МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ
02.03.2018 N 120

Про затвердження положень про структурні підрозділи
Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства
аграрної політики та продовольства України

Відповідно до частини другої статті 7 Закону України "Про державну службу", пункту 10-1 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Положення про відділ правової роботи та взаємодії з КМУ Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;

2) Положення про відділ представництва інтересів Міністерства у судах Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;

3) Положення про відділ експертизи нормативно-правових актів Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;

4) Положення про відділ законопроектної роботи та взаємодії з ВРУ Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України.

2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства аграрної політики та продовольства України:

1) від 23 травня 2017 року N 268 "Про затвердження Положення про відділ правової роботи Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України";

2) від 23 травня 2017 року N 269 "Про затвердження Положення про відділ представництва інтересів Міністерства у судах Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України";

3) від 23 травня 2017 року N 270 "Про затвердження Положення про відділ експертизи нормативно-правових актів Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України";

4) від 23 травня 2017 року N 271 "Про затвердження Положення про відділ законопроектної роботи та взаємодії з Верховною Радою України Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України".

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Державний секретар В. Андронов

Затверджено
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
02.03.2018 N 120

Положення
про відділ експертизи нормативно-правових актів Департаменту правової
та законопроектної роботи Міністерства аграрної
політики та продовольства України

І. Загальні положення

1. Відділ експертизи нормативно-правових актів (далі - Відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).

2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.

3. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

З питань організації та проведення правової роботи Відділ керується актами Міністерства юстиції України.

4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами роботи Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.

5. Покладання на Відділ обов’язків та завдань, що не передбачені цим Положенням, не допускається.

ІІ. Основні завдання Відділу

1. Основними завданнями Відділу є:

1) організація та участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства;

2) участь у підготовці проектів нормативно-правових актів, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів.

ІІІ. Функції Відділу

1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах;

2) розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів із питань, що належать до компетенції Міністерства;

3) проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів із питань діяльності Міністерства, що подаються на підпис Міністрові, перевіряє відповідність їх законодавству, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їхніх обов’язків;

4) переглядає разом із іншими структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;

5) інформує директора Департаменту про необхідність ужиття заходів щодо внесення змін до нормативно-правових актів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;

6) вносить директору Департаменту пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України;

7) спільно із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;

8) разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь в узагальненні практики застосування законодавства у визначених галузях та сферах діяльності Міністерства, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд Міністру для вирішення питання щодо підготовки проектів нормативно-правових актів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти;

9) разом із самостійними структурними підрозділами Міністерства готує директору Департаменту для Міністра довідкові матеріали щодо проектів нормативно-правових актів, пов’язаних із реалізацією завдань у визначених галузях та сферах;

10) надає методичні рекомендації щодо здійснення правової роботи Міністерством.

2. За дорученням директора Департаменту Відділ виконує інші функції.

IV. Права Відділу

1. Відділ має право:

1) одержувати від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління, інформацію, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань і функцій;

2) залучати, за згодою керівника іншого структурного підрозділу Міністерства, відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів, а також для розроблення і здійснення заходів, які проводяться Департаментом відповідно до покладених на нього завдань;

3) скликати та проводити наради, конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Департаменту.

2. Відділ також здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

V. Склад Відділу

1. Відділ складається із:

1) заступника директора Департаменту - начальника відділу експертизи нормативно-правових актів;

2) заступника начальника Відділу експертизи нормативно-правових актів;

3) головних спеціалістів.

VI. Заступник директора Департаменту правової та законопроектної
роботи - начальник відділу експертизи нормативно-правових актів

1. Відділ очолює заступник директора Департаменту - начальник Відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.

2. На посаду заступника директора Департаменту - начальника Відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.

3. Заступник директора Департаменту - начальник Відділу підпорядкований директору Департаменту, виконує його повноваження у разі його відсутності і діє на підставі Положення про Департамент та цього Положення.

4. Заступник директора Департаменту - начальник Відділу безпосередньо керує роботою Відділу та координує роботу відділу законопроектної роботи та взаємодії з ВРУ.

5. Заступник директора Департаменту - начальник Відділу має заступника начальника відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку.

На період відпустки заступника директора Департаменту - начальника Відділу або його відсутності з інших причин обов’язки начальника Відділу виконує заступник начальника Відділу.

6. Заступник директора Департаменту - начальник Відділу:

1) здійснює керівництво діяльністю Відділу, забезпечує виконання завдань, покладених на Відділ, і несе відповідальність за виконання функцій, передбачених цим Положенням та Положенням про Департамент;

2) організовує роботу і забезпечує виконавську дисципліну працівників Відділу;

3) подає пропозиції керівництву Департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників Відділу, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та сприяє підвищенню кваліфікації працівників;

4) дотримується правил етичної поведінки, не допускає виникнення конфліктів та невідкладно повідомляє у письмовій формі директора Департаменту про наявність таких конфліктів;

5) забезпечує дотримання працівниками Відділу правил етичної поведінки, правил внутрішнього службового розпорядку і трудової дисципліни, законодавства України з питань державної служби та запобігання корупції;

6) забезпечує захист державної таємниці та службової інформації у відповідності із законодавством;

7) опрацьовує документи та виконує доручення керівництва;

8) представляє Відділ перед керівництвом Департаменту, Міністерства;

9) візує проекти нормативно-правових актів, доручення, висновки та інші документи;

10) здійснює розподіл завдань між працівниками Відділу, надає в межах своєї компетенції усні та письмові вказівки, обов’язкові для виконання працівниками Відділу;

11) за дорученням директора Департаменту представляє Відділ у структурних підрозділах Міністерства, центральних органах виконавчої влади, в інших органах державної влади з питань, що належать до його компетенції;

12) вносить пропозиції директору Департаменту щодо вдосконалення роботи Відділу, Міністерства;

13) здійснює юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів;

14) за дорученням директора Департаменту виконує інші, не віднесені до компетенції Відділу завдання, що передбачені Положенням про Департамент, доручає їх виконання працівникам Відділу.

7. Вимоги, завдання та доручення заступника директора Департаменту - начальника Відділу, надані у межах компетенції, є обов’язковими для виконання всіма працівниками Відділу.

8. Заступник директора Департаменту - начальник Відділу у межах законодавства несе відповідальність за:

1) неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі;

2) порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними нормами;

3) недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності.

VII. Взаємодія Відділу (службові зв’язки) з іншими
структурними підрозділами

1. Відділ у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства з питань правової роботи, розробки та експертизи нормативно-правових актів.

Директор Департаменту правової та
законопроектної роботи А. Пивоваров

Затверджено
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
02.03.2018 N 120

Положення
провідділ законопроектної роботи та взаємодії з ВРУ Департаменту
правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної
політики та продовольства України

І. Загальні положення

1. Відділ законопроектної роботи та взаємодії з ВРУ (далі - Відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).

2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту, координується заступником директора Департаменту - начальником відділу експертизи нормативно-правових актів.

3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

З питань організації та проведення правової роботи Відділ керується актами Міністерства юстиції України.

4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами роботи Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.

ІІ. Основні завдання Відділу

1. Основними завданнями Відділу є:

1) організація та участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства;

2) організація та участь у здійсненні нормопроектувальної роботи, розроблення, опрацювання, проведення юридичної експертизи, візування проектів законів;

3) організація взаємодії Міністерства з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України, а також координація заходів, пов’язаних із такою взаємодією.

ІІІ. Функції Відділу

1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує та бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства;

2) розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Відділу;

3) перевіряє на відповідність законодавству і міжнародним договорам України проекти законів, інших документів, що подаються на підпис Міністру, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їхніх обов’язків;

4) проводить юридичну експертизу проектів законів, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів Міністерства;

5) здійснює перегляд разом із структурними підрозділами Міністерства нормативно-правових актів та інших документів, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;

6) інформує директора Департаменту про необхідність вжиття заходів щодо внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;

7) розглядає проекти нормативно-правових актів, які надійшли для погодження від центральних органів виконавчої влади, та готує пропозиції до них;

8) разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;

9) організовує підготовку пропозицій Міністерства до проектів планів законопроектної роботи Кабінету Міністрів України, здійснює підготовку відповідних звітів;

10) залучає структурні підрозділи Міністерства та центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, до опрацювання, підготовки позиції та/або доповіді до законопроектів агропромислового спрямування, які розглядаються в комітетах та на пленарних засіданнях Верховної Ради України;

11) інформує, за погодженням із керівництвом Міністерства, Секретаріат Кабінету Міністрів України, комітети Верховної Ради України щодо персонального переліку посадових осіб Міністерства, які представлятимуть та супроводжуватимуть проекти законодавчих актів агропромислового спрямування в комітетах та на пленарних засіданнях Верховної Ради України;

12) забезпечує спільно із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, своєчасну підготовку експертних висновків до проектів законодавчих актів, зареєстрованих у Верховній Раді України;

13) забезпечує керівництво Міністерства проектами законодавчих актів агропромислового спрямування та довідковими матеріалами до них, інформацією про хід та результати їх розгляду у Верховній Раді України;

14) інформує керівництво Міністерства та керівників структурних підрозділів Міністерства про порядок денний, режим роботи Верховної Ради України, розклад пленарних засідань, графіки роботи комітетів Верховної Ради України;

15) у межах своїх повноважень бере участь у засіданнях Комітетів Верховної Ради України;

16) координує діяльність та надає методичну допомогу представникам Міністерства при супроводі проектів законодавчих актів агропромислового спрямування у Верховній Раді України;

17) забезпечує висвітлення діяльності Міністерства з питань взаємодії з Верховною Радою України на офіційному веб-сайті Міністерства.

2. За дорученням директора Департаменту, заступника директора Департаменту - начальника відділу експертизи нормативно-правових актів виконує інші функції.

ІV. Права Відділу

1. Відділ має право:

1) одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України;

2) залучати, за згодою керівників структурних підрозділів Міністерства, відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;

3) скликати та проводити наради, конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Відділу;

4) брати участь у засіданнях колегії Міністерства, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства у разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства;

2. Відділ також здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

V. Склад Відділу

1. Відділ складається з:

1) начальника Відділу;

2) головних спеціалістів.

VI. Начальник відділу законопроектної роботи та
взаємодії з ВРУ

1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.

2. Начальник Відділу безпосередньо підпорядкований директору Департаменту та координується заступником директора Департаменту - начальником відділу експертизи нормативно-правових актів.

3. На посаду начальника Відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.

4. На період відпустки начальника Відділу або його відсутності з інших причин його посадові обов’язки виконує один із головних спеціалістів відділу, який визначається директором Департаменту.

5. Начальник Відділу:

1) здійснює керівництво його діяльністю і несе відповідальність за виконання функцій, передбачених Положенням про Департамент та цим Положенням, організацію роботи, додержання правил внутрішнього службового розпорядку і дисципліни у Відділі;

2) візує проекти законів та інших документів, що відносяться до компетенції Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, відповідно до компетенції;

3) розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, надає у межах своєї компетенції усні та письмові вказівки, обов’язкові для виконання працівниками Відділу;

4) подає директору Департаменту пропозиції про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників Відділу, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладення стягнень;

5) здійснює контроль за виконанням працівниками Відділу своїх обов’язків;

6) дотримується та забезпечує дотримання працівниками Відділу правил етичної поведінки, правил внутрішнього службового розпорядку і трудової дисципліни, законодавства України з питань державної служби та запобігання корупції;

7) має право вимагати від працівників Відділу чіткого, своєчасного та якісного виконання обов’язків і функцій, передбачених законодавством про працю, запобігання корупції, державну службу, цим Положенням, посадовими інструкціями та правилами внутрішнього службового розпорядку;

8) вносить пропозиції директору Департаменту щодо вдосконалення роботи Відділу та Департаменту;

9) за дорученням керівництва представляє Міністерство в органах державної влади та місцевого самоврядування, у відносинах з фізичними та юридичними особами;

10) опрацьовує документи та виконує доручення директора Департаменту, заступника директора Департаменту - начальника відділу експертизи нормативно-правових актів;

11) представляє відділ перед керівництвом Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, структурними підрозділами Міністерства з питань, що належать до його компетенції;

12) не допускає виникнення конфліктів інтересів та невідкладно повідомляє у письмовій формі безпосереднього керівника про наявність конфліктів інтересів.

6. Начальник Відділу у межах законодавства несе відповідальність за:

1) неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі;

2) порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними нормами.

3) недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності.

VII. Взаємодія Відділу (службові зв’язки) з іншими
структурними підрозділами

1. Відділ у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства з питань правової роботи, розробки та експертизи нормативно-правових актів.

Директор Департаменту правової та
законопроектної роботи А. Пивоваров

Затверджено
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
02.03.2018 N 120

Положення
провідділ представництва інтересів Міністерства у судах
Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства
аграрної політики та продовольства України

І. Загальні положення

1. Відділ представництва інтересів Міністерства у судах (далі - Відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).

2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту, координується заступником директора Департаменту - начальником відділу правової роботи та взаємодії з КМУ.

3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

З питань організації та проведення правової роботи Відділ керується актами Міністерства юстиції України.

4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами роботи Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.

ІІ. Основні завдання Відділу

1. Основними завданнями Відділу є:

1) організація та участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства;

2) організація захисту і захист інтересів Міністерства у судах;

3) організація і проведення претензійно-позовної роботи.

ІІІ. Функції Відділу

1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує та бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства;

2) здійснює претензійно-позовну роботу, представляє в установленому законодавством порядку інтереси Міністерства у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;

3) веде облік судових документів за позовами, пред’явленими до Міністерства, і направляє їх до відповідних структурних підрозділів Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, для виконання, здійснює контроль за їх виконанням;

4) проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів діяльності Міністерства, вивчає умови і причини допущення порушень з урахуванням результатів розгляду судових спорів, надає письмові висновки з пропозиціями щодо усунення таких порушень;

5) розробляє та бере участь у розробленні проектів

нормативно-правових актів, що стосуються у тому числі представництва інтересів Міністерства у судах та виконавчого провадження;

6) проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, які регулюють питання розгляду судових спорів, цивільних, господарських та адміністративних правовідносин, представництва інтересів Міністерства у судах, відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, здійснення виконавчого провадження;

7) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності Міністерством, готує висновки за виявленими фактами правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування завданих ними збитків;

8) сприяє правильному застосуванню законодавства про працю, у разі невиконання або порушення його вимог подає керівництву департаменту письмовий висновок із пропозиціями щодо усунення таких порушень;

9) здійснює облік виданих довіреностей на представлення інтересів Міністерства у судах;

10) готує директору Департаменту довідкові матеріали з питань, що стосуються діяльності Відділу;

11) проводить перевірки претензійно-позовної роботи на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери управління Міністерства;

12) співпрацює зі структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.

2. За дорученням директора Департаменту, заступника директора Департаменту - начальника відділу правової роботи та взаємодії з КМУ виконує інші функції.

IV. Права Відділу

1. Відділ має право:

1) перевіряти дотримання законності структурними підрозділами Міністерства, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Міністерства;

2) одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України;

3) залучати, за згодою керівників структурних підрозділів Міністерства, відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів, інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань.

2. Відділ також здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

V. Склад Відділу

1. Відділ складається з:

1) начальника Відділу;

2) головних спеціалістів.

VI. Начальник відділу представництва інтересів
Міністерства у судах

1. Відділ очолює начальник Відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.

2. Начальник Відділу безпосередньо підпорядкований директору Департаменту та координується заступником директора Департаменту - начальником відділу правової роботи та взаємодії з КМУ.

3. На посаду начальника відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.

4. На період відпустки начальника Відділу або його відсутності з інших причин його посадові обов’язки виконує один із головних спеціалістів Відділу, який визначається директором Департаменту.

5. Начальник Відділу:

1) здійснює керівництво і організовує роботу Відділу відповідно до покладених на нього завдань;

2) розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, надає у межах своєї компетенції усні та письмові вказівки, обов’язкові для виконання працівниками Відділу;

3) здійснює контроль за виконанням працівниками Відділу своїх обов’язків;

4) дотримується та забезпечує дотримання працівниками Відділу правил етичної поведінки, правил внутрішнього службового розпорядку і трудової дисципліни, законодавства України з питань державної служби та запобігання корупції;

5) має право вимагати від працівників Відділу чіткого, своєчасного та якісного виконання обов’язків і функцій, передбачених законодавством про працю, запобігання корупції, державну службу, цим Положенням, посадовими інструкціями та правилами внутрішнього службового розпорядку;

6) подає директору Департаменту пропозиції щодо прийняття на роботу, переміщення працівників Відділу, звільнення з посад та своєчасне заміщення вакансій, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

7) за дорученням керівництва представляє Міністерство у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;

8) має право брати участь у роботі семінарів, симпозіумів, нарад із питань, віднесених до компетенції Відділу;

9) вносить пропозиції директору Департаменту щодо вдосконалення роботи Відділу та Департаменту;

10) опрацьовує документи та виконує доручення директора Департаменту, заступника директора Департаменту - начальника відділу правової роботи та взаємодії з КМУ;

11) не допускає виникнення конфліктів інтересів та невідкладно повідомляє у письмовій формі безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.

6. Начальник Відділу у межах законодавства несе відповідальність за:

1) неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі;

2) порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інституціями;

3) недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності.

VII. Взаємодія Відділу (службові зв’язки) з іншими
структурними підрозділами

1. Відділ у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства з питань правової роботи, розробки та експертизи нормативно-правових актів.

Директор Департаменту правової та
законопроектної роботи А. Пивоваров

Затверджено
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
02.03.2018 N 120

Положення
про відділ правової роботи та взаємодії з КМУ Департаменту
правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної
політики та продовольства України

І. Загальні положення

1. Відділ правової роботи та взаємодії з КМУ (далі - Відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).

2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.

3. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

З питань організації та проведення правової роботи Відділ керується актами Міністерства юстиції України.

4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами роботи Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.

ІІ. Основні завдання Відділу

1. Основними завданнями Відділу є:

1) організація правової роботи Міністерства, спрямованої на забезпечення правильного застосування, неухильне дотримання вимог законодавства, інших актів Міністерства керівниками та працівниками Міністерства під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, а також керівниками та працівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства;

2) участь у підготовці проектів організаційно-розпорядчих актів (проведення юридичної експертизи) та їх редагування;

3) забезпечення підготовки та узагальнення матеріалів до засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів.

ІІІ. Функції Відділу

1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях і сферах;

2) забезпечує правильне застосування законодавства у Міністерстві та сприяє правильному застосуванню законодавства на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, інформує директора Департаменту про необхідність ужиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;

3) розробляє та бере участь у підготовці проектів організаційно-розпорядчих актів з питань, що належать до компетенції Міністерства;

4) перевіряє на відповідність законодавству і міжнародним договорам України проекти наказів та інших документів, що подаються на підпис Міністрові, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих самостійних структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їхніх обов’язків;

5) проводить юридичну експертизу проектів організаційно-розпорядчих та нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства, та візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;

6) переглядає разом з іншими структурними підрозділами Міністерства організаційно-розпорядчі акти та інші документи, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;

7) інформує директора Департаменту про необхідність ужиття заходів для внесення змін до організаційно-розпорядчих актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;

8) здійснює правове забезпечення роботи, пов’язаної з укладенням договорів (контрактів), бере участь в їхній підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (віз) керівників заінтересованих структурних підрозділів;

9) здійснює облік виданих довіреностей на вчинення правочинів;

10) здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд директору Департаменту пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні їх діяльності, вживає заходів щодо впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України;

11) веде облік актів законодавства, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;

12) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;

13) організовує і проводить роботу, пов’язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, роз’яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції Відділу, а також, за дорученням директора Департаменту, розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України;

14) вносить пропозиції директору Департаменту щодо погодження кандидатур претендентів на посади керівників юридичної служби підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства;

2. За дорученням директора Департаменту Відділ виконує інші функції.

IV. Права Відділу

1. Відділ має право:

1) перевіряти дотримання законності структурними підрозділами Міністерства, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління;

2) одержувати в установленому порядку від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, інформацію, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань і функцій;

3) залучати, за згодою керівника іншого структурного підрозділу Міністерства, відповідних спеціалістів із метою підготовки проектів організаційно-розпорядчого характеру, інших документів, а також розроблення і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;

4) подавати пропозиції директору Департаменту про розгляд питань, що входять до повноважень Відділу, на засідання колегії, інших дорадчих і колегіальних органів у Міністерстві, на нарадах, які проводяться керівництвом Міністерства;

5) скликати та проводити наради, конференції та семінари з питань, що відносяться до компетенції Відділу.

2. Відділ також має інші права відповідно до законодавства.

V. Склад Відділу

1. Відділ складається із:

1) заступника директора Департаменту - начальника відділу правової роботи та взаємодії з КМУ;

2) заступника начальника відділу правової роботи та взаємодії з КМУ;

3) головних спеціалістів.

VI. Заступник директора Департаменту - начальник відділу правової
роботи та взаємодії з КМУ

1. Відділ очолює заступник директора Департаменту - начальник відділу правової роботи та взаємодії з КМУ (далі - начальник Відділу), який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.

2. На посаду начальника Відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.

3. Начальник Відділу має заступника начальника Відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

На період відпустки начальника Відділу або його відсутності з інших причин його обов’язки виконує заступник начальника Відділу, а у разі і його відсутності - інша особа, визначена директором Департаменту.

4. Начальник Відділу:

1) здійснює керівництво і організовує роботу Відділу відповідно до покладених на Відділ завдань і функцій;

2) здійснює розподіл завдань між працівниками Відділу, надає в межах своєї компетенції усні та письмові вказівки, обов’язкові для виконання працівниками Відділу;

3) здійснює контроль за виконанням працівниками Відділу своїх обов’язків;

4) має право вимагати від працівників Відділу чіткого, своєчасного та якісного виконання обов’язків і функцій, передбачених законодавством про працю, запобігання корупції, про державну службу, цим Положенням, посадовими інструкціями та правилами внутрішнього службового розпорядку;

5) забезпечує захист державної таємниці та службової інформації у відповідності із законодавством;

6) подає директору Департаменту пропозиції щодо прийняття на роботу, переміщення, звільнення працівників Відділу, встановлення надбавок, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

7) за дорученням керівництва представляє Міністерство в органах державної влади та місцевого самоврядування, у відносинах із фізичними та юридичними особами;

8) забезпечує дотримання працівниками Відділу вимог законодавства України з питань державної служби, правил етичної поведінки, запобігання корупції, уживає заходів щодо недопущення та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення;

9) дотримується правил внутрішнього службового розпорядку і трудової дисципліни, законодавства України з питань державної служби та запобігання корупції;

10) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.

5. Начальник Відділу у межах законодавства несе відповідальність за:

1) неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі;

2) порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил етичної поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними нормами;

3) недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності.

VII.Взаємодія Відділу (службові зв’язки) з іншими структурними
підрозділами

1. Відділ у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства з питань правової роботи, розробки та експертизи нормативно-правових актів.

Директор Департаменту правової та
законопроектної роботи А. Пивоваров