КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 11 квітня 2018 р. N 273
Київ

Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
на період до 2021 року

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну соціальну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року (далі - Програма), що додається.

2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям:

розробити та затвердити у тримісячний строк місцеві програми з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

під час складання проектів місцевих бюджетів на відповідний рік передбачати кошти, необхідні для виконання завдань і заходів Програми.

3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати щопівроку до 25 числа місяця, що настає за звітним періодом, Міністерству соціальної політики інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 квітня 2018 р. N 273

Державна соціальна програма
забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків на період до 2021 року

Мета Програми

Метою Програми є удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства та впровадження європейських стандартів рівності.

Шляхи і способи розв’язання проблеми

Проблему недостатнього рівня впровадження принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків передбачається розв’язати шляхом застосуванням комплексного підходу та здійснення заходів, спрямованих на виконання таких пріоритетів:

удосконалення нормативно-правової бази, механізму проведення гендерно-правової експертизи та впровадження статистичних показників у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:

- урахування гендерного компонента в програмах економічного та соціального розвитку з урахуванням актуальних потреб галузей і регіонів;

- розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо);

підвищення професійного рівня державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:

- зменшення гендерного дисбалансу у сфері державної служби та управління людськими ресурсами;

- внесення до програм курсів підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

- подолання гендених стереотипів;

протидія дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше ніж за однією ознакою, зокрема удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами;

виконання договірних та інших міжнародних зобов’язань щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:

- збільшення частки жінок серед народних депутатів України, депутатів обласних та місцевих рад (міст обласного значення);

- зменшення розриву в оплаті праці;

залучення до виконання Програми міжнародних організацій та громадських об’єднань, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у суспільстві, зокрема зміцнення державно-приватного партнерства у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Поєднання політики гендерного інтегрування в усіх сферах життя і за всіма напрямами суспільного розвитку та поліпшення становища жінок у тих сферах, де існує нерівність (зокрема забезпечення рівних прав для жінок і чоловіків, наданих їм Конституцією України; розширення економічних можливостей для жінок у сферах зайнятості, розвитку підприємницького потенціалу; усунення негативних гендерних стереотипів; урахування особливих потреб усіх категорій жінок і чоловіків незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак), є основою забезпечення гендерної рівності та сталого розвитку суспільства.

Ця Програма враховує міжнародні інструменти ООН, Ради Європи, Європейського Союзу, ОБСЄ, рекомендації міжнародних моніторингових інституцій у сфері прав людини, а також положення Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони.

Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведено в додатку 1.

Завдання і заходи

Завдання і заходи з виконання Програми наведено в додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

У результаті виконання Програми передбачається удосконалити механізм забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, що сприятиме створенню надійного підґрунтя для комплексної реалізації положень Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", міжнародних зобов’язань України та рекомендацій міжнародних моніторингових органів щодо сталого впровадження принципів гендерної рівності.

Виконання Програми дасть змогу:

розширити доступ жінок і чоловіків до товарів і послуг із дотриманням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства шляхом урахування у нормативно-правових актах гендерного компонента та особливих потреб різних категорій жінок і чоловіків (за такими основними ознаками, як вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус);

збільшити частку жінок серед народних депутатів України, депутатів обласних і місцевих рад (міст обласного значення);

зменшити розрив в оплаті праці жінок і чоловіків;

внести зміни до нормативно-правових актів щодо удосконалення механізму проведення гендерно-правової експертизи;

створити комплексну систему реагування на випадки дискримінації за ознакою статі, дискримінації більше ніж за однією ознакою і запобігти такій дискримінації;

внести на постійній основі до програм курсів підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування та працівників державних установ питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

розширити перелік статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо);

створити ефективну систему співпраці органів державної влади, міжнародних організацій і громадських об’єднань, діяльність яких спрямована на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.

Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми, визначається щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік з урахуванням їх реальних можливостей.

Орієнтовний обсяг фінансування Програми з державного бюджету на 2018 - 2021 роки становить 255 тис. гривень на кожен рік.

Орієнтовний обсяг видатків з місцевих бюджетів становить у 2018 році - 1492 тис. гривень, 2019 році - 1617 тис., 2020 році - 1737 тис., 2021 році - 1896 тис. гривень.

Додаток 1
до Програми

Паспорт
Державної соціальної програми забезпечення
рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
на період до 2021 року

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. N 229 (Офіційний вісник України, 2017 р., N 31, ст. 951).

2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 р. N 273.

3. Державний замовник і координатор Програми - Мінсоцполітики.

4. Керівник Програми - Міністр соціальної політики.

5. Виконавці заходів Програми - Мінсоцполітики, Мін’юст, МВС, Міноборони, МЗС, Мінекономрозвитку, Мінрегіон, Мінагрополітики, МІП, МТОТ, Мінкультури, МОЗ, МОН, Мінмолодьспорт, Держкомтелерадіо, Держстат, НАДС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, а також за згодою - органи місцевого самоврядування, ДСА, Федерація профспілок України, Федерація роботодавців України, міжнародні організації та громадські об’єднання, Національна академія наук, Національна академія державного управління при Президентові України, Національна академія прокуратури України, Вища школа адвокатури Національної асоціації адвокатів України.

6. Строк виконання Програми: 2018-2021 роки.

7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування

Джерела фінансування  Обсяги фінансування, тис. гривень  У тому числі за роками 
2018  2019  2020  2021 
Державний бюджет  1020  255  255  255  255 
Місцевий бюджет  6742  1492  1617  1737  1896 
Інші джерела  5378  1463  1305  1330  1280 
_______           
Усього  13140  3210  3177  3322  3431 

Додаток 2
до Програми

Завдання і заходи
з виконання Державної соціальної програми забезпечення рівних прав
та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року

Найменування завдання  Найменування показника  Значення показника  Найменування заходу  Головний розпорядник бюджетних коштів  Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші)  Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдання, тис. гривень  У тому числі за роками 
усього  у тому числі за роками  2018  2019  2020  2021 
2018  2019  2020  2021 
I. Удосконалення нормативно-правової бази, механізму проведення гендерно-правової експертизи та впровадження статистичних
показників у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків 
1. Удосконалення нормативно-правової бази з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства  кількість розроблених нормативно-правових актів        1) приведення Закону України
"Про забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків" у відповідність із Законом України
"Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні" та міжнародними стандартами визначення дискримінації за ознакою статі 
Мінсоцполітики Мін’юст             
  кількість розроблених методик  2) розроблення методики оцінки гендерного впливу галузевих реформ  Мінсоцполітики Мінагрополітики
МВС
Національна поліція
Міноборони
МОЗ
МОН
Мінрегіон
НАДС
ДСА (за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) Національна академія наук
(за згодою)
Національна академія державного управління при Президентові України (за згодою) 
інші джерела  225  50  75  50  50 
  кількість прийнятих нормативно-правових актів  3) дотримання принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
у нормативно-правових актах, у тому числі шляхом застосування позитивних дій 
центральні органи виконавчої влади             
  -"-  4) урахування особливих потреб дівчат та жінок з інвалідністю, із сільської місцевості, жінок, які самі виховують дітей, жінок похилого віку під час внесення змін до нормативно-правових актів у відповідних сферах  Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації
органи місцевого самоврядування
(за згодою)
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
                             
                             
  кількість проведених досліджень  5) проведення досліджень з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  Мінсоцполітики Держстат
інші центральні органи виконавчої влади
Національна академія наук (за згодою)
обласні, Київська міська держадміністрації громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  600  150  150  150  150 
2. Урахування гендерного компонента у програмах економічного і соціального розвитку  кількість затверджених методичних рекомендацій        1) внесення змін до Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затверджених наказом Мінекономрозвитку від 4 грудня 2006 р.
N 367, у частині врахування в них гендерного компонента 
Мінекономрозвитку Мінсоцполітики громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
              2) здійснення заходів щодо включення до програми соціального та економічного розвитку та програми зайнятості населення гендерного компонента  обласні, Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою)
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість
розроблених інструкцій 
      3) розроблення Інструкції щодо інтеграції гендерних підходів під час розроблення нормативно-правових актів  Мінсоцполітики Мінекономрозвитку громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою)
Національна академія наук (за згодою) 
           
3. Удосконалення механізму проведення гендерно-правової експертизи  кількість прийнятих нормативно-правових актів        1) внесення змін до нормативно-правових актів щодо удосконалення механізму проведення гендерно-правової експертизи  Мін’юст Мінсоцполітики             
  кількість осіб з розбивкою за статтю, відповідальних
за проведення гендерно-правової експертизи 
200    100    100  2) визначення осіб, відповідальних за проведення гендерно-правової експертизи під час розроблення нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади та актів органів місцевого самоврядування, здійснення їх спеціальної підготовки  центральні органи виконавчої влади обласні, Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) 
           
4. Розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо)  кількість форм звітності, які необхідно доповнити показниками з розподілом за статтю  12  1) проведення аналізу діючих форм звітності та визначення переліку форм, які потребують внесення змін відповідно до Заключних зауважень
Комітету ООН
з ліквідації дискримінації щодо жінок та інших міжнародних зобов’язань України 
Мінсоцполітики Держстат
інші центральні органи виконавчої влади
обласні,
Київська міська держадміністрації громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість виданих статистично-аналітичних матеріалів  4000  1000  1000  1000  1000  2) розроблення та розповсюдження статистично-аналітичних матеріалів (гендерних портретів, інфографіки) з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків у галузях безпеки та оборони, охорони здоров’я, соціального захисту, праці та зайнятості, освіти, культури, аграрного сектору, екології, фізкультури та спорту, молодіжній політиці та їх врахування під час прийняття управлінських рішень  Мінсоцполітики Міноборони
МВС
МОЗ
МОН
Мінкультури Мінагрополітики Мінприроди Мінмолодьспорт
ДСА (за згодою)
Державна служба зайнятості
Національна поліція
Адміністрація Держприкордон-служби
ДМС
Головне управління
Національної гвардії
ДСНС
НАДС
Національна академія наук (за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
державний бюджет


інші джерела 
560




800 
140




200 
140




200 
140




200 
140




200 
  кількість підготовлених статистично-аналітичних матеріалів  50  12  13  12  13  3) підготовка регулярних статистично-аналітичних матеріалів щодо стану забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в областях, районах, містах (гендерних портретів, інфографіки)  обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою) Мінсоцполітики Держстат
інші центральні органи виконавчої влади
громадські об’єднання
(за згодою) 
місцевий бюджет  112  28  28  28  28 
              4) удосконалення механізму збору деталізованих
даних про становище дівчат і жінок із сільської місцевості 
Мінсоцполітики Держстат Мінагрополітики
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість підготовлених збірників      5) підготовка статистичного збірника "Жінки та чоловіки в Україні" та розміщення його на офіційному сайті Держстату  Держстат
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
_________________                           
Разом за напрямом I                державний бюджет  560  140  140  140  140 
                місцевий бюджет  112  28  28  28  28 
                  інші джерела  1625  400  425  400  400 
II. Підвищення професійного рівня державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків 
5. Зменшення гендерного дисбалансу у сфері державної служби та управління людськими ресурсами              1) проведення для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, працівників державних підприємств, установ та організацій
навчань з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків та застосування тимчасових спеціальних заходів 
обласні,
Київська міська держадміністрації
органи місцевого самоврядування
(за згодою)
Національна академія державного управління при Президентові України
(за згодою)
НАДС Мінсоцполітики МОН
інші центральні органи виконавчої влади
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  523  119  127  135  142 
  кількість навчань




кількість осіб з розподілом на чоловіків та жінок 
300




9000 
75




2250 
75




2250 
75




2250 
75




2250 
2) проведення для галузевих спеціалістів методичних навчань з питань проведення гендерного портретування, протидії дискримінації за ознакою статі, застосування позитивних дій та інших питань забезпечення гендерної рівності  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет


інші джерела 
795




400 
181




100 
190




100 
199




100 
225




100 
  частка співробітників за статтю, які пройшли навчання, відсотків  100  25  25  25  25  3) забезпечення навчання з підвищення кваліфікації співробітників сектору безпеки та оборони з питань забезпечення прав людини, зокрема прав жінок  МВС
Національна поліція
ДСНС
Адміністрація Держприкордон-служби
ДМС
Головне управління
Національної гвардії
Міноборони
Мін’юст
Генеральна прокуратура України (за згодою)
СБУ (за згодою)
Національна школа суддів (за згодою)
навчальні заклади (установи), що надають
післядипломну
освіту (за згодою)
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
             
              4) включення до Типового порядку
проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від
23 серпня 2017 р.
N 640, таких показників, як гендерна чутливість до виявлення проблем, використання гендерної статистики, проведення
гендерного аналізу та моніторингу відповідно до компетентностей державних службовців категорій "А", "Б", "В" 
центральні органи виконавчої влади обласні,
Київська міська держадміністрації 
             
6. Внесення до навчальних програм курсів з підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування питань із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків






















_________________ 
кількість розроблених модулів/тем  розроблення модулів/тем за сферами дії Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків з урахуванням сучасних міжнародних документів та рекомендацій міжнародних моніторингових органів та включення їх до професійних, короткострокових програм підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування  НАДС Мінсоцполітики МОН
Мін’юст
інші центральні органи виконавчої влади
Державна служба зайнятості
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  200  50  50  50  50 
Разом за напрямом II                місцевий бюджет  1318  300  317  334  367 
                  інші джерела  600  150  150  150  150 
III. Протидія дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше ніж за однією ознакою 
7. Удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних  кількість розглянутих звернень
кількість осіб 
1370




1370 
240




240 
290




290 
350




350 
490




490 
1) забезпечення розгляду звернень громадян за фактами дискримінації за ознакою статі та надання допомоги  обласні,
Київська міська держадміністрації
органи місцевого самоврядування
(за згодою) Мінсоцполітики громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  275  51  61  72  91 
заходів за його результатами              2) здійснення збору даних стосовно кількості позовів, поданих до судових органів за категоріями, та
типу скарг на дискримінацію за ознакою статі 
ДСА (за згодою)             
  кількість розроблених нормативно-правових актів        3) розроблення механізму (дорожньої карти) надання допомоги постраждалим від дискримінації за ознакою статі  Мінсоцполітики Мін’юст
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  20  20       
  -"-  1250  150  250  350  500  4) визначення серед державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування відповідальних за розгляд скарг та надання допомоги постраждалим від дискримінації за ознакою статі  обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) 
           
  кількість розглянутих у судах справ  900  150  200  250  300  5) застосування Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок під час розгляду справ у судах  ДСА (за згодою)             
  кількість осіб  29000  6500  7000  7500  8000  6) проведення на національному та регіональному
рівні заходів стосовно забезпечення
рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків
на робочому місці 
обласні,
Київська міська держадміністрації
Мінсоцполітики
Мін’юст Координаційний центр з надання правової допомоги
(за згодою)
центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги (за згодою)
органи місцевого самоврядування
(за згодою)
Спільний представницький орган об’єднань профспілок
(за згодою)
Спільний представницький орган роботодавців (за згодою)
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  18 
              7) надання підтримки молодіжним та дитячим громадським організаціям у реалізації їх проектів
з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків 
Мінмолодьспорт обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) 
           
  кількість проведених кампаній, у тому числі розрахованих на чоловіків


кількість виготовлених матеріалів 
120








149700 
30








37425 
30








37425 
30








37425 
30








37425 
8) проведення інформаційних кампаній, спрямованих на запобігання та протидію дискримінації та насильства за ознакою статі  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання
(за згодою) 
місцевий бюджет
інші джерела 
895


400 
197


100 
217


100 
231


100 
250


100 
8. Покращення становища груп населення, які страждають від дискримінації більше ніж за однією ознакою, включаючи ознаку статі              1) проведення заходів з інформування внутрішньо переміщених осіб щодо можливостей доступу до медичних, освітніх, соціальних послуг, зайнятості та правосуддя тощо  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики МТОТ
МОЗ
МОН
Мін’юст
Державна служба зайнятості
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання
(за згодою) 
           
  кількість проведених заходів  2) проведення оцінювання ситуації щодо навчання дівчат та хлопців ромської національності та здійснення заходів для їх заохочення до здобуття освіти та продовження навчання на всіх рівнях освіти  обласні,
Київська міська держадміністрації МОН
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет


інші джерела 
8




50 
2




50 
              3) задоволення
потреб жителів сільської місцевості, зокрема жінок з інвалідністю, похилого віку у базових соціальних послугах, послугах з охорони здоров’я, освіти, праці та зайнятості, інфраструктури та нових технологій, забезпечення доступу до адміністративних послуг, участі у політичному та громадському житті, урахування їх потреб у нормативно-правових актах 
обласні,
Київська міська держадміністрації МОЗ
МОН Мінагрополітики Мінінфраструктури Мінрегіон
Державна служба зайнятості
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
             
              4) забезпечення пропорційності участі жінок із сільської місцевості в розробленні стратегій розвитку територіальних громад, політичному і громадському житті  обласні
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання
(за згодою) 
           
  кількість жінок-підприємців  2000  500  500  500  500  5) проведення навчальних заходів для жінок із сільської місцевості з питань розвитку малого підприємництва, фермерства та кооперації у сільській місцевості, запровадження механізму надання дівчатам та жінкам із сільської місцевості пільгових кредитів для започаткування власної справи  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики Мінагрополітики
Мінекономрозвитку органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  1128  272  272  292  292 
  кількість дівчат
та жінок, які отримали послуги 
400  100  100  100  100  6) проведення заходів з надання дівчатам та жінкам
з ВІЛ-інфекцією/ СНІДом, а також тим, які вживають наркотики, послуг з протидії дискримінації за ознакою статі 
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість дівчат
та жінок, які отримали правову допомогу 
8000  2000  2000  2000  2000  7) надання безоплатної
правової допомоги дівчатам та жінкам,
зокрема з інвалідністю, із сільської місцевості, жінкам похилого віку 
Мін’юст Координаційний центр з надання правової допомоги
(за згодою)
центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги (за згодою)
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
9. Подолання гендерних стереотипів  кількість розроблених
видів соціальної реклами 
1) розроблення та розміщення у засобах масової інформації
соціальної реклами
з протидії дискримінації за ознакою статі, зокрема щодо жінок похилого віку,
дівчат та жінок із сільської місцевості, з інвалідністю, представниць національних меншин, ВІЛ-позитивних та/або наркозалежних 
Мінсоцполітики
МІП Держкомтелерадіо громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
державний бюджет  360  90  90  90  90 
              2) розповсюдження соціальної реклами
з протидії дискримінації за ознакою статі та більше ніж за однією ознакою 
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) 
місцевий бюджет  469  92  106  125  146 
  кількість проведених
заходів 
20  3) підвищення рівня поінформованості населення про подолання гендерних стереотипів та прихованої дискримінації засобами гендерно чутливої мови  МОН
Мінкультури
МІП
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  40  10  10  10  10 
  -"-  100  25  25  25  25  4) проведення інноваційних заходів серед засобів масової інформації для поширення
нестереотипних уявлень про дівчат та жінок, хлопців та чоловіків 
обласні,
Київська міська держадміністрації МОН
МІП
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  117  22  28  31  36 
  кількість модулів з гендерної рівності  5) включення до програм підготовки фахівців із спеціальностей "Журналістика", "Менеджмент", зокрема спеціалізації "Піар, зв’язки з громадськістю та реклама", модулів з питань гендерної рівності  МОН
МІП Держкомтелерадіо громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість осіб, які пройшли навчання  240  60  60  60  60  6) проведення навчань для авторських колективів, художників-ілюстраторів, дизайнерів, редакторів, співробітників видавництв з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків щодо усунення гендерних стереотипів із шкільних програм, підручників та іншого освітнього контенту  МОН
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  80  20  20  20  20 
              7) забезпечення використання однакових за змістом навчальних програм з усіх предметів для дівчат і хлопців, зокрема з трудового навчання, фізичної культури  МОН
МОЗ
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
              8) здійснення
моніторингу (із застосуванням методики гендерного аудиту) на відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у закладах освіти та закладах вищої освіти 
МОН
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
              9) забезпечення рівного доступу дівчат та жінок до закладів вищої освіти, зокрема закладів, що належать до сфери управління МВС, Міноборони, Генеральної прокуратури України, шляхом запровадження тимчасових спеціальних заходів  МОН
МВС
Міноборони Національна академія прокуратури України (за згодою)
Вища школа адвокатури Національної асоціації адвокатів України
(за згодою) 
           
  кількість
громадян, охоплених заходами 
2000  500  500  500  500  10) проведення заходів з підтримки жінок і чоловіків похилого віку, зокрема чоловіків і жінок, яким виповнилося
100 років 
Мінсоцполітики обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
державний бюджет  100  25  25  25  25 
____________________                           
Разом за напрямом III                державний бюджет  460  115  115  115  115 
                  місцевий бюджет  2910  639  690  758  823 
                  інші джерела  590  200  130  130  130 
IV. Виконання договірних та інших міжнародних зобов’язань щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків 
10. Збільшення частки жінок серед народних депутатів України, депутатів обласних та місцевих рад
(міст обласного значення) 
            1) проведення на постійній основі навчань з паритетної демократії та активізації участі жінок у політиці  обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет


інші джерела 
175




400 
33




100 
39




100 
47




100 
56




100 
  кількість проведених
заходів 
725  170  175  190  190  2) проведення для політиків, керівників громадських об’єднань, журналістів, населення інформаційно-просвітницьких заходів щодо важливості участі жінок у процесі прийняття управлінських рішень  обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  196  44  44  54  54 
              3) вивчення потреби у тимчасових спеціальних
заходах для дівчат та жінок у сферах, де вони недостатньо представлені або перебувають у несприятливому становищі, та розроблення відповідних рекомендацій 
Національна академія наук (за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
             
11. Зменшення розриву в оплаті праці жінок і чоловіків              1) проведення перевірок стану виконання роботодавцями Законів України "Про оплату праці", "Про зайнятість населення", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" та надання рекомендацій щодо включення до колективних угод і договорів положень щодо зменшення гендерного розриву в оплаті праці  Держпраці
інші центральні органи виконавчої влади
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою)
Спільний представницький орган об’єднань профспілок
(за згодою)
Спільний представницький орган роботодавців (за згодою) 
           
  кількість дівчат, які вступили на навчання до закладів вищої освіти за STEM-спеціальностями (природничі науки, технології, технічна творчість та математика)  700  175  175  175  175  2) створення умов для здобуття дівчатами перспективного фаху (STEM-освіти, професійно- технічних спеціальностей), зокрема шляхом проведення інформаційно-просвітницьких заходів, заохочення та забезпечення умов для рівного доступу дівчат до STEM-освіти та професійно-технічних спеціальностей за професіями загальнодержавного значення  МОН Мінсоцполітики
Державна служба зайнятості
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) 
           
  кількість прийнятих нормативно-правових актів        3) розроблення та затвердження положення про діяльність дитячих кімнат в установах та організаціях  Мінсоцполітики
Спільний представницький орган об’єднань профспілок
(за згодою)
Спільний представницький орган роботодавців (за згодою)
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  частка перевірених підприємств, де зайняті працівники за професіями, раніше забороненими для жінок, відсотків  100  25  25  25  25  4) приведення у відповідність нормативно-правових актів з європейськими стандартами та здійснення організаційних заходів щодо забезпечення належних умов праці, охорони здоров’я та безпеки, проведення
перевірок умов
праці в секторах, професії яких
були заборонені
для жінок 
Держпраці Мінсоцполітики
МОЗ
Спільний представницький орган об’єднань профспілок
(за згодою)
Спільний представницький орган роботодавців (за згодою)
Інститут медицини праці Національної академії медичних наук (за згодою)
Науково-дослідницький інститут праці та зайнятості Мінсоцполітики
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість проведених навчань, тренінгів, семінарів
кількість жінок, які пройшли навчання 
16




800 
4




200 
4




200 
4




200 
4




200 
5) проведення навчань, тренінгів, семінарів, орієнтованих на самозайнятих
жінок-підприємців
та жінок - членів органів управління юридичних осіб, сприяння створенню регіональної мережі жінок-підприємців з метою надання консультацій жінкам щодо відкриття власної справи 
Мінсоцполітики обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) Мінекономрозвитку Мін’юст
громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  1600  400  400  400  400 
  кількість досліджень      6) розроблення методики та проведення дослідження щодо співвідношення неоплачуваної домашньої роботи жінок і чоловіків (ведення господарства, догляд за дітьми та іншими родичами тощо)  Мінсоцполітики Держстат
Національна академія наук (за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
інші джерела  150  100    50   
  кількість проведених
заходів 
100  25  25  25  25  7) проведення інформаційних заходів для заохочення чоловіків користуватися відпусткою по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та хворою дитиною  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики
МОЗ
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет


інші джерела 
78




413 
27




113 
17




100 
17




100 
17




100 
12. Організація виконання договірних та інших міжнародних зобов’язань України  кількість розповсюджених міжнародних документів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  20  1) здійснення перекладу, видання та розповсюдження стратегій Ради Європи, Європейського Союзу, ОБСЄ,
інших міжнародних організацій, документів Європейського інституту гендерної рівності, конвенцій Міжнародної організації праці, а також рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи з питань забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків 
Мінсоцполітики обласні,
Київська міська держадміністрації громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
  кількість підготовлених доповідей      2) підготовка дев’ятої Державної доповіді України
про виконання Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок 
Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
Національна академія наук (за згодою)
обласні,
Київська міська держадміністрації громадські об’єднання та міжнародні організації
(за згодою) 
           
__________________                           
Разом за напрямом IV                місцевий бюджет  449  104  100  118  127 
                  інші джерела  2563  713  600  650  600 
V. Залучення до виконання Програми міжнародних організацій та громадських об’єднань, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків 
13. Зміцнення державно-приватного партнерства у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків              1) вивчення та розповсюдження кращих практик державно-приватного партнерства у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання
(за згодою) 
місцевий бюджет  1295  266  317  336  376 
  кількість проектів, соціального замовлення, що реалізовані громадськими об’єднаннями  72  12  15  20  25  2) здійснення
проектів соціального замовлення щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та протидії дискримінації за ознакою статі 
обласні,
Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання
(за згодою) 
           
  кількість проведених семінарів, тренінгів,
заходів
кількість осіб 
100






2500 
25






625 
25






625 
25






625 
25






625 
3) проведення семінарів, тренінгів, інформаційно-просвітницьких заходів з питань забезпечення гендерної рівності для представників об’єднаних територіальних громад, керівників громадських об’єднань, соціально відповідального бізнесу, засобів масової інформації  обласні,
Київська міська держадміністрації Мінсоцполітики Мінмолодьспорт
МІП
органи місцевого самоврядування
(за згодою) громадські об’єднання та
міжнародні організації
(за згодою) 
місцевий бюджет  658  155  165  163  175 
____________________                           
Разом за напрямом V                місцевий бюджет  1953  421  482  499  551 
Усього за Програмою                  13140  3210  3177  3322  3431 
у тому числі                  державний бюджет  1020  255  255  255  255 
                  місцевий бюджет  6742  1492  1617  1737  1896 
                  інші джерела  5378  1463  1305  1330  1280 

Додаток 3
до Програми

Очікувані результати
виконання Державної соціальної програми забезпечення рівних
прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року

Найменування завдання  Найменування показників виконання завдання  Одиниця виміру  Значення показників 
усього  у тому числі за роками 
2018  2019  2020  2021 
1. Удосконалення нормативно-правової бази з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства  кількість удосконалених нормативно-правових актів  одиниць  18 
2. Урахування гендерного компонента у програмах економічного і соціального розвитку з урахуванням актуальних потреб галузей і регіонів  частка програм економічного і соціального розвитку, в яких враховано гендерний компонент  відсотків    50  60  80  100 
3. Удосконалення механізму проведення гендерно-правової експертизи  кількість прийнятих нормативно-правових актів  одиниць       
  кількість спеціально підготовлених осіб, відповідальних за проведення гендерно-правової експертизи під час розроблення нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, актів органів місцевого самоврядування  осіб  200    100    100 
4. Розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками
(вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо) 
кількість форм звітності, в які введено показники з розподілом за статтю  одиниць  12 
5. Внесення до програм курсів підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  кількість затверджених типових модулів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  -"- 
6. Удосконалення механізму реалізації захисту від дискримінації за ознакою статі (дискримінації за кількома ознаками)  кількість комплексних консультаційних послуг, наданих постраждалим від дискримінації за ознакою статі  -"-  6000  1000  1500  1700  1800 
7. Подолання гендерних стереотипів  кількість вжитих заходів, спрямованих на подолання гендерних стереотипів  -"-  2015  37  663  662  663 
8. Збільшення частки жінок серед народних депутатів України, депутатів обласних та місцевих рад (міст обласного значення)  частка жінок серед народних депутатів України
частка жінок серед депутатів обласних, районних і міських рад 
відсотків


-"- 
  12


14 




25 
  20


25 
  частка жінок серед посад вищого корпусу державної служби (посади категорії "А")  -"-        20   
9. Зменшення розриву в оплаті праці жінок і чоловіків  співвідношення середньої заробітної плати жінок і чоловіків  -"-    73  75  78  80 
  частка чоловіків серед осіб, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку  -"-    1,6  2,5 
10. Зміцнення державно-приватного партнерства у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків  кількість заходів та проектів, що реалізовані спільно з громадськими організаціями  одиниць  72  12  15  20  25