КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 1650 від 11.10.99
( Розпорядження втратило чинність на підставі
Розпорядження КМДА
N 2377 від 29.12.2004 )
Про порядок розміщення реклами
на міському транспорті
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМДА
N 756 від 22.05.2000
N 2245 від 22.10.2001)
( У тексті розпорядження та додатках 1, 2 слова "Комітет
транспорту" замінено словами "Головне управління
транспорту", слова "Голова Комітету транспорту" замінено
словами "Начальник Головного управління транспорту" у
відповідних відмінках згідно з Розпорядженням КМДА
N 2245 від 22.10.2001 )
Відповідно до ст.17 Закону України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ) та з метою встановлення єдиного порядку розміщення реклами на міському транспорті і акумулювання коштів для потреб міського транспорту:
1. Створити комісію з питань розміщення реклами на міському транспорті (далі - Комісія).
2. Затвердити:
2.1. Положення про порядок розміщення реклами на міському транспорті (Додаток 1).
2.2. Положення про Комісію (Додаток 2).
2.3. Склад Комісії (Додаток 3).
3. Доручити Головному управлінню транспорту Київської міської державної адміністрації:
3.1. Виступити замовником розробки концепції реклами на транспорті (далі - Концепція) та подати її на затвердження Комісії в двомісячний термін.
3.2. Провести інвентаризацію транспортних засобів (рухомого складу), що перебувають на балансі ДКП "Київелектротранс", ТВО "Київміськавтотранс", КП "Київський метрополітен" та інших підприємств транспорту комунальної власності територіальної громади м. Києва, об'єктів реклами на інфраструктурі метрополітену та забезпечити приведення угод на розміщення реклами на них у відповідність до цього розпорядження.
3.3. Розробити та подати на затвердження Комісії зразки бланків заяв на одержання дозвільної документації і бланків паспортів об'єктів реклами та дозволів на розміщення реклами на міському транспорті.
3.4. В двомісячний термін визначити робочий орган, передбачений у додатку 1 до цього розпорядження.
4. Головному управлінню транспорту та управлінню з питань цінової політики Київської міської державної адміністрації забезпечити розробку відповідно до положень Концепції, погодити з Комісією та затвердити спільним наказом прейскурант тарифів на встановлення об'єктів реклами та розміщення реклами на міському транспорті.
5. Встановити, що дія цього розпорядження поширюється на розміщення реклами на міському транспорті комунальної власності територіальної громади м. Києва - на транспортних засобах, що перебувають на балансі ДКП "Київелектротранс", ТВО "Київміськавтотранс", інших транспортних підприємств, а також рухомому складі та інфраструктурі КП "Київський метрополітен" (крім наземних споруд метрополітену), на зупинках громадського транспорту, кіосків із продажу проїзних квитків та товарів народного споживання. ( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМДА N 756 від 22.05.2000 )
6. Виключити з п.5 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 26.02.98 N 400 "Про порядок розміщення малих архітектурних форм та об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві" слово "транспорті".
7. Вважати таким, що втратило чинність розпорядження Київської міської державної адміністрації від 08.04.98 N 730 "Про надання дозволу підприємствам міського пасажирського транспорту розміщувати рекламу на транспортних засобах, які перебувають на їх балансі".
8. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації - начальника Головного управління транспорту Салія І.М.
Голова О.Омельченко
Додаток 1
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 11.10.99 N 1650
Положення
про порядок розміщення реклами на міському транспорті
Положення розроблено відповідно до Закону України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ) і визначає порядок розміщення реклами на міському транспорті комунальної власності територіальної громади м. Києва.
Воно є обов'язковим для виконання всіма учасниками рекламної діяльності - фізичними та юридичними особами незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності:
1. Основні терміни
В цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
- реклама на транспорті - будь-яка спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку засобами реклами на транспорті (вагонах метро, автобусах, мікроавтобусах, тролейбусах, трамваях, таксомоторах, таксі тощо та інфраструктурі метрополітену);
- внутрішня реклама на міському транспорті (далі внутрішня реклама) - будь-яка реклама, що розміщується в середині транспортних засобів (рухомого складу), на зупинках громадського транспорту, кіосків із продажу проїзних квитків та товарів народного споживання; ( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМДА N 756 від 22.05.2000 )
- об'єкти реклами - будь-які стаціонарні об'єкти, окремі спеціальні конструкції, малі архітектурні форми, рекламні тумби, будь-які стенди, щити, панно, прапори, екрани, лайтбокси тощо, які розміщуються на інфраструктурі метрополітену та/або транспортних засобах;
- рекламоносії - будь-які місця, які використовуються для розміщення на них реклами (рекламного зображення);
- робочий орган - особа, визначена Головним управлінням транспорту Київської міської державної адміністрації, з метою регулювання діяльності у сфері розміщення реклами на міському транспорті відповідно до цього Положення;
- дозвіл на розміщення реклами на транспорті (в т.ч. на об'єктах реклами) (далі - дозвіл) - документ встановленого зразка, виданий відповідно до цього Положення, який засвідчує право розміщувати рекламу на конкретних рекламоносіях з визначеним терміном дії та відміткою про сплату коштів за діючими тарифами;
- паспорт об'єкта реклами (далі - паспорт) - документ встановленого зразка, виданий відповідно до цього Положення, який визначає місце та засвідчує право встановлення конкретного об'єкта реклами і містить в собі габаритні розміри, фотокартку чи креслення зовнішнього вигляду об'єкта реклами;
- виконавець робіт - фізична або юридична особа, яка визначається робочим органом для здійснення будь-яких робіт із розміщення, нанесення тощо рекламного зображення на рекламоносіях;
- балансоутримувач - підприємство (об'єднання) транспорту, в повному господарському віданні (на балансі) яких знаходяться транспортні засоби, а також інфраструктура метрополітену, на яких розміщується реклама;
- замовник реклами - фізична або юридична особа, яка звертається за розміщенням реклами (рекламні агентства, рекламодавці, тощо).
2. Регулювання діяльності у сфері розміщення реклами на
міському транспорті
2.1. З метою регулювання діяльності у сфері розміщення реклами на міському транспорті Головним управлінням транспорту Київської міської державної адміністрації визначається робочий орган.
2.2. До повноважень робочого органу належать:
- впровадження встановленого, відповідно до цього Положення та Концепції реклами на транспорті (далі - Концепція), порядку розміщення реклами на транспорті;
- приймання, реєстрація та розгляд заявок від замовника реклами на надання дозвільної документації;
- оформлення та видача дозвільної документації замовникам реклами відповідно до цього Положення;
- ведення інформаційного банку даних виданої дозвільної документації;
- подання до Комісії інформації про порушення цього Положення учасниками рекламної діяльності;
- управління та контроль рекламної діяльності відповідно до цього Положення та Концепції;
- розробка, за дорученням Головного управління транспорту, та подання для затвердження (з відповідним обгрунтуванням) прейскуранта тарифів на встановлення об'єктів реклами та розміщення реклами на міському транспорті;
- визначення виконавців робіт, які б забезпечили якісне виконання робіт, контроль за належним станом розміщеної реклами, естетичного вигляду цієї реклами, своєчасну заміну пошкодженого та неякісного рекламного зображення тощо;
3. Порядок одержання дозвільної документації на встановлення
об'єктів реклами та розміщення реклами на міському транспорті
Порядок одержання дозволу на розміщення реклами на
транспортних засобах
3.1. Для одержання дозволу замовник реклами подає робочому органу заявку встановленого зразка.
3.2. Робочий орган:
- ознайомлює замовника реклами з діючими нормативними актами, тарифами, тощо з питань реклами;
- видає замовнику реклами бланк дозволу встановленого зразка на розміщення реклами на транспорті (в т.ч. внутрішньої реклами);
- реєструє заявку в журналі реєстрації заявок та резервує, у разі необхідності, на час погодження дозвільної документації (до 1 місяця) рекламоносії.
3.3. Сюжет реклами розміщується замовником реклами у відповідному місці бланку дозволу, погоджується відділом суспільно-політичного аналізу та мовної політики управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації та передається до робочого органу.
3.4. Робочий орган погоджує дозвіл з балансоутримувачем, подає його на підпис начальнику Головного управління транспорту або уповноваженій ним особі, видає підписаний дозвіл замовнику реклами протягом 15 днів, з моменту передачі замовником дозволу робочому органу після погодження сюжету реклами згідно з п.3.3 цього Положення.
3.5. Балансоутримувач, в триденний термін з дня видачі дозволу надає виконавцю робіт, визначеному робочим органом, рекламоносій для проведення робіт з розміщення реклами.
При розміщенні реклами на зовнішній частині вагонів метрополітену, рекламоносій надається в термін, відповідно до технічних можливостей метрополітену.
3.6. Дозвіл на розміщення реклами на транспортних засобах видається на термін не менше ніж один місяць, але не більше одного року.
Порядок надання паспорта на об'єкти реклами на міському
транспорті та дозволу на розміщення реклами на них
3.7. Для встановлення об'єктів реклами на міському транспорті (в т.ч. інфраструктурі метрополітену) замовник реклами подає до робочого органу заявку встановленого зразка на отримання паспорта. До заявки додаються:
- три примірники відповідним чином заповненого паспорта;
- фотографічний знімок місця або комп'ютерний макет місцевості (розміром не менш як 6х9 см), де планується встановити об'єкт реклами та його ескіз з конструктивним рішенням (виконується з дозволу відповідних підрозділів метрополітену та, при необхідності, в присутності представника робочого органу);
- копія свідоцтва про державну реєстрацію замовника реклами як суб'єкта підприємницької діяльності в Україні, вірність якої засвідчена нотаріально. Для юридичних осіб - нерезидентів подається документ, що засвідчує їх реєстрацію у країні місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо). Зазначені копія свідоцтва і документ подаються одноразово.
3.8. Робочий орган:
- ознайомлює замовника реклами з діючими нормативними актами, тарифами тощо з питань реклами;
- вивчає архітектурно-планувальні та інженерно-транспортні умови і можливості розміщення об'єктів реклами з виїздом на місце з представниками відповідних служб;
- готує і видає архітектурно-художнє завдання на проектування об'єкта реклами (за необхідністю);
- розглядає і погоджує з відповідними установами та організаціями художньо-естетичний вигляд і конструктивне рішення об'єкта реклами;
- резервує, у разі необхідності, на час погодження дозвільної документації (до 1 місяця) місця для розміщення об'єктів реклами;
- погоджує паспорт з балансоутримувачем та іншими відповідними установами і організаціями, які повинні розглянути питання розміщення реклами у триденний термін;
- передає паспорт на погодження Комісії, подає погоджений Комісією паспорт на підпис начальнику Головного управління транспорту або уповноваженій ним особі, видає підписаний паспорт замовнику реклами.
Паспорт на встановлення об'єкта реклами видається на термін не менше одного, але не більше трьох років.
3.9. Одержання дозволу на розміщення реклами на об'єктах реклами здійснюється в порядку, передбаченому для одержання дозволу на розміщення реклами на транспортних засобах, з урахуванням особливостей, передбачених у п.3.10 цього Положення.
3.10. Робочий орган передає дозвіл на розміщення реклами на об'єктах реклами на розгляд Комісії, подає погоджений Комісією дозвіл на підпис начальнику Головного управління транспорту або уповноваженій ним особі, видає підписаний дозвіл замовнику реклами.
Дозвіл видається на термін не менше одного місяця, але не більше року.
Загальні положення
3.11. Зареєстрована та видана дозвільна документація є підставою для проведення робіт із встановлення об'єктів реклами та/або розміщення реклами (нанесення рекламного зображення) на рекламоносіях.
3.12. За відповідність сюжету та змісту реклами вимогам законодавчих та інших нормативних актів відповідальність покладається на замовника реклами.
3.13. Після здійснення робіт із розміщення реклами на рекламоносіях робочому органу надається фотографічний знімок (розміром не менш як 6х9 см) місця, де розташований об'єкт реклами або транспортного засобу (рухомого складу) на якому встановлено об'єкт реклами та/або розміщено рекламу (нанесено рекламне зображення) (крім випадків розміщення внутрішньої реклами), про що робочий орган належним чином робить відмітку в дозвільній документації.
4. Умови одержання дозвільної документації та відмови у її
видачі
4.1. Дозвільна документація видається замовнику тільки за умов сплати ним коштів згідно з прейскурантом тарифів.
4.2. Мінімальні терміни передоплати коштів відповідно до прейскуранта тарифів:
- за встановлення об'єкта реклами - не менше трьох місяців;
- за розміщення реклами на транспорті - не менше одного місяця;
4.3. Оплата за розміщення реклами згідно з прейскурантом тарифів при видачі дозволів здійснюється - до 25 числа попереднього місяця. Оплата за встановлення об'єкта реклами згідно з прейскурантом тарифів здійснюється до 25 числа останнього місяця попереднього кварталу. При зміні тарифів перерахунок за фактично сплачений період не проводиться.
4.4. При розміщенні реклами на транспорті податок на рекламу сплачується згідно з Декретом Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року N 56-93 "Про місцеві податки і збори" та рішенням Київської міської Ради народних депутатів від 17.05.94 N 9Б "Про введення податку з реклами у м. Києві".
4.5. Затверджена дозвільна документація, до видачі її замовнику реклами, заноситься до інформаційного банку даних робочого органу з присвоєнням їй відповідного номера.
4.6. З дати реєстрації заявки та одержання в робочому органі бланку дозволу на розміщення реклами замовник реклами, в разі невикористання протягом місяця цього дозволу, повинен повідомити про це робочий орган. Інформація про невикористання бланку дозволу заноситься до інформаційного банку даних.
4.7. Замовнику реклами може бути відмовлено у видачі дозвільної документації у випадках:
- якщо розміщення такої реклами суперечить вимогам законодавчих та інших нормативних актів;
- якщо заявлений рекламоносій зарезервований за іншим замовником реклами;
- технічної неможливості встановлення об'єкта реклами та/чи розміщення реклами на заявленому рекламоносії;
- мотивованої відмови балансоутримувача;
- заборгованості замовника реклами місцевому бюджету із податку на рекламу, а також робочому органу та іншим організаціям, за раніше встановлений об'єкт реклами та/чи розміщену рекламу;
- раніше виявлених грубих порушень та недобросовісної конкуренції при, розміщенні реклами на транспорті;
- в інших випадках, передбачених законодавчими та іншими нормативними актами.
4.8. Відмову у наданні дозвільної документації може бути оскаржено замовником реклами відповідно до законодавства.
5. Особливий порядок надання дозволів
У разі необхідності оперативного розміщення реклами на міському транспорті для забезпечення проведення заходів загальнодержавного та міського рівнів дозволи видаються Головним управлінням транспорту Київської міської державної адміністрації за письмовим дорученням голови Київської міської державної адміністрації або його заступників згідно з розподілом обов'язків.
6. Вимоги до об'єктів реклами на транспорті та інших
рекламоносіїв
6.1. Встановлення та демонтаж об'єктів реклами повинні здійснюватись без пошкодження архітектурних деталей, конструктивних елементів будівель та споруд, підземних комунікацій, елементів благоустрою інфраструктури метрополітену та конструктивних елементів транспортних засобів.
6.2. На об'єктах реклами повинна бути зазначена інформація про власника, номер паспорта, термін його дії, контактний телефон.
6.3. Рекламні тексти виконуються згідно з Законом України "Про рекламу" та іншими актами законодавства України про мови.
6.4. Забезпечення відповідності об'єкта реклами проекту, державним стандартам, нормам і правилам конструктивної міцності, електротехнічної та експлуатаційної безпеки покладається на власника об'єкта реклами та балансоутримувача.
6.5. Рекламоносії - транспортні засоби повинні надаватись під рекламу без пошкоджень поверхні, на якій розміщується реклама (наноситься рекламне зображення).
Надання конкретного рекламоносія супроводжується окремим актом, у якому зазначається маршрут, реєстраційний номер транспортного засобу, опис зовнішнього вигляду на момент складання акта тощо. Акт скріплюється підписами балансоутримувача та виконавця робіт, або уповноважених ними осіб, та печатками в установленому порядку.
7. Умови скасування дозвільної документації на встановлення
об'єктів реклами та розміщення реклами на транспорті
7.1. Дозвіл та паспорт скасовуються рішеннями Комісії при порушенні вимог законодавчих та інших нормативних актів та цього Положення. У разі прийняття Комісією такого рішення замовнику реклами надсилається відповідний лист за підписом начальника Головного упраління транспорту або уповноваженої ним особи.
При цьому, внесені кошти за період дії дозволу та паспорта не повертаються.
7.2. Після закінчення терміну дії паспорта та дозволу на розміщення реклами на об'єкті реклами їх дія може бути подовжена за погодженням Комісії шляхом внесення до них відповідного запису, що скріплюється підписом начальника Головного управління транспорту або уповноваженої ним особи.
7.3. Після закінчення терміну дії дозволу на розміщення реклами на транспортних засобах (в т.ч. внутрішньої реклами) їх дія може бути подовжена шляхом внесення до них відповідного запису, що скріплюється підписом начальника Головного управління транспорту або уповноваженої ним особи.
7.4. Матеріали для розгляду питання продовження терміну дії дозвільної документації готує робочий орган.
7.5. При необхідності демонтажу об'єкта реклами в зв'язку зі зміною ситуації власнику об'єкта реклами повертаються кошти за невикористаний термін дії паспорта (а у деяких випадах - також дозволу) та вносяться погоджені із замовником реклами пропозиції Комісії щодо розміщення об'єкта реклами в аналогічному місці. Попередній паспорт (дозвіл) анулюється.
8. Контроль за встановленням об'єкта реклами і розміщенням
реклами на транспорті та порядок їх демонтажу
8.1. Контроль за виконанням умов встановлення та утримання об'єктів реклами і розміщення реклами на транспорті здійснюють балансоутримувачі, робочий орган та Головне управління транспорту Київської міської державної адміністрації. Дозвільна документація, за яку не зроблено відповідну оплату, є недійсною.
8.2. У разі самовільного встановлення об'єктів реклами та розміщення реклами на транспорті або невиконання попереднього припису контролюючих органів демонтаж об'єктів реклами та самої реклами на транспорті проводить балансоутримувач, за рахунок власників об'єктів реклами чи самої реклами на транспорті, а у випадку відсутності власника - силами балансоутримувача за його ж рахунок.
8.3. Демонтований об'єкт реклами зберігається у спеціально відведених місцях і може бути повернутий власнику після сплати ним вартості демонтажу цього об'єкта, вартості його зберігання та відновлення попереднього стану рекламоносія (елементів будівель та споруд, благоустрою території інфраструктури метрополітену та конструктивних елементів транспортних засобів тощо).
8.4. Витрати, пов'язані з відновленням попереднього стану рекламоносія, відшкодовуються за рахунок власника об'єкта реклами чи самої реклами на транспорті, а у випадку його відсутності - за рахунок коштів, передбачених балансоутримувачу за встановлення об'єктів реклами та розміщення реклами на транспорті.
Заступник голови В.Ромашко
Додаток 2
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 11.10.99 N 1650
Положення
про Комісію з питань розміщення реклами на
міському транспорті
1. Комісія з питань розміщення реклами на міському транспорті (далі - Комісія) створена при Київській міській державній адміністрації з метою розгляду та погодження дозвільної документації на розміщення реклами на транспорті і впровадження єдиного системного підходу до рекламної діяльності на транспорті.
2. Комісія у своїй діяльності керується Законом України "Про рекламу", іншими законодавчими та нормативними актами України, які регулюють відносини в сфері реклами, розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, рішеннями Київської міської ради та цим Положенням.
3. Склад Комісії затверджується розпорядженням Київської міської державної адміністрації.
4. Комісія має повноваження:
4.1. Затвердити Концепцію реклами на транспорті та, при необхідності, вносити зміни.
4.2. Затверджувати зразки бланків заяв на одержання дозвільної документації і бланків паспортів об'єктів реклами та дозволів на розміщення реклами на міському транспорті.
4.3. Погоджувати паспорти на об'єкти реклами та дозволи на розміщення реклами на них (крім дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах (рухомому складі)).
4.4. Погоджувати прейскурант тарифів на встановлення об'єктів реклами та розміщення реклами на міському транспорті.
4.5. Приймати рішення щодо скасування дозвільної документації в установленому порядку.
4.6. Запрошувати на свої засідання відповідальних представників міських підприємств, організацій та установ.
4.7. Встановлювати соціокультурні, морально-етичні, економічні, технічні пріоритети щодо рекламної діяльності на міському транспорті.
5. Засідання Комісії проводяться в разі необхідності, але не рідше одного разу на місяць.
6. Засідання Комісії правочинні при наявності не менш як половини членів її складу.
7. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість її членів, присутніх на засіданні.
8. Рішення Комісії оформлюється протоколом у 3-денний термін від дня його прийняття. Протокол підписує головуючий на засіданні Комісії, а також секретар Комісії.
9. Організаційне забезпечення роботи Комісії покладається на Головне управління транспорту Київської міської державної адміністрації.
10. Рішення Комісії, прийняте в межах її компетенції, є обов'язковим для всіх суб'єктів рекламної діяльності на міському транспорті незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності.
Заступник голови В.Ромашко
Додаток 3
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 11.10.1999 N 1650
(в редакції розпорядження
Київської міської державної
адміністрації від 22.10.2001
N 2245)
Склад
комісії з питань розміщення реклами
на міському транспорті
Данькевич І.П. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації - начальник Головного
управління транспорту, голова комісії
Тимків І.М. - заступник начальника - начальник
фінансово-економічного управління Головного
управління транспорту Київської міської
державної адміністрації, заступник голови
комісії
Альперович Л.М. - головний спеціаліст з питань реклами
Головного управління транспорту Київської
міської державної адміністрації, секретар
комісії
Члени Комісії:
Березніков О.І. - депутат Київради, голова постійної комісії
з питань житла, розвитку комунального
господарства (за згодою)
Яструбинський В.І. - начальник управління з питань цінової
політики Київської міської державної
адміністрації
Радченко Н.Т. - заступник керівника юридичної служби
апарату Київської міської державної
адміністрації
Лещенко Є.В. - заступник начальника Головного управління
містобудування та архітектури Київської
міської державної адміністрації
Євдокимов М.М. - заступник начальника управління
Державтоінспекції ГУ МВС України в м. Києві
Салій І.М. - народний депутат України, член Комітету
Верховної Ради України з питань будівництва,
транспорту та зв'язку, радник Київського
міського голови (за згодою)
Блінда Л.В. - перший заступник начальника Головного
управління з питань внутрішньої політики
Київської міської державної адміністрації
Тимошенко О.А. - перший заступник начальника Головного
управління контролю за благоустроєм міста
Київської міської державної адміністрації
Овдій О.Л. - заступник голови правління АТ "Київпроект"
Зорік С.М. - перший заступник начальника Київського
метрополітену
Ламбуцький М.М. - генеральний директор КП "Київпастранс"
Богославець Г.С. - начальник Дарницького трамвайного депо
Шевченко О.М. - директор АТП-13034.
( Додаток 3 в редакції Розпорядження КМДА N 2245 від 22.10.2001 )
Заступник голови В.Ромашко