МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.09.2015 N 966
Деякі питання закупівлі у 2015 році
шкільних автобусів
На виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31 (зі змінами), та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на придбання шкільних автобусів для перевезення дітей, що проживають у сільській місцевості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2010 року N 366, з метою організації безпечного, регулярного та безоплатного перевезення учнів, дітей і педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи та додому, з урахуванням положень ДСТУ 7013:2009 "Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги" наказую:
1. Затвердити технічну специфікацію шкільних автобусів для перевезення дітей, що проживають у сільській місцевості (далі - технічна специфікація), що додається.
2. Інституту модернізації змісту освіти (Вяткіна Н. Б.) здійснити у 2015 році закупівлю спеціалізованих автобусів для перевезення школярів, що проживають у сільській місцевості, з урахуванням потреби та відповідно до технічної специфікації за рахунок коштів, передбачених на зазначені цілі у Законі України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (додаток 5).
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Дерев'янка О. В.
Міністр С. М. Квіт
Затверджено
Наказ Міністерства
освіти і науки України
22.09.2015 N 966
Технічна специфікація
шкільних автобусів
1. Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів (далі - "автобус") мають відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 Національного стандарту України, за виключенням автобусів для перевезення дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках.
2. Загальна кількість пасажирських місць - не менше 25.
3. Усі автобуси повинні мати торгову марку, сертифікати якості або відповідності, бути новими (2013 - 2015 року випуску), технічно справними, комплектуючі та матеріали - такі, що не були у використанні, відповідати екологічним нормам не нижче ЄВРО-4. Виробництво автобусів має відбуватись в екологічно безпечний спосіб з дотриманням норм захисту довкілля.
4. Всі та кожен із автобусів повинні бути виготовлені згідно нормативно-технічної документації виробника і готовими до експлуатації, відповідати вимогам нормативно-правових актів України щодо допуску транспортних засобів до експлуатації, чинним на дату розкриття конкурсних пропозицій.
5. Всі автобуси, що будуть постачатись, повинні відповідати вимогам таких нормативних документів:
5.1. Відповідність екологічним нормам не нижче EURO-4 - Правила ЄЕК ООН N 49-04 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження двигунів із запалюванням від стиску і двигунів, які живляться природним газом, а також двигунів з іскровим запалюванням, які живляться зрідженим нафтовим газом (ЗНГ), і колісних транспортних засобів, оснащених двигунами із запалюванням від стиску, двигунами, що живляться природним газом і двигунами із іскровим запалюванням, які працюють на ЗНГ, стосовно викидання ними забруднюючих речовин";
5.2. ДСТУ UN/ECE R 13-09-2002 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів категорій M, N, і O стосовно гальмування (Правила ЕЭК ООН N 13-09:2000, IDT)";
5.3. ДСТУ UN/ECE R 24-03:2005 "Єдині технічні приписи щодо: 1. Офіційного затвердження двигунів із запалюванням від стискання стосовно димності відпрацьованих газів; 2. Офіційного затвердження колісних транспортних засобів стосовно встановлення на них двигунів із запалюванням від стискання, офіційно затверджених за типом конструкції; 3. Офіційного затвердження колісних транспортних засобів з двигунами із запалюванням від стискання стосовно димності відпрацьованих газів; 4. Вимірювання потужності двигунів із запалюванням від стискання (ДСТУ UN/ECE R 24-03-2002)";
5.4. ДСТУ UN/ECE R 43-00-2002 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження безпечних стекол та скломатеріалів (Правила ЕЭК ООН N 43-00:1988, IDT)";
5.5. ДСТУ UN/ECE R 48-02-2002 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно установлення пристроїв освітлення та світлової сигналізації (Правила ЕЭК ООН N 48-02:2001, IDT)";
5.6. ДСТУ UN/ECE R 51-02:2004 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження колісних транспортних засобів, що мають не менше ніж чотири колеса, стосовно створюваного ними шуму (UN/ECE R 51-02:1996, IDT)".
6. До кожного автобуса, що буде постачатись, повинна додаватись супутня документація виробника: посібник по експлуатації, сервісна книжка тощо. Супутня документація повинна бути виконана українською мовою. У разі, якщо оригінал супутньої документації складений іншою, ніж українська мова, він обов'язково має супроводжуватись автентичним перекладом українською мовою.
7. Основні технічні характеристики автобусів:
7.1. Моторесурс двигуна, тис. км. не менше 500;
7.2. Паливо дизельне;
7.3. Наявна антиблокувальна система гальмування;
7.4. Наявна допоміжна система гальмування;
7.4. Кількість, розміри до службових дверей та запасних виходів згідно з ДСТУ UN/ECE R 36-03 (більше 22 пасажирів).
7.5. Наявність пристрою обмеження швидкості руху, яка не повинна перевищувати за 70 км/год.
8. Кузов кожного автобуса має бути пофарбований у жовтий колір. На лівому та правому боках має бути нанесено напис "Шкільний автобус".
9. Спереду та ззаду на кузов автобуса повинні бути нанесені розпізнавальні знаки: "Діти" та позначення "Обмеження максимальної швидкості" з цифровою величиною обмеження максимальної швидкості - 70. Зміст, розміри та розташування розпізнавальних знаків повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху України.
10. Обов'язкова наявність 2-х (двох) проблискових маячків оранжевого кольору, які повинні бути встановлені на передній і задній частинах даху автобуса.
11. Пасажирські сидіння автобуса мають відповідати вимогам стандарту ДСТУ 7013:2009 "Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги" до сидінь, призначених для перевезення школярів молодших, середніх і старших класів.
12. Кожний автобус має постачатися у комплекті із запасним колесом, знаком аварійної зупинки, двома порошковими вогнегасниками з зарядом вогнегасної речовини не менше ніж 5 кг кожний, двома аптечками, противідкатними упорами та стандартним набором інструментів, що обов'язково включає домкрат, колісний ключ, буксирувальний трос.
13. Гарантійний строк експлуатації на кожний автобус надається не менше ніж на 24 місяці або не менше ніж на 100000 км пробігу з моменту доставки та прийняття такого автобуса у місці його кінцевого призначення.
Директор Інституту модернізації змісту освіти Н. Б. Вяткіна
