КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 10 жовтня 2018 р. N 829
Київ

Про затвердження Порядку визначення технічної можливості встановлення
вузлів розподільного обліку теплової енергії та економічної доцільності
встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії

Відповідно до частини сьомої статті 4 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок визначення технічної можливості встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії та економічної доцільності встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії, що додається.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 жовтня 2018 р. N 829

Порядок
визначення технічної можливості встановлення вузлів
розподільного обліку теплової енергії та економічної доцільності
встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії

1. Цей Порядок визначає процедуру визначення технічної можливості встановлення вузлів розподільного обліку комунальної послуги з постачання теплової енергії в окремих приміщеннях будівлі (далі - вузол розподільного обліку), інформацію, яка має бути зазначена в акті обстеження внутрішньобудинкової системи опалення для визначення можливості встановлення вузлів розподільного обліку, критерії визначення економічної доцільності встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії на опалювальних приладах.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", "Про теплопостачання", "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", "Про метрологію та метрологічну діяльність", "Про регулювання містобудівної діяльності".

3. Розподільний облік споживання комунальної послуги з постачання теплової енергії в окремих приміщеннях будівлі, що приєднана до зовнішніх інженерних мереж і оснащена вузлами комерційного обліку теплової енергії, забезпечується шляхом встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії на вводі трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення в окреме приміщення будівлі або приладів - розподілювачів теплової енергії на опалювальних приладах.

4. Технічна можливість встановлення вузлів розподільного обліку визначається під час обстеження внутрішньобудинкової системи опалення суб’єктом господарювання, що має ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, з обов’язковим переліком робіт з монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання шляхом встановлення відповідності кожному з критеріїв у форматі так/ні, визначених у пункті 6 цього Порядку, про що складається акт обстеження у довільній формі, у якому зазначається висновок за результатами обстеження, прізвище, ім’я, по батькові виконавця обстеження. Якщо у висновку зазначено, що технічна можливість встановлення вузла розподільного обліку теплової енергії відсутня, зазначається критерій з переліку згідно з пунктом 6 цього Порядку, якому не відповідає внутрішньобудинкова система опалення, а також можуть зазначатися заходи, здійснення яких дозволить встановити вузли розподільного обліку.

5. Замовником обстеження внутрішньобудинкової системи опалення є власник (співвласники) будівлі або власник (співвласники) окремих приміщень у будівлі.

6. Технічна можливість встановлення вузлів розподільного обліку наявна за відповідності внутрішньобудинкової системи опалення всім таким критеріям:

окреме відгалуження системи опалення для окремого приміщення, наявність якого встановлено під час візуального огляду та яке передбачене принциповою схемою внутрішньобудинкової системи опалення будівлі (за наявності);

принциповою схемою внутрішньобудинкової системи опалення передбачено технічну можливість встановлення автоматичних регуляторів температури в приміщеннях для регулювання споживання теплової енергії в окремих приміщеннях будівлі, що не призведе до порушень гідравлічного режиму внутрішньобудинкової системи опалення будівлі;

під час встановлення вузла розподільного обліку буде забезпечено дотримання вимог застосування засобу вимірювальної техніки та умов його належної експлуатації, що зазначені у технічній (супровідній) документації на цей засіб;

можливість забезпечення вільного доступу для зняття показань приладу обліку, його обслуговування, заміни під час подальшої експлуатації.

7. Економічна доцільність встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії у будівлях, де налічується два та більше споживачів, визначається власником (співвласниками) будівлі або визначеною власником (співвласником) іншою особою для ведення розподільного обліку в окремих приміщеннях будівлі за допомогою приладів - розподілювачів теплової енергії, встановлених на опалювальних приладах, за умови обладнання/дообладнання зазначених систем опалення автоматичними регуляторами температури повітря у приміщенні.

8. Під час розрахунку вартості встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії необхідно враховувати кількісний показник мінімальної оснащеності такими приладами опалювальних приладів для використання показань при розподілі обсягу спожитої теплової енергії у розмірі не менше 50 відсотків опалювальних приладів (крім розташованих у приміщеннях (місцях) загального користування багатоквартирних будинків) у будівлі.

9. Критерієм економічної доцільності встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії є строк окупності витрат на оснащення будівлі приладами - розподілювачами теплової енергії та встановлення допоміжного обладнання для використання їх показань під час розподілу обсягів спожитої у будівлі теплової енергії - системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії.

10. Строк окупності (Т, років) обчислюється як відношення обсягу разових витрат на встановлення системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії (В) до різниці між очікуваним зменшенням річних витрат на оплату послуги з постачання теплової енергії (∆Зт) та розміром річних витрат на обслуговування та ремонт даної системи розподілу (∆Зр) за такою формулою:

В
Т = ------------------- ,
∆ЗТ - ∆ЗР 

де В - витрати на встановлення системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії, тис. гривень;

∆Зр - річні витрати на обслуговування, ремонт і перевірку системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії, тис. гривень на рік;

∆Зт - зменшення річних витрат на оплату послуги з постачання теплової енергії, тис. гривень на рік, що обчислюється за такою формулою:

∆Зт = Зн - Зф,

де Зн - річні витрати на оплату послуги з постачання теплової енергії до встановлення системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії, тис. гривень на рік;

Зф - очікувані річні витрати на оплату послуги з постачання теплової енергії після встановлення системи розподілу обсягів спожитої теплової енергії у будівлі з використанням приладів - розподілювачів теплової енергії, тис. гривень на рік.

11. Встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії є економічно доцільним, якщо строк окупності системи обліку не перевищує строку служби самої системи обліку або іншого строку, узгодженого співвласниками будівлі.

12. Висновок щодо економічної доцільності встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії складається у довільній формі.