ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.08.2016 N 396
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто повторно поданий проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 694 і від 11 листопада 2009 р. N 1200" (далі - проект постанови), а також документи, що надані до нього листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.08.2016 N 37-20-7/12376.
За результатами розгляду проекту постанови та аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено:
зазначений проект постанови надійшов на погодження повторно і, за інформацією розробника, у зв'язку із формуванням нового складу Кабінету Міністрів України.
Проектом постанови передбачається внести зміни до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 N 694, та Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2009 N 1200, з метою дерегуляції господарської діяльності, приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у сфері введення в обіг та реєстрації сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин і їх компонентів у відповідність до чинного законодавства та урегулювання питання щодо порядку їх реєстрації.
Однак повторно поданий проект постанови не може бути погоджений у запропонованій редакції з огляду на наступне.
За результатами повторного розгляду, в межах компетенції Державної регуляторної служби України, встановлено, що редакція проекту постанови за своїм змістовним навантаженням відрізняється від попередньої редакції відповідного проекту регуляторного акта, який було погоджено рішенням Державної регуляторної служби України N 1107 від 21.12.2015 р. (лист N 9576/0/20-15).
Зокрема, за інформацією розробника, редакцію проекту постанови було доопрацьовано на предмет врахування наданих зауважень від Державної інспекції сільського господарства України та від Міністерства юстиції України в частині необхідності приведення проекту постанови у відповідність до вимог Закону України "Про технічні регламент та оцінку відповідності", а також до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів Україні щодо спрощення порядку відкриття бізнесу" тощо.
За результатом доопрацювання розробником, серед іншого, викладено пункт 10 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 N 694, у новій редакції, встановивши, що нові транспортні засоби, транспортні засоби, що перебували в користуванні, а також їх складові частини, що мають ідентифікаційні номери, які були ввезені на митну територію України, допускаються до продажу у разі, якщо їх технічний стан відповідає вимогам норм і стандартів, та при наявності свідоцтва про визнання відповідності.
При цьому відсутня будь-яка інформація щодо практичного застосування такого свідоцтва та яким нормативно-правовим актом регламентовано порядок його видачі.
Водночас розробником, запропоновано викласти у новій редакції підпункт 9 в абзаці другому пункту 4 цього ж Порядку, визначивши, що для машин, які реєструються вперше, окрім заяви власника транспортного засобу або його уповноваженої особи державному інспектору у відповідному районі подаються декларація відповідності, сертифікат затвердженого типу, сертифікат відповідності затвердженого типу залежно від дії відповідних технічних регламентів на такі машини.
З огляду на викладене, з метою дотримання вимог статті 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" пропонуємо розробнику привести положення запропонованого пункту 10 Порядку у відповідність до запропонованих змін до підпункту 9 в абзаці другому пункту 4 нього ж Порядку або аргументувати необхідність застосування свідоцтва про визначення відповідності з приведенням нормативних посилань на нього у чинному законодавстві.
Крім цього, проектом постанови запропоновано доповнити окремі пункти Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2009 N 1200, положеннями щодо застосування печатки суб'єктів господарювання та визначення потреби у її застосуванні лише у разі її наявності.
За результатом аналізу відповідних положень встановлено, що аналогічні зміни на даний час внесено до редакції відповідного Порядку постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 N 436 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 і від 11 листопада 2009 р. N 1200" та, як наслідок, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства.
З огляду на викладене, пропонуємо переглянути запропоновані проектом постанови зміни на предмет їх актуальності.
Враховуючи вищевикладене, за результатами повторного розгляду положень проекту постанови встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики ефективності, збалансованості, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також з порушенням вимог статті 5 цього Закону в частині недопущення прийняття регуляторних актів, положення яких викладено у спосіб, який не є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Ураховуючи вищенаведене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:
відмовити в повторному погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 694 і від 11 листопада 2009 р. N 1200".
Голова Державної регуляторної служби України
К. М. Ляпіна
