Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ

УКАЗ

(Позначку "Опублікуванню не підлягає" знято Указом
Президента України
N 293/2015 від 28.05.20
15)

Про нові Положення і склад Комітету з політики
військово-технічного співробітництва
та експортного контролю

1. Затвердити нові Положення і склад Комітету з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю при Президентові України (додаються).

2. Визнати такими, що втратили чинність:

статтю 2 Указу Президента України від 8 липня 2000 року N 868 "Про заходи щодо підвищення ефективності військово-технічного співробітництва України з іноземними державами";

пункт "б" статті 4 Указу Президента України від 22 жовтня 2002 року N 937 "Про посилення контролю за виконанням актів Президента України щодо реалізації державної політики у сфері військово-технічного співробітництва";

статтю 4 Указу Президента України від 24 грудня 2002 року N 1207 "Про додаткові заходи щодо вдосконалення контролю у сфері міжнародного військово-технічного співробітництва" та пункт 8 Змін, що вносяться до актів Президента України, затверджених цим Указом.

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ, 23 лютого 2004 року
N 214/2004

Затверджено
Указом Президента України від
23 лютого 2004 року N 214/2004

Положення
про Комітет з політики військово-технічного співробітництва
та експортного контролю при Президентові України

1. Комітет з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю при Президентові України (далі - Комітет) є дорадчим і консультативним органом, утвореним з метою розроблення пропозицій та рекомендацій щодо концептуальних засад, пріоритетних напрямів державної політики та з інших питань військово-технічного співробітництва з іноземними державами та експортного контролю, забезпечення політичних, економічних і воєнних інтересів України в цих сферах.

2. Комітет у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами і розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

3. Основними завданнями Комітету є опрацювання пропозицій і рекомендацій щодо:

концептуальних засад, пріоритетних напрямів і рішень з питань державної політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

підвищення ефективності державного регулювання, реалізації монополії держави та посилення державного протекціонізму у сфері військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

забезпечення міжвідомчої координації заходів експортного контролю;

додержання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання, принципів державної політики в галузі експортного контролю;

організації координації і контролю та підвищення ефективності діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, міжвідомчих та міжурядових комісій і делегацій України на переговорах з питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

проектів нормативно-правових актів, державних програм, міжнародних договорів України з питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

фінансового забезпечення військово-технічного співробітництва України з іноземними державами та функціонування системи державного експортного контролю і цільового використання відповідних бюджетних та інших коштів, цінової політики у галузі виробництва і міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання.

4. Комітет відповідно до покладених на нього завдань:

1) готує матеріали щодо концептуальних засад і пріоритетних напрямів підвищення ефективності військово-технічного співробітництва України з іноземними державами та експортного контролю, шляхів просування вітчизняних товарів військового призначення на міжнародні ринки озброєнь, військової та спеціальної техніки і зміцнення експортного потенціалу підприємств військово-промислового комплексу України;

2) розробляє заходи щодо забезпечення скоординованих дій органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

3) вносить на розгляд Президентові України пропозиції щодо встановлення, зупинення, припинення або відновлення військово-технічного співробітництва з іноземними державами;

4) подає Президентові України щорічні звіти про результати військово-технічного співробітництва України, прогнозує його перспективи та тенденції розвитку міжнародних ринків озброєнь, військової та спеціальної техніки;

5) аналізує ефективність системи державного регулювання у сфері військово-технічного співробітництва з іноземними державами та експортного контролю і розробляє пропозиції щодо її підвищення;

6) опрацьовує з метою недопущення конкуренції та демпінгу цін рекомендації щодо посилення координації дій суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, які здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання;

7) готує пропозиції щодо шляхів реалізації монополії держави на регулювання діяльності у сфері військово-технічного співробітництва;

8) бере участь у розгляді проектів актів щодо надання (скасування) повноважень суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності України на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю, і готує відповідні пропозиції;

9) опрацьовує рекомендації щодо вдосконалення структури, функцій та завдань Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення, рішень про створення, реорганізацію чи ліквідацію її дочірніх підприємств, філій і представництв, вносить пропозиції щодо керівництва цієї Компанії та інших державних суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання;

10) готує рекомендації щодо надання підтримки вітчизняним суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності, які здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання, інших заходів, пов'язаних із посиленням державного протекціонізму у сфері військово-технічного співробітництва України з іноземними державами;

11) опрацьовує пропозиції щодо дальшого вдосконалення системи державного експортного контролю з метою спрощення процедур цього контролю та скорочення строків розгляду заяв суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності про одержання дозволів чи висновків на проведення переговорів, пов'язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на здійснення міжнародних передач товарів військового призначення і подвійного використання або на здійснення конкретних передач таких товарів згідно із зазначеними договорами (контрактами);

12) здійснює моніторинг додержання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання, міжнародних зобов'язань і домовленостей України з питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю, відповідності їх діяльності національним інтересам України та принципам державної політики в галузі державного експортного контролю;

13) погоджує в установленому порядку пропозиції центральних органів виконавчої влади щодо складу та директив (вказівок) міжурядовим комісіям і делегаціям України на відповідні переговори;

14) розробляє пропозиції щодо узгодження позиції України з питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю, які вносяться на розгляд відповідних міжнародних організацій;

15) аналізує стан та результати виконання міжнародних і зовнішньоекономічних договорів (контрактів) у сфері військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

16) готує рекомендації щодо міжнародних передач товарів, які підлягають державному експортному контролю, та проведення переговорів, пов'язаних з укладанням міжнародних і зовнішньоекономічних договорів (контрактів) про здійснення таких передач;

17) бере участь у підготовці проектів нормативно-правових актів з питань реалізації державної політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю, готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства у цій сфері, погоджує проекти актів Президента України з питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

18) здійснює за дорученням Президента України експертизу проектів рішень центральних органів виконавчої влади з питань, що стосуються забезпечення безпеки України у сфері військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

19) аналізує стан фінансування військово-технічного співробітництва України з іноземними державами та забезпечення функціонування системи державного експортного контролю, готує відповідні пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України і вивчає питання щодо ефективності використання бюджетних та інших коштів, які спрямовуються на вдосконалення військово-технічного співробітництва та експортного контролю України;

20) готує пропозиції щодо формування рівнів зовнішньоторговельних цін на товари військового призначення та подвійного використання, а також внутрішніх цін на ті з них, що виробляються за рахунок коштів державного бюджету і призначені для поставки іноземним замовникам;

21) аналізує фінансові результати виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) у сфері військово-технічного співробітництва суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення;

22) опрацьовує рекомендації щодо державного оборонного замовлення у частині, що стосується поставок Україною на експорт та закупівлі по імпорту товарів військового призначення;

23) готує пропозиції щодо створення сприятливих умов для залучення до просування та фінансування проектів у сфері військово-технічного співробітництва вітчизняного та зарубіжного банківського капіталу, коштів зовнішніх та внутрішніх інвестицій, фінансово-промислових груп, застосування практики офсетних та лізингових схем, реалізації контрактів типу "трейд-ін", координації маркетингової та виставкової діяльності у сфері військово-технічного співробітництва;

24) бере участь у розгляді питань щодо надання дозволів на проведення переговорів, пов'язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на здійснення міжнародних передач товарів військового призначення і подвійного використання та на здійснення згідно із зазначеними договорами (контрактами) конкретних передач таких товарів, стосовно яких установлено режим контролю відповідно до міжнародних зобов'язань та домовленостей України, з урахуванням інтересів національної безпеки;

25) бере участь у розгляді спірних питань, що виникають між органами виконавчої влади і суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, які здійснюють міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання, що виникають під час організації і здійснення військово-технічного співробітництва та експортного контролю, інші проблемні питання у цій сфері, та надає рекомендації щодо порядку їх вирішення.

5. Комітет для виконання покладених на нього завдань має право:

одержувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій та посадових осіб необхідні для його роботи матеріали;

залучати до роботи спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, експертів і провідних фахівців (за погодженням з їх керівниками);

утворювати тимчасові робочі органи;

запрошувати на свої засідання посадових осіб державних органів, підприємств, установ та організацій.

6. Комітет утворюється у складі Голови, заступників Голови, членів та секретаря Комітету.

Комітет очолює Голова, якого призначає за спільним поданням Глави Адміністрації Президента України та Секретаря Ради національної безпеки і оборони України на посаду та звільняє з посади Президент України.

Голова Комітету має заступників, які призначаються за поданням Голови Комітету на посаду та звільняються з посади Президентом України.

Персональний склад Комітету та Положення про Комітет затверджує Президент України.

Обов'язки секретаря Комітету виконує керівник апарату Комітету.

7. Голова Комітету:

спрямовує діяльність і здійснює керівництво роботою Комітету;

подає на розгляд Президентові України пропозиції та рекомендації з питань, що належать до компетенції Комітету;

контролює виконання членами Комітету їх завдань;

здійснює загальне керівництво апаратом Комітету;

представляє Комітет у відносинах з органами державної влади, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, міжнародними організаціями та з органами, установами і організаціями іноземних країн;

здійснює за дорученням Президента України інші повноваження.

8. Член Комітету:

подає письмові пропозиції щодо внесення на розгляд Комітету питань військово-технічного співробітництва та експортного контролю;

забезпечує якісну і своєчасну підготовку та надіслання на запит Комітету документів і матеріалів з питань, що належать до компетенції відповідного центрального органу виконавчої влади (його підрозділу), підприємства.

9. Підготовку засідань комітету, інформаційно-аналітичне, експертне, організаційно-технічне та інше забезпечення його діяльності здійснює апарат цього Комітету, який є окремим структурним підрозділом апарату Ради національної безпеки і оборони України.

Структуру та граничну чисельність працівників апарату Комітету затверджує Президент України. Положення про апарат Комітету затверджує Голова Комітету.

Безпосереднє керівництво апаратом Комітету здійснює керівник апарату Комітету. Керівника апарату та керівників управлінь Комітету призначає на посади за поданням Голови Комітету, погодженим із Секретарем Ради національної безпеки і оборони України, і звільняє з посад Президент України.

Посади державних службовців апарату Комітету можуть бути заміщені в установленому порядку військовослужбовцями Збройних Сил України, Служби безпеки України та інших військових формувань.

10. Основною організаційною формою роботи Комітету є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше одного разу на місяць. Засідання Комітету веде Голова Комітету, а в разі його відсутності - заступник Голови.

11. Питання порядку денного виносяться на розгляд Комітету Головою Комітету, а також за письмовою пропозицією члена Комітету і розглядаються за наявності всіх необхідних документів і матеріалів, у тому числі поданих заінтересованими центральними органами виконавчої влади (їх підрозділами), підприємствами, установами, організаціями не пізніш як за три дні до дня засідання.

12. Члени Комітету беруть участь у його засіданнях особисто. В разі якщо член Комітету не може взяти участь у його засіданні з поважної причини, він письмово уповноважує на це свого представника.

13. Рішення Комітету приймаються після обговорення відповідних питань порядку денного на засіданні Комітету більшістю голосів, а в окремих випадках - одноголосно.

Процедура прийняття рішення з того чи іншого питання порядку денного визначається головуючим на засіданні.

У разі рівного розподілу голосів при застосуванні процедури прийняття рішення більшістю голосів голос Голови Комітету є вирішальним.

Під час голосування питань щодо надання конкретних дозволів на здійснення міжнародних передач товарів не бере участь член Комітету - генеральний директор Державної компанії з експорту та імпорту продукції послуг військового та спеціального призначення.

14. За результатами засідання Комітету оформляється протокол, який підписується Головою та секретарем Комітету.

Голова Комітету доповідає Президентові України про результати засідання Комітету та про прийняті на засіданні рішення.

15. Рішення Комітету є обов'язковими для розгляду органами виконавчої влади, підприємствами, установами і організаціями.

16. Комітет у своїй роботі використовує бланки зі своїм найменуванням.

Глава Адміністрації Президента України В.МЕДВЕДЧУК

Затверджено
Указом Президента України
від 23 лютого 2004 року N 214/2004

Склад
Комітету з політики військово-технічного співробітництва
та експортного контролю при Президентові Украї
ни

  ПРОКОФ'ЄВ
Юрій Михайлович 
заступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони України, Голова Комітету 
  ЛЕГЕЙДА
Олександр Сергійович 
Голова Державної служби експортного контролю України, заступник Голови Комітету 
  ГАЛАКА
Олександр Іванович 
начальник Головного управління розвідки Міністерства оборони України 
  ГВОЗДЬ
Віктор Іванович 
заступник Керівника Головного управління з питань судової реформи, діяльності військових формувань та правоохоронних органів Адміністрації Президента України 
  КАЗАКОВ
Валерій Петрович 
перший заступник Міністра промислової політики України 
  КИРИЧЕНКО
Валерій Миколайович 
заступник Міністра закордонних справ України 
  КОМАРОВ
Валерій Георгійович 
перший заступник Генерального директора Національного космічного агентства України 
  КОНОВЧЕНКО
Юрій Миколайович 
заступник Голови Державної митної служби України 
  ЛОПАТА
Василь Григорович 
керівник апарату Комітету, секретар Комітету 
  ОЛІЙНИК
Олександр Миколайович 
перший заступник Міністра оборони України 
  СИНЯНСЬКИЙ
Олег Григорович 
начальник Головного управління розвідки Служби безпеки України 
  ТАРАНОВ
Андрій Іванович 
начальник Департаменту контррозвідувального захисту економіки держави Служби безпеки України 
  ШМАРОВ
Валерій Миколайович 
генеральний директор Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення 
  ЩЕРБА
Анатолій Анатолійович 
начальник Управління контролю над озброєнням та військово-технічного співробітництва Міністерства закордонних справ України. 

Глава Адміністрації Президента України В.МЕДВЕДЧУК