ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ
29.07.2002 N 4-45-1492/4109

Щодо державного контролю за здійсненням
операцій з металобрухтом

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 15.07.2002 р. N 2864 та повідомляє таке.

1. Статтею 6 Конституції України ( 254к/96-ВР ) встановлено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Відповідно до вимог статті 14 Закону України "Про металобрухт" (619-14) державний контроль за здійсненням операцій з металобрухтом здійснюють центральний орган виконавчої влади з питань промислової політики, центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, інші спеціально уповноважені на це органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції, а також місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування згідно із законодавством.

Так, зокрема, компетенція органів державного пожежного нагляду та державної санітарно-епідеміологічної служби визначена відповідно Законом України "Про пожежну безпеку" ( 3745-12 ) та Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ).

Органи державного пожежного нагляду відповідно до покладених на них завдань здійснюють контроль за додержанням вимог актів законодавства з питань пожежної безпеки керівниками центральних органів державної виконавчої влади, структурних підрозділів Ради міністрів Республіки Крим, місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого та регіонального самоврядування, керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ та організацій, а також громадянами; проводять згідно з чинним законодавством перевірки і дізнання за повідомленнями та заявами про злочини, пов'язані з пожежами та порушеннями правил пожежної безпеки (стаття 7 Закону України "Про пожежну безпеку" ( 3745-12 ).

Одним з основних напрямів діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби є здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду (стаття 33 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ).

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд - це діяльність органів, установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби з контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров'я людей та із застосування заходів правового характеру щодо порушників (стаття 39 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ).

Статтею 20 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ( 1775-14 ) встановлено, що контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснюють органи ліцензування та спеціально уповноважений орган з питань ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Враховуючи викладене вище, проводити перевірки додержання суб'єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів можуть тільки Мінпромполітики, яке, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 р. N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", є органом ліцензування зазначеного виду діяльності, та Держпідприємництво, яке, відповідно до Указу Президента України від 25.05.2000 р. N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування.

Інші центральні органи виконавчої влади (органи державного пожежного нагляду, державної санітарно-епідеміологічної служби, державної податкової інспекції та ін., їх територіальні структурні підрозділи) можуть проводити перевірки суб'єктів господарювання, які здійснюють операції з металобрухтом, тільки відповідно до їх компетенції та в межах, визначених відповідними законами.

2. Відповідно до вимог статті 13 Закону України "Про металобрухт" (619-14) місцеві державні адміністрації у здійсненні операцій з металобрухтом здійснюють контроль за додержанням спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами та їх приймальними пунктами встановлених умов та правил здійснення операцій з металобрухтом; виявляють порушення вимог цього Закону спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами та їх приймальними пунктами на територіях відповідних адміністративних одиниць.

Місцеві державні адміністрації у разі виявлення порушень вимог цього Закону повідомляють про це центральний орган виконавчої влади з питань промислової політики, який зобов'язаний зупинити дію ліцензії, організувати перевірку та у разі підтвердження порушень здійснення операцій з металобрухтом анулювати ліцензію. Центральний орган виконавчої влади з питань промислової політики повинен повідомити про своє рішення місцеву державну адміністрацію протягом тридцяти днів з дня одержання повідомлення про порушення.

Водночас Законом України "Про ліцензування певних видів, господарської діяльності" ( 1775-14 ), який визначає порядок ліцензування певних видів господарської діяльності, не передбачено зупинення дії ліцензії, а статтею 21 цього Закону визначено вичерпний перелік підстав для анулювання ліцензії, зокрема акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов.

Таке розпорядження, згідно зі статтею 20 зазначеного Закону, видається органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування не пізніше десяти робочих днів з дати складання акта перевірки дотримання ліцензійних умов.

Враховуючи викладене вище, ліцензія на здійснення господарської діяльності з заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів може бути анульована на підставі акта про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, складеного за результатами повторної перевірки, організованої Мінпромполітики.

Заступник Голови С.Третьяков

"Галицькі контракти - Документи для роботи", N 45, 4 листопада 2002 р.