МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
30.10.2017 N 564

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 листопада 2017 р. за N 1410/31278

Про затвердження Порядку проведення експерименту
під час придбання житла для військовослужбовців
Збройних Сил України

(Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
N 304 від 02.07.20
18)

Відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 червня 2017 року N 387-р "Про проведення експерименту під час придбання житла для військовослужбовців Збройних Сил", з метою забезпечення відкритості, прозорості та створення добросовісної конкуренції під час закупівель квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України наказую:

1. Затвердити Порядок проведення експерименту під час придбання житла для військовослужбовців Збройних Сил України, що додається.

2. Директору Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України підготувати до 31 січня 2019 року звіт про результати проведення експерименту під час придбання житла для військовослужбовців Збройних Сил України для подання його в установленому порядку до Кабінету Міністрів України.

(Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства оборони N 304 від 02.07.2018)

3. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр оборони України генерал
армії України С.Т. Полторак

Погоджено:

Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр
економічного розвитку і торгівлі України С. Кубів

Голова Державної регуляторної служби України К. Ляпіна

Затверджено
Наказ Міністерства оборони України
30.10.2017 N 564

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 листопада 2017 р. за N 1410/31278

Порядок
проведення експерименту під час придбання житла
для військовослужбовців Збройних Сил Украї
ни

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає алгоритм проведення експерименту із застосуванням електронних засобів конкурсною комісією Міністерства оборони України з відбору пропозицій щодо закупівлі квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України для військовослужбовців Збройних Сил України (далі - Збройні Сили).

2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:

електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією та документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Мінекономрозвитку (далі - Уповноважений орган), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами;

замовник - Міністерство оборони України, яке здійснює закупівлю квартир для військовослужбовців Збройних Сил під час проведення експерименту;

конкурс - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця конкурсу щодо закупівлі квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України з використанням електронної системи закупівель;

конкурсна документація - документація щодо умов проведення конкурсу із закупівлі квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках;

конкурсна комісія - орган, утворений відповідно до наказу Міністерства оборони України від 02 червня 2014 року N 346 "Про утворення конкурсної комісії Міністерства оборони України з відбору пропозицій щодо закупівлі квартир на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 червня 2014 року за N 656/25433;

конкурсна пропозиція - пропозиція, яку учасник конкурсу подає замовнику відповідно до вимог конкурсної документації щодо предмета закупівлі за конкурсом або його частини (лота);

крок аукціону - відсоток очікуваної вартості предмета закупівлі за конкурсом або сума в гривнях, визначена замовником як мінімальна, для зменшення учасником конкурсу цінової заявки на кожному етапі аукціону;

предмет закупівлі за конкурсом - квартири, що закуповуються на умовах пайової участі та на вторинному ринку в регіонах України;

учасник конкурсу - фізична особа, фізична особа - підприємець - власники нерухомого майна або юридична особа, яка здійснює господарську діяльність на ринку нерухомості, що подали в електронному вигляді конкурсну пропозицію для участі в конкурсі;

частина предмета закупівлі за конкурсом (лот) - визначена замовником кількість квартир з однаковою кількістю кімнат у певному регіоні України, на яку в межах єдиної процедури закупівлі за конкурсом учасникам дозволяється подавати конкурсні пропозиції.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про публічні закупівлі".

3. Замовник проводить конкурс в електронній системі закупівель.

II. Порядок проведення конкурсу

1. Конкурс передбачає такі етапи:

оголошення про проведення конкурсу;

надання роз’яснень щодо конкурсної документації та внесення змін до неї (період уточнень);

подання конкурсних пропозицій;

проведення електронного аукціону;

розгляд та оцінка конкурсних пропозицій, визначення переможця.

2. Рішення про проведення конкурсу приймається конкурсною комісією згідно із заявкою відповідального виконавця за бюджетною програмою "Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України".

3. Для проведення конкурсу замовник реєструється в електронній системі закупівель відповідно до регламенту роботи майданчика, обраного ним.

4. Для проведення конкурсу замовник оприлюднює оголошення про проведення конкурсу, конкурсну документацію та іншу необхідну інформацію через авторизовані електронні майданчики на веб-порталі Уповноваженого органу та офіційному веб-сайті Міністерства оборони України.

5. В оголошенні про проведення конкурсу обов’язково зазначаються:

найменування замовника, його код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, місцезнаходження, електронна адреса та посилання на офіційний веб-сайт замовника;

опис предмета закупівлі за конкурсом чи його частин (лотів);

технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;

очікувана вартість предмета закупівлі за конкурсом, визначена за результатами проведеного замовником моніторингу;

дата і час закінчення періоду подання конкурсних пропозицій;

тривалість періоду уточнень;

строк передачі замовнику предмета закупівлі за конкурсом;

розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях (не менше 1% очікуваної вартості квартир).

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за конкурсом, критерії до учасників конкурсу та документи, які подаються на їх підтвердження, оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель.

6. Конкурсна документація повинна містити:

інформацію про предмет закупівлі за конкурсом;

порядок оформлення конкурсної пропозиції;

інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за конкурсом;

прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;

проект договору.

Конкурсна документація передбачає надання учасником:

копій установчих документів (для юридичних осіб), засвідчених в установленому порядку;

копій паспорта фізичної особи, фізичної особи - підприємця та реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

інформації у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій, другій статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

У разі придбання житла на вторинному ринку учасником надаються:

копії правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація права власності на нерухоме майно, що передбачені статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (за наявності);

інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єкта нерухомого майна;

копія технічного паспорта на квартиру, засвідчена в установленому порядку.

У разі придбання житла на умовах пайової участі учасником надаються:

засвідчена ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;

нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку;

засвідчена копія отриманого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України повідомлення про початок виконання будівельних робіт (дозволу на виконання будівельних робіт).

Конкурсна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Технічні, якісні характеристики квартир повинні відповідати вимогам державних будівельних норм у сфері будівництва, містобудування та архітектури та постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року N 461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів".

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета конкурсу і критерії до учасників конкурсу не повинні містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.

У разі якщо для визначення найбільш економічно вигідної конкурсної пропозиції, крім ціни, застосовуються інші критерії оцінки, у конкурсній документації визначається вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці конкурсних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижче ніж 70%.

7. Для надання можливості учаснику подати конкурсну пропозицію замовник визначає кінцевий строк подання конкурсних пропозицій, який не може бути меншим, ніж десять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Замовник для надання можливості учасникам звернутися через електронну систему закупівель за роз’ясненнями щодо конкурсної документації визначає тривалість періоду уточнень, який становить не менше п’яти робочих днів.

Протягом перших трьох робочих днів періоду уточнень учасники мають право звернутися через електронну систему закупівель до замовника з питаннями щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі за конкурсом та/або щодо критеріїв до учасників конкурсу.

Замовник повинен протягом двох робочих днів з дня оприлюднення звернення надати відповідь на нього та за потреби завантажити додаткові файли до електронної системи закупівель.

Подання пропозицій учасників розпочинається не раніше ніж за п’ять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу та конкурсної документації.

У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення період уточнень та кінцевий строк подання конкурсних пропозицій замовником продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з дня надання відповіді до закінчення строку подання конкурсних пропозицій залишалося не менше п’яти робочих днів.

Замовник може внести зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі за конкурсом та/або критеріїв до учасників конкурсу лише в період уточнень.

8. Конкурсна пропозиція подається учасником конкурсу в електронному вигляді через електронну систему закупівель та складається з цінової пропозиції та документів, що підтверджують відповідність учасника конкурсу та предмета закупівлі за конкурсом вимогам, установленим у конкурсній документації.

Цінова пропозиція повинна містити інформацію про загальну вартість закупівлі за лотом.

Документи, що підтверджують відповідність учасника конкурсу та предмета закупівлі за конкурсом вимогам, установленим у конкурсній документації, подаються в окремих файлах та завантажуються учасником в електронну систему закупівель самостійно.

Усі файли, прикріплені до пропозицій учасників, під час оголошення закупівлі за конкурсом завантажуються у форматі doc, docx, pdf, jpeg. Забороняється обмежувати перегляд цих файлів шляхом встановлення паролів або в будь-який інший спосіб.

Кожен учасник має право подати тільки одну конкурсну пропозицію за лотом.

Конкурсні пропозиції, що подаються в електронну систему закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються.

Будь-яка інформація про учасників та їхні пропозиції є закритою до закінчення електронного аукціону, крім початкових цінових пропозицій, які залишаються закритими лише до початку аукціону для всіх осіб, крім учасника, який подав пропозицію.

9. Після закінчення періоду уточнень електронна система закупівель автоматично призначає час та дату проведення електронного аукціону.

У разі надання менше двох конкурсних пропозицій учасниками електронна система закупівель автоматично скасовує проведення електронного аукціону.

10. Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.

Для проведення електронного аукціону ціни всіх пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону.

У разі якщо учасники подали пропозиції з однаковим значенням ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни здійснюватиме учасник, який подав свою пропозицію пізніше ніж інші учасники з аналогічним значенням ціни пропозиції.

Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни.

Протягом кожного етапу електронного аукціону всім учасникам конкурсу забезпечується доступ до перебігу аукціону, зокрема до інформації стосовно місця розташування їх цін в електронній системі закупівель від найвищого до найнижчого на кожному етапі проведення аукціону та інформації про кількість учасників на певному етапі електронного аукціону без зазначення їх найменування.

Ранжування всіх поданих цінових пропозицій здійснюється в електронній системі закупівель автоматично від найвищої ціни до найнижчої. Інформація щодо ранжування автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель протягом проведення аукціону.

Під час проведення аукціону кожному учаснику конкурсу забезпечується доступ лише до інформації стосовно цін, запропонованих учасниками конкурсу, та їх позиції в рейтинговій таблиці. Інша інформація про учасників конкурсу автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель одразу після завершення аукціону.

11. Цінова пропозиція, подана учасником за результатами проведеного аукціону, є остаточною.

12. На першому місці в рейтинговій таблиці розміщується учасник конкурсу, який подав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.

13. Після проведення аукціону під час розкриття конкурсних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в конкурсних пропозиціях учасників конкурсу.

14. Замовник проводить перевірку конкурсних пропозицій учасників конкурсу на відповідність вимогам, установленим у конкурсній документації, за черговістю їх розташування в рейтинговій таблиці з урахуванням підстав відхилення та визначає учасника, який запропонував найнижчу ціну за результатами аукціону.

За результатами розгляду та оцінки конкурсної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти з ним договір.

Учасник електронного аукціону, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, у п’ятиденний строк повинен подати замовнику оригінали (завірені копії) документів, які вимагалися конкурсною документацією.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

15. Загальний строк розгляду конкурсної пропозиції та визначення переможця конкурсу не повинен перевищувати десяти робочих днів з дня розкриття конкурсних пропозицій.

16. У разі якщо конкурсна пропозиція учасника конкурсу не відповідає вимогам конкурсної документації, виявлено факт зазначення в поданих учасником документах будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвим при визначенні результатів процедури закупівлі, конкурсна комісія відхиляє таку пропозицію.

У випадку відхилення конкурсної пропозиції учасника електронна система закупівель визначає учасника аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією, а у разі однакових за величиною цінових пропозицій - з поданою раніше як учасника з найкращою пропозицією, що має розглядатися замовником. Строк розгляду наступної конкурсної пропозиції у такому випадку продовжується до десяти робочих днів.

У разі відхилення конкурсної пропозиції учасника, який запропонував найменшу ціну, замовник публікує в електронній системі скан-копію документа з відповідним аргументованим рішенням.

17. Якщо учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає відхилення його конкурсної пропозиції недостатньо аргументованим, він може звернутися до замовника з вимогою надати інформацію щодо підстав відхилення (невідповідності конкурсної документації умовам конкурсу тощо), а замовник зобов’язаний надати йому обґрунтовану відповідь не пізніше ніж через три дні з дня надходження такої вимоги.

Якщо пропозиція учасника відповідає умовам конкурсу, замовник визначає такого учасника переможцем та протягом одного робочого дня після прийняття рішення щодо переможця конкурсу оприлюднює повідомлення про намір укласти договір.

Переможець торгів у строк, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі".

18. Замовник відхиляє пропозицію учасника конкурсу за таких підстав:

є незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника винагороду в будь-якій формі з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця конкурсу;

відомості про юридичну особу (фізичну особу), яка є учасником, внесені до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

службову (посадову) особу учасника, яку учасник уповноважив представляти його інтереси під час проведення конкурсу, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення;

фізична особа, яка є учасником, має судимість або обмеження, передбачені кримінально-процесуальним законодавством України, або не надала довідку про їх відсутність;

службова (посадова) особа учасника, яка підписала конкурсну пропозицію, має судимість або обмеження, передбачені кримінально-процесуальним законодавством України, або не надала довідку про їх відсутність;

конкурсна пропозиція учасника конкурсу не відповідає вимогам, зазначеним у конкурсній документації;

є письмова відмова переможця конкурсу від підписання договору;

учасник надав недостовірну інформацію про відповідність встановленим у конкурсній документації вимогам;

учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та/або стосовно нього відкрито ліквідаційну процедуру;

у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхиляє конкурсну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

Інформація про відхилення конкурсної пропозиції учасника конкурсу із зазначенням підстав оприлюднюється в електронній системі закупівель.

19. Конкурс (частина предмета закупівлі за конкурсом (лот)) може бути скасований замовником за таких підстав:

відсутність потреби в проведенні конкурсу;

виявлення фактів змови учасників;

неподання жодної конкурсної пропозиції на участь у конкурсі;

подання для участі в конкурсі менше двох конкурсних пропозицій;

відхилення всіх конкурсних пропозицій учасників конкурсу;

скорочення видатків на предмет закупівлі за конкурсом.

Повідомлення про скасування конкурсу із зазначенням підстав для цього оприлюднюється в електронній системі закупівель.

20. Замовник має право визнати конкурс таким, що не відбувся, якщо проведення конкурсу стало неможливим унаслідок виникнення обставин непереборної сили.

21. Інформація про результати проведення конкурсу оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця.

ІІІ. Строки укладення договору
про закупівлю та оскарження конкурсу

1. Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами проведеного конкурсу у строк не раніше ніж через два робочі дні та не пізніше ніж через десять робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

2. Рішення замовника про результати конкурсу може бути оскаржене учасником конкурсу в установленому законодавством порядку.

Тимчасово виконуючий обов’язки директора
Департаменту державних закупівель та постачання
матеріальних ресурсів Міністерства оборони України
полковник О.М. Лутченко