КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XII сесія VI скликання
РІШЕННЯ
02.10.2013 N 27/9615
Про затвердження Програми зайнятості населення
м. Києва на період до 2017 року
(Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київської міської ради
N 114/2017 від 08.10.2015)
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", враховуючи рішення Ради регіонів від 25 грудня 2012 року (вих. N 1-1/48 від 11 січня 2013 року), та з метою забезпечення продуктивної зайнятості та соціального захисту незайнятого населення в місті Київська міська рада ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року, що додається.
2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).
2.1. Забезпечити виконання Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року.
2.2. Надавати щоквартально до 01 числа другого місяця, що настає за звітним періодом, постійній комісії Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціальної політики інформацію про хід виконання Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року.
(Підпункт 2.2 пункту 2 в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
3. Визначити Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідальним виконавцем Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року.
4. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 01 листопада 2012 року N 234/8518 "Про затвердження Програми зайнятості населення м. Києва на 2012 - 2014 роки".
5. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціальної політики.
(Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега
Додаток
до рішення
Київської міської ради
02.10.2013 N 27/9615
Програма
зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року
Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми | Доручення голови Київської міської державної адміністрації від 19.02.2013 N 4969 до наказу Міністерства соціальної політики України від 11.02.2013 N 50 "Про розроблення проектів територіальних (місцевих) програм зайнятості населення на період до 2017 року" |
3. | Розробник Програми | Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
4. | Співрозробники Програми | - |
5. | Замовник (відповідальний виконавець) Програми | Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
6. | Учасники (співвиконавці Програми) | Структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації, установи, організації міста, територіальні органи відповідних центральних органів виконавчої влади, сторони соціального діалогу, визначені як виконавці завдань та заходів, на виконання яких спрямована Програма. |
7. | Термін реалізації Програми | 2013 - 2017 роки |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми (для комплексних програм) | |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього: в тому числі |
|
9.1. | коштів бюджету м. Києва | Фінансування організації громадських робіт у 2013 році буде здійснюватись за рахунок бюджету м. Києва в межах коштів, передбачених рішенням Київради від 21.02.2013 N 23/9080 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 17.02.2011 N 19/5406 "Про затвердження міської цільової програми "Турбота. Назустріч киянам" на 2011 - 2015 роки" та фінансування її заходів у 2013 році". В подальшому фінансування організації громадських робіт для залучення зареєстрованих безробітних та інших категорій осіб буде визначатись за результатами наданих пропозицій nериторіальним органом Державної служби зайнятості України у м. Києві та після затвердження бюджету міста Києва на відповідний рік |
коштів інших джерел | Фінансування заходів Програми в частині надання соціальних послуг та матеріального забезпечення відповідно до статті 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" здійснюватиметься за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у порядку, визначеному законодавством |
Програма зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року (далі - Програма) визначає заходи розв'язання проблем, які виникають на столичному ринку праці, та передбачає консолідацію зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня економічної активності населення, сприяння його продуктивній зайнятості та посилення соціального захисту від безробіття.
Програму розроблено відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", статті 24 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2012 N 1008 "Про затвердження Програми сприяння зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць на період до 2017 року", з урахуванням рішення Ради регіонів від 25 грудня 2012 року та наказу Міністерства соціальної політики України від 11.02.2013 N 50 "Про розроблення проектів територіальних (місцевих) програм зайнятості населення на період до 2017 року".
Програма враховує основні положення Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, затвердженої Тристоронньою угодою про співпрацю у сприянні зайнятості та гідній праці населення м. Києва на 2013 - 2015 роки, Територіальної угоди між виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), Об'єднанням організацій роботодавців м. Києва "Федерація роботодавців м. Києва" та Об'єднанням профспілок, організацій профспілок у м. Києві "Київська міська рада профспілок" на 2012 - 2013 роки.
При підготовці Програми враховувались пропозиції структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, Київського міського центру зайнятості, підприємств, установ та організацій міста, Київської міської ради профспілок, організацій роботодавців, Координаційного комітету сприяння зайнятості населення, рекомендації Міністерства соціальної політики України.
Визначення проблем, на розв'язання
яких спрямована Програма
Найбільше потребують соціального захисту від безробіття громадяни, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, в першу чергу молоді особи, особливо випускники навчальних закладів, особи передпенсійного віку, інваліди, які не досягли пенсійного віку. Рівень безробіття серед молоді віком 15 - 24 роки в столиці, як і в цілому по Україні, перевищує відповідний показник серед населення працездатного віку.
Основними проблемами, що існують на столичному ринку праці, є:
- певний дисбаланс попиту та пропонування робочої сили;
- недостатні можливості підвищення кваліфікаційного рівня працівників;
- кожен четвертий з працездатного населення є економічно неактивним;
- недостатній рівень працевлаштування неконкурентоспроможних на ринку праці верств населення;
- існування випадків виплати заробітної плати "в конвертах", тіньової зайнятості.
Складність і різноманітність чинників, що впливають на ринок праці, його значні обсяги, потребують постійної системної роботи для моніторингу процесів, що відбуваються на ринку праці столиці, та відповідного реагування органів виконавчої влади і місцевого самоврядування за участю роботодавців та профспілок.
Вжиття системних заходів щодо збереження трудового потенціалу міста, розвитку цивілізованого ринку праці в столиці, надання підтримки зайнятості неконкурентоспроможним на ринку праці верствам населення дадуть змогу забезпечити створення умов для повного здійснення громадянами права на працю.
Мета Програми
Метою Програми є проведення регіональної політики розширення можливостей реалізації права громадян на гідну працю шляхом:
- створення умов для підвищення рівня зайнятості населення, залучення незайнятої частини громадян працездатного віку до економічно активної діяльності;
- стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць;
- збереження та розвитку трудового потенціалу;
- підвищення ролі заінтересованих у перетвореннях на ринку праці учасників соціального діалогу (об'єднань організацій роботодавців та професійних спілок).
Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів
та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
Основними завданнями Програми є:
- оцінка стану столичного ринку праці та прогнозних параметрів щодо трудового потенціалу, обсягів зайнятості та рівня безробіття населення;
- визначення основних напрямів проведення регіональної політики зайнятості і шляхів їх реалізації;
- координація зусиль структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністрацій, пов'язаних з виконанням заходів регулювання ринку праці, та поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення;
- здійснення моніторингу та інформаційного забезпечення Київської міської ради щодо реалізації завдань і заходів Програми.
Шляхи розв'язання проблеми
З метою сприяння підвищенню рівня зайнятості та зниженню рівня безробіття регіональна політика у сфері зайнятості спрямовується на виконання пріоритетних завдань за такими основними напрямами:
1. Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць шляхом:
- підвищення заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць;
- посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості;
- сприяння підвищенню підприємницької ініціативи громадян, розвитку індустріальних парків;
- сприяння організації та виконанню громадських та інших робіт тимчасового характеру.
2. Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення шляхом:
- сприяння роботодавцям у здійсненні професійного навчання працівників на виробництві;
- забезпечення організації професійного навчання зареєстрованих безробітних;
- сприяння організації роботи з підтвердження результатів неформального професійного навчання за робітничими професіями.
3. Підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції шляхом:
- посилення співпраці з суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні;
- здійснення контролю за застосуванням праці іноземців в Україні з метою запобігання їх нелегальній зайнятості;
- реалізація заходів, спрямованих на збалансування попиту та пропонування робочої сили на регіональному ринку праці з урахуванням можливостей працевлаштування і надання житла.
4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці шляхом:
- сприяння у працевлаштуванні на перше робоче місце за отриманою професією (спеціальністю) насамперед молоді, інвалідам, іншим соціально вразливим верствам населення;
- сприяння підвищенню рівня охоплення професійним навчанням осіб з інвалідністю;
- вдосконалення діяльності молодіжного центру праці з метою підвищення якості надання послуг молоді.
Фінансове забезпечення Програми здійснюється відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". До виконання передбачених Програмою заходів будуть залучатись кошти підприємств, установ та організацій, а також інші джерела.
Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів бюджету м. Києва, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.
У разі залучення до громадських робіт зареєстрованих безробітних фінансування організації таких робіт здійснюється пропорційно рівними частинами за рахунок коштів бюджету м. Києва та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
У результаті реалізації Програми очікується:
- підвищення рівня зайнятості населення до 66,5 %;
- зниження економічного безробіття до 3,9 %;
- створення за рахунок усіх джерел фінансування 332,5 тис. нових робочих місць;
- надання соціальних послуг для 126,0 тис. офіційно незайнятих громадян, у тому числі з працевлаштування - 31,5 тис. осіб, професійного навчання - 30 тис. осіб, участі в оплачуваних громадських роботах - 19,7 тис. осіб;
- підвищення якості та вартості робочої сили шляхом посилення ролі роботодавців у здійсненні професійного навчання персоналу на виробництві, впровадженні заходів мотивації до праці та закріпленні кадрів, в першу чергу молоді;
- запобігання колективним трудовим спорам та їх вирішення у разі виникнення.
Організація управління
Програма зайнятості населення м. Києва до 2017 року передбачає участь в її реалізації структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, Київського міського центру зайнятості, Київських міських організацій роботодавців, Координаційного комітету сприяння зайнятості населення, Київської міської ради профспілок, Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, наукових установ, громадських організацій.
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію виконання Програми здійснює Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Узгоджені рішення щодо здійснення політики зайнятості в місті прийматимуться Координаційним комітетом сприяння зайнятості населення.
Департамент соціальної політики виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Київський міський центр зайнятості забезпечують моніторинг, коректність застосування та висвітлення показників Програми.
Інформація про хід виконання Програми надається до постійної комісії Київської міської ради з питань гуманітарної політики: за перше півріччя - до 15 серпня та за рік - до 15 лютого; постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): за перше півріччя - до 25 вересня та за рік - до 25 березня.
Основні підсумки виконання Програми
зайнятості населення м. Києва за 2011 - 2012 роки
Внаслідок сприятливої зовнішньоекономічної кон'юнктури, пожвавлення ситуації на внутрішньому ринку, активізації діяльності суб'єктів господарювання міста у 2011 році спостерігались тенденції щодо поступового відновлення позитивної динаміки економічного зростання, збільшення обсягів виробництва та фінансового оздоровлення економіки міста.
Крім того, вжиття невідкладних заходів з вирішення нагальних проблем міста зупинило негативні тенденції розвитку столиці та дало змогу забезпечити зростання у 2011 році: валової доданої вартості на 4,5 %; обсягів промислового виробництва - на 2,0 %; обороту роздрібної торгівлі - на 15,8 %; обсягів реалізованих послуг - на 28,8 %; експорту - на 27,5 %.
За 2011 рік в економіці міста було освоєно 39,9 млрд. грн. інвестицій в основний капітал (117,6 % до рівня 2010 року) або шосту частину загальнодержавних інвестицій; обсяг прямих іноземних інвестицій зріс на 12,0 % порівняно з початком року і становив 24,59 млрд. дол. США (49,6 % від загальнодержавних обсягів).
У 2012 році в столиці відмічалась активізація інвестиційної діяльності. За січень - вересень 2012 року в економіці міста освоєно майже 44,1 млрд. грн. капітальних інвестицій (102,8 % до рівня 9 місяців 2011 року), найбільші обсяги яких припадають на діяльність транспорту та зв'язку - 22,4 % від загального обсягу, промисловість - 20,6 %, операції з нерухомим майном - 19,2 %, торгівлю, ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку - 14,9 %, будівництво - 5,1 %.
У сфері іноземного інвестування м. Києва відзначено зростання обсягу прямих іноземних інвестицій. За січень - вересень 2012 року іноземними інвесторами було вкладено 1151,0 млн. дол. США.
Проте показники роботи промислового комплексу м. Києва у 2012 році свідчать про недостатню інноваційну активність промислового комплексу міста. Обсяги промислового виробництва в 2012 році зменшились порівняно з попереднім роком на 4,1 %. Позитивну динаміку промисловості, у найбільшій мірі, визначило зростання у виробництвах, орієнтованих на внутрішній ринок, зокрема у легкій промисловості - на 19,7 % та целюлозно-паперовому виробництві, видавничій діяльності - на 2,9 %.
За показниками розвитку малого та середнього підприємництва м. Київ є лідером серед регіонів України.
У 2011 році кількість малих та середніх підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення у м. Києві перевищувала середній рівень по Україні в 3,8 раза.
На малих та середніх підприємствах столиці у 2011 році було зайнято 17,5 % всіх найманих працівників малих та середніх підприємств України та реалізовано 35,5 % їх загального обсягу продукції (робіт, послуг).
Реалізація заходів з підтримки малого та середнього підприємництва сприяла забезпеченню позитивних тенденцій у розвитку підприємництва, в тому числі збільшенню загальної кількості новостворених суб'єктів господарювання, кількості суб'єктів підприємництва, які сплачують податки, та надходжень податків і зборів від них до бюджету, кількості створених нових робочих місць.
На початок 2012 року в Києві діяло 283 малих та середніх підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення, що на 20 підприємств більше, ніж у попередньому році.
Протягом 2011 - 2012 років з бюджету міста за статтею "підтримка малого і середнього підприємництва" на часткову компенсацію відсотків за отриманими суб'єктами господарювання кредитами перераховано 10055,5 тис. грн., в т. ч. у 2012 році - 2000,0 тис. грн.
За даними Державної податкової служби у м. Києві станом на 01.01.2013 загальна кількість суб'єктів підприємництва, які сплачували податки, зросла порівняно з попереднім роком на 0,5 % та становила 341,6 тис. Протягом 2012 року від них надійшло до Зведеного бюджету податків і зборів на суму 75869,0 млн. грн., що більше на 24,9 %.
Виконавчим органом міської влади буде продовжено реалізацію заходів щодо підтримки малого і середнього бізнесу, передбачених низкою міських програм.
У 2011 - 2012 роках стан ринку праці міста, хід виконання визначених заходів та завдань Київської міської програми "Зайнятість населення на 2009 - 2012 роки", Програми зайнятості населення м. Києва на 2012 - 2014 роки контролювались виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) та його структурним підрозділом - Департаментом соціальної політики з наданням інформаційних матеріалів до Київської міської ради, Міністерства соціальної політики України тощо.
До Програми зайнятості населення м. Києва на 2012 - 2014 роки включені 38 заходів з поліпшення ситуації на столичному ринку праці, що виконувались протягом 2012 року.
У звітних 2011 - 2012 роках ситуація на ринку праці столиці характеризувалась:
- створенням робочих місць на підприємствах, в організаціях, установах міста - 219,3 тис. од. (2011 рік - 103,4 тис. од., 2012 рік - 115,9 тис. од.). Переважна більшість робочих місць (73 %) створена для працівників у юридичних осіб, понад чверть робочих місць (26,2 %) створені в результаті здійснення заходів підтримки малого та середнього підприємництва;
- зменшенням обсягів вивільнення працівників з підприємств, організацій, установ міста.
За даними, які надійшли від роботодавців до служби зайнятості, наступив термін вивільнення у 2011 році у 64,7 тис. працівників, у 2012 році - у 55,7 тис. осіб, з них фактично вивільнено кожного четвертого (у 2012 році - 14,4 тис. осіб, що на 7,5 % менше, ніж у 2011 році - 15,6 тис. осіб);
- обсяги вимушеної неповної зайнятості на підприємствах мають тенденцію до зниження.
За даними Головного управління статистики в м. Києві, за 2012 рік знаходились у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт) 14,7 тис. працівників (або 1,1 % до середньооблікової кількості штатних працівників), що на 48,4 % менше показника 2011 року. Обсяги працівників, які були переведені з економічних причин на неповний робочий день (тиждень), становили 43,6 тис. осіб (3,3 %), це на 40 % менше, ніж у 2011 році;
- рівень зайнятості населення столиці у віці 15 - 70 років залишається найвищим серед регіонів (64,5 %) і перевищує показник по Україні (59,7 %), має тенденцію до збільшення;
- рівень безробіття в столиці, розрахований за методологією Міжнародної організації праці (МОП), зменшується і є найнижчим в державі 5,5 % (по Україні - 7,5 %);
- у столиці також найнижчий показник зареєстрованого безробіття станом на 01.01.2013 - на рівні 0,5 %, що у 3,6 раза менше середньоукраїнського показника (в Україні - 1,8 %).
Реалізація Плану заходів з питань детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин на підприємствах, в установах та організаціях міста Києва, затвердженого головою Київської міської державної адміністрації, заслуховування цих питань на засіданнях міської та районних робочих груп (комісій) з питань легалізації заробітної плати і зайнятості населення, до складу яких входять представники податкових органів, органів Пенсійного фонду та Державної інспекції з питань праці, проведення організаційної роботи із суб'єктами господарювання щодо підвищення ними рівня виплат заробітної плати найманим працівникам до середньогалузевого сприяли покращенню якості існуючих робочих місць (на ряді підприємств середня заробітна плата зросла в кілька разів).
Тривала робота щодо забезпечення оформлення трудових договорів між фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності та найманими працівниками. Протягом 2011 - 2012 років 35,2 тис. працівників легалізували працю за наймом у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.
Проводились заходи, спрямовані на усунення виявлених фактів "нелегальної" зайнятості. Так, протягом 2012 року за результатами проведеної контрольно-перевірочної роботи виявлено та залучено до оподаткування 7593 наймані особи, не оформлені належним чином працедавцем. До бюджету додатково сплачено 3,1 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб. Крім того, до державної реєстрації залучено 9765 фізичних осіб, якими сплачено податків до бюджету 3,8 млн. грн.
Позитивні зміни в економіці сприяли зростанню грошових доходів населення та заробітної плати. У січні - грудні 2012 року середньомісячна заробітна плата штатного працівника становила 4607 гривень, що на 14,8 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Реальна заробітна плата збільшилася на 12,5 %. Підвищення середньомісячної заробітної плати відбулось майже за всіма видами економічної діяльності, з одночасним збільшенням фонду оплати праці штатних працівників підприємств, установ та організацій з кількістю найманих працівників 10 і більше осіб на 19,4 % до рівня майже 75,0 млрд. грн.
Найвищий рівень середньомісячної заробітної плати за січень - грудень 2012 року спостерігався у сфері фінансової діяльності - 8501 грн., найнижчий - у сфері діяльності готелів та ресторанів - 2524 грн.
Як передбачено Програмою зайнятості населення м. Києва, діяльність міської служби зайнятості була спрямована на активізацію роботи у всіх напрямах, зокрема щодо взаємодії з роботодавцями; професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних відповідно до потреб міста; профорієнтаційної роботи, інформаційної роботи з населенням та роботодавцями тощо.
У звітних 2011 - 2012 роках перебували на обліку в службі зайнятості м. Києва 60,6 тис. незайнятих громадян (у 2011 році - 29,7 тис. осіб, у 2012 році - 30,9 тис. осіб).
Позитивним є той факт, що попит на ринку праці столиці продовжує перевищувати пропонування робочої сили. Станом на 31.12.2012 в загальноміській базі даних налічувалось майже 8,5 тис. вакансій (вільних робочих місць).
На кожну особу, яка шукала роботу на кінець 2012 року, в столиці в середньому припадала 1 вакансія. Для 10 робітників - 26 вільних робочих місць, для 10 осіб без професії - 45 од., для 10 службовців - 5 вакансій.
У 2011 році проходили професійне навчання 6,8 тис. безробітних. У 2012 році - 6,9 тис. осіб або 32,2 % безробітних (по Україні - 16,3 %). Це найвищий показник серед регіонів держави.
Одним із напрямів діяльності міської служби зайнятості є організація та проведення оплачуваних громадських робіт на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності, спрямована на надання додаткової соціальної підтримки та забезпечення тимчасової зайнятості осіб, які шукають роботу. У 2011 - 2012 роках брали участь в оплачуваних громадських роботах 9,1 тис. осіб.
У 2011 - 2012 роках на ринку праці м. Києва здійснювалися заходи, спрямовані на збереження кадрового потенціалу підприємств, формування активної поведінки громадян на ринку праці та забезпечення соціальних гарантій безробітним громадянам. Пріоритетним напрямом залишалася профінформаційна та профорієнтаційна робота з учнями, батьками, вчителями, навчальними закладами, спрямована на подолання дисбалансу між ринком праці та ринком освітніх послуг, формування позитивного іміджу робітничих професій, підвищення їх соціального статусу.
Всього протягом 2012 року профорієнтаційні послуги отримали 102,0 тис. осіб (у 2011 році - 98,6 тис. осіб), з них 27,9 тис. незайнятих громадян (у 2011 році - 24,8 тис. осіб).
У 2011 році було проведено два міських ярмарки вакансій, 24 районних інформаційно-масових заходи; у 2012 році - 2 загальноміських інформаційно-масових заходів: "Будуємо кар'єру разом" та "Молодь Києва - майбутнє столиці!", один Конгрес для роботодавців тощо.
У результаті проведеної роботи протягом 2011 - 2012 років працевлаштувалися за допомогою міської служби зайнятості понад 21,0 тис. незайнятих громадян (у 2011 році - 10,3 тис. осіб, у 2012 році - 10,8 тис. осіб). Обсяги працевлаштування у 2012 році зросли на 4,8 % або майже на 500 осіб.
Виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) спільно з об'єднаннями роботодавців та організацій професійних спілок вживались заходи, спрямовані на створення умов для розвитку трудового потенціалу шляхом удосконалення професійної підготовки населення відповідно до потреб економіки та ринку праці. Проведення координації щодо професійного навчання кадрів на виробництві та підвищення їх кваліфікації, включення до колективних договорів питань профнавчання персоналу сприяло тому, що у 2011 році в столиці навчено новим професіям майже 13,3 тис. осіб, в т. ч. навчання переважно відбувалось безпосередньо на виробництві. Підвищили свою кваліфікацію у 2011 році 81,4 тис. осіб.
З метою запобігання молодіжному безробіттю Департаментом соціальної політики спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту і Київським міським центром зайнятості щороку проводиться моніторинг працевлаштування випускників, які навчались у навчальних закладах за державним замовленням. Результати зазначеного моніторингу з відповідними пропозиціями подаються Раді ректорів Київського вузівського центру, Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України. Зокрема, проведено вибірковий аналіз по працевлаштуванню випускників 2012 року за даними 23 вищих навчальних закладів м. Києва III - IV рівнів акредитації. Рівень працевлаштування випускників, які навчались за державним замовленням, становить 92,3 %.
У 2011 - 2012 роках у результаті реалізації Програми зайнятості населення м. Києва всі заходи та основні прогнозні показники були виконані.
Так, у 2012 році стан реалізації показників Програми зайнятості населення м. Києва на 2012 - 2014 роки такий:
щодо розширення сфери застосування праці шляхом створення робочих місць (завдання на 2012 рік - 60,0 тис. од.) виконано на 193,2 % (115,9 тис. од.);
- щодо обсягів працевлаштування за сприянням міської служби зайнятості (завдання - 10,6 тис. осіб) виконано на 101,6 % (10,8 тис. осіб);
- щодо організації професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітних (завдання - 6,8 тис. осіб) виконано на 101,3 % (6,9 тис. осіб). Рівень охоплення безробітних професійною підготовкою в столиці становив 32,2 %. Це найвищий показник серед регіонів держави (по Україні - 16,3 %);
- щодо обсягів залучення до оплачуваних громадських робіт (завдання на 2012 рік - 4,2 тис. осіб) виконано на 107,4 % (4,5 тис. осіб).
Основні тенденції соціально-економічного розвитку м. Києва
та розвитку ринку праці до 2017 року
Реалізація системних економічних реформ, стратегічних ініціатив щодо розвитку Києва до 2025 року, спрямованих на підтримку пріоритетних секторів економіки, активізацію процесів модернізації інфраструктури, стимулювання внутрішнього інвестиційного та споживчого попиту населення, поліпшення бізнес-клімату й створення сприятливих умов для надходження інвестицій, підвищення стандартів життя населення в умовах реформування систем освіти, охорони здоров'я, пенсійного страхування та соціального захисту сприятиме закріпленню позитивних тенденцій економічного зростання у 2013 році та в середньостроковій перспективі.
Зростання валового регіонального продукту в 2013 році прогнозується на рівні 4,5 % до 302,0 млрд. грн., збільшення обсягів промислового виробництва - на 5,5 %.
Очікується, що 2014 - 2017 роки стануть періодом якісних структурних зрушень в економіці у бік посилення ролі інноваційної моделі розвитку, а також реалізації стратегії випереджального розвитку.
За даними Департаменту економіки та інвестицій, зростання валового регіонального продукту у 2014 - 2017 роках прогнозується на рівні 5,0 - 5,5 % у середньому за рік.
Базовими припущеннями прогнозних показників розвитку промисловості на 2014 - 2017 роки є стабільність розвитку світової економіки, сприятлива зовнішньоекономічна кон'юнктура, поліпшення інвестиційного клімату, зважене зменшення частки імпорту на внутрішньому ринку та реалізація комплексу заходів щодо підтримки вітчизняного виробника, активізація кредитування банківською системою реального сектора економіки, оптимізація тарифної політики. З урахуванням зазначених припущень передбачається приріст індексу промислового виробництва у цих роках в межах 5,5 - 6,0 % у середньому за рік.
Ваговим рушієм у забезпеченні економічного розвитку в наступних роках стане активне розширення інвестиційного попиту, активізація кредитування економіки із наданням переваги кредитуванню реального сектора економіки у вигляді довгострокових запозичень у національній валюті. Суттєвий внесок у зростання інвестицій забезпечить також реалізація пріоритетних інвестиційних проектів, які впроваджуватимуться в місті в рамках реалізації національних проектів, розроблених під егідою Комітету з економічних реформ при Президентові України.
Прогнозний обсяг капітальних інвестицій у 2013 році зросте до 67,6 млрд. грн., що у порівняльних цінах перевищуватиме рівень капіталовкладень 2012 року на 7,0 %.
За прогнозними розрахунками Департаменту економіки та інвестицій, сума прямих іноземних інвестицій накопиченим підсумком на кінець 2013 року становитиме 27,0 млрд. дол. США або 106,0 % до рівня надходжень 2012 року та у розрахунку на душу населення становитиме 9,4 тис. дол. США. Збільшення припливу іноземного капіталу відбуватиметься за рахунок реалізації проектів, визначених пріоритетними Стратегією розвитку м. Києва до 2025 року.
Модернізація міського господарства, залучення приватного капіталу в житлово-комунальну сферу, позитивна динаміка інвестицій в основний капітал прямих іноземних інвестицій, будівельних робіт забезпечать зростання надходжень до міського бюджету податків від господарської діяльності.
Для вирішення проблем у сфері підприємництва у наступних роках передбачається вживати такі заходи: проведення "круглих столів" та семінарів; розвиток діяльності Міського дозвільного центру щодо видачі документів дозвільного характеру, Інтернет-ресурсу "Столичний діловий портал"; сприяння залученню до програми пільгового кредитування з частковим відшкодуванням відсоткових ставок суб'єктів реального сектора економіки та тих, які впроваджують енергозберігаючі або новітні технології; проведення Київського міського конкурсу "Молодий підприємець року" тощо.
Завдяки реалізації комплексу заходів, спрямованих на забезпечення стабільних умов ведення бізнесу, у 2013 році прогнозується зростання кількості малих підприємств на 10 тис. наявного населення на 1,1 % до 275 одиниць, а також подальше щорічне зростання на рівні 1,1 % у 2014 - 2017 роках.
Підтримка ділової активності підприємств, проведення виваженої соціальної політики, перехід на інвестиційну модель розвитку економіки, поліпшення ситуації на ринку праці та виконання всіх запланованих соціальних видатків бюджету сприятимуть реальному зростанню доходів населення. Середньомісячна зарплата у 2013 році зросте у реальному вимірі на 12,0 %, а її номінальний обсяг збільшиться на 18,0 % та становитиме 5440 грн. У 2014 - 2015 роках передбачається щорічне зростання розміру номінальної середньомісячної заробітної плати на рівні 14,0 %, реальної заробітної плати - в межах 8,0 - 12,0 %, що узгоджуватиметься із реальним зростанням економіки та рівнем продуктивності праці.
Протягом 2013 - 2017 років нові робочі місця будуть створені для 332,5 тис. працівників. Понад 38 % новостворених робочих місць зосередяться в оптовій та роздрібній торгівлі; 17 % - в операціях з нерухомим майном; 14,4 % - у фінансовій та страховій діяльності; 8 % - у виробничій сфері, решта - у будівництві, транспорті, освіті та інших сферах діяльності.
Рівень безробіття, розрахований за методологією МОП, зменшиться з 5,6 % у 2011 році до 4,9 % у 2015 році, та до 3,9 % у 2017 році. Чисельність безробітного населення зменшиться з 82,5 тис. осіб у 2011 році до 58,5 тис. осіб у 2017 році. Рівень зайнятості населення віком 15 - 70 років у 2013 році зросте на 0,3 відсоткових пункти в порівнянні з 2011 роком і становитиме 64,7 %, у 2015 році збільшиться до 65,3 % та у 2017 році - до 66,5 %. При цьому рівень зайнятості населення працездатного віку зросте з 70,9 % у 2011 році до 72,3 % у 2017 році.
Враховуючи наявні тенденції на ринку праці та прогнози економічного та соціального розвитку м. Києва, у 2013 - 2017 роках чисельність осіб, які скористаються послугами державної служби зайнятості, становитиме щороку понад 31 тис. осіб.
Основним завданням у сфері зайнятості на цей період є забезпечення виконання пріоритетів і завдань Національного плану дій щодо впровадження Програми економічних реформ. Це, передусім, досягнення прогресу в сприянні у працевлаштуванні громадян, отриманні ними нових конкурентних переваг на ринку праці завдяки професійному навчанню, в організації тимчасової зайнятості.
Пріоритетами діяльності на ринку праці м. Києва на наступні роки будуть:
- підвищення ролі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в розв'язанні проблем зайнятості населення;
- підвищення мотивації до праці в легальному секторі;
- активізація спільної роботи з профспілками проти використання нелегальної зайнятості, "тіньової" виплати заробітної плати;
- удосконалення професійної орієнтації населення, особливо молоді, на актуальні на ринку праці професії;
- забезпечення взаємодії між ринком освітніх послуг та ринком праці шляхом здійснення підготовки спеціалістів відповідно до потреб регіону;
- підвищення якості надання соціальних послуг з метою працевлаштування безробітних у стислі терміни;
- заохочення безробітних, для яких немає підходящої роботи, до започаткування власної справи;
- першочергове залучення до професійного навчання осіб, котрі не мають професії або перебувають у стані довготривалого безробіття;
- працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту тощо.
Щороку протягом 2013 - 2017 років прогнозується: працевлаштовувати з числа зареєстрованих безробітних не менше 6,2 тис. осіб; організувати професійне навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації для 6,0 тис. безробітних; залучити до участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру за ці роки планується майже 20 тис. осіб.
Для високоякісного задоволення потреб роботодавців у робочій силі службою зайнятості м. Києва організовуватимуться семінари, засідання "круглих столів", "Дні роботодавців", ярмарки вакансій та інші інформаційно-масові заходи.
Інформування населення про реальний попит на відповідних працівників та реальні умови праці і заробітної плати здійснюватиметься як при індивідуальному обслуговуванні шукачів роботи в центрах зайнятості, так і через різноманітні сучасні засоби масової інформації, зокрема інтернет-ресурси державної служби зайнятості, інформаційно-довідкову телефонну систему. Це сприятиме покращенню ситуації на регіональному ринку праці, дозволить підвищити оперативність надання соціальних послуг, скоротити термін підбору роботи та період укомплектування вакансій.
З 1 січня 2013 року набрав чинності Закон України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 N 5067-VI, яким, зокрема, передбачено низку заходів, що полегшують доступ на ринок праці вразливих категорій населення, а також заходів, спрямованих на запобігання безробіттю та пом'якшення його наслідків.
Для успішного впровадження положень закону необхідними є прийняття на загальнодержавному рівні ряду нормативно-правових актів, а також спільні зусилля всіх соціальних партнерів: влади, роботодавців та профспілок. Принципово важливо, щоб соціальна політика супроводжувалася зростанням вітчизняного виробництва, захистом внутрішнього ринку.
Реалізація завдань за заходів Програми зайнятості населення на період до 2017 року дасть змогу впливати на процеси в сфері зайнятості столиці та тримати під контролем ситуацію на ринку праці м. Києва.
Основні показники ринку праці м. Києва
Найменування | 2013 рік звіт |
2014 рік звіт |
2015 рік очікуване |
2016 рік прогноз |
2017 рік прогноз |
1. Чисельність зайнятого населення віком 15 - 70 років (у середньому за період), тис. осіб - усього | 1413,1 | 1368,1 | 1365,0 | 1370,0 | 1380,0 |
з неї зайнятого населення працездатного віку | 1292,5 | 1264,0 | 1261,0 | 1265,0 | 1275,0 |
2. Рівень зайнятості, у % до чисельності населення: віком 15 - 70 років |
64,9 | 62,6 | 62,5 | 62,7 | 63,1 |
працездатного віку | 71,4 | 69,3 | 69,0 | 69,4 | 69,7 |
віком 15 - 24 роки | 27,4 | 24,5 | 25,0 | 25,5 | 25,7 |
3. Чисельність безробітного населення віком 15 - 70 років, визначена за методологією МОП (у середньому за період), тис. осіб - усього | 77,5 | 98,7 | 95,8 | 94,0 | 90,0 |
працездатного віку | 77,5 | 98,7 | 95,8 | 94,0 | 90,0 |
4. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, у % до чисельності економічно активного населення: віком 15 - 70 років |
5,2 | 6,7 | 6,5 | 6,4 | 6,1 |
працездатного віку | 5,7 | 7,2 | 7,1 | 6,9 | 6,6 |
віком 15 - 24 роки | 13,7 | 15,8 | 15,7 | 15,5 | 15,2 |
(Розділ в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Показники професійної підготовки та використання робочої сили
Найменування | 2013 рік звіт |
2014 рік звіт |
2015 рік очікуване |
2016 рік прогноз |
2017 рік прогноз |
1. Кількість випускників навчальних закладів, тис. осіб - усього | 138,8 | 128,3 | 134,6 | 134,5 | 134,5 |
у тому числі: | |||||
- випускників вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, усього | 122,7 | 113,0 | 120,0 | 120,0 | 120,0 |
- випускників вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації, усього | 7,9 | 7,9 | 7,9 | 7,9 | 7,9 |
- випускників професійно-технічних навчальних закладів, усього | 8,2 | 7,4 | 6,7 | 6,6 | 6,6 |
з них працевлаштовані як молоді працівники | 7,3 | 6,5 | 6,0 | 5,8 | 5,9 |
2. Кількість укладених договорів про стажування між роботодавцем і особою, яка продовжує навчання, тис. одиниць - усього | 1,7 | 2,5 | 2,8 | 2,9 | 3,0 |
з них такі, що передбачають отримання заробітної плати, тис. одиниць | 1,7 | 2,5 | 2,8 | 2,9 | 3,0 |
3. Середньооблікова штатна чисельність працівників, тис. осіб | 1267,4 | 1221,1 | 1205,0 | 1215,0 | 1220,0 |
4. Кількість працівників, які знаходяться у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт), тис. осіб | 6,4 | 8,4 | 10,0 | 9,0 | 8,0 |
у % до середньооблікової штатної чисельності працівників | 0,5 | 0,7 | 0,8 | 0,7 | 0,7 |
5. Кількість працівників, які переведені з економічних причин на неповний робочий день (тиждень), тис. осіб | 37,5 | 63,4 | 70,0 | 65,0 | 60,0 |
у % до середньооблікової штатної чисельності працівників | 3,0 | 5,2 | 5,8 | 5,3 | 4,9 |
6. Кількість працівників, які підвищили свою кваліфікацію, тис. осіб | 90,5 | 84,8 | 85,0 | 87,0 | 90,0 |
у % до середньооблікової штатної чисельності працівників | 7,1 | 7,0 | 7,1 | 7,2 | 7,4 |
7. Кількість працівників, які пройшли первинну професійну підготовку та перепідготовку, тис. осіб | 12,4 | 13,9 | 14,0 | 14,3 | 14,5 |
у % до середньооблікової штатної чисельності працівників | 0,98 | 1,2 | 1,2 | 1,2 | 1,2 |
8. Кількість осіб старше 45 років, що отримали ваучер | 911 | 190 | 200 | 200 | 200 |
(Розділ в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Працевлаштування на нові робочі місця
Найменування | 2013 рік звіт |
2014 рік звіт |
2015 рік очікуване |
2016 рік прогноз |
2017 рік прогноз |
1. Працевлаштування на нові робочі місця, осіб - усього | 93544 | 63178 | 65000 | 67000 | 70000 |
з них: 1.1. юридичними особами |
70389 | 44964 | 46500 | 48000 | 50000 |
1.2. фізичними особами-підприємцями та іншими фізичними особами - платниками податку з доходів фізичних осіб (включаючи робочі місця для найманих працівників) | 23155 | 18214 | 18500 | 19000 | 20000 |
2. Чисельність працівників, за яких роботодавцю надається компенсація фактичних витрат по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, осіб - усього | 177 | 286 | 285 | 290 | 300 |
в тому числі: | |||||
2.1. працівників у юридичних осіб, усього | 29 | 32 | 35 | 35 | 40 |
за яких компенсовано: | |||||
50 % суми нарахованого єдиного внеску, осіб | - | - | - | - | - |
100 % суми нарахованого єдиного внеску, осіб | 29 | 32 | 35 | 35 | 40 |
2.2. працівників у фізичних осіб-підприємців та фізичних осіб - платників податку з доходів фізичних осіб, усього | 148 | 254 | 250 | 255 | 260 |
за яких компенсовано: | |||||
50 % суми нарахованого єдиного внеску, осіб | - | - | - | - | - |
100 % суми нарахованого єдиного внеску, осіб | 148 | 254 | 250 | 255 | 260 |
(Розділ в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Надання соціальних послуг Державною службою зайнятості України1
(осіб)
Найменування | 2013 рік звіт |
2014 рік звіт |
2015 рік очікуване |
2016 рік прогноз |
2017 рік прогноз |
1. Чисельність осіб, що перебувають на обліку та отримують послуги протягом періоду | 5246 | 10656 | 11000 | 8500 | 6500 |
2. Чисельність осіб, які мають статус безробітного | 28168 | 39432 | 48300 | 46000 | 45000 |
3. Чисельність працевлаштованих осіб з числа тих, що перебувають на обліку | 3270 | 4380 | 4400 | 4410 | 4420 |
4. Чисельність працевлаштованих осіб з числа зареєстрованих безробітних | 8805 | 9186 | 9235 | 9240 | 9250 |
5. Чисельність зареєстрованих безробітних, які проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації | 6091 | 6292 | 6060 | 6070 | 6080 |
6. Чисельність осіб, залучених до участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру | 3854 | 3910 | 3925 | 3930 | 3935 |
з них зареєстрованих безробітних | 3854 | 3910 | 3925 | 3930 | 3935 |
7. Чисельність осіб, яким надано послуги з питань організації підприємницької діяльності та ведення власної справи | 1047 | 1244 | 1090 | 1095 | 1098 |
з них організували власну справу | 780 | 1033 | 850 | 850 | 850 |
____________
1 Реалізація заходів здійснюватиметься в межах кошторисних призначень
(Розділ в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Показники сприяння зайнятості інвалідів
(осіб)
Найменування | 2013 рік звіт |
2014 рік звіт |
2015 рік очікуване |
2016 рік прогноз |
2017 рік прогноз |
1. Чисельність працюючих інвалідів на підприємствах, установах та організаціях згідно із звітами, поданими до відділень Фонду соціального захисту інвалідів | 62083 | 57866 | 63600 | 63700 | 63800 |
2. Кількість створених робочих місць за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів | 12 | 1 | 20 | 23 | 30 |
3. Чисельність інвалідів, що перебувають на обліку в Державній службі зайнятості України | 900 | -* | -* | -* | -* |
3.1. з них зареєстровані безробітні | 855 | 1170 | 1200 | 1100 | 950 |
4. Чисельність інвалідів, працевлаштованих за сприяння Державної служби зайнятості України | 236 | 263 | 263 | 265 | 267 |
4.1. з них зареєстровані безробітні | 231 | 253 | 253 | 255 | 257 |
4.1.1 у тому числі отримувачі одноразово виплаченої допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності | 20 | 27 | 20 | 20 | 20 |
5. Чисельність інвалідів, залучених до участі у громадських роботах | 17 | 37 | 37 | 37 | 37 |
5.1. з них з числа зареєстрованих безробітних | 17 | 37 | 37 | 37 | 37 |
6. Чисельність інвалідів, які проходили професійне навчання - усього | 517 | 359 | 340 | 325 | 320 |
зокрема за рахунок: | |||||
6.1. коштів Фонду соціального захисту інвалідів | 405 | 261 | 240 | 225 | 220 |
6.2. коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття | 112 | 98 | 100 | 100 | 100 |
7. Чисельність інвалідів, працевлаштованих строком не менше ніж на два роки на нові робочі місця за направленням Державної служби зайнятості України, за яких роботодавцю надається компенсація витрат, пов'язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів | 0 | - | - | 2 | 3 |
8. Чисельність інвалідів, працевлаштованих на підприємства, установи, організації шляхом надання дотацій за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у Державній службі зайнятості України як безробітні | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
____________
* Не передбачено статистичною звітністю Державної служби зайнятості
Напрями та заходи щодо поліпшення ситуації у сфері
зайнятості населення до 2017 року
N п/п | Найменування заходу | Виконавці (місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації, сторони соціального діалогу) |
Термін виконання |
1 | 2 | 3 | 4 |
Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць | |||
1. | Сприяти збереженню існуючих робочих місць та розширенню сфери прикладання праці за рахунок створення нових робочих місць, в тому числі шляхом надання роботодавцям компенсації єдиного соціального внеску, допомоги по частковому безробіттю, організації громадських та інших робіт тимчасового характеру | Департамент соціальної політики, Департамент промисловості та розвитку підприємництва, Департамент житлово-комунальної інфраструктури, Департамент транспортної інфраструктури, Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації із залученням Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
2. | Проводити постійну інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо переваг офіційно оформлених трудових відносин з метою створення умов для соціального захисту працівників | Департамент соціальної політики, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві, Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації |
2013 - 2017 роки |
3. | З метою сприяння зайнятості населення під час реалізації державних цільових програм, інфраструктурних та інвестиційних проектів забезпечувати постійне інформування Київського міського центру зайнятості про створення нових робочих місць, сприяти укомплектуванню таких робочих місць, в тому числі за рахунок безробітних громадян | Департамент економіки та інвестицій, Департамент промисловості та розвитку підприємництва, Департамент транспортної інфраструктури, Київський міський центр зайнятості, КП "Київське інвестиційне агентство", районні в місті Києві державні адміністрації |
2015 - 2017 роки |
4. | Застосовувати комплекс заходів, спрямованих на запобігання масовому вивільненню працівників, у тому числі з використанням механізму надання допомоги по частковому безробіттю | Районні в місті Києві державні адміністрації, Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
5. | З метою сприяння розширенню сфери малого та середнього підприємництва в місті, збільшення рівня зайнятості у цій сфері здійснювати постійний моніторинг стану та перспектив розвитку малого та середнього бізнесу. Забезпечити: - створення сприятливого підприємницького середовища за допомогою фінансових інструментів; - надання консультацій, відповідної професійної підготовки з орієнтації на підприємницьку діяльність; - виплату одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності |
Департамент промисловості та розвитку підприємництва, районні в місті Києві державні адміністрації, Київський міський центр зайнятості |
2015 - 2017 роки |
6. | Забезпечити проведення адресних семінарів для безробітних з орієнтації на підприємницьку діяльність із залученням соціальних партнерів та підприємницьких структур | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2015 - 2017 роки |
7. | Спрямувати роботу робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення в м. Києві та відповідних районних робочих груп на реалізацію заходів щодо підвищення соціальної відповідальності суб'єктів господарювання за створення умов до легального прикладання праці з метою недопущення згортання сфери офіційного оформлення праці | Департамент соціальної політики, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Головне управління Пенсійного фонду України у м. Києві, Головне управління Держпраці у Київській області, Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
8. | Забезпечити захист прав найманих працівників шляхом здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю суб'єктами господарювання та фізичними особами-підприємцями | Головне управління Держпраці у Київській області спільно з Київською міською радою профспілок, Спільним представницьким органом роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
9. | Проводити постійну та системну роботу з роботодавцями (семінари, дні відкритих дверей, ярмарки та міні-ярмарки вакансій, конгреси для роботодавців, відвідування підприємств, зустрічі з претендентами, конкурсні відбори, презентації роботодавця тощо) з питань дотримання вимог законодавства у сфері зайнятості населення та загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, в тому числі для отримання від них повної, достовірної інформації про попит на робочу силу (вакансії) | Київський міський центр зайнятості, Департамент соціальної політики, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
10. | Сприяти організації громадських робіт з визначеними роботодавцями для забезпечення тимчасовою зайнятістю зареєстрованих безробітних та працівників, які втратили частину заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення до 50 % передбаченої законодавством тривалості робочого часу, відповідно до встановленого порядку | Київський міський центр зайнятості, Департамент соціальної політики, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
11. | Організовувати строком до шести місяців інші роботи тимчасового характеру за рахунок коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел для додаткового стимулювання мотивації до праці та матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб | Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення | |||
12. | Надавати консультативно-методичну допомогу підприємствам, установам та організаціям міста у здійсненні професійного навчання працівників на виробництві. Проводити моніторинг стану професійного навчання кадрів на виробництві, вивчати та поширювати передовий досвід з питань професійного розвитку працівників | Департамент соціальної політики, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
13. | Сприяти підвищенню професійної якості працівників та розвитку системи професійного навчання кадрів на виробництві, в тому числі шляхом ініціювання включення до колективних договорів підприємств, установ та організацій питань щодо організації та проведення професійного навчання кадрів на виробництві | Департамент соціальної політики, районні в місті Києві державні адміністрації, Київська міська рада профспілок, Спільний представницький орган роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
14. | Сприяти організації стажування студентів, учнів (слухачів) вищих та професійно-технічних навчальних закладів на підприємствах, в установах та організаціях | Департамент освіти і науки, молоді та спорту за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
15. | Надавати профорієнтаційні послуги особам, які звертаються до Київського міського та районних центрів зайнятості шляхом проведення індивідуальних профконсультацій та групових профорієнтаційних заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності, формування мотивації до пошуку роботи та легальне працевлаштування | Київський міський центр зайнятості | 2013 - 2017 роки |
16. | Надавати профорієнтаційні послуги особам віком старше 45 років, які звертаються до Київського міського та районних центрів зайнятості, з метою формування в них конструктивної стратегії поведінки на ринку праці, сприяння підвищенню соціальної та професійної мобільності, мотивації до легальної зайнятості | Київський міський центр зайнятості | 2013 - 2017 роки |
17. | Активізувати взаємодію учасників соціального діалогу у сфері професійної орієнтації молоді з метою мотивації до вибору актуальних на ринку праці професій, необхідних у реальному секторі економіки | Київський міський центр зайнятості, Департамент освіти і науки, молоді та спорту, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва та Київської міської ради профспілок |
2013 - 2017 роки |
18. | Здійснювати аналіз ситуації на ринку праці шляхом вивчення вимог роботодавців до рівня кваліфікації працівників, видів виконуваних робіт та визначення перспективних напрямів професійного навчання безробітних, в першу чергу під конкретні замовлення роботодавців | Київський міський центр зайнятості | 2015 - 2017 роки |
19. | Проводити роботу щодо підвищення конкурентоспроможності та професійної мобільності безробітних громадян, в тому числі демобілізованих учасників АТО, шляхом організації професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації відповідно до потреб ринку праці та вимог роботодавців | Київський міський центр зайнятості | 2013 - 2017 роки |
20. | З метою розширення можливостей для підвищення конкурентоспроможності деяких категорій громадян забезпечити одноразове отримання ваучера, для підтримки їх конкурентоспроможності шляхом перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності | Київський міський центр зайнятості | 2013 - 2017 роки |
21. | Сприяти підвищенню рівня охоплення працюючих колективно-договірним регулюванням | Департамент соціальної політики, районні в місті Києві державні адміністрації, Київська міська рада профспілок, Спільний представницький орган роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
22. | Проводити формування обсягів набору учнів професійно-технічними навчальними закладами та брати участь у формуванні обсягів набору студентів вищими навчальними закладами у відповідності до потреб ринку праці | Департамент освіти і науки, молоді та спорту спільно з вищими та професійно-технічними навчальними закладами, Київський міський центр зайнятості |
2015 - 2017 роки |
23. | Сприяти погашенню заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях міста Києва в межах компетенції | Структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації, Головне управління Держпраці у Київській області, Головне управління МВС України у м. Києві, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Головне територіальне управління юстиції у м. Києві, Київська міська рада профспілок, Спільний представницький орган роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
24. | Проводити роботу по залученню роботодавців для визначення перспективних потреб ринку праці міста Києва щодо формування реального плану регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах м. Києва | Департамент освіти і науки, молоді та спорту, Департамент соціальної політики, Спільний представницький орган роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
Підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції | |||
25. | З метою збалансування на ринку праці попиту і пропонування робочої сили, здійснювати аналіз підготовки кадрів за державним замовленням ВУЗами та ПТНЗ відповідно до потреб міста, моніторинг звернень до районних центрів зайнятості випускників навчальних закладів та сприяння їх зайнятості. Результати аналізу направляти Раді ректорів Київського вузівського центру, Міністерству освіти і науки України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Міністерству соціальної політики України | Департамент соціальної політики, Департамент освіти і науки, молоді та спорту, Київський міський центр зайнятості |
Щорічно лютий (за попередній рік) |
26. | Сприяти удосконаленню взаємодії навчальних закладів та роботодавців, підвищенню якості професійної підготовки кадрів навчальними закладами відповідно до потреб сучасного виробництва та сфери послуг | Департамент освіти і науки, молоді та спорту, Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
27. | З метою сприяння економічної активності незайнятого населення забезпечити реєстрацію в районних центрах зайнятості громадян незалежно від реєстрації місця проживання і перебування та надання послуг в організації їх зайнятості | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
28. | Організовувати співробітництво з суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні шляхом обміну даними про вільні робочі місця (вакансії) та проведення спільних заходів (проектів) | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
29. | З метою запобігання недобросовісній конкуренції та створення рівних можливостей для громадян у пошуку роботи, при розгляді питань щодо видачі роботодавцям дозволів на застосування праці іноземців, враховувати дотримання терміну надання інформації про вакансії перед зверненням за дозволом, а також відповідність рівня освіти, кваліфікації іноземця вимогам, зазначеним роботодавцем в інформації про попит на робочу силу (вакансії) | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
30. | З метою усунення дисбалансу кадрів на ринку праці сприяти популяризації та підвищенню престижності робітничих професій, подолання існуючих стереотипів стосовно робітничих спеціальностей шляхом масових інформаційних та профорієнтаційних заходів за участю роботодавців, у першу чергу серед учнів загальноосвітніх шкіл та молоді, яка вперше шукає роботу | Київський міський центр зайнятості, Департамент освіти і науки, молоді та спорту, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці | |||
31. | З метою вирішення проблемних питань забезпечити надання соціальних послуг та вжиття заходів сприяння зайнятості, передбачених законодавством, для внутрішньо переміщених осіб та осіб, звільнених з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, які звертаються в пошуках роботи до Київського міського та районних центрів зайнятості | Департамент соціальної політики, Київський міський центр зайнятості, Київський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2015 - 2017 роки |
32. | Здійснювати аналіз виконання роботодавцями квоти для працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
33. | Активізувати роботу щодо організації зайнятості осіб, які потребують соціального захисту, шляхом надання повного адресного спектру послуг, передбачених законодавством, зокрема, працевлаштування на новостворені робочі місця за рахунок надання компенсацій роботодавцям та в рахунок 5 % нормативу робочих місць, шляхом організації підприємницької діяльності | Київський міський центр зайнятості, районні в місті Києві державні адміністрації |
2013 - 2017 роки |
34. | Забезпечити організацію та проведення навчання для молоді, що бажає займатися підприємницькою діяльністю, здійснювати організаційно-правові заходи щодо популяризації ідей підприємництва в молодіжному середовищі | Комунальна установа виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київський молодіжний центр" | 2015 - 2017 роки |
35. | Сприяти в отриманні першого робочого місця молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби | Київський міський центр зайнятості, комунальна установа виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київський молодіжний центр" за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва |
2013 - 2017 роки |
36. | Активізувати співпрацю соціальних партнерів з питань організації зайнятості неповнолітніх, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, неповнолітніх, звільнених після відбуття покарання | Служба у справах дітей та сім'ї, Київський міський центр зайнятості, відділ кримінальної міліції у справах неповнолітніх ГУ МВС України у м. Києві, Київський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, комунальна установа виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київський молодіжний центр" |
2013 - 2017 роки |
37. | З метою вирішення проблем працевлаштування серед неповнолітніх та дітей-сиріт передбачити розгляд на засіданнях комісій з питань захисту прав дитини районних в місті Києві державних адміністрацій справ неповнолітніх безробітних, по яким згідно із законодавством прийнято рішення про зняття з обліку в службі зайнятості | Районні в місті Києві державні адміністрації, Служби у справах дітей районних в місті Києві державних адміністрацій, районні соціальні служби у справах дітей, сім'ї та молоді, Головне управління Держпраці у Київській області, Київський міський центр зайнятості |
2015 - 2017 роки |
38. | Створювати під час літніх канікул трудові об'єднання молоді та організовувати тимчасові робочі місця на період літніх канікул для студентів та старшокласників | Київський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, комунальна установа виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київський молодіжний центр" |
2013 - 2017 роки |
39. | Здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій м. Києва щодо дотримання законодавства про працю неповнолітніх | Головне управління Держпраці у Київській області, Служба у справах дітей та сім'ї |
2013 - 2017 роки |
40. | Надавати профорієнтаційні послуги випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які не працевлаштовані та не навчаються, з метою усвідомлення вибору ними актуальних на ринку праці професій, а також подальшого навчання та працевлаштування, зокрема за робітничими професіями | Районні в місті Києві державні адміністрації, Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва та Київської міської ради профспілок |
2013 - 2017 роки |
41. | Проводити профорієнтаційну роботу, в тому числі з використанням мобільних транспортних засобів | Київський міський центр зайнятості, Департамент освіти і науки, молоді та спорту, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва та Київської міської ради профспілок |
2013 - 2017 роки |
42. | Надавати адресні профорієнтаційні послуги особам з інвалідністю з урахуванням їх особистих потреб, ступеня втрати здоров'я, обмеження життєдіяльності та потреб ринку праці | Київський міський центр зайнятості, Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, Департамент соціальної політики, Київський міський центр соціальної, професійної та трудової реабілітації інвалідів, районні в місті Києві державні адміністрації за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва та Київської міської ради профспілок |
2013 - 2017 роки |
43. | З метою розширення можливостей працевлаштування інвалідів, які не досягли пенсійного віку, забезпечити проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з роботодавцями (інформування про професійно-кваліфікаційний склад інвалідів, проведення зустрічей роботодавців з інвалідами, міні-ярмарків вакансій, розміщення інформації про інвалідів, які шукають роботу, в мережі Internet тощо), першочергово з підприємствами, організаціями, установами, які не виконали норматив | Київський міський центр зайнятості за участю Спільного представницького органу роботодавців м. Києва | 2013 - 2017 роки |
44. | Забезпечити направлення на навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації громадян з інвалідністю з метою підвищення їх конкурентноздатності на ринку праці та прискорення працевлаштування | Київський міський центр зайнятості, Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів у м. Києві, Департамент соціальної політики |
2013 - 2017 роки |
45. | Надавати інформаційно-консультаційні послуги інвалідам і роботодавцям з питань соціального захисту громадян з інвалідністю | Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів у м. Києві | 2015 - 2017 роки |
46. | З метою повернення бездомних громадян та осіб, звільнених після відбуття покарання, до повноцінного та гідного життя надавати їм всебічну допомогу в оформленні документів, отриманні робочого місця та, у разі необхідності, направлення на навчання, перенавчання або підвищення кваліфікації, участі в оплачуваних громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру | Управління Державної пенітенціарної служби у м. Києві та Київській області, Київський міський центр зайнятості, Головне управління Державної міграційної служби України у місті Києві |
2013 - 2017 роки |
47. | Посилити інформування широких кіл громадськості міста щодо послуг Київського міського та районних центрів зайнятості шляхом проведення різнопланових інформаційно-масових заходів (прес-конференцій, круглих столів, прес-турів, Днів відкритих дверей, ярмарків вакансій тощо), розміщення в засобах масової інформації (преса, телебачення, радіо, Інтернет-ресурси) | Київський міський центр зайнятості | 2013 - 2017 роки |
(Розділ в редакції Рішення Київської міської ради N 114/2017 від 08.10.2015)
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега