КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 серпня 2000 р. N 1219
Київ
Про державний моніторинг національних
і міжнародних проектів у сфері ядерної
та радіаційної безпеки і радіоекології
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок проведення моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології;
план заходів щодо запровадження моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології;
перелік центральних органів виконавчої влади та установ, які беруть участь у проведенні моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології.
2. Центральним органам виконавчої влади та установам згідно із затвердженим цією постановою переліком передавати інформацію до банку даних моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології і забезпечити виконання плану заходів, затверджених цією постановою.
3. Покласти на Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології Кабінету Міністрів України (далі Чорнобильський центр) ведення банку даних моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології.
Чорнобильському центру доповісти в місячний термін Кабінету Міністрів України про здійснення організаційних заходів, які випливають із цієї постанови.
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 серпня 2000 р. N 1219
Порядок
проведення моніторингу національних і міжнародних
проектів у сфері ядерної та радіаційної
безпеки і радіоекології
1. Цей Порядок визначає мету та основні засади проведення моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології (далі - моніторинг) та створення і ведення на цій основі єдиного інформаційно - комп'ютерного банку даних щодо зазначених проектів (далі - банк даних).
2. Моніторинг проводиться з метою збирання (виявлення) та аналізу інформації про національні і міжнародні проекти у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології та сприяння на цій основі органам виконавчої влади у здійсненні заходів, пов'язаних із захистом національних інтересів України у процесі міжнародного науково-технічного співробітництва, а також інтересів учасників реалізації міжнародних проектів, у тому числі з питань:
використання наукової інформації і результатів наукових досліджень, одержаних у зонах радіоактивного забруднення;
запобігання несанкціонованому продажу, передачі або обміну науково-технічною інформацією;
здійснення державної політики у сфері міжнародного науково-технічного співробітництва.
3. Моніторингу підлягають проекти у визначеній сфері, які розробляються, укладаються чи реалізуються в Україні юридичними (незалежно від форми власності) і фізичними особами у межах фінансування за рахунок державного бюджету, міжнародної технічної допомоги, а також інших коштів, отримувачем або гарантом отримання яких виступають органи виконавчої влади, відповідні підприємства, установи та організації; пов'язані з ліквідацією наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС, виведенням Чорнобильської АЕС з експлуатації, перетворенням об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему.
4. Об'єктами розгляду під час проведення моніторингу є протоколи намірів, плани, програми, угоди, договори (контракти), проекти договорів (контрактів), зокрема:
підстави для реалізації;
мета і завдання, засоби і шляхи їх досягнення;
відповідність національним програмам, планам, економічним пріоритетам, міжнародним зобов'язанням та домовленостям України;
очікувані результати реалізації, поточний стан;
обсяги, джерела і порядок фінансування;
перелік учасників (замовників, виконавців і співвиконавців);
наявність в учасників відповідних ліцензій (дозволів, сертифікатів) і висновків пов'язаної з реалізацією проекту експертизи (у тому числі наукової та науково-технічної, екологічної, інвестиційної, на відповідність вимогам ядерної та радіаційної безпеки, будівельним, пожежним і санітарним нормам та правилам, якщо її проведення передбачене законодавством);
використання учасниками інформаційних та інших ресурсів, які є власністю України, відповідно до вимог законодавства.
5. Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології, на який покладається ведення банку даних, сприяння збиранню (виявленню) та аналізу інформації, забезпечує:
взаємодію з центральними органами виконавчої влади, які відповідно до законодавства мають повноваження щодо регулювання та реєстрації діяльності у визначеній сфері, використання наукової інформації і результатів наукових досліджень;
надання Мінекономіки інформаційних звітів (повідомлень) за даними моніторингу проектів міжнародної технічної допомоги у визначеній сфері;
прямий доступ до банку даних за допомогою технічних каналів зв'язку органів виконавчої влади;
здійснення заходів щодо захисту банку даних.
6. Для виконання робіт, що випливають з пункту 5 цього Порядку, на базі Чорнобильського центру утворюється відокремлений підрозділ - Центр моніторингу проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології.
7. Проведення моніторингу фінансується згідно з планом заходів щодо запровадження моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології.
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 серпня 2000 р. N 1219
План
заходів щодо запровадження моніторингу національних
і міжнародних проектів у сфері ядерної та
радіаційної безпеки і радіоекології
Найменування заходу |
Відповідальний виконавець |
Термін виконання (початок закінчення) |
Обсяг фінан су вання, тис. гривень |
1. Розробити і затвердити організаційно-методичні документи з питань процедури проведення моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології та створення і ведення на цій основі єдиного інформаційно-комп'ютерного банку даних (далі - банк даних) |
Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології (далі Чорнобильський центр), МНС, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів, МОЗ, МОН, Мінекономіки, Мінагрополітики, Мінфін, Мін'юст, Національна академія наук, Академія медичних наук, Українська академія аграрних наук |
1 вересня 2000 р. 31 березня 2001 р. |
150 |
2. Провести порівняльний аналіз міжнародної та національної практики державного регулювання комерційного використання наукової інформації, право власності на яку належить державі, та здійснення відповідних відшкодувань (на прикладі використання наукової інформації і результатів наукових досліджень, пов'язаних з Чорнобильською катастрофою, право власності на які згідно із законодавством належить Україні). Розробити і узгодити пропозиції про внесення змін і доповнень до відповідної національної нормативно-правової бази |
Чорнобильський центр, МНС, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів, МОЗ, Мінекономіки, Мінфін, Державна податкова адміністрація, Мін'юст, Національна академія наук |
1 вересня 2000 р. 30 червня 2001 р. |
200 |
3. Розробити і затвердити проект технічного забезпечення ведення банку даних моніторингу |
Чорнобильський центр |
1 вересня 2000 р. 31 березня 2001 р. |
200 |
4. Розробити і затвердити організаційно-методичні документи з питань проведення державної інвентаризації міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології, пов'язаних з ліквідацією наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС, виведенням її з експлуатації, перетворенням об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему |
Чорнобильський центр, МНС, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів, МОЗ, Мінекономіки, Мінфін, Мін'юст, Національна академія наук |
1 вересня 2000 р. 30 червня 2001 р. |
100 |
5. Забезпечити придбання, монтаж і введення в експлуатацію обладнання, електронних комунікацій і засобів технічного захисту інформації згідно з проектом технічного забезпечення ведення банку даних, прямий доступ органів виконавчої влади до нього за технічними каналами зв'язку відповідно до затверджених процедур |
Чорнобильський центр |
1 квітня 2001 р. 30 червня 2001 р. |
250 |
6. Організувати проведення моніторингу пріоритетних національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології. Передавати інформацію до банку даних моніторингу |
Мінпаливенерго, МНС, МОЗ, Мінекоресурсів, Мінекономіки, Чорнобильський центр, Національна академія наук, Академія медичних наук, Українська академія аграрних наук |
починаючи з 1 січня 2001 р. |
|
7. Забезпечити надання Мінекономіки інформаційних звітів (повідомлень) за даними моніторингу проектів міжнародної технічної допомоги у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології, пов'язаних з ліквідацією наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС, виведенням її з експлуатації, перетворенням об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему |
Чорнобильський центр, МНС, Мінекономіки, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів |
постійно починаючи з 1 квітня 2001 р., у тому числі 1 квітня 2001 р. 31 грудня 2001 р. |
100 |
8. Провести державну інвентаризацію міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології, пов'язаних з ліквідацією катастрофи на Чорнобильській АЕС, виведенням її з експлуатації, перетворенням об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему |
МНС, Мінпаливенерго, МОЗ, Мінекоресурсів, Мінекономіки, МОН, Мінагрополітики, Чорнобильський центр, Національна академія наук, Академія медичних наук, Українська академія аграрних наук |
1 вересня 2001 р. 15 грудня 2001 р. |
150 |
9. Створити і ввести до банку даних відомості щодо міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології |
Чорнобильський центр, Мінпаливенерго, МНС, Мінекоресурсів |
1 вересня 2001 р. 31 березня 2002 р. |
100 |
10. Розробити і внести на розгляд Кабінету Міністрів України узгоджені пропозиції щодо подальшої підтримки державного регулювання національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології |
Чорнобильський центр, МНС, Мінпаливенерго, Мінекоресурсів, Мінекономіки, МОЗ, МОН, Мінагрополітики |
1 квітня 2002 р. 30 червня 2002 р. |
30 |
11. Забезпечити проведення моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології. Передавати інформацію до банку даних моніторингу |
центральні органи виконавчої влади та установи згідно із затвердженим переліком |
постійно починаючи з 1 січня 2002 р. |
|
12. Забезпечити наповнення та використання банку даних моніторингу відповідно до затверджених процедур |
Чорнобильський центр |
постійно починаючи з 1 січня 2002 р., утому числі 1 січня 2002 р. 31 грудня 2002 р. |
200 |
Усього | 1480 |
Контроль за виконанням цього плану заходів здійснює Кабінет Міністрів України.
Передбачені планом заходів обсяги фінансування уточнюються, обгрунтовуються і вносяться на розгляд Чорнобильським центром щороку починаючи з проекту Державного бюджету України на 2001 рік.
Фінансування робіт, які відповідають вимогам Закону України від 10 лютого 2000 р. N 1445-III "Про формування, порядок надходження і використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення", проводиться в погоджених з МНС обсягах за окремим рядком у складі витрат для забезпечення діяльності Чорнобильського центру відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1996 р. N 1177, в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2000 р. N 987.
Організацію виконання робіт згідно з пунктами 1, 2, 4, 7 і 8 плану заходів здійснюють тимчасові міжвідомчі робочі та експертні групи при Чорнобильському центрі. Склад цих груп узгоджується відповідальними виконавцями згідно з планом заходів.
Виконання плану заходів координує наглядова рада Чорнобильського центру. Перед кожним черговим її засіданням виконавці подають до Кабінету Міністрів України звіт про стан виконання плану заходів.
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 серпня 2000 р. N 1219
Перелік
центральних органів виконавчої влади та установ,
які беруть участь у проведенні моніторингу національних
і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної
безпеки і радіоекології
Центральні органи виконавчої влади, які беруть участь у здійсненні моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології:
МНС
Мінпаливенерго
Мінекоресурсів
МОЗ
Мінекономіки
Мінагрополітики
МОН
Установи, які беруть участь у проведенні моніторингу національних і міжнародних проектів у сфері ядерної та радіаційної безпеки і радіоекології:
Національна академія наук
Академія медичних наук
Українська академія аграрних наук
Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології