МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
02.01.2018 N 2

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
18 січня 2018 р. за N 76/31528

Про затвердження Змін
до Правил плавання і лоцманського проведення суден
у північно-західній частині Чорного моря,
Бузько-Дніпровсько-лиманському
та Херсонському морському каналах

Відповідно до статей 10, 110 Кодексу торговельного мореплавства України та статті 16 Закону України "Про транспорт", з метою забезпечення безпеки судноплавства і впорядкування руху суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах наказую:

1. Затвердити Зміни до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року N 655, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за N 1150/14417, що додаються.

2. Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання забезпечити:

1) подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

2) оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.

2. Державному підприємству "Адміністрація морських портів України" привести обов’язкові постанови по морських портах у відповідність із цим наказом.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лавренюка Ю.Ф.

Міністр В. Омелян

Затверджено
Наказ Міністерства інфраструктури України
02.01.2018 N 2

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
18 січня 2018 р. за N 76/31528

Зміни
до Правил плавання і лоцманського проведення суден
у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському
та Херсонському морському каналах

1. У розділі 1:

1) пункт 1.2 викласти в такій редакції:

"1.2. Скорочення:

АІС - автоматична ідентифікаційна система;

АСК - акціонерна судноплавна компанія;

АРЛП - автоматизований радіолокаційний пост;

БДЛК - Бузько-Дніпровсько-лиманський канал;

ДП "АМПУ" - державне підприємство "Адміністрація морських портів України";

ЗНО - засоби навігаційного оснащення;

IMO - Міжнародна морська організація (International Maritime Organization);

МАМС - Міжнародна асоціація маячних служб;

МГЗ - Миколаївський глиноземний завод;

МЛС - морська лоцманська станція;

МПЗЗС-72 - Міжнародні правила запобігання зіткненню суден у морі 1972 року;

МПМ - морський порт Миколаїв;

МПХ - морський порт Херсон;

МРП - Миколаївський річковий порт;

ОКЦ - оперативно-координаційний центр;

ПЗЧЧМ - північно-західна частина Чорного моря;

ПРРС - пост регулювання руху суден;

РСРРС - регіональна служба регулювання руху суден;

РШ - рекомендований шлях;

СБЗ - суднобудівний завод;

СКМП - служба капітана морського порту;

СМП - спеціалізований морський порт;

СРЗ - судноремонтний завод;

СРРС - служба регулювання руху суден;

УКХ - ультракороткі хвилі;

ХМК - Херсонський морський канал;

ЦПР - центральна портова радіостанція;

ЦРРС - центр регулювання руху суден.";

2) абзац сьомий пункту 1.3 викласти в такій редакції:

"Мале судно - будь-яке судно з корпусом максимальною довжиною до 24 м (за винятком суден, на яких дозволено перевозити більше 12 пасажирів, суден, побудованих або обладнаних для буксирування, штовхання або ведення в зчалі суден, які не є малими, суден, що перевозять вантажі, криголамів, поромів, плавучих кранів, суден допоміжного та технічного флоту, суднових шлюпок і плотів), а також водні мотоцикли (гідроцикли).";

3) пункт 1.6 викласти в такій редакції:

"1.6. Нагляд за дотриманням цих Правил здійснюють капітани відповідних морських портів у межах зон нагляду, на які поширюються їх повноваження.

Державний нагляд (контроль) за дотриманням цих Правил здійснює центральний орган виконавчої влад, що реалізує державну політику у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.

Заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства кораблів та катерів Морської охорони Державної прикордонної служби України регулюються відповідними нормативно-правовими актами, відповідальним за виконання яких є командир корабля (катера).

Державний нагляд за дотриманням законодавства і правил мореплавства, а також міжнародних договорів України щодо мореплавства, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, здійснює капітан відповідного морського порту у межах повноважень.";

4) у пункті 1.7 слова "начальника морського торговельного порту" замінити словами "по відповідному морському порту";

5) у пункті 1.8 цифри та слова "78 Кодексу торговельного мореплавства України" замінити цифрами та словами "17 Закону України "Про морські порти України".

2. У розділі 2:

1) у пункті 2.1:

у підпункті 2.1.1 абревіатуру "ПРРС" замінити абревіатурою "ЦРРС";

в абзаці третьому підпункту 2.1.2 слова "Іллічівського морського торговельного порту" замінити словами "морського порту Чорноморськ";

підпункт 2.1.4 викласти в такій редакції:

"2.1.4. Зона дії ПРРС "Южний" складається з двох секторів:

сектор 1 охоплює внутрішні портові води морського порту "Южний" та підхідний канал до нього;

сектор 2 охоплює акваторію, обмежену береговою лінією, меридіаном 30° 55,0' E, меридіаном 31° 12,0' E та дугою кола радіусом 12 миль, проведеною з точки з координатами φ=46° 36,1' N; λ=31° 01,4' E, за винятком внутрішніх портових вод морського порту "Южний" та підхідного каналу до нього.";

підпункт 2.1.7 викласти в такій редакції:

"2.1.7. Зона дії ПРРС "Очаків" починається від східної межі зони дії ПРРС "Южний" до РШ N 1 (меридіан 31° 12,0' E - буй Банки Трутаєва) і закінчується біля буя N 37 п'ятого коліна БДЛК. З півдня ця зона обмежена широтою 46° 30' N.

До зони дії ПРРС "Очаків" входить також частина акваторії морського порту Миколаїв, а саме водний простір територіального моря в районі Банки Трутаєва, обмежений лініями, що з'єднують точки з такими координатами:

46° 34' 41,3" N, 31° 12' 54,5" E;

46° 34' 41,3" N, 31° 14' 24,5" E;

46° 34' 05,4" N, 31° 14' 24,5" E;

46° 34' 05,4" N, 31° 12' 54,5" E;

46° 34' 59,4" N, 31° 20' 34,4" E;

46° 35' 29,3" N, 31° 20' 34,4" E;

46° 35' 54,3" N, 31° 18' 34,3" E;

46° 34' 59,4" N, 31° 18' 34,3" E.

ПРРС "Очаків" здійснює радіолокаційний контроль за рухом суден у всій зоні дії ПРРС.";

2) підпункт 2.2.2 пункту 2.2 викласти в такій редакції:

"2.2.2. У зоні дії цих Правил регулювання руху суден цілодобово здійснюється службою регулювання руху суден, до складу якої входять: ЦРРС "Руська Коса", ЦРРС "Чорноморськ", ПРРС "Одеса", ПРРС "Южний", ПРРС "Очаків" та ПРРС "Широка Балка".

У зоні дії ЦРРС/ПРРС судна користуються послугами з регулювання руху суден, що надаються ЦРРС/ПРРС згідно з Порядком надання послуг з регулювання руху суден, затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 08 травня 2013 року N 291, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 травня 2013 року за N 807/23339 (із змінами).

Рух суден у зоні дії ЦРРС/ПРРС, вхід до зони дії, постановка на якір, зняття з якоря, відхід від причалу дозволяються суднам тільки відповідних ЦРРС/ПРРС не менш як за 30 хвилин до початку зазначеної дії. Якщо судно не почне зазначені дії протягом 30 хвилин, рух суден у зоні дії ЦРРС/ПРРС, вхід до зони дії, постановка на якір, зняття з якоря, відхід від причалу забороняються.".

3. У розділі 3:

1) в абзаці четвертому підпункту 3.1.1 пункту 3.1 слова "Інспекцію державного портового нагляду відповідного порту" замінити словами "Службу капітана відповідного морського порту";

2) підпункт 3.1.2 викласти в такій редакції:

"3.1.2. По БДЛК дозволяється плавання суден завдовжки до 230 м, завширшки до 32,5 м; по ХМК - суден завдовжки до 200 м, завширшки до 32,5 м.

Рішення щодо можливості плавання по БДЛК і ХМК суден, розміри яких є більшими від зазначених, приймається капітаном морського порту, до зони нагляду якого належить відповідний канал, в кожному випадку окремо з урахуванням стану судна, гідрометеорологічних умов, буксирного забезпечення, з визначенням інших необхідних заходів для забезпечення безпеки судноплавства.";

3) підпункт 3.1.3 викласти в такій редакції:

"3.1.3. Плавання по БДЛК без використання буксирного забезпечення дозволяється для суден завдовжки до 200 м.

Для суден завдовжки від 200 м до 230 м плавання без використання буксирного забезпечення можливе при швидкості руху судна каналом не більше 10 вузлів та обов’язковому використанні радіолокаційного проведення.

Плавання по ХМК великотоннажних суден, які мають довжину більше 187 м (до входу в річку Рвач) та більше 170 м при плаванні річкою Рвач, здійснюється з буксирним забезпеченням.

Буксир супроводу по БДЛК повинен мати потужність не менш як 3000 к/с (по ХМК - не менш як 2500 к/с) та розвивати швидкість руху по каналу не менше швидкості суден, які рухаються по каналу (супроводжуються), відповідно до підпункту 3.1.24 цих Правил.";

4) підпункт 3.1.4 виключити.

У зв’язку з цим підпункти 3.1.5-3.1.36 вважати відповідно підпунктами 3.1.4-3.1.35;

5) підпункт 3.1.4 викласти в такій редакції:

"3.1.4. Плавання по БДЛК суден, які мають довжину більше 200 м та осадку не більше 8,0 м, а також суден, які мають осадку більше 8,0 м та довжину менше 200 м, дозволяється у темний час доби при швидкості руху судна каналом не більше 10 вузлів та обов’язковому використанні радіолокаційного проведення.

Плавання суден, характеристики яких відповідають одночасно двом ознакам, а саме по БДЛК - суден, які мають довжину більше 200 м та фактичну осадку більше 8,0 м, по ХМК - довжину 187 м і осадку більше 6,5 м (до входу в річку Рвач) та більше 170 м при плаванні річкою Рвач у темний час доби забороняється.";

6) підпункт 3.1.5 викласти в такій редакції:

"3.1.5. Плавання танкерів з нафтопродуктами або з недегазованими танками, суден з вибухонебезпечним вантажем, газовозів, що мають довжину 150 м і більше та осадку по БДЛК - більше 8,0 м, по ХМК - більше 6,5 м, у темний час доби забороняється.";

7) у підпунктах 3.1.6, 3.1.8 цифри "3.1.5, 3.1.6" замінити цифрами "3.1.4, 3.1.5";

8) у підпункті 3.1.17:

таблицю 1 доповнити позицією такого змісту:

"

Тринадцяте  зліва  - " -   

";

доповнити абзацом другим такого змісту:

"Перше коліно акваторії МПМ зліва по всій довжині з шириною ділянки 1 кабельтов.".

У зв’язку з цим абзаци другий - четвертий вважати відповідно абзацами третім - п’ятим;

9) підпункт 3.1.20 викласти в такій редакції:

"3.1.20. Зона забровкового плавання за червоною бровкою на дванадцятому коліні БДЛК використовується для плавання всіх суден в обох напрямках, на тринадцятому коліні БДЛК та 1-ому коліні каналу акваторії МПМ за червоною бровкою використовується для плавання суден з осадкою до 4,0 метрів в обох напрямках в смузі 1 кабельтов від червоної бровки каналу.";

10) підпункт 3.1.21 доповнити абзацом третім такого змісту:

"Судна з осадкою до 4,0 м і всі малі судна для розходження з іншими суднами можуть використовувати ділянку другого коліна ХМК від буїв 49-50 до буїв 65-66 у смузі 1 кабельтов завширшки ліворуч та праворуч від бровок другого коліна каналу.";

11) у підпункті 3.1.23 цифри "3.1.13, 3.1.14" замінити цифрами "3.1.12, 3.1.13";

12) підпункт 3.1.24 викласти в такій редакції:

"3.1.24. Для плавання по БДЛК і ХМК суден та буксирних караванів, які за своєю осадкою не можуть вийти за бровку каналу та забезпечити швидкість руху 6 вузлів, організовується режим плавання, який узгоджується з капітаном відповідного порту.";

13) у підпункті 3.1.29 цифри "3.1.16, 3.1.17" замінити цифрами "3.1.15, 3.1.16";

14) у підпункті 3.1.30 цифру "187" замінити цифрою "200";

15) у підпункті 3.1.31:

цифру "187" замінити цифрою "200";

доповнити новим абзацом такого змісту:

"Розходження на БДЛК дозволяється в районах:

11-го коліна з використанням якірної стоянки N 363;

10-го коліна з використанням якірної стоянки N 362 суден з осадкою до 7,0 м та використанням буксирного забезпечення;

9-го коліна з використанням "розтрубу" підхідного каналу "Дніпро-Бузького морського порту" ТОВ "МГЗ".".

4. У розділі 4:

1) абзаци перший, другий підпункту 4.1.5 пункту 4.1 викласти в такій редакції:

"Плавання в районах обов'язкового лоцманського проведення всіх суден валовою місткістю більше ніж 500 одиниць і/або з осадкою більше ніж 4,0 м без морського лоцмана забороняється.

Від обов'язкового лоцманського проведення по РШ N 1, БДЛК і ХМК, першому та другому колінах каналу акваторії МПМ і Спаському каналу можуть звільнятися судна завдовжки менше ніж 140 м з осадкою до 4,0 м та буксирні судна місцевого базування, а також гідрографічні судна місцевого базування. Таким суднам рекомендується для підходу до БДЛК з моря і в зворотному напрямку використовувати рекомендовані шляхи.";

2) у пункті 4.2:

підпункт 4.2.1 викласти в такій редакції:

"4.2.1. Для суден, які прямують в морські порти Чорноморськ, Одеса та Южний, морські рибні порти і СРЗ, порядок подачі лоцманської заявки визначається обов'язковими постановами цих портів і СРЗ.

Місця приймання / висадки лоцмана визначаються в обов’язкових постановах по морському порту.";

підпункт 4.2.2 доповнити новим абзацом четвертим такого змісту:

"Заявка на лоцманські послуги в районах обов’язкового лоцманського проведення подається черговому диспетчеру філії "Дельта-лоцман" ДП "АМПУ", а копія - черговому начальнику зміни СКМП, у зоні дії якої замовляються лоцманські послуги, не пізніше ніж за 2 години до початку роботи лоцманів.";

підпункт 4.2.3 доповнити новими абзацами такого змісту:

"У разі неможливості прибуття лоцмана в зазначений у заявці час філія "Дельта-лоцман" ДП "АМПУ" повідомляє капітана судна про час, коли прибуде лоцман.

Якщо судно не прибуло до місця приймання лоцмана в зазначений у заявці капітана судна або агента час, лоцман може бути направлений на інше судно.

На судно, що запізнилось, лоцман направляється за загальною чергою.";

3) в абзаці п’ятому підпункту 4.3.3 пункту 4.3 слова та цифри "Положення про державну морську лоцманську службу, затвердженого наказом Міністерства транспорту від 11.09.2000 N 498, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 17.10.2000 за N 717/4938" замінити словами та цифрами "Положення про морських лоцманів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 08 травня 2013 року N 292, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10 червня 2013 року за N 920/23452 (із змінами)".

5. У тексті Правил:

абревіатуру "ІДПН" замінити абревіатурою "СКМП";

слова "порт Миколаїв" у всіх відмінках замінити абревіатурою "МПМ";

слова "порт Херсон" у всіх відмінках замінити абревіатурою "МПХ";

слова "ДП "Дельта-лоцман" у всіх відмінках замінити словами "філія "Дельта-лоцман" ДП "АМПУ" у відповідних відмінках;

слова "державний морський лоцман" у всіх відмінках замінити словами "морський лоцман" у відповідних відмінках.

6. Додатки 1, 2, 3 до Правил викласти в новій редакції, що додаються.

Начальник відділу технічного регулювання,
охорони праці та соціальної політики Управління безпеки
на транспорті та технічного регулювання
М.М. Варшава

Додаток 1
до Правил плавання і лоцманського проведення суден
у північно-західній частині Чорного моря,
Бузько-Дніпровсько-лиманському
та Херсонському морському каналах
(підпункт 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2)

Додаток

Додаток (Додаток 1) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 2
до Правил плавання і лоцманського проведення суден
у північно-західній частині Чорного моря,
Бузько-Дніпровсько-лиманському
та Херсонському морському каналах
(підпункт 2.3.1 пункту 2.3 розділу 2)

Канали
зв’язку і позивні ПРРС
та МЛС філії "Дельта-лоцман" ДП "АМПУ"

Радіостанція  Позивний  Канали УКХ  Резервні канали УКХ 
ПРРС "Чорноморськ"  "Чорноморськ Трафік-контроль"  10  67 
ПРРС "Чорноморськ"  "Чорноморськ Порт-контроль"  12  67 
ПРРС "Одеса"  "Одеса Порт-контроль"  14  67 
ПРРС "Южний"  "Южний Трафік-контроль"  11  74 
ПРРС "Южний"  "Южний Порт-контроль"  74  67 
ПРРС "Очаків"  "Очаків Трафік-контроль"  73  67 
ЦРРС "Руська Коса"  "Руська Коса Трафік-контроль"  69  74 
ПРРС "Широка Балка"  "Широка Балка Трафік-контроль"  71  11 
МЛС "Дельта-лоцман"  "Южний-радіо-лоцман-2"  11  17 

Додаток 3
до Правил плавання і лоцманського проведення суден
у північно-західній частині Чорного моря,
Бузько-Дніпровсько-лиманському
та Херсонському морському каналах
(підпункт 2.3.1 пункту 2.3 розділу 2)

Канали
зв'язку з портами, портпунктами, СКМП

Радіостанція  Позивний  Канали УКХ 
МПМ 
ЦПР  Миколаїв - Радіо 1  16,1 
Диспетчер  Миколаїв - Радіо 2  16,12,68 
СКМП  Миколаїв - Радіо 5  16,12,68 
Портофлот  Миколаїв - Радіо 6  16,12,73 
СМП "Ольвія" 
Диспетчер  Ольвія - Радіо 4  16,12 
СКМП  Ольвія - Радіо 5  16,12 
Диспетчер (МГЗ)  Миколаїв - Радіо 95  16,12 
СКМП  Миколаїв - Радіо 15  16,13 
МРП     
Диспетчер вантажний  Миколаїв - Радіо 72  16,67 
Диспетчер пасажирський  Миколаїв - Радіо 74  16,67 
СКМП  Миколаїв - Радіо 75  16,67 
АСК "Укррічфлот"  Миколаїв - Радіо 91  16,67 
Очаків     
СКМП  Очаків - Радіо 5  16,73,74 
Очаків (Гідровузол)  Янтар  16 
СБЗ "Океан"  Миколаїв 85  16,11 
СБЗ імені 61 Комунара  Миколаїв 82  16 
МПХ     
ЦПР  Херсон - Радіо 1  16/27 
Диспетчер  Херсон - Радіо 2  16/9 
СКМП  Херсон - Радіо 5  16/14 
Портофлот  Херсон - Радіо 6  16/9 
Нижньодніпровське регіональне представництво  Херсон - Радіо 73  16/67 
Кар'єр "Рибальче"  Брандвахта 28