Коментар
Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, установ, організацій, незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічномічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним чи письмовим, надісланим поштою чи переданим до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену особу, якщо ці повноваження належним чином оформлені. Письмове звернення повинно бути підписане заявником із зазначенням дати. Звернення також може подаватись групою осіб.
Якщо питання, порушені в одержаному певним органом зверненні, не входять до його компетенції, то звернення в термін не більше 5 днів пересилається за належністю, пор що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення, воно в той же строк повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
Вповноважені органи чи посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.
Роїна О.М.
Збірник позовних заяв. Практичний посібник.– К.: КНТ, 2005.– 204 с.