ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ
06.04.2017 N 8604/7/99-99-18-02-03-17

Митницям ДФС
Департаменту інформаційних технологій

Щодо застосування абзацу другого пункту 37
Положення про митні декларації, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 травня 2012 року N 450

(Щодо технічної помилки додатково див. Лист Державної фіскальної служби
N 9114/7/99-99-18-02-03-17 від 11.04.20
17)

У зв'язку із надходженням до Державної фіскальної служби України звернень підприємств щодо застосування абзацу другого пункту 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 450 (зі змінами) (далі - Положення), повідомляємо.

Відповідно до частини першої статті 71 Митного кодексу України (далі - Кодекс) декларант має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари, з дотриманням умов такого режиму та у порядку, що визначені Кодексом.

Згідно зі статтею 103 Кодексу тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.

Частинами другою - п'ятою статті 106 Кодексу встановлено, що в разі тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами за кожний повний або неповний календарний місяць заявленого строку перебування на митній території України сплачується 3 відсотки суми митних платежів, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у митний режим тимчасового ввезення.

Сума митних платежів сплачується при поміщенні товарів у митний режим тимчасового ввезення та розраховується за встановлений органом доходів і зборів строк дії цього митного режиму.

У такому ж порядку сплачуються митні платежі у разі продовження строку тимчасового ввезення зазначених товарів відповідно до статті 108 Кодексу.

Загальна сума митних платежів, яка підлягає сплаті за час перебування товарів у митному режимі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, не повинна перевищувати суми, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у митний режим тимчасового ввезення.

Відповідно до частини першої статті 112 Кодексу митний режим тимчасового ввезення завершується шляхом реекспорту товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, або шляхом поміщення їх в інший митний режим, що допускається Кодексом.

Згідно з абзацом другим пункту 37 Положення, після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом.

З огляду на зазначене, у разі продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами митниці подається додаткова митна декларація, заповнена відповідно до вимог Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 N 651, з урахуванням такого:

у графі 1 МД зазначаються відомості про тип МД - "ІМ31ДМ";

до першого підрозділу графи 37 МД переносяться відомості про митний режим та попередній митний режим, що зазначались у МД, за якою товари поміщувались у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами;

у графі 40 МД зазначаються відомості про МД, за якою товари поміщувались у митний режим тимчасового ввезення, до якої подається МД типу "ІМ31ДМ";

у графі 44 МД, у разі якщо частина тимчасово ввезених товарів була реекспортована або поміщена у інший митний режим, зазначаються відомості про МД, за якою (якими) такі товари були реекспортовані або поміщені у інший митний режим;

у графі 45 МД - відомості про митну вартість товарів, визначену на дату поміщення таких товарів у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами.

У графі 47 МД відомості про нарахування мита та податку на додану вартість повинні бути відображені як наведено у додатку 1 до цього листа.

Також для використання в роботі надсилаємо оновлену версію таблиць з виключним переліком можливих комбінацій кодів митних режимів та літерних кодів типів митних декларацій залежно від напряму переміщення (додається).

Додаток до листа ДФС від 10.06.2015 N 20635/7/99-99-24-02-02-17 та лист Державної митної служби України від 18.12.2012 N 11.1/1.2-12.2/14120-ЕП вважати такими, що втратили чинність.

В. о. Голови М. В. ПРОДАН

Додаток 1
до листа Державної фіскальної служби України
06.04.2017 N 8604/7/99-99-18-02-03-17

Відображення
відомостей про нарахування мита та податку
на додану вартість при продовженні строку
тимчасового ввезення товарів

Приклад 1

При першому продовженні строку тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування:

Вид  Основа нарахування  Ставка  Сума  СП 
020  10000  10 %  1000  28 
020  1000  3 %  30  70 
020  1000  3 %  30  01 
028  11000  20 %  2200  28 
028  2200  3 %  66  70 
028  2200  3 %  66  01 

Приклад 2

У разі якщо строк тимчасового ввезення товарів з умовно частковим звільненням від оподаткування продовжується вдруге і більше:

Вид  Основа нарахування  Ставка  Сума  СП 
020  10000  10 %  1000  28 
020  1000  6 %*  60  70 
020  1000  3 %  30  01 
028  11000  20 %  2200  28 
028  2200  6 %*  132  70 
028  2200  3 %  66  01 

____________

* сума % по МД, заповненій у звичайному порядку, та додатковій МД, яка передувала оформлюваній додатковій МД.

Приклад 3

У разі якщо частина товарів, поміщених у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування, була реекспортована або поміщена у інший митний режим, а щодо частини строк тимчасового ввезення вперше продовжено. Наприклад, із 4 товарів, загальною митною вартістю 10000, щодо 2 товарів загальною митною вартістю 4000 продовжено строк тимчасового ввезення:

Вид  Основа нарахування  Ставка  Сума  СП 
020  4000  10 %  400  28 
020  400  3 %  12  70 
020  400  3 %  12  01 
028  4400  20 %  880  28 
028  880  3 %  26,4  70 
028  880  3 %  26,4  01 

Додаток 2
до листа Державної фіскальної служби України
06.04.2017 N 8604/7/99-99-18-02-03-17

Таблиці
виключних комбінацій кодів митних режимів та
літерних кодів типів митних декларацій в залежності
від напрямку переміщення
(версія 5 станом на 06.04.2017)

Напрямок переміщення "вивезення"

ЕК  АА  ТК  ТФ  РР  ДР  ДТ  ДМ 
10  +  +  +  +  +  +  + 
11  +  +  +  +  +  +  + 
12  +  +  +  +  +  +  + 
24  +  +  +  +  +  +  + 
32  +  X  X  X  X  X  X 
61  +  +  X  +  +  +  X 
62  +  X  X  X  X  X  X 
72  +  X  X  X  X  X  X 
73  +  X  +  X  X  +  X 

Напрямок переміщення "транзит"

ТР  АА  РР  ЕЕ  ДР  ДЕ 
80  +  +  +  +  + 
81  +  X  X  X  X 
82  +  +  +  +  + 

Напрямок переміщення "ввезення"

ІМ  АА  ТК  ТФ  ТН  РР  ЕА*  ЕЕ  ДР  ДТ  ДЕ  ДМ 
40  +  +  +  +  +  +  +  +  +  +  + 
41  +  +  X  X  X  +  +  X  +  +  X 
42  +  +  +  X  X  +  +  X  +  +  + 
21  +  X  X  +  X  X  +  X  +  +  X 
24  +  X  X  X  X  X  +  X  X  +  X 
25  +  X  X  X  X  X  +  X  X  +  X 
31  +  X  X  +  X  +  +  X  +  +  + 
51  +  +  X  +  +  +  +  +  +  +  X 
52  +  X  X  X  X  +  +  X  X  +  X 
72  +  X  X  X  X  X  +  X  X  +  X 
74  +  X  X  X  X  X  +  X  X  +  X 
75  +  X  X  X  X  X  X  X  X  +  X 
76  +  X  X  X  X  X  X  X  X  +  X 

____________

* - випуск товарів відповідно до заявленого митного режиму здійснюється за умови забезпечення можливості ідентифікації товарів згідно з статтею 326 Митного кодексу України.

Пояснення до таблиці:

"+" - комбінація, що використовується в ЄАІС;

"X" - комбінація, що не використовується в ЄАІС.