КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія VIII скликання

РІШЕННЯ
27.09.2018 N 1536/5600

Про затвердження Порядку
списання об'єктів комунальної власності
територіальної громади міста Києва

Відповідно до статті 327 Цивільного кодексу України, частини сьомої статті 75 Господарського кодексу України, частини першої статті 26 та частини п'ятої статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", наказу Міністерства фінансів України від 13 вересня 2016 року N 818 "Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб'єктами державного сектору та порядку їх складання", з метою вдосконалення системи управління майном, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, Київська міська рада вирішила:

1. Затвердити Порядок списання об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, згідно з додатком до цього рішення.

2. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Київської міської ради:

від 19 липня 2005 року N 816/3391 "Про затвердження Порядку списання основних засобів з балансів підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва";

від 27 жовтня 2005 року N 260/3721 "Про внесення змін до рішення Київради від 19.07.2005 N 816/3391 "Про затвердження Порядку списання основних засобів з балансів підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва".

3. Встановити, що продаж майна, яке підлягає списанню (крім нерухомого майна), здійснюється з використанням електронної системи "ProZorro.Продажі".

4. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради "Хрещатик".

5. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення.

6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань власності.

Київський міський голова В. Кличко

Додаток
до рішення Київської міської ради
27.09.2018 N 1536/5600

Порядок
списання об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва

Загальна частина

1. Цей Порядок визначає механізм списання об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, до яких належать об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами (далі - майно).

Списання майна здійснюється у спосіб, передбачений цим Порядком.

У цьому Порядку суб'єктами господарювання є комунальні підприємства (їх об'єднання), установи та організації територіальної громади міста Києва, або інші юридичні особи, на балансі яких перебуває майно.

Терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.

2. Дія цього Порядку поширюється на майно:

- закріплене на праві господарського відання або оперативного управління за комунальними підприємствами (їх об'єднаннями), установами та організаціями територіальної громади міста Києва;

- що не ввійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі;

- яке перебуває на балансі інших юридичних осіб (на підставах, визначених окремими рішеннями Київської міської ради, прийнятими у відповідності до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

3. Дія цього Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони, цілісні майнові комплекси підприємств тощо).

4. Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути засновані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільним), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха, або виявлене в результаті інвентаризації як нестача.

При цьому списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо.

Списанню також підлягають основні засоби, які не були продані на електронних торгах (аукціонах) з використанням електронної торгової системи "ProZorro.Продажі", у тому числі, методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій через відсутність попиту з боку потенційних покупців.

Прийняття рішення про списання майна

5. Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого ним наказу, а у випадках, передбачених цим Порядком, за згодою відповідного органу у формі акта або погодженням Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) у формі листа.

Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).

Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб'єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менше 10 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, протягом якого складено акт списання (крім будівель, споруд, приміщень, передавальних пристроїв та транспортних засобів), здійснюється за рішенням керівника такого суб'єкта відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію).

6. Згоду на списання майна надає:

6.1. Київська міська рада щодо будівель та споруд площею 100 кв. м і більше незалежно від вартості, ступеня зносу та строку експлуатації, а також іншого майна первісною вартістю за одиницю (комплект) понад 2000 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, протягом якого складено документи, визначені пунктом 8 цього Порядку.

6.2. Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) щодо будівель та споруд площею до 100 кв. м незалежно від вартості, ступеня зносу та строку експлуатації, за узгодженням постійної комісії Київської міської ради з питань власності.

7. Погодження на списання майна надає Департамент щодо передавальних пристроїв та транспортних засобів, а також майна, яке не зазначено в абзаці третьому пункту 5 та в пункті 6 цього Порядку.

8. З метою отримання згоди або погодження на списання майна суб'єкт господарювання подає до Департаменту разом із зверненням стосовно списання майна такі документи:

1) техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, визначення способу списання, а саме: шляхом ліквідації, інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для комунальних підприємств), напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання, а також чи перебуває майно під наглядом державних інспекцій;

2) відомості про майно, що пропонується до списання за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;

3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб'єкта господарювання;

5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується до списання (разом з відповідними підтвердними документами);

6) матеріали фотофіксації майна, що пропонується до списання, на електронних та паперових носіях;

7) відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, що пропонується до списання, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів про користування цією земельною ділянкою;

8) відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена кошторисна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);

9) лист-згода органу, в підпорядкуванні якого знаходиться суб'єкт господарювання, або районної в місті Києві державної адміністрації, до сфери управління якої віднесено суб'єкт господарювання, або органу, який здійснює управління корпоративними правами (далі - суб'єкт управління).

Суб'єкт управління протягом 30 робочих днів з дати надходження у повному обсязі документів, зазначених у підпунктах 1 - 8 цього пункту, надає згоду чи відмову на списання майна, яка доводиться до суб'єкта господарювання у формі листа.

У разі потреби Департамент може запитувати від суб'єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, суднові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо).

9. Проект відповідного акта про надання згоди на списання майна чи лист про відмову в підготовці такого акта готується Департаментом протягом 30 робочих днів з дати надходження у повному обсязі документів, зазначених у пункті 8 цього Порядку.

Погодження чи відмову в погодженні списання майна у випадках, передбачених пунктом 7 цього Порядку, Департамент надає протягом 30 робочих днів з дати надходження у повному обсязі документів, передбачених пунктом 8 цього Порядку.

Департамент відмовляє у підготовці проекту акта про надання згоди на списання майна або погодженні списання майна у разі, коли:

майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 4 цього Порядку;

суб'єкт управління визначив інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;

суб'єкт господарювання подав передбачені цим Порядком документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;

у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/або технічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна;

відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном.

10. Підставою для списання суб'єктом господарювання майна також є прийняте в межах повноважень в установленому порядку рішення Київської міської ради або розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про реконструкцію, демонтаж, знесення будівель (приміщень, споруд), а також передачу основних засобів у державну власність або власність інших осіб.

Утворення суб'єктом господарювання комісії із
списання майна, її завдання та повноваження

11. Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та /або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна суб'єктом господарювання утворюється комісія із списання майна (далі - комісія).

Склад комісії затверджується розпорядчим актом суб'єкта господарювання.

12. Для встановлення факту непридатності використання майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій (транспортних засобів, нагрівальних котлів, підйомників тощо), суб'єкт господарювання залучає для участі в роботі комісії представника відповідної інспекції, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

13. У разі порушення проти суб'єкта господарювання справи про банкрутство арбітражний керуючий утворює комісію, головою якої є арбітражний керуючий.

14. Комісія:

1) проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;

2) проводить огляд майна з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, поверхових планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;

3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції;

4) встановлює конкретні причини списання майна (відсутність попиту на майно, яке пропонувалось до продажу на електронних торгах (аукціонах) з використанням електронної торгової системи "ProZorro.Продажі", у тому числі, методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, і не було продано) (моральна застарілість чи фізична зношеність, непридатність для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі);

5) визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню;

6) здійснює контроль за вилученням з майна, що підлягає списанню, придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;

7) складає відповідно до законодавства акт на списання майна за встановленою типовою формою після надання згоди чи погодження у випадках, передбачених цим Порядком.

15. За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:

1) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;

2) акт технічного стану майна, що пропонується до списання;

3) акт на списання майна;

4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.

Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

В акті технічного стану майна зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата прийняття в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.

В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.

У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія відповідного акту, в якому зазначаються причини, що призвели до неї.

Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб'єкта господарювання.

Списання майна, що не ввійшло до статутного
капіталу господарських товариств у процесі приватизації
(корпоратизації), але перебуває на їх балансі

16. Списання майна, що не ввійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі (в тому числі, у процедурах банкрутства), здійснюється з ініціативи господарського товариства. Списання такого майна здійснюється за рішенням відповідного органу та з урахуванням наявних договірних зобов'язань щодо такого майна.

17. Господарським товариством в обов'язковому порядку включаються до складу комісії представники суб'єкта управління.

18. Для отримання згоди або погодження на списання майна господарське товариство подає Департаменту разом із зверненням документи, зазначені у підпунктах 1 - 7 пункту 8 цього Порядку.

19. Суб'єкт управління, Департамент розглядають подані документи відповідно до пунктів 8 - 9 цього Порядку.

20. Прийняття рішення про надання згоди або погодження на списання майна є підставою для укладення між суб'єктом управління та господарським товариством договору про списання майна з визначенням умов його списання, проект якого суб'єкт управління надсилає протягом трьох днів господарському товариству.

Примірна форма договору про списання майна затверджується Департаментом.

21. Суб'єкт управління здійснює контроль за виконанням умов договору про списання майна, а у разі їх порушення вживає відповідних заходів та визначає згідно із законодавством подальші шляхи використання оборотних та необоротних активів, отриманих в результаті списання майна.

Механізм списання майна

22. Знесення нерухомого майна, демонтаж або розбирання іншого майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після прийняття відповідним органом розпорядчого акта про надання згоди або погодження у випадках, передбачених цим Порядком (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).

23. Знесення нерухомого майна, демонтаж або розбирання іншого майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Порядком забезпечується безпосередньо суб'єктом господарювання, на балансі якого перебуває майно.

24. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного або демонтованого майна, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку.

Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).

25. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до законодавства.

26. Вилучені після демонтажу або розбирання майна вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб'єктам господарювання, які провадять в установленому законодавством порядку діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.

27. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

28. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог правових актів.

Кошти, що надійшли в результаті списання майна, що не ввійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі, або яке перебуває у інших осіб, спрямовуються до бюджету м. Києва.

29. Суб'єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, подають суб'єктам управління у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно з додатком 3.

У разі наявності зауважень до звіту суб'єкт управління повертає його суб'єктові господарювання для врахування зауважень та подання протягом 15 робочих днів звіту для нового розгляду.

30. Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб'єктом господарювання Департаменту звіту про списання майна.

31. Керівник суб'єкта господарювання та члени комісії забезпечують згідно із законодавством подання суб'єкту управління та Департаменту достовірних матеріалів, передбачених цим Порядком.

32. Керівник суб'єкта господарювання організовує та забезпечує дотримання процедури списання майна відповідно до цього Порядку.

Київський міський голова В. Кличко

Додаток 1
до Порядку

Відомість
про майно, що пропонується до списання

Відомість про майно, що пропонується до списання (Додаток 1) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".

Додаток 2
до Порядку

Акт
інвентаризації майна, що пропонується до списання

Акт інвентаризації майна, що пропонується до списання (Додаток 2) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".

Додаток 3
до Порядку

Звіт
про списання майна

Звіт про списання майна (Додаток 3) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".