ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
18.05.2017 N 1172/0/15-17
Про затвердження Положення про Комісію з
питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя
Відповідно до частини другої статті 150 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" при Вищій раді правосуддя діє Комісія з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя, яка утворюється відповідно до закону.
Згідно з частиною шостою статті 29 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" Комісія здійснює діяльність відповідно до Положення, яке затверджується Вищою радою правосуддя після консультацій із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.
До проекту Положення надали пропозиції Верховний Суд України листом від 26 січня 2017 року N 401/0/8-17, Рада суддів України листом від 13 лютого 2017 року N 9рс-61/17-вих, Державна судова адміністрація України листом електронною поштою від 13 лютого 2017 року, Вища кваліфікаційна комісія суддів України. Також враховані рекомендації, надані листом Національного агентства України з питань державної служби від 14 квітня 2017 року N 3589/12-17 в порядку проведення консультацій.
Заслухавши заступника Голови Вищої ради правосуддя Беляневича Вадима Едуардовича, керуючись статтею 150 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", статтями 3, 29, 30 Закону України "Про Вищу раду правосуддя", Вища рада правосуддя вирішила:
затвердити Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя (додається).
Заступник Голови Вищої ради правосуддя В. Е. Беляневич
Затверджено
Рішення Вищої ради правосуддя
18.05.2017 N 1172/0/15-17
Положення
про Комісію з питань вищого корпусу державної служби
в системі правосуддя
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок діяльності Комісії з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя (далі - Комісія), яка утворюється відповідно до статті 150 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", статті 29 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" та Закону України "Про державну службу".
2. Комісія є колегіальним органом, який діє при Вищій раді правосуддя. Члени Комісії виконують свої повноваження на безоплатній основі.
3. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби (далі - НАДС), рішеннями Вищої ради правосуддя, цим Положенням.
4. Основними принципами діяльності Комісії є:
1) верховенство права;
2) законність;
3) професіоналізм та доброчесність;
4) неупередженість;
5) прозорість;
6) рівність;
7) ефективність;
8) колегіальність та обґрунтованість прийняття рішень.
II. Утворення та діяльність Комісії
5. Рішення про утворення Комісії та затвердження (зміну) її персонального складу приймається Вищою радою правосуддя на підставі та в межах пропозицій суб'єктів, визначених частиною другою статті 29 Закону України "Про Вищу раду правосуддя".
6. Строк повноважень члена Комісії становить чотири роки, якщо його повноваження не будуть припинені достроково у випадках, визначених нижче.
Повноваження члена Комісії припиняються достроково у разі:
1) припинення повноважень члена Вищої ради правосуддя, члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України чи члена Ради суддів України;
2) звільнення з посади судді Верховного Суду (крім звільнення у відставку);
3) подання особистої заяви про припинення повноважень члена Комісії;
4) з інших підстав, зазначених у частині п'ятій статті 14 Закону України "Про державну службу".
У разі припинення повноважень члена Комісії відповідний суб'єкт призначення подає Вищій раді правосуддя пропозиції щодо внесення змін до персонального складу Комісії не пізніше ніж через місяць із дня закінчення (припинення) повноважень члена Комісії, на підставі чого Вища рада правосуддя ухвалює рішення про зміну в персональному складі Комісії.
Члени Комісії, зазначені у пунктах 3, 4 частини другої статті 29 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" не можуть призначатися більше ніж на два строки поспіль.
7. Комісія здійснює повноваження Комісії з питань вищого корпусу державної служби, визначені статтею 15 Закону України "Про державну службу", щодо державної служби в системі правосуддя:
1) розробляє типові вимоги до професійної компетентності державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, та подає їх на затвердження Вищої ради правосуддя;
2) проводить у порядку, встановленому Положенням про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя, конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" в системі правосуддя та вносить суб'єкту призначення пропозиції щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду;
3) розглядає пропозиції та надає згоду на дострокове звільнення з посади за ініціативою суб'єкта призначення державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, та повідомляє про своє рішення суб'єкта призначення і НАДС;
4) вносить пропозиції суб'єкту призначення щодо переведення державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, на рівнозначну або нижчу посаду до іншого державного органу в системі правосуддя у випадках, передбачених статтею 34 Закону України "Про державну службу";
5) здійснює дисциплінарні провадження щодо державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, та вносить суб'єкту призначення пропозиції за наслідками дисциплінарного провадження.
8. Комісія для здійснення своїх повноважень має право:
1) одержувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також від громадян та їх об'єднань інформацію, документи і матеріали;
2) залучати в установленому порядку для участі у вивченні окремих питань вчених, фахівців, експертів, зокрема міжнародних, а також працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням із керівниками);
3) користуватися в установленому порядку відповідними інформаційними базами даних державних органів та іншими технічними засобами;
4) залучати експертів, працівників органів та установ системи правосуддя та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує політику у сфері державної служби, інших державних органів та представників об'єднань громадян для розроблення типових вимог до професійної компетентності державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" у системі правосуддя, та складання для них ситуаційних завдань.
9. Члени Комісії мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, що знаходяться на розгляді Комісії та належать до повноважень Комісії;
2) висловлювати свою позицію під час засідання Комісії;
3) ініціювати в разі потреби скликання засідання Комісії;
4) бути залученими до участі у засіданні комітету Комісії, членами якого вони не є (за згодою).
10. Члени Комісії зобов'язані:
1) брати участь у засіданнях Комісії та комітету Комісії, до якого їх обрано;
2) брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування;
3) дотримуватися вимог цього Положення та забезпечувати виконання рішень Комісії;
4) бути неупередженими та об'єктивними;
5) не допускати розголошення конфіденційної інформації, що стала їм відома у зв'язку з виконанням своїх функцій;
6) не допускати конфлікту інтересів;
7) сумлінно виконувати свої обов'язки;
8) дотримуватися високої культури спілкування.
11. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснюється секретаріатом Вищої ради правосуддя.
III. Засідання Комісії
12. Організаційною формою діяльності Комісії є засідання.
Засідання Комісії скликаються її Головою і проводяться за потреби.
Засідання Комісії також можуть проводитися на письмову вимогу не менш як третини членів Комісії, що подається до секретаріату Вищої ради правосуддя не пізніше ніж за п'ять робочих днів до запропонованого дня проведення засідання Комісії.
Засідання Комісії вважається правомочним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин від загального складу Комісії.
13. Оголошення про проведення засідання Комісії, проекти порядків денних оприлюднюються на офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя та веб-порталі "Судова влада України" не пізніш як за п'ять робочих днів до засідання Комісії. У такий самий строк відповідне повідомлення надсилається особам, стосовно яких розглядатимуться питання.
14. Засідання Комісії проводить Голова, який обирається на першому засіданні за пропозицією членів Комісії відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на такому засіданні членів Комісії.
Голова обирається строком на шість місяців. Член Комісії може бути обраний Головою не більш як два рази поспіль.
У разі відсутності Голови його обов'язки виконує інший член Комісії, обраний для головування на відповідному засіданні.
15. Голова Комісії:
1) скликає засідання Комісії;
2) формує проект порядку денного засідання Комісії та виносить питання на голосування;
3) оголошує результати розгляду питань порядку денного;
4) забезпечує організацію підготовки, підписання та оприлюднення протоколів засідань та висновків Комісії;
5) представляє Комісію у відносинах з Вищою радою правосуддя, її секретаріатом, підприємствами, установами та організаціями.
16. Засідання Комісії проводиться відкрито.
Розгляд питань проведення закритого конкурсу на посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, державної таємниці, мобілізаційної підготовки, оборони та національної безпеки може здійснюватися на закритих засіданнях Комісії. Витяги з протоколів таких засідань оприлюднюються в частині інформації, яка є відкритою.
17. Представник державного органу, в якому оголошено конкурс на зайняття вакантної посади державної служби або стосовно працівника якого здійснюється дисциплінарне провадження, може бути запрошений на засідання Комісії.
На засіданні Комісії має право бути присутнім Голова Державної судової адміністрації України або його заступник.
18. Рішення Комісії приймається відкритим голосуванням не менш ніж двома третинами голосів від встановленого законом складу Комісії. Член Комісії, присутній на засіданні, зобов'язаний висловитись "за" або "проти", не має права утримуватись чи не брати участі в голосуванні, крім випадків, передбачених пунктом 3 частини першої статті 28 Закону України "Про запобігання корупції".
19. Рішення Комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами Комісії не пізніше ніж протягом п'яти календарних днів після проведення засідання, доводиться до відома членів Комісії з використанням засобів електронного зв'язку не пізніше ніж протягом наступного дня з дня підписання і зберігається у Вищій раді правосуддя протягом п'яти років.
Протоколи засідань та висновки Комісії оприлюднюються на офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя не пізніш як на сьомий робочий день з дня засідання Комісії.
IV. Комітети
20. Комісія створює робочі органи:
1) комітет з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" в системі правосуддя;
2) комітет з дисциплінарних проваджень щодо державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя.
Рішення про утворення та персональний склад комітетів приймає Комісія на першому засіданні.
21. Секретар комітету обирається на першому засіданні комітету з числа його членів строком на шість місяців.
У разі відсутності секретаря комітету на засіданні його обов'язки виконує інший член комітету, обраний на відповідному засіданні комітету.
Секретар комітету:
1) організовує роботу комітету, скликає засідання комітету;
2) формує проект порядку денного засідання Комітету та виносить питання на голосування;
3) оголошує результати розгляду питань порядку денного;
4) забезпечує організацію підготовки, підписання та направлення Комісії протоколів засідань та пропозицій комітету;
5) забезпечує взаємодію з Комісією, секретаріатом Вищої ради правосуддя.
22. Для виконання покладених на нього завдань комітет може залучати з правом дорадчого голосу представників НАДС, представників державних органів, профільних наукових установ та навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з належною фаховою підготовкою та досвідом роботи у системі правосуддя або системі державного управління, про що комітет ухвалює відповідний висновок.
23. Комітет здійснює попередній розгляд відповідного питання, за результатами якого надає Комісії пропозицію.
Члени одного комітету за розпорядженням Голови Комісії можуть залучатися до участі у засіданнях іншого комітету для оперативного вирішення відповідного питання.
Про засідання комітету його члени та залучені повідомляються не пізніш як за три робочих дні.
Рішення Комітету приймається простою більшістю голосів членів комітету відкритим голосуванням.
V. Комітет з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад
24. Комітет з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" в системі правосуддя (далі - комітет з відбору кандидатів) утворюється з метою забезпечення виконання Комісією своїх повноважень щодо проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" в системі правосуддя в порядку, встановленому Положенням про проведення конкурсів для призначення на посади державних службовців у судах, органах та установах системи правосуддя, та внесення суб'єкту призначення пропозицій стосовно переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду, надання згоди на дострокове звільнення з посади за ініціативою суб'єкта призначення державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, внесення пропозиції суб'єкту призначення про переведення державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, на рівнозначну або нижчу посаду до іншого державного органу в системі правосуддя.
25. До складу комітету з відбору кандидатів входять чотири члени Комісії.
26. Засідання комітету з відбору кандидатів є правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж три члени.
27. Комітет з відбору кандидатів здійснює підготовку пропозицій, інформаційно-довідкових, аналітичних та інших матеріалів, які подає на розгляд Комісії.
VI. Комітет з дисциплінарних проваджень
28. Комітет з дисциплінарних проваджень щодо державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя (далі - комітет з дисциплінарних проваджень) утворюється з метою забезпечення виконання Комісією своїх повноважень щодо здійснення дисциплінарного провадження для визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку, вчиненого державними службовцями, які займають посади категорії "А" в системі правосуддя, в порядку, встановленому Законом України "Про державну службу".
29. До складу комітету з дисциплінарних проваджень входить п'ять членів Комісії.
30. Засідання комітету з дисциплінарних проваджень є правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж чотири його члени.
31. Комітет з дисциплінарних проваджень формує дисциплінарну справу згідно з Порядком обліку та роботи з дисциплінарними справами, затвердженим наказом Національного агентства України з питань державної служби від 3 березня 2016 року N 49.
32. Комітет з дисциплінарних проваджень здійснює підготовку пропозицій про наявність чи відсутність підстав для притягнення до відповідальності, ступінь вини, характер і тяжкість дисциплінарних проступків, вчинених державними службовцями, які обіймають посади державної служби категорії "А" в системі правосуддя, та подає їх на розгляд Комісії.
VII. Зміни та доповнення
33. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться рішеннями Вищої ради правосуддя.