КОНСУЛЬТУЄ МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Департамент заробітної плати та умов праці

Про премії та виплати за додаткове навантаження

ПИТАННЯ: Чи можна в межах бюджетного періоду виплачувати держслужбовцям премію за результатами роботи за місяць, якщо місячна премія впродовж кварталу не виплачувалася через відсутність фінансових можливостей? Чи має право керівник підрозділу та його заступник на виплати за додаткове навантаження?

ВІДПОВІДЬ: На виконання абзацу другого ч. 5 ст. 52 Закону України «Про державну службу» (далі - Закон) Мінсоцполітики України наказом від 13.06.2016 р. № 646 затвердило Типове положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів) (далі - Типове положення).

За пунктом 3 Типового положення державним службовцям можуть установлюватися такі види премій: премія за результатами щорічного оцінювання службової діяльності; місячна або квартальна премія відповідно до особистого внеску в загальний результат роботи державного органу. Вид преміювання (місячна або квартальна) визначає керівник державної служби в державному органі залежно від особливостей виконання функцій і завдань державного органу.

Відповідно до положень абзацу третього ч. 5 ст. 52 Закону і п. 4 Типового положення в державному органі має бути розроблене згідно з цим Типовим положенням, погоджене з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) та затверджене керівником державної служби положення про преміювання відповідного державного органу (далі - положення про преміювання).

У положенні про преміювання зазначаються вид премії, критерії, умови і порядок визначення розмірів, погодження, нарахування та виплати премій державним службовцям.

Згідно зі ст. 52 Закону керівник державної служби встановлює державному слубовцеві навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця за поданням його безпосереднього керівника в розмірі 50% посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця, виплату за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків за вакантною посадою державного службовця - за поданням безпосереднього керівника державним службовцям, між якими проведено розподіл обов'язків за вакантною посадою, пропорційно до додаткового навантаження за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою.

При цьому конкретний розмір виплати, який може бути встановлений окремому державному службовцеві, залежить як від обсягу, складності, якості виконання додаткової роботи, так і від числа працівників, на яких покладено додаткові обов'язки за вакантною посадою.

Щодо можливості встановлення таких виплат керівникам, то кваліфікаційними характеристиками керівних посад передбачено керівництво діяльністю відповідного органу (структурного підрозділу) та забезпечення ефективного виконання покладених на цей орган (підрозділ) завдань. Крім того, керівники розподіляють обов'язки між працівниками, координують і контролюють їхню роботу, несуть відповідальність за якісне виконання ними завдань й обов'язків, а також надають методичну допомогу працівникам для виконання цих завдань та обов'язків.

Таким чином, відповідний керівник має володіти знаннями, вміннями і навичками, потрібними для виконання завдань, покладених на відповідний державний орган (підрозділ).

Щодо встановлення цих виплат заступникові керівника державного органу, структурного підрозділу за дбдаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків за вакантною посадою керівника чи у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього керівника, то згідно з п. 13 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», розділ 1 «Професії керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців», наказ Мінпраці України від 29.12.2004 р. № 336) передбачено, що похідні посади, назви яких утворено за допомогою слова «заступник», мають такі самі кваліфікаційні характеристики, що й базові. Завдання, обов'язки, знання та кваліфікаційні вимоги для цих працівників під час розроблення посадових інструкцій визначаються на основі кваліфікаційної характеристики відповідної базової професії.

Конкретний перелік посадових обов'язків заступників керівника державного органу (заступник директора, заступник начальника відділу, заступник завідувача сектору тощо) визначає керівник через розподіл (делегування) завдань, обов'язків, відповідальності та повноважень.

Отже, заступник (заступники) керівника відповідає за якісне, своєчасне та ефективне виконання обов'язків відповідного керівника на час його відсутності.

Заступник директора,
Алла ЛИТВИН

"Праця i зарплата" N 14 (1026), 12 квня 2017 р.
Передплатний iндекс: 30214