ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ
05.12.2016 N 366

Про внесення змін до Порядку організації роботи органів
Державної казначейської служби України в процесі казначейського
обслуговування державного бюджету за витратами

Відповідно до Бюджетного кодексу України, Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 N 215, а також у зв'язку з введенням в промислову експлуатацію модуля обслуговування розпорядників (одержувачів) коштів Державного бюджету України адаптованого програмного забезпечення з централізації обслуговування Державного бюджету України за видатками АС "Є-Казна ДБ" та з метою приведення у відповідність до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 N 1407, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за N 130/22662, наказую:

1. Унести зміни до Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України в процесі казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 07.06.2013 N 101 (у редакції наказу Державної казначейської служби України від 31.03.2016 N 97), що додаються.

2. Керівникам самостійних структурних підрозділів Державної казначейської служби України, начальникам Головних управлінь Державної казначейської служби України в межах повноважень здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог цього наказу.

3. Керівникам самостійних структурних підрозділів апарату Державної казначейської служби України унести відповідні зміни до Технологічного регламенту Державної казначейської служби України за функцією N 1 "Обслуговування бюджетів, розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, інших клієнтів", затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 18.06.2015 N 171 (у редакції наказу Державної казначейської служби України від 29.09.2016 N 278).

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків та начальників Головних управлінь Державної казначейської служби України.

Голова Т. Я. Слюз

Затверджено
Наказ Державної казначейської служби України
05.12.2016 N 366

Зміни
до Порядку організації роботи органів
Державної казначейської служби України
в процесі казначейського обслуговування
державного бюджету за витратами

1. У розділі VI Порядку:

1) у абзаці другому пункту 26 слова "Виписка з рахунка відкритих асигнувань за узагальненими показниками" замінити словами "Зведена виписка з рахунків відкритих асигнувань за узагальненими показниками загального фонду Державного бюджету України";

2) у пункті 27:

доповнити новим абзацом третім у такій редакції:

"Казначейство України після отримання від головного розпорядника коригувального розподілу відкритих асигнувань в автоматизованому режимі на підставі даних позабалансового обліку перевіряє наявність на рахунках розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), стосовно якого прийняте рішення про зменшення відкритих асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань та відсутність зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань. На підставі коригувального розподілу головного розпорядника Казначейство України в автоматизованому режимі блокує здійснення операцій з відкритими асигнуваннями по розпоряднику бюджетних коштів (одержувачу бюджетних коштів), стосовно якого прийняте рішення про зменшення відкритих асигнувань, на зазначену суму до моменту відображення в обліку операцій з коригування або відновлення операцій з відкритими асигнуваннями.".

У зв'язку з цим абзаци 3 - 8 вважати відповідно абзацами 4 - 9;

перше речення абзацу четвертого викласти у такій редакції:

"У разі проведення коригування відкритих асигнувань по розпорядниках нижчого рівня, які мають власну мережу, Казначейство України після отримання від головного розпорядника коригувального розподілу здійснює запит до Головних управлінь Казначейства щодо наявності на рахунках розпорядника бюджетних коштів, стосовно якого прийняте рішення про зменшення відкритих асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань та відсутності зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань.";

абзац п'ятий після слів "розподілу без виконання" доповнити словами "та відновлює операції з відкритими асигнуваннями.";

у абзаці шостому:

у другому реченні після слів ", а також наявності відкритих рахунків" доповнити словами "та затверджених кошторисів і планів асигнувань (планів використання бюджетних коштів)";

доповнити новими реченнями третім та четвертим у такій редакції:

"У разі реорганізації розпорядника бюджетних коштів з власною мережею та/або його підвідомчих установ додатково здійснюється запит щодо наявності реєстрів змін розподілів показників зведених кошторисів, зведених планів асигнувань та коригувальних розподілів відкритих асигнувань відповідного розпорядника, а також наявності відкритих рахунків та затверджених кошторисів і планів асигнувань (планів використання бюджетних коштів) підвідомчих установ після реорганізації. Орган Казначейства, який отримав запит, направляє зазначену інформацію Казначейству України і не здійснює операцій з відкритими асигнуваннями до моменту відображення операцій з коригування або листа Казначейства України щодо відновлення операцій з відкритими асигнуваннями.";

у абзаці сьомому після слів "На підставі листа головного розпорядника" доповнити словами та знаками ", даних позабалансового обліку";

3) у абзаці першому пункту 28 слова "виписку про відкритті асигнування" замінити словами "виписку з рахунка";

4) у пункті 29:

у абзаці другому слова "виписки про відкриті асигнування" замінити словами "виписки з рахунка";

доповнити новим абзацом четвертим у такій редакції:

"Для проведення коригування відкритих асигнувань базове Головне управління Казначейства після отримання від розпорядника нижчого рівня коригувального розподілу здійснює запит до транзитного Головного управління Казначейства щодо наявності на рахунках розпорядника бюджетних коштів, стосовно якого прийняте рішення про зменшення відкритих асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань та відсутності зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань. У разі реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділення) розпорядників бюджетних коштів здійснюється запит щодо суми відображених в бухгалтерському обліку касових видатків та залишків невикористаних відкритих асигнувань, які підлягають перерозподілу, у розрізі розпорядників бюджетних коштів, кодів програмної, економічної класифікацій видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, а також наявності відкритих рахунків та затверджених кошторисів і планів асигнувань відповідної установи після реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділення). Транзитне Головне управління Казначейства, яке отримало запит щодо можливості коригування відкритих асигнувань, направляє зазначену інформацію базовому Головному управлінню Казначейства і не здійснює операцій з відкритими асигнуваннями на зазначену суму до моменту відображення операцій з коригування або листа базового Головного управління Казначейства щодо відновлення операцій з відкритими асигнуваннями.";

5) У другому реченні абзацу першого пункту 30 слова "Виписка про відкриті асигнування" замінити словами "Зведена виписка з рахунків відкритих асигнувань за узагальненими показниками загального фонду Державного бюджету України".

2. У абзаці другому пункту 32 розділу VII Порядку слова "Виписка з рахунка відкритих асигнувань" замінити словами "Зведена виписка з рахунків відкритих асигнувань за узагальненими показниками спеціального фонду Державного бюджету України".

3. У розділі IX Порядку:

1) у пункті 46 абзаци другий - п'ятий викласти у такій редакції:

"Казначейство України на підставі цього документу протягом трьох робочих днів відображає в обліку розпис міжбюджетних трансфертів за їх видами та територіями у розрізі місцевих бюджетів на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.

Головні управління Казначейства, Управління (відділення) Казначейства, за допомогою програмного забезпечення, отримують від Казначейства України повідомлення про відображення в обліку показників розпису в частині міжбюджетних трансфертів, та доводять розпис до відома відповідних місцевих фінансових органів та уповноважених органів на рівні місцевих бюджетів. Оригінали розпису міжбюджетних трансфертів залишаються у Казначействі України.

У разі внесення змін Казначейство України отримує від Мінфіну України зміни до розпису державного бюджету в частині міжбюджетних трансфертів, помісячного розподілу міжбюджетних трансфертів, які надаються з державного бюджету місцевим бюджетам, за кодами бюджетів за відповідними місцевими бюджетами, та протягом трьох робочих днів відображає в обліку зміни до розпису міжбюджетних трансфертів за їх видами та територіями у розрізі місцевих бюджетів на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.

Головні управління Казначейства, Управління (відділення) Казначейства, за допомогою програмного забезпечення, отримують від Казначейства України повідомлення про відображення в обліку змін показників розпису в частині міжбюджетних трансфертів, та доводять до відома відповідних фінансових органів та уповноважених органів на рівні місцевих бюджетів повідомлення про зміни до розпису. Оригінали повідомлень залишаються у Казначействі України.";

2) у абзаці першому пункту 50 слова "виписку з рахунка відкритих асигнувань за узагальненими показниками" замінити словами "зведену виписку з рахунків відкритих асигнувань за узагальненими показниками загального/спеціального фонду Державного бюджету України";

3) у пункті 51:

у другому реченні абзацу четвертого слова "виписки про відкриті асигнування" замінити словами "виписки з рахунків";

доповнити абзацами сьомим - дванадцятим такого змісту:

"Казначейство України з метою виконання нормативно-правових актів щодо перерозподілу обсягів міжбюджетних трансфертів, змін до розпису асигнувань державного бюджету, листів про здійснення коригувань відкритих асигнувань та/або коригувальних розподілів, отриманих від головних розпорядників бюджетних коштів, в електронному вигляді надсилає запит до Головних управлінь Казначейства щодо залишків невикористаних відкритих асигнувань та відсутності зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань.

Головне управління Казначейства, яке отримало запит щодо можливості коригування відкритих асигнувань, направляє зазначену інформацію Казначейству України та не здійснює операцій з відкритими асигнуваннями до моменту відображення в обліку операцій з коригуванням.

Казначейство України на підставі листів головних розпорядників бюджетних коштів та отриманої від Головних управлінь Казначейства інформації, приймає рішення щодо можливості коригування відкритих асигнувань та, у разі прийняття позитивного рішення, відображає в обліку коригувальні розподіли відкритих асигнувань з приміткою "Коригування відкритих асигнувань".

Виконання коригувальних розподілів відкритих асигнувань здійснюється одним операційним днем.

У разі відсутності на рахунках розпорядника бюджетних коштів, стосовно якого прийняте рішення про зменшення відкритих асигнувань, залишків невикористаних відкритих асигнувань, необхідних для проведення коригування відповідно до листа та/або коригувального розподілу головного розпорядника, або наявності в обліку зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань, Казначейство України направляє головному розпоряднику лист з обґрунтуванням причин невиконання коригувань відкритих асигнувань та повертає коригувальний розподіл без виконання.

У разі надходження до Казначейства України листа головного розпорядника бюджетних коштів про зміни розпорядників бюджетних коштів на рівні відповідних бюджетів та здійснення у зв'язку з цим коригувань відкритих асигнувань, Казначейство України в електронному вигляді направляє Головному управлінню Казначейства зазначений лист для проведення ними відповідних коригувань.".

Директор Департаменту методології з обслуговування бюджетів,
бухгалтерського обліку, звітності та розвитку
Державної казначейської служби України Л. І. Литвиненко