики (Осадча Т.М.) разом з Головним управлінням правового забезпечення діяльності транспорту (Наапетян М.Р.) в установленому порядку зареєструвати зазначені Збори і плати в Міністерстві юстиції України.
5. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Безрученко В.Т.):
5.1. Забезпечити розсилку цього наказу установам, підприємствам і організаціям морського і річкового транспорту незалежно від форм власності та довести Збори і плати до відома зацікавлених іноземних організацій в установленому порядку.
5.2. Організувати опублікування Зборів і плат у засобах масової інформації.
5.3. Розробити та подати на затвердження в Міністерство проект Порядку застосування знижок до Зборів і плат, встановлених цим наказом.
5.4. Забезпечити контроль за правильним застосуванням Зборів і плат.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Золотоверха О.М.
Міністр I.П.Данькевич
Затверджено
Наказ Міністерства транспорту України
27.06.96 N 214
(у редакції наказу Міністерства
транспорту України
15.12.2000 N 711)
Збори і плата
за послуги, що надаються суднам закордонного
плавання у морських портах України
( Назва із змінами, внесеними згідно з
Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Загальні умови
1. Збори та плата (лоцманський збір, збір за користування послугами служби регулювання рухом суден, швартовний збір, плата за роботу буксирів при швартовних операціях, плата за користування плавзасобами, плата за агентські послуги, супервайзерська винагорода) справляються у морських портах із суден закордонного плавання зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України та іноземним прапором: ( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
вантажні судна, що заходять у порти для виконання група А
вантажних операцій, та плавучі споруди
пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на група Б
підводних крилах та пороми, що заходять у порт для
виконання вантажопасажирських операцій, криголами, які
не належать порту та не орендовані ним
ліхтери, буксири, буксири-штовхачі, штовхачі, група В
баржі (самохідні та несамохідні), річкові самохідні
судна, включаючи судна типу "ріка - море," пароплавств,
які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти
на р.Дунаї, а також річкові самохідні судна, що
заходять в інші порти для подальшого перевантаження
вантажів на морські судна та навпаки
несамохідні судна (крім барж) група Г
судна, що заходять у порт вимушено, для група Д
постачання, карантинних потреб, а також судна, що
прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази)
України службові та військові судна група Д
навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні група Д
ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів,
на борту яких перебуває не менше ніж 50 курсантів,
навчально-тренажерні судна
наукові, дослідні судна та швидкісні судна на група Д
підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські
рейси за розкладом у каботажному плаванні (крім
прогулянкових і круїзних рейсів)
інші судна (судноремонтного заводу, група Е
аварійно-рятувальні, підводно-технічні, технічні,
госпітальні, гідрографічні, судна місцевого портового
флоту, криголами, які належать порту та орендовані
ним, спортивні судна, приватні яхти, парусні судна,
судна, які проходять ходові випробування, риболовецькі
судна, що заходять у порти без виконання вантажних
операцій)
( Абзац дев'ятий пункту 1 в редакції Наказу Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Примітки:
1. Під терміном "вимушено" треба розуміти заходження судна в порт у зв'язку із загрозою безпеці продовження плавання, життю або здоров'ю членів команди та пасажирів.
2. Судна груп В (буксири та баржі), Д та Е, що виконують комерційні вантажні рейси, належать до групи А.
3. Судна груп Д та Е, що виконують комерційні вантажопасажирські рейси, належать до групи Б.
4. Ці збори та плати поширюється на суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, які виконують роботи та надають послуги у морських портах та на причалах судноремонтних заводів України незалежно від підпорядкованості цих портів (причалів).
2. Сплата зборів і плати за транзитний прохід суден Керч-Єнікальським каналом (КЄК) та каналом Прорва здійснюється шляхом попередньої оплати або безпосередньо на вході в КЄК та канал Прорва, якщо при цьому не обумовлено інше. ( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
3. Нарахування зборів і плати за послуги, що надаються суднам у морських портах України, здійснюється з умовного об'єму судна, який обчислюється в кубічних метрах і дорівнює добутку трьох величин (довжина судна, ширина судна і висота борту судна), зазначених в обмірному свідоцтві (головні розміри) або документі, що його замінює.
Для морських суден, що перевозять вантажі на верхній палубі чи мають дві або більше палуб, крім твіндечних суден, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити не менше половини ширини судна.
Для суден групи Б, що мають дві або більше палуб, висота борту, яка використовується для обчислення об'єму судна, повинна становити половину ширини судна.
Умовний об'єм баржо-буксирних складів, караванів та інших складених плавучих споруд для нарахування всіх видів зборів і плат дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.
Для розрахунку всіх видів зборів і плати умовний об'єм суден РО-РО, РО-ФЛОУ, ОБО, ЛО-РО, контейнеровозів, худобовозів, ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за умови використання зазначених суден відповідно до їх спеціалізації. Тип судна та його спеціалізація визначаються за судновими документами.
Збори і плата, за послуги, які надаються морською державною адміністрацією Дніпро-Бузького порту суднам, що заходять у цей порт, сплачуються безпосередньо державному підприємству "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту. ( Абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
4. Судна, що обслуговуються на рейді, сплачують за найм роз'їздних катерів або буксирів додатково, окремо за кожний найм катера або буксира.
5. Для ліхтеровозів, що виконують вантажні операції з ліхтерами на зовнішньому або внутрішньому рейді, портові збори нараховуються з об'єму ліхтерів, зданих ліхтеровозом по прибутті до порту і прийнятих ним при виході з нього.
6. Ставки лоцманського та швартовного зборів, плати за роботу буксирів при швартовних операціях і плати за користування самохідними плавзасобами, плати за послуги, які надаються агентом, підвищуються для всіх суден.
У робочі дні з 22.00 до 6.00 - на 25%;
в суботні, недільні й святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством:
з 6.00 до 22.00 - на 50%,
з 22.00 до 6.00 - на 100%.
Ці надбавки застосовуються тільки в тій частині вартості послуги, яка відповідає фактичній тривалості послуги в позаурочний час.
На річкові судна (несамохідні баржі), а також круїзні пасажирські судна, які заходять у порт Ялта, ці надбавки не поширюються.
У рахунках, що виставляються судновласникам, робиться обов'язковий детальний розрахунок вартості наданих послуг з визначенням ставок, надбавок, які застосовуються, і розрахунок часу, як робочого, так і позаурочного.
Ставки лоцманського збору не підвищуються, якщо судно вимушено стоїть у нічний час, що пов'язано з одержанням дозволу на вхід судна в канал.
7. Основними ознаками лінії закордонного плавання є:
установлення обов'язкових і факультативних іноземних та українських портів заходження;
закріплення для роботи на лінії типів суден;
установлення періодичності заходження закріплених суден в українські порти;
реєстрація лінії Державним департаментом морського і річкового транспорту, за поданням адміністрації порту (морського порту).
8. Для суден, що заходять у порт Южний під навантаження-розвантаження генеральних та навалочних вантажів, порт може застосовувати знижку усіх видів зборів і плати у розмірі 50 відсотків.
Для круїзних пасажирських суден закордонного плавання групи Б (за винятком тих, що виконують вантажопасажирські рейси) від усіх ставок зборів і плати застосовуються знижки у таких розмірах:
у порту Ялта - 20 відсотків;
у порту Одеса - 10 відсотків. ( Абзац другий пункту 8 в редакції Наказу Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
9. Якщо на судно поширюється застосування кількох надбавок зборів і плати, кожна з них застосовується щодо базової ставки.
10. Якщо на судно поширюється застосування кількох знижок, застосовується тільки найбільша щодо базової ставки.
11. При нарахуванні зборів і плати час округлюється до 0,5 години. При цьому, час менше ніж 30 хвилин приймається за 0,5 години, а час більше ніж 30 хвилин - за 1 годину.
При нарахуванні зборів і плат подобово, час округлюється до 0,5 доби. При цьому, час до 0,5 доби приймається за 0,5 доби, а час більше, ніж 0,5 доби - за 1 добу.
12. Державна належність судна і відповідно наданий йому статус під час справляння зборів і плати визначається за прапором, під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником і хто його використовує.
13. Сплата зборів і плати здійснюється відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 р. N 15 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю".
14. Із сум зборів і плати, що справляються у валюті України, податок на додану вартість сплачується відповідно до законодавства. При цьому, якщо в порту надаються послуги суднам каботажного плавання, сума зборів, визначена відповідно до цих Зборів і плати, збільшується на суму податку на додану вартість, а в інших випадках - сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, обчислюється із суми зборів, нарахованих і сплачених порту без такого збільшення.
Лоцманський збір
15. Лоцманський збір справляється з усіх суден, що заходять у порти України. Для суден, що плавають під Державним прапором України, лоцманське проведення є необов'язковим і лоцманський збір не справляється у випадках:
якщо лоцманське проведення в даному районі або порту не є обов'язковим;
якщо капітан судна склав іспити комісії капітана порту і одержав про це відповідне свідоцтво.
16. Нарахування лоцманського збору проводиться з умовного об'єму судна у кубометрах. Об'єм судна менше 5000 куб.метрів вважається за 5000 куб.метрів.
17. Лоцманський збір включає в себе плату за плавучі споруди, які використовуються для доставки лоцмана на судно, що входить у порт, або зняття лоцмана із судна, що виходить з порту.
18. Із суден груп А, Б, Г і Д за проведення підхідними до порту каналами і фарватерами, за проведення за межами акваторії порту (зовнішньопортове проведення), а також за перестановки між зовнішнім рейдом і причалами порту, при відсутності підхідних каналів і фарватерів, або на акваторії порту (внутрішньопортове проведення), лоцманський збір справляється з об'єму судна в кубометрах за такими ставками:
Таблиця 1
Ставки лоцманського збору
------------------------------------------------------------------
| | Зовнішньопортове проведення |Внутрішньо-|
| Порт | (в доларах США/куб.м-миля) | портове |
| |-----------------------------------|проведення |
| | до 1 | 1,1- | 5,1-30 | понад 30|(в доларах |
| | милі | 5миль | миль | миль |США/куб.м) |
|----------------+-------+--------+--------+---------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
Білгород-
Дністровський 0,0054 0,0041 0,0027 0,0005 0,0074
Бердянськ 0,0036 0,0016 0,0009 0,0005 0,0088
Дніпро-Бузький 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
Іллічівськ 0,0036 0,0016 0,0009 0,0005 0,0088
Керч 0,0029 0,0013 0,0007 0,0005 0,0068
Маріуполь 0,0036 0,0016 0,0009 0,0005 0,0088
Миколаїв 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
Одеса 0,0025 0,0011 0,0009 0,0005 0,0058
Октябрський 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
Очаків 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
Скадовськ 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
Усть-Дунайськ 0,0025 0,0011 0,0009 0,0005 0,0058
Херсон 0,0054 0,0041 0,0027 0,0005 0,0074
Ялта 0,0032 0,0014 0,0007 0,0005 0,0079
Інші порти 0,0059 0,0052 0,0038 0,0011 0,0065
(причали)
ЗАТ Миколаїв- 0,0036 0,0032 0,0020 0,0005 0,0058
ський калійний
термінал
"Ніка-Тера"
( Підпункт "б" таблиці 1 виключено на підставі Наказу Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
( Таблиця 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 799 від 16.11.2001 )
19. Із самохідних суден групи В лоцманський збір за зовнішньопортове проведення справляється за кілометр і 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1 тонну вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:
0,002 долара США - для суден у закордонному плаванні.
Неповний кілометр проведення приймається за повний. За внутрішньопортове проведення (між рейдом і причалом) лоцманський збір справляється за 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1т вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:
0,04 долара США - для суден у закордонному плаванні;
З несамохідних суден групи В, які буксируються або штовхаються, збір справляється в розмірі 25% від збору за буксир. При цьому збір за буксир справляється за повною ставкою. ( Пункт 19 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
20. За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:
0,0288 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні.
За проведення по Азовському морю незалежно від часу доби - за ставками:
0,0223 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні.
За лоцманське проведення суден, що прямують транзитом Керч-Єнікальським каналом (КЄК) до порту Кавказ, незалежно від часу доби лоцманський збір справляється за ставками:
0,021 долара США/куб. м - від буя N 1 до порту Кавказ;
0,0082 долара США/куб. м - від буя "Варзовський" до порту Кавказ.
У суботні, недільні і святкові дні за календарем та згідно з чинним законодавством ставки не підвищуються.
Проведення підхідними каналами портів оплачується окремо за ставками табл.1. ( Пункт 20 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
21. Для вантажних суден, які працюють на лініях закордонного плавання, відкритих у встановленому порядку, а також для суден групи Б надається знижка у розмірі 20 відсотків від ставок зборів, які справляються за зовнішньопортове та внутрішньопортове лоцманське проведення.
22. Судна групи Е (крім суден, які проходять ходові випробування) звільняються від сплати лоцманського збору.
23. За неправильне повідомлення осадки, довжини і ширини судна або його місткості капітан судна зобов'язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору незалежно від установленої чинним законодавством України відповідальності за наслідки, що можуть виникнути через ці дії.
24. Неповна миля проводки приймається за повну.
25. При одночасному проведенні кількох суден лоцманський збір справляється з кожного з них за повною ставкою.
26. Підставою для справляння збору є лоцманська квитанція, виписана і засвідчена капітаном судна, або радіотелеграфне підтвердження судна.
27. Плата за відмову від послуг лоцмана, замовлених судном, а також за затримку лоцмана на судні справляється за такими ставками:
Таблиця 2
------------------------------------------------------------------
| Причина затримки лоцмана | Розмір плати й умови стягнення|
------------------------------------------------------------------
Виклик лоцмана з наступною 100% збору за проведення, для
відмовою від його послуг якого був викликаний лоцман
За 1 годину затримки 36 доларів США, враховуючи
лоцмана, викликаної неповну годину за повну, - для
неточною інформацією суден у закордонному плаванні;
Затримка лоцмана на судні 90 доларів США за першу добу,
більше 2 годин з причин, 180 доларів США за кожну
які не мають характеру наступну добу - для суден у
дії непереборної сили закордонному плаванні;
Примітки:
1. При затримці лоцмана на судні більше 2 годин внаслідок того, що тривалість самого проведення перевищує 2 години, зазначена плата за затримку лоцмана не справляється.
2. Якщо лоцман і стажист вивезені судном, яке вони проводили за межі району, що ними обслуговується, капітан судна зобов'язаний відшкодувати лоцманові витрати на повернення до місця служби (проїзд, добові, проживання в готелі), а також виплатити винагороду, зазначену в табл. 2, за кожну добу перебування їх за межами району лоцманського проведення.
( Таблиця 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Збір за користування послугами служби
регулювання руху суден
28. Збір за послуги Служби регулювання руху суден (СРРС), що мають берегові радіолокаційні системи (БРЛС), справляється за нижченаведеними ставками за один кубометр об'єму суден груп А, Б, Д, Е (судна, що проходять ходові випробування), при кожному вході в порт, виході з порту, а також за кожний транзитний прохід каналом.
Таблиця 3
Ставки збору за послуги СРРС
(у доларах США за куб.м)
-------------------------------------------
| Порт | Для суден у |
| |закордонному плаванні |
-------------------------------------------
Дніпро-Бузький 0,0049*
Іллічівськ 0,0094
Керч 0,013
Маріуполь 0,006
Миколаїв (мор.) 0,0071*
Октябрський 0,0055*
Одеса 0,0094
Очаків 0,0049*
Херсон (мор.) 0,0057*
Южний 0,0094
ЗАТ Миколаївський 0,0055*
калійний термінал
"Ніка-Тера"
Севастополь 0,011*
* Збір безпосередньо сплачується державному підприємству
"Дельта - лоцман".
( Таблиця 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу N 799 від 16.11.2001, N 10 від 09.01.2003 )
Примітки:
1. Судна груп В, Г, Е (крім суден, які проходять ходові випробовання) звільняються від сплати збору за послуги СРРС.
2. Судна, що прямують Бузько-Дніпровсько-лиманським та Херсонським морськими каналами транзитом з подальшим заходженням у річкові порти, збір за послуги СРРС сплачують державному підприємству "Дельта-лоцман" за ставками, встановленими відповідно для порту Миколаїв (мор.) та порту Херсон (мор.).
Указаний збір справляється зі знижкою 70 відсотків за прохід транзитом СРРС портів Іллічівськ, Одеса і Южний в таких випадках:
1) в умовах обмеженої видимості;
2) за заявкою капітана при будь-яких умовах видимості.
Для поромних суден, що працюють на поромній лінії Іллічівськ -- Варна, та швидкісних суден на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом, указаний збір справляється із знижкою 50 відсотків.
Збір за послуги СРРС справляється за фактично надану послугу.
У випадках відсутності факту надання послуги (БРЛС не працює або послуга не надавалася) збір за послуги СРРС не справляється.
29. Радіолокаційне проведення СРРС порту Іллічівськ є обов'язковим для навантажених суден-газовозів, хімовозів і танкерів, що прямують транзитом, сплачується за ставками:
0,0006 долара США/куб.м-милю - для суден у закордонному плаванні.
Збір за прохід у зони СРРС транзитом включається в дисбурсментський рахунок у найближчому порту прибуття (відправлення) судна з подальшим перерахуванням сум відповідним портам. ( Пункт 29 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
30. Капітан судна, який звернувся до служби регулювання руху суден за послугами, а потім відмовився від них, зобов'язаний повністю сплатити належний за замовлені послуги збір.
Швартовний збір
31. Швартовний збір при швартуванні, відшвартуванні, перетягуванні і перешвартуванні суден усіх груп, крім В, Г, Д і Е, справляється за такими ставками.
Таблиця 4
Ставка швартовного збору (за операцію)
(у доларах США)
------------------------------------------------------
| | Для суден у|
| Об'єм судна, куб.м |закордонному|
| | плаванні |
------------------------------------------------------
До 1000 включно 18
понад 1000 до 5000 включно 36
понад 5000 до 10000 включно 54
понад 10000 до 20000 включно 72
понад 20000 до 40000 включно 108
понад 40000 до 80000 включно 144
понад 80000 180
Судна на підводних крилах 2
( Таблиця 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
32. Перетяжка судна уздовж причалу на відстань більше ніж довжина судна вважається як дві операції, менше довжини судна - як одна операція.
33. Перешвартування судна від причалу до причалу вважається як дві операції.
Плата за роботу буксирів при швартовних операціях
34. Комплексна оплата роботи всіх буксирів при швартуванні, відшвартуванні та перестановленні для суден групи А (крім плавучих споруд), Б (круїзні пасажирські судна закордонного плавання, які заходять у порт Ялта) і В (крім буксирів, буксирів-штовхачів, штовхачів) обчислюється за ставками табл. 5.
35. Ставки табл. 5 застосовуються за відсутності кригових умов при швидкості вітру до 14 м/с.
36. У кригових умовах або при швидкості вітру понад 14 м/с оплата роботи буксирів при швартуванні, відшвартуванні і перестановленні здійснюється за ставками табл. 6.
37. Кількість і потужність буксирів, необхідних для проведення швартовних операцій, встановлюється "Обов'язковою постановою по порту" або визначається лоцманською службою за погодженням з капітаном судна.
38. Для суден групи А в портах лінії закордонного плавання, відкритої в установленому порядку, надається знижка в розмірі 20 відсотків.
39. Для суден, які використовують при швартовних операціях підрулювальний пристрій, надається знижка в розмірі 25 відсотків.
40. Судна всіх груп із зіпсованим або непрацюючим головним двигуном оплачують роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні, перестановленні, як несамохідні судна.
41. Плата за роботу буксирів при швартуванні, відшвартуванні й перестановленні для суден груп А (плавучі споруди), В (буксири, буксири-штовхачі, штовхачі), а також суден груп Б (крім круїзних пасажирських суден закордонного плавання, що заходять у порт Ялта), Г, Д і Е справляється за ставками табл. 6.
Таблиця 5
Ставки плати за роботу буксирів при швартовних операціях
(за куб.м/операцію)
(у доларах США)
------------------------------------------
| |Для суден у закордонному|
| Порт | плаванні |
| |------------------------+
| |Швартування,|Перестанов-|
| |відшварту- | лення |
| | вання | |
------------------------------------------
Білгород-
Дністровський 0,052 0,090
Бердянськ 0,043 0,061
Бухта Камишова 0,038 0,054
Дніпро-Бузький 0,047 0,081
Євпаторія 0,038 0,054
Ізмаїл 0,043 0,061
Іллічівськ 0,043 0,061
Керч 0,038 0,054
Маріуполь 0,052 0,090
Миколаїв (мор.) 0,047 0,081
Одеса 0,052 0,090
Октябрський 0,047 0,081
Очаків 0,024 0,032
Рені 0,043 0,061
Севастополь 0,038 0,054
Скадовськ 0,022 0,032
Усть-Дунайськ 0,052 0,090
Феодосія 0,038 0,054
Херсон(мор.) 0,052 0,090
Южний 0,052 0,090
Ялта (всі групи 0,038 0,054
суден)
Примітка. З круїзних пасажирських суден об'ємом більше як 45000 куб.м, що заходять у порт Ялта, збір за роботу буксирів при швартовних операціях стягується як із суден об'ємом 45000 куб. м.
Для суден у закордонному плаванні з умовним об'ємом 40 000 м куб. і більше, що заходять у Дніпро-Бузький морський торговельний порт для розвантаження імпортних бокситів, до ставки плат за роботу буксирів при швартовних операціях застосовується понижуючий коефіцієнт 0,35. ( Примітку до розділу "Плата за роботу буксирів при швартовних операціях" доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 519 від 02.09.2005 )
( Таблиця 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Плата за користування плавзасобами
42. За користування самохідними плавзасобами у всіх випадках, крім обумовлених у пункті 34, справляється плата за ставками табл.6.
43. За користування портовими несамохідними суднами плата справляється за ставками, затвердженими начальником підприємства-власника.
Таблиця 6
Ставки плати за користування самохідними суднами
(у доларах США за годину)
---------------------------------------------------
| Індикаторна потужність | Для суден у |
| двигуна | закордонному |
| | плаванні |
|----------------------------------+--------------+
| | к.с. | порти |порти |
| кВт | |Чорного|Азов- |
| | |моря і |ського|
| | |р.Дунай|моря |
---------------------------------------------------
до 75 включно до 100 45 36
понад 75 до 110 включно 101-150 54 45
понад 110 до 150 включно 151-204 63 54
понад 150 до 185 включно 205-252 72 63
понад 185 до 240 включно 253-326 90 72
понад 240 до 300 включно 327-408 99 80
понад 300 до 350 включно 409-476 115 100
понад 350 до 440 включно 477-598 135 115
понад 440 до 500 включно 599-680 150 135
понад 500 до 600 включно 681-816 170 142
понад 600 до 700 включно 817-952 185 160
понад 700 до 800 включно 953-1088 220 198
понад 800 до 900 включно 1089-1224 250 220
понад 900 до 1100 включно 1225-1496 288 243
понад 1100 до 1470 включно 1497-1999 333 279
понад 1470 до 1840 включно 2000-2502 387 324
понад 1840 до 2500 включно 2503-3400 468 414
понад 2500 понад 34000 630 522
( Таблиця 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Плата за агентські послуги
44. За агентування суден, що заходять до портів України для завантаження та (або) розвантаження наливних, навалочних або насипних, а також генеральних, лісових і змішаних вантажів, плата за агентські послуги справляється за ставками, наведеними в табл. 7, 8 і 9.
Таблиця 7
Ставки плати за агентування суден, що заходять
для перевантаження наливних вантажів, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
| |Ізмаїл, |Одеса, | |
| |Рені, |Южний, | |
| Об'єм, куб.м |Усть-Дунайськ,|Миколаїв, | Інші |
| |Бердянськ, |Іллічівськ,| порти |
| |Керч |Херсон, | |
| | |Маріуполь | |
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 2000 включно 297 352 306
понад 2000 до 4000 включно 378 432 378
понад 4000 до 6000 включно 450 531 450
понад 6000 до 8000 включно 531 567 540
понад 8000 до 12000 включно 657 702 666
понад 12000 до 16000 включно 756 792 756
понад 16000 до 24000 включно 882 945 909
понад 24000 до 30000 включно 990 1080 1008
понад 30000 до 40000 включно 1098 1206 1134
понад 40000 до 48000 включно 1206 1350 1269
понад 48000 до 56000 включно 1314 1629 1404
понад 56000 до 64000 включно 1431 1800 1530
понад 64000 до 72000 включно 1539 1962 1656
понад 72000 до 80000 включно 1656 2133 1818
понад 80000 до 100000 включно 1674 2646 1962
далі за кожні повні 14 27 18
(неповні) 1000 куб.м
( Таблиця 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Таблиця 8
Ставки плати за агентування суден, що заходять
для перевантаження навалочних або насипних
вантажів за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
| |Ізмаїл, |Одеса, | |
| |Рені, |Южний, | |
| Об'єм, куб.м |Усть-Дунайськ,|Миколаїв, | Інші |
| |Бердянськ, |Іллічівськ,| порти |
| |Керч |Херсон, | |
| | |Маріуполь | |
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 1800 включно 333 378 333
понад 1800 до 3600 включно 414 468 396
понад 3600 до 5500 включно 513 558 504
понад 5500 до 7200 включно 576 657 576
понад 7200 до 11000 включно 702 774 720
понад 11000 до 15000 включно 882 891 855
понад 15000 до 22000 включно 954 1026 1026
понад 22000 до 30000 включно 1080 1188 1170
понад 30000 до 37000 включно 1170 1332 1314
понад 37000 до 44000 включно 1296 1467 1512
понад 44000 до 51000 включно 1431 1620 1674
понад 51000 до 59000 включно 1557 1764 1854
понад 59000 до 66000 включно 1692 1908 2016
понад 66000 до 73000 включно 1818 2061 2187
понад 73000 до 92000 включно 1944 2205 2358
далі за кожні повні 16 18 22
(неповні) 1000 куб.м
( Таблиця 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Таблиця 9
Ставки плати за агентування суден, що
заходять для перевантаження генеральних,
лісових і змішаних вантажів, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
| |Ізмаїл, |Одеса, | |
| |Рені, |Южний, | |
| Об'єм, куб.м |Усть-Дунайськ,|Миколаїв, | Інші |
| |Бердянськ, |Іллічівськ,| порти |
| |Керч |Херсон, | |
| | |Маріуполь | |
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 2000 включно 414 414 396
понад 2000 до 4000 включно 540 630 594
понад 4000 до 6000 включно 702 792 774
понад 6000 до 8000 включно 855 990 954
понад 8000 до 12000 включно 1116 1314 1269
понад 12000 до 16000 включно 1368 1404 1368
понад 16000 до 24000 включно 1674 1764 1746
понад 24000 до 30000 включно 1980 2124 2070
понад 30000 до 40000 включно 2250 2394 2340
понад 40000 до 48000 включно 2646 2691 2682
понад 48000 до 56000 включно 3069 3240 3168
понад 56000 до 64000 включно 3366 3636 3564
понад 64000 до 72000 включно 3672 4059 3960
понад 72000 до 80000 включно 3969 4482 4356
понад 80000 до 100000 включно 4266 4896 4752
далі за кожні повні 36 52 49
(неповні) 1000 куб.м
( Таблиця 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Таблиця 10
Ставки плати за агентування суден,
що заходять з метою, не пов'язаною з проведенням
вантажних і (або) пасажирських операцій, за суднозахід
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
| |Ізмаїл, |Одеса, | |
| |Рені, |Южний, | |
| Об'єм, куб.м |Усть-Дунайськ,|Миколаїв, | Інші |
| |Бердянськ, |Іллічівськ,| порти |
| |Керч |Херсон, | |
| | |Маріуполь | |
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 2000 включно 135 153 117
понад 2000 до 4000 включно 171 216 144
понад 4000 до 6000 включно 216 252 189
понад 6000 до 8000 включно 288 306 234
понад 8000 до 12000 включно 342 333 288
понад 12000 до 16000 включно 396 396 351
понад 16000 до 20000 включно 423 423 405
понад 20000 до 30000 включно 450 450 468
понад 30000 до 38000 включно 486 504 522
понад 38000 до 45000 включно 522 558 603
понад 45000 до 53000 включно 558 630 684
понад 53000 до 60000 включно 594 684 738
понад 60000 до 68000 включно 630 738 792
понад 68000 до 75000 включно 666 792 846
понад 75000 до 95000 включно 702 846 900
далі за кожні повні 5 9 9
(неповні) 1000 куб.м
( Таблиця 10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
45. За агентування суден, які заходять у порти України з метою, не пов'язаною з проведенням вантажних та (або) пасажирських операцій, плата справляється за ставками табл. 10.
46. За агентування суден, що проходять Керч-Єнікальським каналом транзитом, плата справляється у розмірі 50% ставок табл.10.
47. За агентування пасажирських суден і приватних яхт, що заходять у порти України, плата справляється за ставками табл. 11.
Таблиця 11
Ставки плати за агентування
пасажирських суден та приватних яхт
(у доларах США)
-------------------------------------------------
| Об'єм пасажирського | Для суден у |
| судна (яхти), куб.м | закордонному |
| | плаванні |
-------------------------------------------------
1. Пасажирське судно
до 1500 включно 198
понад 1500 до 6000 включно 306
понад 6000 до 12000 включно 360
понад 12000 до 18000 включно 414
понад 18000 до 30000 включно 576
понад 30000 до 46000 включно 747
понад 46000 до 60000 включно 1008
понад 60000 1449
2. Приватна яхта
до 30 включно 81
понад 30 до 150 включно 126
понад 150 до 600 включно 198
понад 600 297
( Таблиця 11 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Додаткові агентські послуги
48. Лінійне судно в порту завантаження та (або) розвантаження сплачує агенту за послуги з бронювання вантажу, збору і переказу фрахту, оформлення документів тощо в розмірі 5% з брутто-фрахту за імпортними й експортними вантажами, якщо інше не передбачено лінійною агентською угодою.
49. За надання послуг, захист інтересів судновласників, що виконуються за їх дорученням, справляється плата в розмірі 35% з відповідних ставок агентської винагороди.
50. Якщо судно приходить у порт для розвантаження і подальшого завантаження вантажем, за другу операцію справляється плата із знижкою 25% з відповідних ставок.
51. Якщо при завантаженні та (або) розвантаженні в одному порту використовується менше 25% вантажопідйомності судна, то плата справляється із знижкою 25% (крім лінійних суден).
52. У разі стоянки судна в порту більше 10 діб, за кожні наступні повні або неповні 5 діб справляється плата в розмірі 15% базової ставки агентської винагороди.
53. Плата за обслуговування суден, що заходять у порт для виконання вантажних операцій і мають на борту більше 10 т небезпечних вантажів, справляється з надбавкою в розмірі 25 відсотків. Під небезпечними вантажами маються на увазі вантажі згідно з Міжнародним Кодексом морських перевезень небезпечних вантажів.
54. Судна, які прибули в порт для ремонту, прирівнюються до суден, які зайшли з метою, не пов'язаною з проведенням вантажних та (або) пасажирських операцій.
У разі стоянки судна на ремонті більше 5 діб справляється додаткова плата за кожні наступні повні й неповні 5 діб у розмірі 25% базисної ставки агентської винагороди.
55. За організацію і комплекс послуг, виключаючи витрати на автотранспорт, проживання і раціон харчування екіпажу, при проведенні фумігації вантажів, плата справляється у розмірі 50% ставки агентської винагороди.
56. Плата за інші дрібні послуги (в тому числі здійснення банківських операцій), які надаються агентом судновласнику, стягуються за суднозахід у розмірах:
------------------------------------------------------------------
| Об'єм судна, куб.м |
|----------------------------------------------------------------|
| | до 4000 | понад 4000 до | понад 20000 до | |
| | включно | 20000 включно | 50000 включно |понад 50000|
|--------+---------+----------------+----------------+-----------|
|дол. США| 30 | 50 | 100 | 120 |
------------------------------------------------------------------
57. За використання телефонного, телеграфного, телексного, факсимільного зв'язку плата справляється за фактичними витратами з коефіцієнтом 1,5 (за оренду каналу зв'язку).
Супервайзерська винагорода
58. Супервайзерське обслуговування суден у порту справляється за фактично надані послуги за акордними ставками, зазначеними в табл. 12 і 13.
59. За обслуговування судна, яке прибуло в порт для ремонту, бункерування, постачання, справляється плата в розмірах:
- 27 доларів США за добу (із суден у закордонному плаванні). ( Пункт 59 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
60. За фактично надані послуги до надання вільної практики, при виклику капітаном супервайзера на судно, що стоїть на рейді і не здійснює вантажних операцій, а також після відходу судна сплата за послуги супервайзера справляється за відповідними добовими ставками.
61. За супервайзерське обслуговування суден, які заходять у порт для здійснення вантажних операцій з небезпечними вантажами (більше 10 т), зазначені ставки збільшуються на 10 відсотків.
За проходження суден Керч-Єнікальським каналом транзитом плата за супервайзерські послуги не справляється.
Таблиця 12
Ставки плати за послуги
супервайзерів суховантажним суднам
(у доларах США)
---------------------------------------------------------------------
| | Вид вантажу (тип судна) |
| |--------------------------------------|
| |генеральні |навалочні | лісові |
| |(універ- |та насипні | (лісовози) |
| Об'єм, куб.м |сальні, |(балкери) | |
| |ролкери, | | |
| |контейне- | | |
| |ровози) | | |
| |------------+------------+------------|
| |добова|макс.|добова|макс.|добова|макс.|
---------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 5700 включно 36 423 25 315 58 486
понад 5700 до 7600 включно 45 513 32 423 67 630
понад 7600 до 15000 включно 54 828 43 630 77 900
понад 15000 до 23000 включно 63 1044 54 738 85 1170
понад 23000 до 30000 включно 72 1260 58 846 90 1332
понад 30000 до 38000 включно 81 1440 63 954 99 1530
понад 38000 до 45000 включно 90 1584 81 1026 103 1692
понад 45000 до 53000 включно 94 1728 85 1098 108 1854
понад 53000 до 61000 включно 99 1828 90 1170 112 2016
понад 61000 до 68000 включно 103 2034 99 1242 117 2178
понад 68000 до 76000 включно 108 2160 103 1314 121 2340
понад 76000 117 2340 108 1386 126 2520
( Таблиця 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Таблиця 13
Ставки плати за послуги
супервайзерів наливним суднам
(у доларах США)
------------------------------------------------------------------
| |Нафтотанкери|Газохімовози|
| Об'єм куб.м |------------+------------|
| |добова|макс.|добова|макс.|
------------------------------------------------------------------
а) для суден у закордонному плаванні
до 5700 включно 36 77 43 171
понад 5700 до 7600 включно 43 90 54 198
понад 7600 до 15000 включно 52 97 63 297
понад 15000 до 23000 включно 54 108 74 342
понад 23000 до 30000 включно 57 115 77 378
понад 30000 до 38000 включно 63 135 80 423
понад 38000 до 45000 включно 77 144 85 468
понад 45000 до 53000 включно 85 153 90 504
понад 53000 до 61000 включно 90 162 95 540
понад 61000 до 68000 включно 95 171 99 576
понад 68000 до 76000 включно 99 180 103 612
понад 76000 108 189 119 648
( Таблиця 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10 від 09.01.2003 )
Інші послуги
62. Приймання портом забруднень здійснюється за тарифами, затвердженими начальником порту, у таких випадках:
1) прийняття емульсії і баластних вод;
2) після 30 діб стоянки судна в порту;
3) із суден груп Б, В, Г, Д та Е, з яких санітарний збір не справляється;
4) у портах, які не мають технічних засобів для приймання всіх забруднень.
Розрахунки за надання судновласникам інших послуг, не передбачених цим Положенням, провадяться за тарифами, що затверджуються відповідно начальником порту, керівниками морських агентств та інших підприємств, що надають послуги суднам. При цьому з національним судновласником розрахунки проводяться за домовленістю сторін. ( Збори із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 487 від 07.12.98; в редакції Наказу Мінтрансу N 711 від 15.12.2000; із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 799 від 16.11.2001 )